Είναι μια αφήγηση με την οποία έχουμε εξοικειωθεί ολοένα και περισσότερο τους τελευταίους μήνες, αφού όλο και περισσότεροι κατασκευαστές μεταθέτουν την ημερομηνία μέχρι την οποία αρχικά είχαν δηλώσει ότι θα πουλούσαν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η τελευταία εταιρεία που το έκανε, ωστόσο, προκαλεί έκπληξη και είναι η Volvo!
Και λέμε προκαλεί έκπληξη, καθώς η Volvo ήταν από τις πρώτες εταιρείες που ανακοίνωσε ότι θα παράγει στο προσεχές μέλλον μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Volvo EX30: Δοκιμάζουμε το RWD Extended Range με τα 480 χλμ. αυτονομίας!
Πιο συγκεκριμένα, η σουηδική εταιρεία ανακοίνωσε στις αρχές του 2021 ότι σχεδίαζε να γίνει πλήρως ηλεκτρική μέχρι το 2030, καθιστώντας την μία από τις πρώτες παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες μαζικής αγοράς που θα το έκανε. Μάλιστα, εξακολουθούσε να εμμένει σε αυτό το σχέδιο ακόμα και πριν από λίγους μήνες, παρότι πολλοί αντίπαλοι, συμπεριλαμβανομένων των Mercedes και Audi, απέσυραν τους δικούς τους στόχους για αποκλειστική EV παραγωγή.
Τώρα, ωστόσο, φαίνεται ότι διάφοροι παράγοντες ανάγκασαν τη Volvo να επανεξετάσει… Τώρα λέει ότι το 2030, θέλει το 90 έως 100% των πωλήσεων των αυτοκινήτων της να είναι ηλεκτροκίνητα, τα οποία υπολογίζει ως ένα μείγμα από πλήρως ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά. Το εναπομείναν μέρος των πωλήσεων, λέει, θα επιτρέψει την πώληση ενός «περιορισμένου αριθμού» ήπια υβριδικών αυτοκινήτων, εάν υπάρχει ζήτηση για αυτά.
Εξακολουθεί βέβαια να αναμένει πάνω από τις μισές πωλήσεις της να είναι ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το επόμενο έτος και «πολύ πριν» το τέλος της δεκαετίας, σχεδιάζει όλα τα μοντέλα της να έχουν πλήρεις εκδόσεις EV, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να κάνει τη μετάβαση σε πλήρως ηλεκτρικές πωλήσεις μόλις το επιτρέψει η αγορά.
Μέχρι τότε, φαίνεται πως σκοπεύει να διατηρήσει και κάποια μοντέλα που θα έχουν στο σύστημα κίνησής τους και κάποιον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Κάτι που φαίνεται άλλωστε και από την πρόσφατη παρουσίαση του νέου μεγάλου SUV της, του XC90, που εκτός από αμιγώς ηλεκτρικό (σαν EX90), διατίθεται τόσο και σε plug-in, όσο και σε ήπια υβριδικό 48V.
Κλείνοντας, αξίζει να αναφέρουμε ότι η Volvo «κατηγορεί» την πιο αργή από το αναμενόμενο εξέλιξη των υποδομών φόρτισης, το τέλος των διαφόρων κυβερνητικών κινήτρων σε κάποιες χώρες για τα ηλεκτρικά οχήματα και τις αβεβαιότητες που δημιουργούνται για τα EV σε ορισμένες αγορές. Βέβαια, η εταιρεία εξακολουθεί να επενδύει μακροπρόθεσμα σε πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, αφού ας μην ξεχνάμε ότι ο CEO της, Jim Rowan, δηλώνει: «Είμαστε αποφασισμένοι ότι το μέλλον μας είναι ηλεκτρικό»…