Η Mazda αποκάλυψε το ολοκαίνουργιο SUV της, το CX-80, που με τρεις σειρές καθισμάτων, αυξημένη πολυτέλεια και τεχνολογία, έρχεται για να αποτελέσει τη ναυαρχίδα των οχημάτων ελευθέρου χρόνου της ιαπωνικής εταιρείας…
Μετά την κυκλοφορία του επιτυχημένου CX-60, το ολοκαίνουργιο Mazda CX-80 είναι το δεύτερο από τα νέα μοντέλα για την ευρωπαϊκή γκάμα των “Large Products” της εταιρείας, ενώ είναι το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο στην ευρωπαϊκή γκάμα της Mazda και θα γίνει η νέα ναυαρχίδα της εταιρείας.
Σ’ αυτήν, την τελευταία, εξέλιξη της μοναδικής σχεδιαστικής προσέγγισης Kodo της Mazda, οι σχεδιαστές έχουν επικεντρωθεί στην κομψότητα και την καθαρότητα μιας μινιμαλιστικής ιαπωνικής αισθητικής, για χάρη της οποίας αφαιρούνται όλα τα περιττά στοιχεία. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της μοναδικής προσέγγισης “hands-on” των σχεδιαστών και των κορυφαίων τεχνιτών της Mazda. Στόχος είναι η παραγωγή αυτοκινήτων τα οποία μπορούν και κατασκευάζονται μόνο στην Ιαπωνία.
Με μήκος σχεδόν πέντε μέτρα και με μεταξόνιο πάνω από τρία μέτρα, το ολοκαίνουργιο Mazda CX-80 είναι μακρύτερο, ψηλότερο και έχει σημαντικά μεγαλύτερο μεταξόνιο από το δημοφιλές CX-60. Σε συνδυασμό με τα δύο καθίσματα της τρίτης σειράς, που όταν δεν είναι απαραίτητα για την μεταφορά επιβατών, μπορούν και αναδιπλώνονται στο πάτωμα του αυτοκινήτου, το νέο CX-80 θα είναι διαθέσιμο με δυνατότητα επιλογής τριών διαμορφώσεων για τη δεύτερη σειρά. Σε αυτές περιλαμβάνεται και η επιλογή δύο ξεχωριστών καθισμάτων για τη δεύτερη σειρά των καθισμάτων, τα οποία μπορούν να περιστραφούν, είτε με κεντρική κονσόλα που διατρέχει όλο το μήκος της καμπίνας, είτε με “διάδρομο”.
Εκτός των παραπάνω, το ολοκαίνουργιο Mazda CX-80 διαθέτει τεχνολογία κατάλληλη για τη ναυαρχίδα της ευρωπαϊκής γκάμας μοντέλων της Mazda και περιλαμβάνει τρία νέα χαρακτηριστικά: έναν νέο φωνητικό έλεγχο της Alexa στο αυτοκίνητο, ένα νέο υβριδικό σύστημα πλοήγησης που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα, τόσο των offline, όσο και των διαδικτυακών υπηρεσιών και ένα νέο Trailer Hitch View που χρησιμοποιεί την κεντρική οθόνη και προηγμένα γραφικά για να βοηθήσει τον οδηγό κατά το χειρισμό του οχήματος, έχοντας και ένα τρέιλερ στο πίσω μέρος.
Σχετικά με τα διαθέσιμα κινητήρια σύνολα, το νέο CX-80, αρχικά, θα είναι διαθέσιμο με δύο επιλογές μετάδοσης κίνησης: το e-Skyactiv PHEV, που συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα, ενώ διαθέσιμη θα είναι και η εξαιρετικά αποδοτική, εξακύλινδρη σε σειρά diesel μονάδα e-Skyactiv D, που διαθέτει το ήπιο υβριδικό σύστημα M Hybrid Boost 48V της Mazda.
Το e-Skyactiv PHEV έχει συνδυαστική απόδοση 327 ίππων και 500 Nm ροπής. Επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 6,8 δευτερόλεπτα, έχει τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα και προσφέρει 60 χλμ. αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση, ενώ σύμφωνα με τις μετρήσεις wltp καταναλώνει μόλις 1,6 λίτρα/100 χλμ. με εκπομπές CO2 μόλις 36 γρ./χλμ.!
Το e-Skyactiv D με τη σειρά του αποδίδει 254 ίππους, επιταχύνοντας από 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δευτερόλεπτα και εμφανίζει μέγιστη ταχύτητα 219 χλμ./ώρα, τη στιγμή που η μέση κατανάλωση καυσίμου κατά WLTP είναι 5,7- 5,8 λίτρα/100χλμ. και οι εκπομπές CO2 148 – 151 γρ./χλμ.
Αμφότεροι οι κινητήρες συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης i-Activ της Mazda, ενώ το Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) προσφέρει επίσης μια επιλογή από τέσσερις λειτουργίες οδήγησης (συν τη λειτουργία EV για το PHEV), όπως έχει ήδη εισαχθεί στο CX-60.
Στα υπόλοιπα τεχνικά μέρη, η πλατφόρμα που έχει χρησιμοποιηθεί στο νέο CX-80 διαθέτει ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, για να εξασφαλίσει υψηλά επίπεδα οδηγικής άνεσης, σταθερότητα και ιδανικό έλεγχο του αμαξώματος σε κάθε περίπτωση, ενώ το μόνιμο σύστημα τετρακίνησης που ορίζεται ως “rear biased” με βάση την κατανομή της ροπής ανά άξονα, συνδυάζει τη σταθερότητα και την ανώτερη πρόσφυση του AWD με τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά και την ευελιξία που προκύπτει από ένα σύγχρονο σύστημα που στέλνει την κίνηση στους τροχούς μόνο του πίσω άξονα.
Από άποψη τεχνολογίας, η ολοκληρωμένη γκάμα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού i-Activsense του νέου CX-80 στοχεύει στην ασφάλεια πέντε αστέρων του Euro NCAP, ενώ τα νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας που κάνουν το ντεμπούτο του στο νέο CX-80 περιλαμβάνουν, Cruising & Traffic Support (CTS) με νέα έκδοση λογισμικού στα Unresponsive Driver Support και Smart Brake Support (SBS) με νέο Head-on Collision mitigation και Emergency Lane Keeping (ELK), με νέο σύστημα αποφυγής κυκλοφοριακό φόρτου.
Κλείνοντας με τη διάθεση και τις τιμές, οι παραγγελίες για το ολοκαίνουργιο Mazda CX-80 θα ξεκινήσουν το Μάιο και τα πρώτα αυτοκίνητα θα φτάσουν στη χώρα μας προς τα τέλη του έτους, ενώ οι τιμές θα ανακοινωθούν προσεχώς.
Περισσότερες φωτογραφίες: