Η Mercedes-Benz αποκάλυψε την τρίτη γενιά της δημοφιλούς CLA, η οποία λανσάρεται πρωτίστως ως ηλεκτρική και εν συνεχεία θα συνοδευτεί από υβριδικά κινητήρια σύνολα, τα οποία -σύμφωνα με την εταιρεία- καταναλώνουν όσο τα ντίζελ!
Μάλιστα, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι -για πρώτη φορά στην γκάμα της Mercedes-Benz- τόσο οι υβριδικές εκδόσεις, όσο και ηλεκτρικές εκδόσεις της νέας CLA είναι πανομοιότυπες (σε εμφάνιση) μέσα και έξω, καθώς και μ’ ένα κοινό όνομα μοντέλου.
Αυτό σηματοδοτεί -ως φαίνεται- το τέλος στο διαχωρισμό που έκανε η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στα ηλεκτρικά μοντέλα της σε σχέση με τα «συμβατικά» (βλ. E-Class και EQE ή S-Class και EQS,κτλ.), ενώ συγχρόνως η CLA εισάγει και μια νέα σχεδιαστική φιλοσοφία, που θα ακολουθηθεί και στα μελλοντικά μοντέλα της μάρκας.
Αυτή η σχεδιαστική φιλοσοφία δίνει έμφαση στο τριάκτινο λογότυπο της μάρκας (αστέρι), το οποίο εμφανίζεται -κατά κόρον- τόσο στους εμπρός προβολείς και στα πίσω φώτα των φρένων, όσο και στην επίπεδη μπροστινή μάσκα, που στην περίπτωση της ηλεκτρικής CLA περιλαμβάνει 142 φωτιζόμενα αστέρια (!), όταν -αντίστοιχα- στην περίπτωση της υβριδικής έκδοσης υπάρχει μια παραδοσιακή ανοιχτή μάσκα για την ψύξη του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Στο εσωτερικό τώρα, η νέα CLA αποκτά πλέον έναν πιο σπορ χαρακτήρα συγκριτικά με τα υπόλοιπα μοντέλα της Mercedes-Benz, με τα καθίσματα (ειδικά τα μπροστινά) να έχουν αρκετά ογκώδη πλαϊνά στηρίγματα, τη στιγμή που υπάρχει μια πληθώρα επιλογών σε επίπεδο υλικών, όπως συνδυασμός μαύρου και λευκού συνθετικού δέρματος με Alcantara και κόκκινες ραφές, κ.α.
Από άποψη σχεδίασης του εσωτερικού, το ταμπλό έχει σχεδιαστεί γύρω από την τελευταία έκδοση της πλήρους οθόνης της Mercedes (Superscreen), της οποίας οι τρεις ψηφιακές οθόνες (μια 10,25 ιντσών για τον πίνακα οργάνων, μια 14,6 ιντσών για το infotainment στο κέντρο και -προαιρετικά- μια 14 ιντσών για τον συνοδηγό) εκτείνονται σε όλο της το πλάτος.
Χάρη δε στο πιο πρόσφατο λειτουργικό σύστημα MB.OS της Mercedes, οι οθόνες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αναπαραγωγή βιντεοπαιχνιδιών όπως το Fortnite εν κινήσει ή για τη ροή εκπομπών και ταινιών μέσω του Netflix και άλλων παρόμοιων υπηρεσιών, όταν το σύστημα διαθέτει επίσης την πιο πρόσφατη εκδοχή του ψηφιακού βοηθού της Mercedes, η οποία συνδυάζει διάφορες λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης (ChatGPT, Google Gemini και Microsoft Bing) για να παρέχει πιο ακριβείς απαντήσεις σε ερωτήσεις.
Ηλεκτρική η αρχή, υβριδική η συνέχεια…
Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή, η νέα Mercedes-Benz CLA αποκαλύφθηκε ως το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με την καλύτερη απόδοση και αυτονομία στην Ευρώπη, όταν οι υβριδικές και βενζινοκίνητες εκδόσεις που θα ακολουθήσουν, θα εξασφαλίζουν κατανάλωση καυσίμου ισάξια με έναν σύγχρονο πετρελαιοκινητήρα.
Έτσι, η νέα CLA 250+ με την τεχνολογία EQ που θα αποτελεί τη βάση και θα κυκλοφορήσει πρώτα, θα μπορεί να διανύσει 792 χλμ. με μία φόρτιση σε μεικτή χρήση (και 694 χλμ. σε χρήση αυτοκινητόδρομου), όταν η μέγιστη ισχύς του ηλεκτρικού συστήματος ανέρχεται σε 268 ίππους, κάτι που επιτρέπει την CLA 250+ να ολοκληρώσει το 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δευτερόλεπτα.
Όλα αυτά πραγματοποιούνται χάρη σε έναν νέο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη που είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος και χρησιμοποιεί έναν νέο μετατροπέα που φέρνει μεγαλύτερη απόδοση σε μικρότερο όγκο (μειώνοντας έτσι και το βάρος), στο νέο αυτόματο κιβώτιο που είναι δύο ταχυτήτων (όπως στην Porsche Taycan) αντί για τα «γνωστά» μονής σχέσης, και στη νέα μπαταρία NMC των 85 kWh.
Η μεγαλύτερη έκδοση της ηλεκτρικής γκάμας τώρα, με την ονομασία CLA 350 4Matic (επίσης με τεχνολογία EQ) αποκτά έναν επιπλέον κινητήρα 107 ίππων στον μπροστινό του άξονα (άρα και τετρακίνηση), δίνοντας συνδυαστική ισχύ 349 ίππων.
Αυτό μειώνει τον χρόνο για το 0-100 χλμ./ώρα στα 4,9 δευτερόλεπτα, καθιστώντας το πιο γρήγορο στην ευθεία από ένα C55 AMG V8 του παρελθόντος!
Πέραν τούτου, ο πρόσθετος αυτός ηλεκτροκινητήρας έχει τη δυνατότητα να αποσυνδέεται από τον μπροστινό άξονα σε συνθήκες μειωμένου φορτίου, με αποτέλεσμα να ελαχιστοποιούνται οι απώλειες ενέργειας στην τριβή κατά 90%. Πράγμα που σημαίνει ότι χάνει ελάχιστα σε αυτονομία συγκριτικά με την πισωκίνητη CLA 250+, με την Mercedes-Benz να κάνει λόγο για 769 χλμ. με μία φόρτιση.
Η τελευταία, μπορεί να γίνει τόσο στην CLA 250+, όσο και στην CLA 350 4Matic, με ταχύτητες έως και 320 kW χάρη στην ηλεκτρική αρχιτεκτονική των 800V, επιτρέποντας ανάκτηση 300 χλμ. σε μόλις 10 λεπτά!
Και φυσικά η εντυπωσιακή αυτονομία των ηλεκτρικών CLA οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στον αεροδυναμικό σχεδιασμό του αυτοκινήτου, αφού παρότι αυτό είναι μεγαλύτερο σε σχέση με τον προκάτοχό του σε κάθε πλευρά (30 χλστ. μακρύτερο, 25 χλστ. φαρδύτερο και αντίστοιχα 25 χλστ. ψηλότερο), παρουσιάζει έναν εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd: 0,21) που μπορεί να είναι ελαφρώς χειρότερος από τον αντίστοιχο της EQS (Cd: 020), αλλά καλύτερος από αυτόν που συναντάμε στο ανταγωνιστικό Tesla Model 3 (Cd:0,22).
Για την επίτευξη αυτού του εξαιρετικού συντελεστή οπισθέλκουσας, οι άνθρωποι του γερμανικού εργοστασίου έριξαν πολλή δουλεία για να ελαχιστοποιηθεί η μετωπική του αντίσταση και να εξομαλυνθεί η ροή του αέρα γύρω του.
Εξ’ ου και οι μικρές εισαγωγές στον μπροστινό προφυλακτήρα (και οι αντίστοιχες στα άκρα του πίσω προφυλακτήρα), το τελείωμα της οροφής, οι ιδιαίτερης σχεδίασης ζάντες που είναι τοποθετημένες πιο μέσα, κ.α.
Όσο αφορά στην υβριδική έκδοση τώρα, αυτή συνδυάζει έναν νέο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων με μια μικρή μπαταρία 1,3 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα 27 ίππων.
Όλα αυτά συνδυάζονται για να παρέχουν 134 ή 161 ίππους (αναλόγως έκδοσης) στους μπροστινούς τροχούς, ή 188 ίππους και στους τέσσερις τροχούς (στην περίπτωση του 4Matic), όταν σε κάθε περίπτωση ο κινητήρας επιτυγχάνει «επίπεδα απόδοσης καυσίμου ντίζελ», σύμφωνα με τη Mercedes-Benz.
Ωστόσο, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν αποκάλυψε ακόμα συγκεκριμένα νούμερα σχετικά με την κατανάλωση και την αυτονομία (εκκρεμεί ακόμα η πιστοποίηση), αλλά απεναντίας ανακοίνωσε ότι η υβριδική CLA θα έχει παραπλήσια τιμή με την ηλεκτρική CLA, γεγονός που οφείλεται στην εξοικονόμηση κόστους κατά περίπου 30% στην παραγωγή μπαταριών, μειώνοντας τη συνολική τιμή του EV κατά περίπου 15%.
Βέβαια, όλα αυτά μένει να αποδειχθούν και στην πράξη, με την Mercedes-Benz να δηλώνει ότι η ηλεκτρική CLA θα κυκλοφορήσει τον ερχόμενο Οκτώβριο, με την υβριδική να ακολουθεί λίγους μήνες αργότερα και την CLA Shooting Brake να ολοκληρώνει την γκάμα το πρώτο τρίμηνο του 2026.
Εν αναμονή λοιπόν…