Η Audi αποκάλυψε το νέο Q5, με το γερμανικό -μεσαίου μεγέθους- SUV να έχει ανανεωθεί τόσο εξωτερικά, όσο και εσωτερικά, και στην κορυφή της γκάμας να υπάρχει και πάλι το SQ5 που πλέον τροφοδοτείται από έναν τρίλιτρο V6 απόδοσης 362 ίππων!
Το νέο Q5 είναι το τρίτο κατά σειρά μοντέλο που παρουσιάζει η Audi μέσα στο 2024 (μετά τα νέα Α5 και Α6 E-Tron) και μάλλον το πιο σημαντικό, αφού σύμφωνα με τα λόγια του προέδρου της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Gernot Döllner, το Q5 είναι το «πιο σημαντικό SUV της εταιρείας στη μεσαία κατηγορία για περισσότερα από 15 χρόνια» και «πλέον θα εξυπηρετεί πελάτες που δεν είναι έτοιμοι να εισέλθουν ακόμα στην ηλεκτροκίνηση».
Eξάλλου για όσους επιθυμούν ένα ηλεκτροκίνητο μεσαίου μεγέθους SUV υπάρχει και το Q6 E-Tron…
Όπως το νέο A5 (δες εδώ), έτσι και το νέο Q5 που μόλις αποκαλύφθηκε, εφοδιάζεται με όλα τα σπορ σχεδιαστικά στοιχεία της Audi και τις τεχνολογικές εξελίξεις μέσα και έξω. Αυτό σημαίνει ότι η νέα εταιρική μάσκα «μονού πλαισίου», τα ρυθμιζόμενα φώτα LED στο μπροστινό μέρος και η φωτιζόμενη μπάρα που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του πίσω μέρους υπάρχουν και εδώ, ενώ κάτω από το εντυπωσιακό παρουσιαστικό υπάρχει η νέα πλατφόρμα PPC (Premium Platform Combustion), η οποία συνδυάζεται με ήπια 48V υβριδικά συστήματα MHEV.
Αυτά θα είναι αρχικά τρία και στη συνέχεια θα συνοδευτούν και από ένα PHEV.
Ως προς τα πρώτα που ανακοινώθηκαν κατά την αποκάλυψη του μοντέλου, στη «βάση» θα υπάρχει ένα δίλιτρο TFSI 204 ίππων με 340 Nm ροπής και κίνηση στους εμπρός τροχούς (προαιρετικά και με τετρακίνηση Quattro) και ένα 2.0 TDI με -επίσης- 204 ίππους (400 Nm ροπής!) και αποκλειστική κίνηση στους τέσσερις τροχούς, ενώ στην κορυφή της γκάμας θα υπάρχει το τετρακίνητο SQ5 με τον 3.0 TFSI να αποδίδει 362 ίππους και 550 Nm ροπής!
Όλοι οι κινητήρες της γκάμας διαθέτουν την τεχνολογία 48 Volt Mild Hybrid Electric Vehicle Plus της Audi. Το σύστημα χρησιμοποιεί μια ενσωματωμένη γεννήτρια για να προσθέσει έως και 24 ίππους για μικρά χρονικά διαστήματα, ώστε να καλύπτει τα «κενά ροπής» στον κινητήρα και επίσης να ανακουφίσει κατά διαστήματα το φορτίο αυτού για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Στο εσωτερικό τώρα, η σχεδίαση της καμπίνας είναι όμοια με αυτή που είδαμε στα νέα Α5 και S5 (δες εδώ), που σημαίνει ότι κυριαρχείται από αυτό που η Audi αποκαλεί «Ψηφιακή Σκηνή» με δύο οθόνες τοποθετημένες μέσα σε ένα «αιωρούμενο» πάνελ.
Η πρώτη είναι για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων (11,9 ιντσών) και η δεύτερη είναι για το infotainment (14,9 ιντσών), ενώ υπάρχει και επιλογή για ακόμα μία οθόνη για τον συνοδηγό (10,9 ιντσών) καθώς και head-up display.
Κλείνοντας με τη διάθεση και τις τιμές, το νέο Q5 θα κατασκευάζεται και πάλι στο Μεξικό, με τη διάθεσή του να ξεκινάει το πρώτο εξάμηνο του 2025 και τις τιμές να διαμορφώνονται στη Γερμανία ως εξής:
- Audi Q5 2.0 TFSI: από 52.300 ευρώ
- Audi Q5 2.0 TFSI Quattro: από 54.650 ευρώ
- Audi Q5 2.0 TDI Quattro: από 57.100 ευρώ
- Audi SQ5 3.0 TFSI Quattro: από 82.900 ευρώ