full screen background image
Search
Πέμπτη 20 Σεπτέμβριος 2018
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε το Audi Q2 1.4 TFSI 150PS S-Tronic…

Προλαβαίνοντας την αυγή!

Αναμφίβολα τα τελευταία χρόνια το έδαφος που κερδίζουν τα οχήματα ελευθέρου χρόνου -ή SUV κατά την καθομιλουμένη- μεγαλώνει όλο και περισσότερο.

Η Audi έχει συμμετάσχει στην ανάπτυξη αυτής της τάσης χρόνια πριν με το Q7 αρχικά, με το Q5 αργότερα, με το Q3 εν συνεχεία και πλέον με το Q2, δείχνοντας ότι ακόμα και στην πρόσφατη «ανατολή» της κόμπακτ υποκατηγορίας των SUV, αυτή με τις περιορισμένες διαστάσεις, έχει τη δική της απάντηση.

Περιορίζοντας τον όγκο, αλλά όχι την πολυτέλεια!

Σύμφωνα λοιπόν με τη νέα μόδα, αυτή που θέλει ακόμα πιο περιορισμένες διαστάσεις για τα οχήματα ελευθέρου χρόνου, το γερμανικό εργοστάσιο δημιούργησε το νέο Q2, που εμφανίζεται με μήκος κάτω των 4,2 μέτρων, πλάτος κάτω των 1,8, ύψος λίγο πάνω του 1,5 μέτρου και χώρους που μπορούν να φιλοξενήσουν ακόμα και πέντε επιβάτες.

Η επίτευξη του συνδυασμού αυτού, οφείλεται στη χρησιμοποίηση της MQB πλατφόρμας του γκρουπ, που λόγω της εύκολης προσαρμογής της, έδωσε στο μικρό γερμανικό SUV μια εντυπωσιακά δυναμική εμφάνιση με μια επαρκέστατη χωροταξική υπεροχή.

Εστιάζοντας στην εμφάνιση βλέπουμε μια δυναμική σιλουέτα που διαμορφώνει ένα «σικάτο» και μοντέρνο παρουσιαστικό, ενώ ταυτόχρονα μας δείχνει τη σχεδιαστική τάση που θα ακολουθήσει το αντίστοιχο τμήμα της εταιρείας στο προσεχές μέλλον.

Επίσης, όσον αφορά στην όψη του Q2, τη σχεδιαστική ομάδα του καθοδήγησε ο «δικός» μας Gary Telaak, που σε μια παλαιότερη συνέντευξή μάς, μας δήλωσε τα εξής: «Aρχικά είχαμε την οδηγία να σχεδιάσουμε ένα συμπαγές Q που θα έχει θέση στην γκάμα κάτω από το Q3. H ομάδα άρχισε να εργάζεται και σε σύντομο χρονικό διάστημα είχαμε το πρώτο σχέδιο, που δεν απέχει και πολύ από αυτό που είναι στην παραγωγή. Έτσι, οι συμπαγείς και τολμηρές αναλογίες, η κομμένη κουπέ οροφή, οι κοντοί πρόβολοι, το πολυγωνικό αμάξωμα και η διαφοροποιημένη πίσω κολόνα που βλέπετε σήμερα, υπάρχει και στο πρώτο σχέδιο»!

Στα ενδότερα τώρα, η σχεδίαση της καμπίνας ακολουθεί το μίνιμαλ ρυθμό, ενώ η ποιότητα των υλικών και της συναρμογής αυτών είναι υπεράνω κριτικής, όπως άλλωστε συνηθίζεται στα μοντέλα της εταιρείας, την ώρα που ο πλήρως ψηφιακός πίνακας -πίσω από το τιμόνι- των 12,3 ιντσών που αντικαθιστούσε τα «πατροπαράδοτα» όργανα στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, προσδίδει ακόμα μία νότα πολυτέλειας στο ήδη πλουσιοπάροχο εσωτερικό.

Από πλευράς χώρων, ο οδηγός, ο συνοδηγός και οι δύο πίσω επιβάτες θα βολευτούν με περίσσια άνεση, ενώ ο πέμπτος θα χρειαστεί να κάνει κάποιες υποχωρήσεις, καθώς η εφαρμογή της MQB πλατφόρμας συνδυάζεται με υψηλό τούνελ μετάδοσης ανεξαρτήτως έκδοσης, με αποτέλεσμα να περιορίζεται λίγο ο χώρος για τα πόδια του μεσαίου πίσω επιβάτη.

Εναρμονισμένο στο αύριο!

Ήδη η πετρελαιοκίνηση σβήνει στην Ευρώπη και κάτι αντίστοιχο αναμένεται να συμβεί και στη χώρα μας, που ως συνήθως αργεί να ακολουθήσει τις εξελίξεις!

Έτσι, εκτός από τους δύο κινητήρες πετρελαίου (1,6 και 2,0 λίτρων) με τους οποίους εφοδιάζεται το νέο Q2, διαθέσιμοι είναι και δύο βενζινοκινητήρες, δείχνοντας πως το γερμανικό εργοστάσιο έχει τη σωστή απάντηση στους φίλους των συγκεκριμένων συνόλων, αλλά και ότι βρίσκεται έτοιμο για το αύριο.

Ο πρώτος είναι χωρητικότητας ενός λίτρου και αποδίδει 116 ίππους και ο δεύτερος είναι ο «γνωστός» 1.400άρης TFSI που αποδίδει 150 ίππους μεταξύ των 5.000 και 6.000 σ.α.λ. με ροπή 250 Nm, διαθέσιμη από τις 1.500 έως τις 3.500 σ.α.λ. Ο κινητήρας αυτός κινούσε και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας και εφοδιάζεται με το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (CoD), το οποίο, στις περιπτώσεις που δεν υπάρχει μεγάλη απαίτηση για ισχύ, θέτει σε αναμονή τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους, ενώ τους ξανά δίνει ζωή όταν οι καταστάσεις το επιβάλλουν.

Στην πράξη, όταν δεν πιέζεται «αρκετά» το πεντάλ του γκαζιού, ο κινητήρας δουλεύει σα δικύλινδρος, χωρίς όμως να μοιάζει με αντίστοιχους κινητήρες σε θόρυβο και κραδασμούς, καθώς η εμπλοκή και απεμπλοκή των δύο κυλίνδρων, γίνεται με τρόπο που δεν μπορείς εύκολα να αντιληφθείς. Σκοπός φυσικά είναι τα ακόμα χαμηλότερα νούμερα στην κατανάλωση καυσίμου και στις εκπομπές καυσαερίων.

Όσον αφορά την πρώτη, με προσεκτική οδήγηση ο υπολογιστής ταξιδίου μπορεί και καταγράφει και νούμερα κάτω των 7 λίτρων/100 χλμ., ενώ χωρίς ιδιαίτερη προσοχή και με «κανονική» οδήγηση, καταναλώνονται περίπου 8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Στις περιπτώσεις που δε σε ενδιαφέρει η ποσότητα καυσίμου που θα καταναλωθεί και απλά ενδιαφέρεσαι για την οδηγική απόλαυση, τότε η ανάλογη μέτρηση ξεπερνάει οριακά τα 10 λίτρα/100χλμ., ενώ σε κάθε περίπτωση οι εκπομπές CO2 -με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων- βρίσκονται οριακά κάτω από το φράγμα των 120 γρ./χλμ. (119 για την ακρίβεια) με ότι αυτό συνεπάγεται…

Δίχως περικοπές…

Το γερμανικό εργοστάσιο μπορεί να κατασκεύασε ένα μικρό (σε διαστάσεις) μοντέλο της SUV κατηγορίας, αλλά φρόντισε ώστε ακόμα και αυτό το μικρότερο μέλος της οικογένειας “Q” να εφοδιάζεται με όλες τις αρετές που έκαναν τη μάρκα αγαπητή και «κρύβονται» πίσω από τη φράση ποιότητα κύλισης!

Έτσι, στο δρόμο το νέο Q2 με τον υπερτροφοτούμενο κινητήρα των 150 ίππων και το S-Tronic κιβώτιο των 7 σχέσεων, καταφέρνει να κάνει την εκάστοτε μετακίνηση απολαυστική, ενώ λόγω της εμφάνισης και του κύρους του σε κάνει να νιώθεις και μέλος της υψηλής κοινωνίας.

Μάλιστα, εξαιτίας της σπορτίφ προσέγγισης που προτίμησε ο Γερμανός κατασκευαστής, σε κάνει ακόμα και σε στριφτερά κομμάτια να προκαλείς τόσο τον εαυτό σου, όσο και την κατασκευή, με αποτέλεσμα να κινείσαι όλο και σε γρηγορότερους ρυθμούς, καλύπτοντας έτσι μαζί με τις ανάγκες της κυρίας σου και τις δικές σου ανάγκες για οδηγική ευχαρίστηση, καθώς πλαίσιο, αναρτήσεις, κινητήρας, κιβώτιο και σύστημα διεύθυνσης βρίσκονται σε θέση να καλύψουν οποιαδήποτε ανησυχία είχες μέχρι πρότινος και δεν περίμενες ότι θα βρει λύση με ένα όχημα αυτής της κατηγορίας.

Η είσοδος στην υψηλή κοινωνία…

Το Q2 αποτελεί τη βάση –μέχρι στιγμής- για την είσοδο στην οικογένεια SUV της Audi, χωρίς ωστόσο να υστερεί έναντι των υπολοίπων μεγάλων αδερφών σε επίπεδα πολυτέλειας, οδηγικής συμπεριφοράς και κύρους, την ώρα μάλιστα που διατίθεται στην ελληνική αγορά με τιμές που ξεκινούν από τα 22.125 ευρώ (για τον 1.0 TFSI), με αποτέλεσμα να κατατάσσεται χαμηλότερα του γερμανοκρατούμενου ανταγωνισμού (βλ. Mercedes GLA, BMW X1 και MINI Countryman) και να αφήνει αρκετά περιθώρια για επιπλέον εξοπλισμό στον υποψήφιο αγοραστή που θέλει να ξεχωρίζει ανάμεσα στο πλήθος…

ΥΠΕΡ: Κύρος, Εμφάνιση, Οδική συμπεριφορά, Κινητήρας, Κιβώτιο, Επιδόσεις

ΚΑΤΑ: Χώροι, Ορατότητα προς τα πίσω, Απουσία τετρακίνητης έκδοσης

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΜΠΟΥΚΗΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                       1.4 TFSI

Καύσιμο                                                         Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                     1.395

Κύλινδροι                                                     4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                             16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                      150/5000-6000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                         250/1500-3500

Θέση                                                    Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                         Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                            2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                              74,5 x 80,0

Σχέση συμπίεσης                                        10,0:1

Κιλά/ίππο                                                       8,5

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                             Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                                              Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                            Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                           Δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                               Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                        Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                      2,0

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                    11,1

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                        Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                         Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                              17×7.0J

Υλικό                                                   Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                      Michelin Primacy 3

Διάσταση ελαστικών                       215/55 R17

Ρεζέρβα                                            Κιτ επισκευής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)    4191x1794x1508

Μεταξόνιο(χλστ.)                                 2601

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                1547

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                    1541

Βάρος(κιλά)                                          1280

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                  405

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                        3,7

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                      8,1

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                      11,6

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)              212

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                 5,2

Μέση τιμή δοκιμής                             8,1

Μέγιστη τιμή δοκιμής                       10,2

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                      6,7

Αυτονομία(χλμ.)                                612

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                            50

Εκπομπή CO2                                     119

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                            24.458

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: