HotIn Pen & InkManuscripts

BMW M3 EV: Τα δεδομένα μέχρι στιγμής…

Το τμήμα M της BMW εργάζεται εδώ και καιρό επάνω σ’ ένα μοντέλο υψηλών επιδόσεων που θα τρέφεται αποκλειστικά «με ρεύμα» και θα μπορεί να αποδίδει ακόμα και περισσότερους από 1000 ίππους!

Ας δούμε τα δεδομένα μέχρι στιγμής…

Εκ των πραγμάτων, μπορεί η χρυσή ιστορία των M μοντέλων της BMW να γράφτηκε στην αυτοκινητιστική βίβλο λόγω των εξαιρετικά αποδοτικών κινητήρων εσωτερικής καύσεως του παρελθόντος (βλ. πέρα από τα εξακύλινδρα και τα V8 & V10), αλλά οι εποχές έχουν αλλάξει και πλέον η ηλεκτροκίνηση δεν μπορεί να αφήσει ανεπηρέαστη ούτε ακόμα και την BMW M (M Division)!

Έτσι, ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο BMW M είναι στα σκαριά

Θα είναι ένα τετράθυρο σεντάν (στην παράδοση της BMW Μ) και πρόκειται να κάνει το ντεμπούτο του τα επόμενα δύο χρόνια, ενώ είναι πιθανό να μοιραστεί τη «βάση» του με την επερχόμενη γκάμα πιο καθημερινών ηλεκτρικών οχημάτων «Neue Klasse» της BMW.

Μάλιστα, να θυμίσουμε ότι η BMW M αναπτύσσει συνεχώς αυτό το ηλεκτρικό σπορ μοντέλο από -τουλάχιστον- το 2022, όταν και είδαμε για πρώτη φορά φωτογραφίες ενός πρωτοτύπου που βασιζόταν στο ηλεκτρικό σεντάν της εταιρείας, το i4.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: BMW M Driving Experience: Το ζούμε στις Σέρρες με κάθε πρόσφατη δημιουργία του M Division, είτε με δύο, είτε με τέσσερις τροχούς!

Τότε, επίσης η BMW M επιβεβαίωσε ότι δούλευε σε ένα περίπλοκο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, μ’ έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε τροχό (!), που ελέγχεται ανεξάρτητα από μια κεντρική μονάδα ελέγχου για να μπορεί το αυτοκίνητο να είναι εξαιρετικά απολαυστικό στην οδήγηση.

Σε αυτό φυσικά βοηθάει και η εξωφρενικά μεγάλη ισχύς, αφού σύμφωνα με τον Frank Weber (Επικεφαλής μηχανολογίας, έρευνας και ανάπτυξης της BMW), το συγκεκριμένο ηλεκτρικό σύστημα είναι ικανό να παράγει ένα μεγαβάτ ισχύος, ή 1.341 ίππους αν προτιμάτε!

Και αν αυτή είναι η μέγιστη απόδοση του συστήματος στο πρωτότυπο, πιθανότατα στο μοντέλο παραγωγής να μη δούμε τόσο ακραίες ιπποδυνάμεις, με τις φήμες που κυκλοφορούν να κάνουν λόγο για περίπου 1.000 ίππους!

Εξάλλου, ας μην ξεχνάμε ότι αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν εξαιρετικά γρήγορα ηλεκτρικά σεντάν στην αγορά, που σαφώς είναι και αυτά που θα θελήσει να κοντράρει το επερχόμενο ηλεκτρικό M μοντέλο της BMW (βλ. Porsche Taycan Turbo GT: 1.108 ίπποι, Tesla Model S Plaid: 1.020 ίπποι, Lucid Air Sapphire: 1.234 ίπποι, Xiaomi SU7 Ultra: 1.548 ίπποι, κ.α.).

Σε κάθε περίπτωση τα νούμερα τόσο της μέγιστης ισχύoς, όσο και της μέγιστης ροπής θα είναι εντυπωσιακά…

Και αυτό μπορούμε να το συμπεράνουμε εύκολα αν προσθέσουμε στην εξίσωση και το πρωτότυπο Vision Driving Experience που αποκάλυψε προχθές η BMW (δες τη φωτογραφία παρακάτω), το οποίο είναι ουσιαστικά ένα όχημα δοκιμών υψηλών επιδόσεων (δεν προορίζεται για μαζική παραγωγή) που λειτουργεί ως ένα κινητό εργαστήριο δοκιμών της τεχνολογίας διαχείρισης των συστημάτων μετάδοσης κίνησης και δυναμικής οδήγησης που έχει αναπτυχθεί ειδικά για τη Neue Klasse (η επόμενη γενιά οχημάτων BMW).

Το συγκεκριμένο πρωτότυπο είναι σε θέση να αναπτύξει ροπή 18.000 Nm! Ναι καλά διαβάσατε, 18.000 Nm και εφόσον το σύστημα ελέγχου μπορεί να διαχειριστεί μια έκρηξη ισχύος αυτού του μεγέθους, τότε μπορούμε να αντιληφθούμε ότι μάλλον εύκολο είναι να επιτευχθούν τεράστιες τιμές ισχύος και ροπής στο επερχόμενο ηλεκτρικό μοντέλο της BMW M.

Και άντε καλά με την αυξημένη απόδοση. Με τον ήχο;

Αναμφίβολα, το μεγαλύτερο «στοίχημα» που πρέπει να κερδίσουν οι κατασκευαστές στα σπορ ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ο ήχος, καθότι παίζει κυρίαρχο ρόλο στη μέγιστη δυνατή απόλαυση. Ορισμένοι κατασκευαστές προσομοιώνουν τον ήχο ενός κινητήρα εσωτερικής καύσεως στα ηλεκτρικά σπορ μοντέλα τους (βλ. Hyundai στο Ioniq 5N), με την BMW να μας δείχνει πως προσεγγίζει το συγκεκριμένο θέμα μέσω του παρακάτω βίντεο (στο 07:45)…

Το επερχόμενο ηλεκτρικό μοντέλο της BMW M θα βασίζεται σε μια υπάρχουσα BMW ή θα είναι αυτόνομο μοντέλο;

Σύμφωνα με τις φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν από την BMW, το επερχόμενο ηλεκτρικό Μ μοντέλο θα βασίζεται στο πολυαναμενόμενο σεντάν Neue Klasse 2026 της BMW, ενώ το αντίστοιχο βενζινοκίνητο (σ.σ. θερμικό Μ3) είναι πιθανό να είναι μια έντονα ενημερωμένη έκδοση του σημερινού «G80», με σχεδιαστική επιρροή όμως από το πρωτότυπο Neue Klasse.

Άρα η επόμενη BMW M3 θα κυκλοφορήσει και με κινητήρα εσωτερικής καύσης;

Όπως σας είχαμε ενημερώσει και παλαιότερα (δες εδώ), η BMW σκοπεύει να κυκλοφορήσει το επόμενο υψηλών επιδόσεων σεντάν της, τόσο με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, όσο και μ’ ένα εξακύλινδρο σε σειρά. Αυτό, θα είναι σε συνδυασμό με ήπιο υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης (σε αντίθεση με το plug-in που χρησιμοποιείται στη νέα M5) και, πιθανότατα, αυτός ο κινητήρας να είναι ο ίδιος 3,0-λίτρων twin-turbo S58 με τον τρέχοντα της M3, για τον οποίο η BMW έχει ήδη επιβεβαιώσει ότι θα συμμορφώνεται με τους πιο αυστηρούς εισερχόμενους κανόνες εκπομπών ρύπων Euro7.

Και πότε θα γίνουν όλα αυτά;

Επί του παρόντος, οι περισσότερες φήμες δείχνουν μια πλήρη αποκάλυψη το 2026 ή το 2027, με το αυτοκίνητο να αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2027, αφού πρώτα κυκλοφορήσει (το 2026) η «απλή» έκδοση παραγωγής της νέας Neue Klasse.

Εν αναμονή λοιπόν…

Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!