Όσοι λατρεύουν την ανόθευτη οδηγική απόλαυση σε ένα ανοιχτό μοντέλο της BMW M έχουν κάθε λόγο να προσβλέπουν τώρα στην έλευση της έκδοσης Pure Impulse της BMW Z4…
Με μυώδεις αναλογίες και σχεδιαστικά χαρακτηριστικά M, δύο καθίσματα στο εσωτερικό, κλασική μαλακή οροφή (soft-top), έναν εύστροφο εξακύλινδρο κινητήρα 340 ίππων, πίσω κίνηση και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, η νέα Pure Impulse της BMW Z4 είναι η πρόσφατη -και ενδεχομένως τελευταία- «ρομαντική» έκδοση του γερμανικού roadster…
Αρχίζοντας από την ιστορία, αυτή εν προκειμένω για την BMW είναι στενά συνυφασμένη με το πάθος για σπορ οδηγική απόλαυση και τις άφθονες επιτυχίες στις πίστες, ενώ ξεκινά από τις πρώτες ημέρες της εταιρείας ως αυτοκινητοβιομηχανία και φτάνει στο σήμερα με τη μορφή της BMW Z4.
Επίσης, ας μην ξεχνάμε ότι ο εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας, το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και η κίνηση στους πίσω τροχούς καθόρισαν την οδηγική εμπειρία της BMW 328, η οποία ολοκλήρωσε την πρώτη της δημόσια εμφάνιση το 1936 με τη νίκη στον αγώνα Eifelrennen στο Nürburgring.
Στα χρόνια που ακολούθησαν, ανανεωμένες εκδόσεις της ίδιας φιλοσοφίας όσον αφορά στον κινητήρα και στο σύστημα μετάδοσης, έκαναν συχνά την εμφάνισή τους στα roadster μοντέλα της μάρκας.
Αυτό ισχύει τόσο για την BMW Z1, η οποία αποκαλύφθηκε το 1987, αφού αναπτύχθηκε ως μια πλατφόρμα δοκιμών και καινοτομίας από την BMW Technik, όσο και για την BMW Z3 που παρουσιάστηκε το 1995, ενώ και οι δύο πρώτες γενιές μοντέλων της BMW Z4 υιοθέτησαν επίσης την ίδια συνταγή για να προσφέρουν συναρπαστική οδηγική απόλαυση με την οροφή ανοιχτή.
Στην πιο πρόσφατη BMW Z4, αυτή με την ονομασία Pure Impulse, το γερμανικό roadster εκτός από το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, την εκλεπτυσμένη ρύθμιση του πλαισίου και τον συνδυασμό ζαντών ελαφρού κράματος M με διάμετρο 19 και 20 ιντσών, προσθέτει επίσης μεμονωμένα χαρακτηριστικά στο εξωτερικό σχεδιασμό της BMW Z4 M40i, τα οποία προσδίδουν στο roadster μια πιο αιχμηρή εμφάνιση που υπογραμμίζει συνολικά τον σπορ χαρακτήρα αυτοκινήτου.
Μεταξύ αυτών είναι το φινίρισμα M High-gloss Shadowline σε περισσότερα σημεία (συμπεριλαμβανομένης της αποκλειστικής σήμανσης του μοντέλου στα εμπρός πλαϊνά πάνελ και στο πίσω μέρος του οχήματος), τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών, τα οποία είναι βαμμένα σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα, τα ειδικά σχεδιασμένα πτερύγια για τη βελτιστοποίηση της ροής του αέρα στην περιοχή γύρω από τους πίσω θόλους των τροχών καθώς και τις κόκκινες δαγκάνες φρένων για τα φρένα M Sport.
Επιπλέον, τα νέα εξωτερικά χρώματα αποτελούν και αυτά με τη σειρά τους την διαφοροποίηση της έκδοσης Pure Impulse. Στην παλέτα χρωμάτων για τα οχήματα που προορίζονται για τις αγορές της Ευρώπης περιλαμβάνεται το μεταλλικό φινίρισμα Frozen Deep Green, ενώ για εκείνα που θα διατεθούν στις ΗΠΑ το μεταλλικό χρώμα αμαξώματος Sanremo Green.
Στα ενδότερα, η καμπίνα της BMW Z4 δημιουργήθηκε για απεριόριστες οδηγικές απολαύσεις σε έναν χώρο με μοντέρνα και εκλεπτυσμένη αίσθηση σπορ αυτοκινήτου, ενώ η οδηγοκεντρική σχεδίαση του cockpit και τα ειδικά για το μοντέλο σπορ καθίσματα, με ενσωματωμένα προσκέφαλα, συμβάλλουν στην επίτευξη αυτού του στόχου
Η έκδοση Pure Impulse περιλαμβάνει σχεδιαστικά χαρακτηριστικά M στο εσωτερικό καθώς και αποκλειστικές λεπτομέρειες. Για παράδειγμα, υπάρχει ένας μοχλός αλλαγής ταχυτήτων Μ και ένα ειδικό για το μοντέλο κάλυμμα κεντρικής κονσόλας, που χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του εξατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου της ειδικής έκδοσης, τη στιγμή που η δερμάτινη επένδυση Vernasca σε χρωματισμό Cognac και μαύρες ραφές M, αποπνέει μία αίσθηση πολυτελούς κομψότητας και σπορτίφ φινέτσας.
Κάτω από το μακρύ καπό τώρα, ο συνδυασμός ενός straight-six κινητήρα με ένα εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο σημαίνει ότι η νέα έκδοση της BMW Z4 M40i αντιπροσωπεύει μία μοναδική πρόταση σε αυτή την κατηγορία και την ίδια στιγμή μία εξαιρετικά αποκλειστική διάταξη στη γκάμα προϊόντων της BMW. Στην πραγματικότητα, τα μόνα μοντέλα στην υπάρχουσα γκάμα που διατίθενται με αυτόν τον συνδυασμό κινητήρα και συστήματος μετάδοσης είναι τα σπορ αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων της BMW M. Τώρα ένα μοντέλο BMW M Performance έρχεται να προστεθεί με τη μορφή της BMW Z4 M40i Pure Impulse.
Ο κινητήρας των 3,0 λίτρων της BMW Z4 M40i υιοθετεί την πιο πρόσφατη τεχνολογία M TwinPower Turbo στην οποία οφείλει την ευστροφία, την άμεση παροχή ισχύος και τη μεταξένια λειτουργία του, ενώ τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κινητήρα περιλαμβάνουν σφυρήλατο στροφαλοφόρο άξονα, βελτιστοποιημένα (ως προς το βάρος) έμβολα και μια υδρόψυκτη πολλαπλή εξαγωγής που είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή.
Παράλληλα, ένας twin-scroll υπερσυμπιεστής τροφοδοτεί τους έξι θαλάμους καύσης με συμπιεσμένο αέρα και ένα έμμεσο intercooler ρυθμίζει τη θερμοκρασία του, ενώ το πακέτο τεχνολογιών της μονάδας κίνησης περιλαμβάνει επίσης ψεκασμό υψηλής ακρίβειας που λειτουργεί σε πιέσεις έως 350 bar, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VALVETRONIC και πλήρως μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων Double-VANOS.
Όλα αυτά κάνουν τη νέα BMW Z4 M40i Pure Impulse να παράγει 340 ίππους από τις 5.000 έως τις 6.500 σ.α.λ. με μέγιστη ροπή 500 Nm μεταξύ 1.600 και 4.500 σ.α.λ., κάνοντας έτσι το 0-100 χλμ./ώρα σε 4,6 δευτερόλεπτα!
Πέρα όμως από την ισχυρή απόδοση της BMW Z4 M40i Pure Impulse, οι συμπαγείς αναλογίες, το ελαχιστοποιημένο βάρος, το χαμηλό κέντρο βάρους και η σχεδόν τέλεια κατανομή του εμπρός/πίσω σε αναλογία 50:50 είναι τα καθοριστικά στοιχεία της φιλοσοφίας της BMW Z4, που έχει βελτιστοποιηθεί με γνώμονα την ευελιξία και τις δυναμικές επιδόσεις.
Επίσης, η εξαιρετικά άκαμπτη δομή του αμαξώματος και του πλαισίου και τα άριστα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά συμβάλλουν στη διαμόρφωση του σπορ χαρακτήρα της Z4, ενώ η σχεδίαση του πλαισίου του roadster, που συνδυάζει έναν εμπρός άξονα με γόνατα ελατηρίων δύο συνδέσμων και έναν πίσω άξονα με πέντε συνδέσμων, δημιουργεί ένα συναρπαστικό και αρμονικό μείγμα δυναμισμού και οδηγικής άνεσης.
Κλείνοντας με τη διάθεση και τις τιμές, η BMW Z4 Pure Impulse θα διατίθεται προς πώληση στη Γερμανία, σε άλλες αγορές της Ευρώπης και στις ΗΠΑ, με την τιμή της εκεί να ξεκινάει από 70.945 δολάρια.