Από τo 1949 μέχρι το 1961, ένα από τα μεγαλύτερα ετήσια αυτοκινητιστικά γεγονότα στις ΗΠΑ αποτελούσε η Έκθεση MOTORAMA. Διοργανωτής ήταν η General Motors και κάθε χρόνο, μαζί με τα τρέχοντα μοντέλα της παρουσίαζε και τις μελλοντικές τάσεις της αυτοκίνησης, τουλάχιστον όπως τις φανταζόταν οι σχεδιαστές της εταιρίας.
Έτσι, τον Ιανουάριο του 1953, στο πλαίσιο αυτής της Έκθεσης που είχε πραγματοποιηθεί στο ξενοδοχείο Waldorf Astoria της Νέας Υόρκης, αποκαλυπτόταν στο κοινό και το νέο σπορ μοντέλο της Chevrolet με την επωνυμία “CORVETTE”, που επρόκειτο να βγει σύντομα στην παραγωγή.
Βέβαια οι καινοτομίες του δεν περιοριζόταν μόνο στις ιδιαίτερες σχεδιαστικές γραμμές του, αλλά και στο (ασυνήθιστο τότε) υλικό του αμαξώματος του, που ήταν το fiberglass!
Η κατασκευή του είχε ξεκινήσει στο εργοστάσιο του Flint στο Michigan, στις 30 Ιουνίου της ίδιας χρονιάς, όπου όμως παράχθηκαν μόνο 300 αυτοκίνητα. Και αυτό γιατί τον Δεκέμβριο του 1953, μαζί με την παρουσίαση του μοντέλου της επόμενης χρονιάς, αποφασίστηκε η παραγωγή του να μεταφερθεί στο St. Louis του Missouri, όπου και συνεχίστηκε μέχρι το 1981.
Αναπόφευκτα, τα αυτοκίνητα του Michigan θεωρούνται σήμερα τα σπανιότερα όλης της «γκάμας» όχι μόνον λόγω της περιορισμένης παραγωγής τους, αλλά και για τον επιπλέον λόγο ότι εκείνο το εργοστάσιο κατεδαφίστηκε το 2003.
Μάλιστα ύστερα από 12 χρόνια, το National Corvette Museum είχε αποφασίσει να πουλήσει τα εναπομείναντα τούβλα του εργοστασίου προς 25 $ το ένα, συνοδευόμενα από πιστοποιητικό αυθεντικότητας, ή «μόνο» προς 5 $ το ένα χωρίς το πιστοποιητικό!
Στο πέρασμα των δεκαετιών της ιστορίας του μοντέλου, δύο από τα στοιχεία που έμειναν αναλλοίωτα στις Corvette ήταν η εμπρόσθια τοποθέτηση του κινητήρα και η πίσω κίνηση.
Οι καιροί όμως αλλάζουν και έτσι όταν το 2020 έκανε την εμφάνιση της η νέα σειρά με το μοντέλο “C8”, υπήρχε και μια έκπληξη…
Προς «απογοήτευση» των παραδοσιακών φίλων των Corvette, αλλά σε ταύτιση με τις επιταγές της εποχής, ο V8 κινητήρας ήταν πλέον τοποθετημένος στο κέντρο, έχοντας χωρητικότητα 6.162 κ.εκ. και απόδοση 475 ίππους, συνοδευόμενος από αυτόματο σασμάν 8 ταχυτήτων (που αποτέλεσε άλλη μια διαφοροποίηση από το κλασικό χειροκίνητο που χρησιμοποιούνταν στα προηγούμενα μοντέλα).
Όμως η σαφής βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς του “C8” σε σχέση με τις προηγούμενες σειρές, σύντομα ανασκεύασε τις αρχικές επιφυλάξεις, με τις πωλήσεις να εμφανίζουν αυξητικές τάσεις.
Παράλληλα, η Chevrolet επιβεβαίωσε τα σχέδια της για την παραγωγή και μιας υβριδικής έκδοσης με την επωνυμία E- Ray, στην οποία ένας ηλεκτροκινητήρας δίνει επιπλέον κίνηση και στους εμπρός τροχούς, ενώ προβλέπεται να ακολουθήσει και μια έκδοση με διπλό τούρμπο, απόδοσης περίπου 1000 ίππων που θα ονομάζεται “Zora”…