full screen background image
Search
Τρίτη 22 Ιανουάριος 2019
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε: Suzuki Ignis 1.2 Dualjet 4×2

Ξυπνώντας μνήμες…

Ήταν αρχές του 2002 όταν βρισκόμαστε εν μέσω δυνατής χιονόπτωσης, κάπου στα ορεινά της Πιερίας. Αξέχαστο θα μείνει ένα μικρό Suzuki Ignis το οποίο άνοιγε το δρόμο χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία, περνώντας με ευκολία τους χιονισμένους δρόμους του βουνού…

Από τότε, η Suzuki δεν προχώρησε στη δημιουργία μιας δεύτερης γενιάς του λιλιπούτειου αυτοκινήτου της παρά μόνο σε ένα facelift το 2003, το οποίο αποτελούσε και προϊόν συνεργασίας με τη Subaru (στο Justy). Τώρα όμως παίρνει τη μεγάλη απόφαση και λανσάρει στην αγορά τη νέα, δεύτερη γενιά του μικρού της με μετάδοση είτε στους δύο, είτε στους τέσσερις τροχούς, ξυπνώντας μας καλές μνήμες από το παρελθόν…

Με αμφιλεγόμενη εμφάνιση…

Το νέο Ignis αποτελεί τη φρέσκια, σύγχρονη και νεανική πρόταση της Suzuki σε μια κατηγορία, την οποία μπορεί μεν να ονομάζουμε μικρή, αλλά μόνο μικρή δεν είναι, αν αναλογιστεί κανείς τον όγκο των πωλήσεων.

Το νέο Ignis συναρμολογείται πάνω στο πλαίσιο ελαφρού κράματος TECT της Suzuki, η οποία άλλωστε εδώ και δεκαετίες δίνει μεγάλη έμφαση στο πάτωμα που θα «στήσει» το κάθε μοντέλο της. Στη συνέχεια τοποθετείται η έξυπνη ανάρτηση, η οποία διαφοροποιείται στον πίσω άξονα ανάλογα με την έκδοση και στο δικίνητο Ignis της δοκιμής μας περιλαμβάνει ημιάκαμπτο άξονα (άκαμπτος στα τετρακίνητα).

Με ιδιαίτερη άνεση…

Τα 3,7 μέτρα του μήκους του αυτοκινήτου μπορεί αρχικά να δείχνουν λίγα για ένα άνετο εσωτερικό, ωστόσο τα πράγματα αλλάζουν στην καμπίνα. Εκεί κυριαρχεί ένας ξεχωριστός εσωτερικός διάκοσμος που πλαισιώνεται με χρώματα, τα οποία αλλάζουν ευχάριστα τη διάθεση των επιβατών του.

Ακόμα και η βασική έκδοση είναι αρκετά πλούσια σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό της, καθώς περιλαμβάνει Smartphone Linkage Display Audio, κάμερα οπισθοπορείας και Navigator.

Από πλευράς εξοπλισμού ασφαλείας, το νέο Ignis διαθέτει στάνταρ τα ESP, ABS, AIRBAG καθώς και το σύστημα Dual Camera Brake Support το οποίο αποτελεί «φύλακα άγγελο» για οδηγό και επιβάτες.

Τέλος, όσο αφορά στο χώρο αποσκευών, αυτός μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα μεγάλος, αλλά η χωρητικότητά των 267 λίτρων δεν περνάει απαρατήρητη.

Με έναν κινητήρα, αλλά δύο εκδόσεις!

Το νέο Suzuki Ignis κινείται αποκλειστικά από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης τεχνολογίας Dualjet, χωρητικότητας 1.242 κ.εκ. με απόδοση 90 ίππων ισχύος και 120 Nm ροπής.

Όσο αφορά στα συνεργαζόμενα κιβώτια, αυτά είναι δύο με το πρώτο να είναι ένα μηχανικό πέντε σχέσεων (σαν το αυτοκίνητο δοκιμής) και το δεύτερο ένα αυτόματο, ενώ η κίνηση μεταδίδεται είτε μόνο στους εμπρός τροχούς, είτε και στους τέσσερις μέσω της τετρακίνησης All Grip Auto της Suzuki. Η λειτουργία αυτής γίνεται αυτόματα, αφού όταν βρεθεί το ιαπωνικό μικρό στα «δύσκολα», η ροπή αυτόματα περνάει και στους πίσω τροχούς, με αποτέλεσμα να προσπερνάει τις όποιες δυσκολίες.

Στη «δική μας» περίπτωση…

…το λευκό Ignis που είχαμε στη διάθεσή μας, ήταν η δικίνητη έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων.

Στην πόλη αποδεικνύεται ένα πραγματικό εργαλείο χάρη στο πολύ καλό κόψιμο του τιμονιού και στις περιορισμένες διαστάσεις του αμαξώματος, που του χαρίζουν μεγάλη ευελιξία κατά την κίνηση και ατού στη μάχη του παρκαρίσματος.

Εκτός πόλεως, ταξιδεύει αρκετά ποιοτικά και χωρίς θορύβους αν και δείχνει να επηρεάζεται από τους όποιους πλευρικούς ανέμους.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, οι επιβάτες θα εκτιμήσουν την περίσσια άνεση του εσωτερικού (ακόμα και οι πίσω), ενώ ακόμα και «φορτωμένο» μπορεί, χάρη στην ευστροφία του κινητήρα και του καλού -σε κλιμάκωση- κιβωτίου, σε συνδυασμό με το μικρό βάρος (855 κιλά), να αποκτήσει ικανοποιητική φόρα ακόμα και σε επαρχιακά ανηφορικά τμήματα.

Με χαμηλές τιμές κτήσης…

Το νέο Ignis διατίθεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, με το πρώτο να φέρει τα χαρακτηριστικά GL και να είναι διαθέσιμο από 11.680 ευρώ, το δεύτερο να ονομάζεται GL+ και να διατίθεται με 12.680 ευρώ και το τρίτο να είναι το GLX που διατίθεται με τιμές που ξεκινούν από τα 14.430 ευρώ.

Όσοι τώρα επιθυμούν να έχουν την τετρακίνηση στη ζωή τους, θα πρέπει να δαπανήσουν 14.180 ευρώ για την έκδοση GL+ και 15.930 ευρώ για την έκδοση GLX, ενώ αν επιλέξουν την έκδοση με το μικροϋβριδικό σύστημα της εταιρείας (SHVS) για καλύτερη κατανάλωση και λιγότερες εκπομπές ρύπων, χρειάζονται το ποσό των 16.730 ευρώ (15.230 για το 4×2).

ΥΠΕΡ: Άνεση εσωτερικού, Ευελιξία, Κατανάλωση, Τιμές, Συρόμενο πίσω κάθισμα

ΚΑΤΑ: Σχεδίαση πίσω μέρους, Οθόνη πολυμέσων, Πίσω ανάρτηση, Επιρροή πλευρικών ανέμων, Ταμπούρα πίσω, Σκληρά πλαστικά μέσα

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                     1.2

Καύσιμο                                                Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                            1.242

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                  90/6000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                    120/4400

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                      Γόνατα ΜακΦέρσον

Πίσω                                          Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                        Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                    Ταμπούρα

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                        Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                        Μηχανικό 5 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Τύπος ελαστικών                  Bridgestone Ecopia EP150

Διάσταση ελαστικών                         175/60 R16

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ      

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)     3700x1690x1595

Μεταξόνιο(χλστ.)                                    2435

Βάρος(κιλά)                                              855

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                     267

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                          12,5

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                  170

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                      4,6

Μέση τιμή δοκιμής                                  5,6

Αυτονομία(χλμ.)                                      476

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                  32

Εκπομπή CO2                                           104

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                  11.680

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: