full screen background image
Search
Τρίτη 18 Σεπτέμβριος 2018
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε την Porsche 718 Boxster…

Τα χιλιόμετρα είναι λίγα και η απόσταση μικρή…

…ανάμεσα σε μία κλασική, ρουτινιασμένη μέρα και σε μία μέρα γεμάτη πάθος και «παράνοια», με την ανυπομονησία για το πότε θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι μιας κατασκευής της Στουτγάρδης που μπορεί να παγώσει το αίμα σου, να περάσει το ρίγος σε όλο το κορμί σου και να θολώσει το μυαλό σου από την έκκριση αδρεναλίνης…

Η πρόκληση αναπάντεχα δυνατή που μεταφράζεται μέσα από την φράση «Κύριε Παμπούκη θα θέλαμε να δοκιμάσετε τη νέα δίλιτρη 718 Boxster».

Βέβαια, το νόμισμα πάντα έχει δύο όψεις και στην περίπτωση της δοκιμής της Boxster τα αντίποινα βρίσκονται στον περιορισμό των 500 χιλιομέτρων που θέτει η ελληνική αντιπροσωπεία (μπράβο τους βέβαια που βγάζουν δημοσιογραφικά αυτοκίνητα σε αυτές τις εποχές) και στο στενό χρονικό όριο των 24 ωρών που θα έχουμε το αυτοκίνητο στην κατοχή μας.

Άρα, χωρίς πολλά – πολλά λόγια με τους -πάντα- φιλόξενους ανθρώπους της Porsche Center Thessaloniki, μιας και δεν υπάρχει αρκετός χρόνος (ενώ σε αντίθεση η ανυπομονησία είναι μεγάλη), βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι της λευκής και προκλητικά όμορφης νέας 718 Boxster που μας περιμένει στο πάρκινγκ της εταιρείας…

Το μυαλό να «στροφάρει» μέχρι τις 7.500 σ.α.λ.!

Χωρίς να χάνουμε χρόνο στο να παρατηρήσουμε την λευκή κούκλα, καθότι θα το κάνουμε αργότερα, βρισκόμαστε απευθείας μέσα στην καμπίνα του νέου ρόουντστερ της Porsche, αναζητώντας την ιδανική για εμάς θέση οδήγησης και προσαρμόζοντας τους καθρέφτες στα μέτρα μας.

Η διαδρομή μας επιλεγμένη από το πρωί και πιο συγκεκριμένα από τις 06:30 π.μ. που βρεθήκαμε στο γραφείο μας να πίνουμε τον καφέ της ανυπομονησίας και να προσπαθούμε να σκεφτούμε την ιδανική διαδρομή που αρμόζει στο συγκεκριμένο μοντέλο και προορίζεται τόσο για να μπορέσει να μας αποδείξει τις ικανότητες της νέας κατασκευής του εργοστασίου του Τσούφενχαουζεν, όσο και να μπορέσει να μας καλύψει φωτογραφικά.

Η πρώτη σκέψη όλων μας στο γραφείο είναι κοινή, το δεύτερο πόδι της Χαλκιδικής που διαθέτει το «ιδανικό» στροφιλίκι, ενώ μάλιστα στην περιφέρειά του με αφετηρία την Θέρμη Θεσσαλονίκης -όπου βρίσκεται η αντιπροσωπεία και τα γραφεία μας- είναι σχεδόν 350 χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα να μας αφήνει και λίγα περιθώρια για να μπορέσουμε να κινηθούμε και σε κάποιες -εντός πόλης- βόλτες.

Επιστρέφοντας λοιπόν στο ωραίο, τύπου μπάκετ κάθισμα της νέας 718 Boxster, έχουμε βάλει ήδη πλώρη για τα Μουδανιά και από εκεί για να κάνουμε τον γύρο του ποδιού με αριστερόστροφη φορά, δηλαδή από Μαρμαρά προς Σάρτη.

Στις ευθείες μέχρι το Μαρμαρά, μπορούμε και εκτελούμε οτιδήποτε βρεθεί στο διάβα μας, καθώς ο κινητήρας βγάζει την αστείρευτη δύναμή του από τις 2.000 σ.α.λ. που «ανοίγει» ο υπερτροφοδότης μέχρι τον κόφτη που βρίσκεται στις 7.500 σ.α.λ. (σπάνιο για υπερτροφοδοτούμενο σύνολο), με αποτέλεσμα να γίνεται ασύλληπτος ο τρόπος με τον οποίο μαζεύει χιλιόμετρα το αυτοκίνητο, ενώ ο σεβασμός των μπροστινών οχημάτων όταν βλέπουν μια λευκή Porsche να τους πλησιάζει, σχεδόν μας απαλλάσσει από τη λύση του σινιάλου των φώτων, με αποτέλεσμα να μην αναβοσβήνει συνέχεια η ένδειξη στον πίνακα των οργάνων.

Σε αντίθεση αναβοσβήνει όμως η ένδειξη του ESP που μέχρι να ζεσταθούν τα ελαστικά προσπαθεί να χαλιναγωγήσει τους 300 ίππους και να τους προσαρμόσει στην πραγματικότητα των ελληνικών δρόμων ακόμα και με την 4η σχέση επιλεγμένη στο κιβώτιο ταχυτήτων!

Μπαίνοντας στο στροφιλίκι, επιλέγουμε από την κεντρική κονσόλα την σκλήρυνση της ανάρτησης, πιέζουμε το κουμπί του ESP παρατεταμένα (με ένα απλό πάτημα απενεργοποιείται μερικώς, ενώ με παρατεταμένο ολικώς) και από τον διακόπτη που βρίσκεται στο τιμόνι επιλέγουμε το πρόγραμμα Sport+, που πλέον μας αποκαλύπτει τον αληθινό χαρακτήρα της κατασκευής.

Βλέπετε, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με το πακέτο Sport Chrono, που περιλαμβάνει πέρα από τις επιλογές Normal και Sport -που υπάρχουν στη βασική έκδοση- και τις επιλογές Sport+ και Individual, με το τελευταίο να σου δίνει τη δυνατότητα να προσαρμόσεις το αυτοκίνητο στα μέτρα σου.

Παράλληλα, το συγκεκριμένο πακέτο περιλαμβάνει και το σύστημα PTV (torque vectoring), την ενεργή ανάρτηση (PASM), τις ενεργές βάσεις κινητήρα, το μηχανικό μπλοκέ, το Launch Control και το σύστημα Sport Response, που με την επιλογή του έχεις για 20 δευτερόλεπτα αυξημένη πίεση στην τουρμπίνα αγγίζοντας τα 1,4 bar με ότι αυτό συνεπάγεται…

Στην πράξη, η μετάφραση απλή και τα όσα αναφέρουμε παραπάνω μετουσιώνονται στη λέξη «όπλο» που το κρατάς στα χέρια σου και μπορείς να εκτελέσεις τη μία στροφή μετά την άλλη.

Στην πρώτη στροφή σε τρομάζει ο τρόπος με τον οποίο ξεκολλάει, αφού σου υποδηλώνει ότι απαιτεί σεβασμό.

Στη συνέχεια όμως και εφόσον εξοικειωθείς μαζί της, η πλαγιολίσθηση ελέγχεται με σχετικά εύκολο τρόπο, ενώ μόλις μάθεις τα «τερτίπια» της νέας Boxster, τότε σου αποκαλύπτει το άκρως διασκεδαστικό προφίλ της.

Βέβαια, ο επαγγελματισμός καθώς επίσης και η έγνοια ότι έχουμε στα χέρια μας μία κατασκευή που κοστίζει περισσότερα από 100.000 ευρώ (λόγω εξοπλισμού), μας επαναφέρει στην πραγματικότητα και δεν αφήνει περιθώρια για υπερβολές.

Εξάλλου, το αυτοκίνητο «ξέρει» από μόνο του και σου υποδηλώνει μέχρι πού είναι τα όριά σου και ταυτόχρονα μπορεί να σου υποδείξει την ανωτερότητα του.

Σε περίπτωση που αφήσεις στην άκρη τη διασκέδαση και εστιάσεις στο αποτέλεσμα, τότε εισπράττεις μια αληθινά στιβαρή αίσθηση που πέρα από το να μπορεί να προσφέρει θέαμα, μπορεί να γράψει και αξιοσημείωτους χρόνους (δεν είναι τυχαίο το ότι έχει και χρονόμετρο).

Σε αυτό, πρώτο και βασικό ρόλο παίζει η εξαιρετική συνεργασία του πλαισίου με την ανάρτηση, με το πρώτο να έχει αξιοθαύμαστη (για κάμπριο) ακαμψία και τη δεύτερη να έχει την ιδανική ρύθμιση.

Σε δεύτερο ρόλο, τη δική του αλλά πολύ σημαντική δουλειά παίζει και το εξαιρετικό, τόσο σε πληροφόρηση όσο και σε βάρος, σύστημα διεύθυνσης που σε ενημερώνει αστραπιαία για το πόσο ακριβώς είναι στριμμένοι οι τροχοί, ενώ σου επιτρέπει να προδιαγράψεις την τροχιά που επιθυμείς και απλά μετά να μένει το πόσο πατημένο θα έχεις το δεξί πεντάλ.

Επίσης, εντυπωσιακή είναι και η ταχύτητα του κιβωτίου (PDK), τόσο στα κατεβάσματα (μπορείς να ρίξεις και πάνω από μία μαζί), όσο και στα ανεβάσματα, καθώς δεν έχει καθόλου απώλειες, ενώ ταυτόχρονα ο ήχος σε «πωρώνει»!

Στεκούμενοι στον ήχο, έχει τη γνωστή χαρακτηριστική χροιά των κινητήρων boxer αναμεμιγμένη με τα ξερά σκασίματα και τα χαρακτηριστικά ξεφυσήματα του υπερτροφοδότη, με το μόνο σημείο που δείχνει να υστερεί σε σχέση με τα μοντέλα του παρελθόντος να περιορίζεται στην ένταση.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, το γεγονός και μόνο ότι είσαι δεμένος μέσα στο εξαιρετικό κάθισμα και με τα χέρια σου επάνω στο τιμόνι με τα paddles στο πίσω μέρος, ξεχνώντας οτιδήποτε σε απασχολεί στην καθημερινότητα, φτάνει και περισσεύει για να σου υπενθυμίσει τη μοναδικότητα που προσφέρει μια κατασκευή φτιαγμένη για να προσφέρει πλούσια οδηγική απόλαυση, είτε αυτή έρχεται σε κάποια επαρχιακή διαδρομή, είτε σε αστικές μετακινήσεις.

Βλέπετε, στα λίγα χιλιόμετρα που μας απέμειναν μέχρι το επιτρεπτό όριο, μπορέσαμε και κινηθήκαμε και εντός πόλεως, όπου εκεί μπορείς και κινείσαι όπως με ένα συμβατικό αυτοκίνητο, την ώρα μάλιστα που προσελκύεις τόσο τα βλέμματα των περαστικών, όσο και αρκετών που προσπαθούν να αποσπάσουν εντυπώσεις από εσένα για το νέο μοντέλο της θρυλικής εταιρείας και ταυτόχρονα σου ζητούν να βγουν μία συλλεκτική selfie μαζί του!

Στο βωμό του downsizing…

Χωρίς αμφισβήτηση από κανέναν, η τελευταία δεκαετία έχει επηρεάσει ριζικά τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τις έχει στρέψει περισσότερο στην οικολογική κατεύθυνση.

Αυτό έχει ως κύριο αντίκρισμα τόσο τη συνεχόμενη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, όσο και τη συνεχή μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων προς όφελος του περιβάλλοντος.

Η τάση αυτή φυσικά δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη και την Porsche, που δημιούργησε με την σειρά της μικρότερα σε χωρητικότητα κινητήρια σύνολα.

Ας μην ξεχνάμε πως η γερμανική εταιρεία είχε και στο παρελθόν μικρότερα τετρακύλινδρα σύνολα, ενώ αντίστοιχα κατέβηκαν τα κυβικά και στην θρυλική 911.

Στην περίπτωση των 718 Boxster και Cayman πέρα από τη μείωση των κυβικών έγινε και μείωση στους κυλίνδρους του κινητήρα.

Έτσι, στη νέα Boxster συναντούμε έναν 4κύλινδρο (αντί 6κύλινδρου) boxer κινητήρα άμεσου ψεκασμού, που με τη βοήθεια της υπερτροφοδότησης αποδίδει 300 ίππους στις 6500 σ.α.λ. με 380 Nm ροπής από τις 1.950 έως τις 4.500 σ.α.λ. και διαθέτει πλέον ρυθμιζόμενο χρονισμό εκκεντροφόρων και βύθισμα βαλβίδων πέρα από την εισαγωγή και στην εξαγωγή.

Ο κινητήρας αυτός εφοδιάζει πέρα από την «απλή» Boxster (έχει και S) και την «απλή» Cayman, με την κωδική ονομασία 718 των νέων μοντέλων να αναγράφεται πάντα στο πίσω μέρος.

Στεκούμενοι σε αυτό, αξίζει να σημειώσουμε πως ο κωδικός 718 δεν είναι καθόλου νέος ούτε τυχαίος, καθώς με αυτόν η Porsche έκανε τη μετάβαση από την 550 στην -τότε νέα- 718 που αποτελούσε τη δεκαετία του ‘50 τον εκπρόσωπό της στα παγκόσμια σιρκουί, ενώ μάλιστα με αυτήν κέρδισε και πολλές διακρίσεις στο Nurburgring και το Le mans, με το τελευταίο να αποτελεί και την έδρα της πρώτης εμφάνισής της, το 1957.

Ψάχνοντας τα ηρεμιστικά…

Έπειτα από μια γρήγορη βόλτα και αφού πλέον φτάσαμε στην ώρα που σουρουπώνει, η επίταξη αναζήτησης ενός «ανοίγματος» που θα φαίνεται το ηλιοβασίλεμα είναι πλέον επιταγή.

Επιταγή τόσο για να βγει η ωραία φωτογραφία που θα συζητάμε για καιρό, όσο και για να κάνεις το απαραίτητο τσιγάρο ώστε να μπορέσεις να ηρεμήσεις και να κατεβάσεις τους σφυγμούς σου που είναι εδώ και ώρα στα κόκκινα και πλέον πρέπει να παρατηρήσεις αυτό που οδηγάς.

Όπως θα αντιληφθήκατε και από τις προηγούμενες αράδες, η 718 Boxster και η σύντομη συμβίωση μαζί της, μας έκανε να μπούμε απευθείας στο «ψητό» χωρίς να μπορέσουμε να την παρατηρήσουμε αρχικά, όπως κάνουμε συνήθως σε κάθε νέο μοντέλο.

Εμφανισιακά λοιπόν, αν θέλαμε να χαρακτηρίσουμε τη νέα γερμανική ντίβα με μία φράση, αυτή θα ήταν «Έτοιμη για πασαρέλα!». Αυτό επισφραγίζεται τόσο από τον τρόπο που την προσέχουν στο δρόμο, με τις χαρακτηριστικές χειρονομίες εντυπωσιασμού να ακολουθούν, όσο και από την ώρα που εξαντλείς εσύ στο να τη χαζεύεις, χωρίς να χορταίνεις ενώ ήδη στρίβεις το ένα τσιγάρο μετά το άλλο, ώστε να δικαιολογήσεις την ώρα που αναλώνεις στο οφθαλμόλουτρο…

Στο εσωτερικό της έχεις την τιμητική σου, αν είσαι οδηγός, αφού κάθεσαι χαμηλά, έχεις διακόπτες και χειριστήρια σχεδιασμένα στα μέτρα σου και βρίσκεσαι αποδέκτης ενός κλασικού -για Porsche- εσωτερικού με τις απαραίτητες ενέσεις τεχνολογίας που επιτάσσει η εποχή.

Αυτά που εντυπωσιάζουν είναι η λειτουργία της οθόνης που βρίσκεται στο άνω μέρος της κονσόλας και λειτουργεί σαν tablet -ενώ περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες του οχήματος- και ο πίνακας οργάνων με το στροφόμετρο να «κατεβάζει» μέχρι 8.000 σ.α.λ. και να δεσπόζει στην κεντρική θέση, ενώ αριστερά του υπάρχει το ταχύμετρο και δεξιά του μια οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, που μπορείς μέσα της να δεις από το σύστημα ήχου και το συνδεδεμένο τηλέφωνο, μέχρι τον χάρτη του Navigation και το G-Meter, με το τελευταίο να σου δείχνει πόσα G και από ποια πλευρά «τρως» εκείνη τη στιγμή!

Σε λάθος εποχή γεννήθηκα…

…θα έλεγε η 718 Boxster αν είχε στόμα, καθώς οι εποχές που περνάει η ελληνική αγορά είναι αναμφισβήτητα οι χειρότερες που έχει περάσει τα τελευταία 40 χρόνια, και αν φυσικά η όμορφη κυρία έκανε την εμφάνισή της μέσα στην προηγούμενη δεκαετία, τότε η λέξη που θα περιέγραφε την έλευσή της θα ήταν η λέξη «ΠΑΤΑΓΟΣ»!

Ωστόσο, δυστυχώς ζούμε στο σήμερα με ότι αυτό συνεπάγεται και ευτυχώς, σε αντίθεση με τις συγκυρίες, η Porsche εφοδιάζει πλέον το «μικρό» μοντέλο της με δίλιτρο κινητήρα και με προσιτή -για αυτά που προσφέρει- τιμή (από 77.950 ευρώ), την ώρα μάλιστα που μιλάμε για ένα μοντέλο που δεν μπορεί να συγκριθεί με τον ανταγωνισμό, καθώς υπερτερεί σε όλους τους τομείς, ενώ ταυτόχρονα το διακατέχει και το κύρος που έρχεται μαζί με το σήμα της εταιρείας.

Εξάλλου, ας μην ξεχνάμε πως ακόμα και σε αυτές τις δύσκολες εποχές, υπάρχει το ανάλογο κοινό που ξέρει να επιλέγει τα σωστά αυτοκίνητα εφόσον έχει την οικονομική δυνατότητα ή αν δεν την έχει, ξέρει να ονειρεύεται, ότι θα κάνουμε και εμείς από εδώ και στο εξής μέχρι να οδηγήσουμε την επόμενη κατασκευή του Τσούφενχαουζεν

ΥΠΕΡ: Εμφάνιση, Χαρακτήρας, Οδική συμπεριφορά, Επιδόσεις, Λειτουργία κιβωτίου, Ρύθμιση ανάρτησης, Πλαίσιο, Ανάρτηση, Χωρητικότητα κινητήρα, Σύστημα διεύθυνσης, Χώρος αποσκευών (για ρόουντστερ)

ΚΑΤΑ: Ακόμη τα ψάχνουμε…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                              2.0Τ

Καύσιμο                                                           Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                       1.988

Κύλινδροι                                         4 σε επίπεδη διάταξη (boxer)

Βαλβίδες                                                               16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                            300/6500

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                           380/1950-4500

Θέση                                                          Πίσω στο κέντρο

Τροφοδοσία                           Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                               2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                                 91,0 x 76,4

Σχέση συμπίεσης                                            9,5:1

Κιλά/ίππο                                                         4,6

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                 Γόνατα ΜακΦέρσον με εγκάρσιους και διαμήκεις βραχίονες

Πίσω                     Γόνατα ΜακΦέρσον με εγκάρσιους και διαμήκεις βραχίονες

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                     Αεριζόμενοι δίσκοι 330 χλστ. με 4πίστονες δαγκάνες

Πίσω                         Αεριζόμενοι δίσκοι 299 χλστ. με 2πίστονες δαγκάνες

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                  Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                     Ηλεκτρουδραυλική

Στροφές τιμονιού                                           2,1

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                        11,0

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                              Στους πίσω τροχούς

Κιβώτιο                       Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη (PDK) 7 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                           20×8,5J(Εμπρός), 20×10,0J(Πίσω)

Υλικό                                                       Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                               Pirelli P-Zero

Διάσταση ελαστικών   235/35 ZR20(Εμπρός), 265/35 ZR20(Πίσω)

Ρεζέρβα                                                Κιτ επισκευής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)        4379x1801x1281

Μεταξόνιο(χλστ.)                                      2475

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                      1515

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                         1540

Βάρος(κιλά)                                                1365

Χώρος αποσκευών(λίτρα)     150 (Εμπρός) + 125 (Πίσω)

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                            4,9

0-160 χλμ./ώρα (δευτ.)                           10,8

0-200 χλμ./ώρα (δευτ.)                          17,8

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                   275

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                       6,9

Μέση τιμή δοκιμής                                  10,6

Μέγιστη τιμή δοκιμής                             13,9

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                            7,8

Αυτονομία(χλμ.)                                   392-621

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                  64

Εκπομπή CO2                                           158

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                    77.950

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: