full screen background image
Search
Κυριακή 18 Νοέμβριος 2018
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε την Porsche Macan 2.0T…

Eye of the Tiger!

Μπορεί η αρχική ιδέα της Porsche για δημιουργία ενός οχήματος ελευθέρου χρόνου στο ξεκίνημα της δεύτερης χιλιετίας (2002) να ξένισε τους πιο φανατικούς φίλους της μάρκας, ωστόσο κατάφερε με την πάροδο του χρόνου και με την τρομερή επιτυχία που γνώρισε το Cayenne να κάνει το εργοστάσιο να βασίζεται σε ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, να το ανανεώνει και μετέπειτα να γεννιούνται και οι φιλοδοξίες για ένα νέο μοντέλο που θα κατηγοριοποιείται στην «κλίκα» των μικρότερων πλέον SUV.

Οι φιλοδοξίες αυτές πήραν σάρκα και οστά το 2013, όταν το γερμανικό εργοστάσιο παρουσίασε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες ένα –τότε- νέο κόμπακτ SUV με την ονομασία Macan.

Η ονομασία αυτή δεν αποτελούσε όμως την αρχική ιδέα του εργοστασίου, που ήθελε το μικρότερο SUV της γκάμας της αρχικά να ονομάζεται Cajun (το “Ca” από το Cayenne και το “Jun” από το Junior), με το τελικό όμως μοντέλο παραγωγής να παίρνει τελικά την ονομασία Macan, που προέρχεται από μία ράτσα ινδονησιακού τίγρη!

Ο «τίγρης» αυτός έκανε την εμφάνιση του στη Γηραιά Ήπειρο την αμέσως επόμενη άνοιξη από την παρουσίασή του (το 2014) και σημείωσε μία αξιοπρεπή πορεία στα τέσσερα χρόνια παρουσίας του, ενώ πλέον εφοδιάζεται και με νέα δίλιτρα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα, ώστε να κερδίσει το χαμένο έδαφος που προξένησαν οι μεγάλοι –σε χωρητικότητα- κινητήρες και να κοιτάει πλέον με το βλέμμα της τίγρης τον ανταγωνισμό…

Ανάμεσα σε δύο κόσμους…

…κινείται η εξωτερική σχεδίαση της Macan που συνδυάζει τη λογική ενός SUV αμαξώματος με τις σχεδιαστικές εφαρμογές μιας κουπέ κατασκευής.

Το αποτέλεσμα αν μη τι άλλο εντυπωσιακό, αφού κάνει το κόμπακτ SUV όμορφο και πληθωρικό. Στο τελευταίο συντελούν και οι αυξημένες διαστάσεις του που διαμορφώνονται σε 4.697 χλστ. για το μήκος, 1.923 για το πλάτος και 1.624 για το ύψος, ενώ τα αυξημένα μετατρόχια αφήνουν και ένα φαρδύ αποτύπωμα τόσο στο δρόμο όσο και στον καθρέφτη του προπορευόμενου οχήματος.

Ο οδηγός εκείνου, πέρα από την επιβλητική παρουσία, θα γνωρίζει ξεκάθαρα και τι «ράτσας» είναι το SUV που τον ακολουθεί καθώς το μπροστινό –κυρίως- μέρος εφαρμόζει όλα εκείνα τα στοιχεία που έκαναν τα Porsche αγαπητά.

Κανονικό πιλοτήριο!

Μπαίνοντας στο εσωτερικό εντυπωσιάζεσαι για δύο λόγους. Ο πρώτος έχει να κάνει με την ποιότητα και την πολυτέλεια που είναι υπεράνω κριτικής καθώς δεν υπάρχουν πουθενά «γυμνά» πλαστικά παρά μόνο επενδύσεις ακριβού δέρματος, με αποτέλεσμα να αισθάνεσαι και εσύ μέλος της υψηλής κοινωνίας.

Ο δεύτερος έχει να κάνει με τους διακόπτες που είναι αμέτρητοι και υπάρχουν στην κονσόλα, με αποτέλεσμα να σου έρχεται στο μυαλό η τελευταία φορά που ταξίδεψες με αεροπλάνο και μπαίνοντας σε αυτό έριξες μια «κλεφτή» ματιά στο πιλοτήριο για να δεις πώς είναι.

Ε κάπως έτσι είναι και η κονσόλα της Macan, που μπορεί αρχικά να δυσκολεύει τον οδηγό στις συνηθισμένες ρυθμίσεις (ειδικά του κλιματισμού), αλλά στην πορεία τον κάνει να εξοικειώνεται μαζί της.

Ο τελευταίος έχει μπροστά του σε πρώτο ρόλο το -χαρακτηριστικό για Porsche- μεγάλο στροφόμετρο, αριστερά αυτού τον χιλιομετρητή και δεξιά του μία ψηφιακή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων που μπορεί να προβάλλει από τον υπολογιστή ταξιδίου μέχρι και τον χάρτη του GPS, ενώ παράλληλα o οδηγός κάθεται σχετικά χαμηλά για το είδος της κατασκευής, δείχνοντας έτσι τις σπορ καταβολές που θέλησαν να δώσουν οι άνθρωποι του γερμανικού εργοστασίου στο νέο τους SUV.

Από πλευράς χώρων, θα ταξιδέψουν με περίσσια άνεση τέσσερις επιβάτες με τις αποσκευές τους, αφού ο χώρος αυτός αγγίζει τα 500 λίτρα, που στην περίπτωση της πλήρους αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων εμφανίζει έναν σχεδόν επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.500 λίτρων.

Ακολουθώντας τη μόδα…

Έπειτα από την 911 και την 718 έφτασε και η σειρά της Macan να ακολουθήσει τη μόδα στο downsizing. Έτσι, πλέον εφοδιάζεται και με έναν κινητήρα δύο λίτρων που αποδίδει με τη βοήθεια της υπερτροφοδότησης 252 ίππους από τις 5.000 έως τις 6.800 σ.α.λ. και ροπή 370 Nm από τις 1.600 έως τις 4.000 σ.α.λ.

Η μετάδοση της κίνησης γίνεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη και το κιβώτιο για τη δική μας περίπτωση είναι το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη (PDK) που χαρακτηρίζεται για τις αστραπιαίες αλλαγές του.

Όσον αφορά τώρα στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη, το πάτωμα προέρχεται από το Audi Q5 ωστόσο οι ομοιότητες με το συγκεκριμένο μοντέλο περιορίζονται εκεί, καθώς η ανάρτηση είναι πλήρως εξελιγμένη από την Porsche και απαρτίζεται από διπλά μεταλλικά ψαλίδια εμπρός και από πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, με τις απαραίτητες αντιστρεπτικές ράβδους να βρίσκονται και στους δύο άξονες.

Υπό το άγρυπνο βλέμμα…

…του τίγρη βρίσκεσαι με το που βρεθείς στο κάθισμα της Macan, ενώ οι κινήσεις σου απαιτούν ηρεμία καθώς με την παραμικρή κίνηση που θα κάνεις πιέζοντας το κουμπί Sport ή Sport+ ο τίγρης ξυπνάει και βρίσκεται σε θέση να κατασπαράξει εσένα και όποιον βρεθεί στο διάβα του!

Βλέπετε είναι εντυπωσιακός ο τρόπος με τον οποίο μαζεύει χιλιόμετρα το αυτοκίνητο, ενώ εσύ δεν μπορείς να συνειδητοποιήσεις το πώς γίνεται αυτό σε ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας και αυτού του βάρους (1.770 κιλά).

Πέρα όμως από τις εντυπωσιακές επιταχύνσεις, εντυπωσιακός είναι και ο τρόπος με τον οποίο μπορείς και στρίβεις, καθώς με όσα και αν δοκιμάσεις να το κάνεις, πρώτα θα φανείς εσύ λίγος και μετά το αυτοκίνητο, αφού αυτό έχει δεχθεί τις απαραίτητες μηχανικές λύσεις που κατάφεραν να δημιουργήσουν μία εντελώς οδηγοκεντρική κατασκευή που δεν απέχει οδηγικά πολύ (εκτός από τον ήχο) από την Cayman, με αποτέλεσμα να την χαρακτηρίζεις περισσότερο ως μία υπερυψωμένη έκδοση αυτής, παρά ως το μικρό αδερφάκι του μεγαλύτερου εκπροσώπου της εταιρείας στην SUV κατηγορία, του Cayenne.

Βέβαια δεν πρόκειται για το απόλυτο, καθώς αν δεν επιλέξεις το σπορ πρόγραμμα στη Macan και στον εγκέφαλό σου, μπορείς να κάνεις τις οποιεσδήποτε μετακινήσεις σου με περίσσια άνεση και κιμπαριλίκι!

Επιπλέον, στις αποδράσεις εκτός πόλεως και στα μακρινά ταξίδια, εκδηλώνει το μαγικό πρόσωπό της καθώς προσφέρει άνεση υπεράνω κριτικής που μπορεί να συγκριθεί μόνο με μία πτήση στην Business Class σειρά κάποιας ακριβής αεροπορικής εταιρείας…

Διαφορετική προσέγγιση…

Η αρκετά μεγάλη και δημοφιλής (μετράει σχεδόν 1,5 εκατ. πωλήσεις ετησίως παγκόσμια) κατηγορία των πολυτελών SUV αναδιαρθρώνεται, αφού μπορεί η Macan να βρίσκεται ήδη τέσσερα χρόνια σε αυτή, ωστόσο τώρα ουσιαστικά γίνεται για πρώτη φορά ανταγωνιστική, καθώς πλέον έχει στη γκάμα της και δίλιτρα κινητήρια σύνολα.

Αυτό μπορεί στα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη να είναι δευτερεύουσας σημασίας, αλλά στην «τριτοκοσμική» πλέον χώρα μας είναι πρωτίστης σημασίας λόγω του γνωστού φορομπηχτικού συστήματος.

Μέρος και επέκταση αυτού φυσικά αποτελεί και το κόστος κτήσης ενός αυτοκινήτου που στην περίπτωση της δίλιτρης Macan ανέρχεται στις 80.100 ευρώ. Νούμερο το οποίο μπορεί αρχικά να ακούγεται αστρονομικό, ωστόσο έπειτα από μια γρήγορη βόλτα στα μοντέλα του ανταγωνισμού και συγκρίνοντας τις ιπποδυνάμεις και τους εξοπλισμούς, κατατάσσει την Macan εντός του παιχνιδιού, ενώ μάλιστα, χάρη στη διαφορετική προσέγγιση που κάνει στην κατηγορία με τον οδηγοκεντρικό της χαρακτήρα και με το «βαρύ» σήμα, γίνεται και η μοναδική επιλογή για όσους φυσικά έχουν να διαθέσουν το υψηλό τίμημα και θέλουν να ξεχωρίζουν. Άλλωστε για ποιον δεν αποτελεί όνειρο η απόκτηση μιας Porsche; Μόνο που πλέον το όνειρο γίνεται λίγο πιο προσιτό…

ΥΠΕΡ: Χωρητικότητα κινητήρα, Κιβώτιο, Οδική συμπεριφορά, Πολυτέλεια, Ανάρτηση, Επιδόσεις, Κύρος, Θέση οδήγησης

ΚΑΤΑ: Πληθώρα διακοπτών στην κονσόλα, Ήχος, Κατανάλωση υπό πίεση

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                            2.0T

Καύσιμο                                                              Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                         1.984

Κύλινδροι                                                         4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                                 16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                         252/5000-6800

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                             370/1600-4500

Θέση                                                            Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                             Άμεσος ψεκασμός, υπεροτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                                  2EEK

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                                     82,5 x 92,8

Σχέση συμπίεσης                                                9,6:1

Κιλά/ίππο                                                             7,0

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                     Διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                                   Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                   Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                       Αεριζόμενοι δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                       Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                             Ηλεκτρομηχανική

Στροφές τιμονιού                                                 2,5

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                              11,0

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                  Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο                               Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη (PDK) 7 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                       20×9,0J(Εμπρός), 20x10J(Πίσω)

Υλικό                                                                 Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                              Michelin Latitude Sport 3

Διάσταση ελαστικών           265/45 R20(Εμπρός), 295/40 R20(Πίσω)

Ρεζέρβα                                                   Εκτάκτου ανάγκης

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)                4697x1923x1624

Μεταξόνιο(χλστ.)                                             2807

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                             1655

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                 1651

Βάρος(κιλά)                                                       1770

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                               500

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                    6,5

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                           229

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                                7,4

Μέση τιμή δοκιμής                                           12,1

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                     13,6

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                    9,8

Αυτονομία(χλμ.)                                               559

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                          65

Εκπομπή CO2                                                    172

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                          80.100

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: