full screen background image
Search
Δευτέρα 17 Δεκέμβριος 2018
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε το Dacia Duster 1.5 dCi 110 4×4…

Παντός καιρού και εδάφους!

Το αξεπέραστο SUV της Dacia, το Duster, πέρασε στη δεύτερη γενιά του και πλέον εμφανίζεται αναβαθμισμένο και εκσυγχρονισμένο σε σχέση με το παρελθόν, την ώρα που διατηρεί όλα εκείνα τα καλά στοιχεία που το βοήθησαν να αναδειχθεί…

Πυλώνας ανάπτυξης

Αναμφίβολα, το μοντέλο το οποίο ευθύνεται ξεκάθαρα για την αναγέννηση της Dacia είναι το Duster, αφού από το 2009 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά έγινε αμέσως αγαπητό στους φίλους της περιπέτειας και χάρισε αξιοσημείωτα νούμερα στη ρουμάνικη εταιρεία ανά τις αγορές της Ευρώπης, ενώ για την ιστορία να αναφέρουμε ότι μόνο το 2017 κατασκευάστηκαν 535.000 μονάδες με ότι αυτό συνεπάγεται…

Η Dacia, θέλοντας να συνεχίσει αυτή την επιτυχημένη πορεία, βελτίωσε το SUV της στους τομείς που υστερούσε και του χάρισε ένα νέο εξωτερικό σχεδιασμό, ένα αναβαθμισμένο και ποιοτικότερο εσωτερικό, μια παλέτα από συστήματα υποβοήθησης και μια βελτιωμένη οδική συμπεριφορά στο δρόμο, την ώρα που διατήρησε τις απίστευτες ικανότητες εκτός δρόμου και τη χαμηλή τιμή κτήσης.

Πιο περιπετειώδες!

Το νέο Duster έχει βάλει και πάλι πορεία για τον κόσμο της περιπέτειας, την οποία εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς, αρκεί να ρίξει μια ματιά στο μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου. Εκεί, η νέα γρίλια που φιλοξενεί τα LED φώτα ημέρας και η νοητή προέκταση της ποδιάς σε ασημί ή μαύρη απόχρωση αναλόγως έκδοσης, κάνουν το Duster να δείχνει φαρδύτερο και πιο άγριο από τη μία, αλλά και σοβαρό από την άλλη.

Βλέπετε, οι τεχνικοί του Groupe Renault επανασχεδίασαν το νέο μοντέλο με γνώμονα πάντα τις συμβουλές των «οπαδών του», οι οποίοι το ήθελαν ψηλότερο, δυναμικότερο και με δυνατότητα πρόσβασης σε όλα τα τερέν!

Έτσι, η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 210 χλστ. και οι γωνίες προσέγγισης και αναχώρησης είναι 30 και 33 μοίρες αντίστοιχα, ενώ εξαιτίας των μεγαλύτερων θόλων μπορεί να φιλοξενήσει πλέον και τροχούς μεγαλυτέρων διαστάσεων.

Όσο για το πίσω μέρος, αυτό είναι σχετικά πιο συντηρητικό σε σχέση με το εμπρός, αλλά τα νέα φώτα μαζί με την προστατευτική ποδιά έρχονται σε συνδυασμό με τις ράγες οροφής να ολοκληρώσουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του.

Μια μεγάλη ανατροπή!

Στην καμπίνα του νέου Duster έγινε μια μεγάλη ανατροπή. Η εμφάνιση, η άνεση και η εργονομία έχει ανεβεί επίπεδο αλλάζοντας ευχάριστα τη διάθεση των επιβατών που ταξιδεύουν μέσα σε αυτό.

Φυσικά τα πλαστικά παραμένουν σκληρά αλλά πλέον φαίνονται ποιοτικότερα και με καλύτερη συναρμογή σε σχέση με το παρελθόν, ενώ βελτιωμένη είναι και η θέση οδήγησης που χαρίζει πλέον καλό περιφερειακό έλεγχο και αυξημένο χώρο για τα πόδια του οδηγού λόγω της αυξημένης διαδρομής του καθίσματος, αν και πάλι ίσως οι ψηλότεροι οδηγοί να δυσκολευτούν να βρουν την ιδανική για αυτούς θέση.

Στο μέσο του ταμπλό φιλοξενείται η οθόνη με το σύστημα infotainment Media Nav Evolution, η οποία είναι εύκολη στη χρήση και στη συνδεσιμότητα, ενώ ακριβώς από κάτω της βρίσκονται οι νέοι μοντέρνοι διακόπτες τύπου πιάνο για το hill descent, το start stop, τη λειτουργία eco κα.

Όσο για τους διαθέσιμους χώρους, στο εσωτερικού του νέου Duster φιλοξενούνται με άνεση τέσσερις μεγαλόσωμοι επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών βρίσκεται για την τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής μας στα 376 λίτρα (445 στις δικίνητες εκδόσεις) που με την αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων αγγίζει τα 1.623 λίτρα!

Με τον «γνωστό» 1.500άρη!

Το νέο Duster χρησιμοποιεί τους γνώριμους πλέον κινητήρες του Groupe Renault, τόσο σε επιλογές βενζίνης, όσο και πετρελαίου.

Το «δικό μας», πορτοκαλί Duster ήταν εφοδιασμένο με τον καταλληλότερο -για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου- συνδυασμό, τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 dCi με τους 110 ίππους και τα 260 Nm ροπής και φυσικά την εφαρμογή της τετρακίνησης.

Η τελευταία είναι επιλεκτική και η επιλογή της γίνεται από έναν περιστροφικό διακόπτη στην κονσόλα που περιλαμβάνει τις επιλογές 2WD, Auto και Lock, με την τελευταία να προορίζεται για τις πραγματικά δύσκολες εκτός δρόμου συνθήκες.

Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων στις τετρακίνητες εκδόσεις και μόνο στις μπροσθιοκίνητες υπάρχει διαθέσιμη η επιλογή για αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (EDC). Σε εκείνες μάλιστα αντί για σύστημα πολλαπλών συνδέσμων στην πίσω ανάρτηση, έχουμε ημιάκαμπτο άξονα, ενώ όλες οι εκδόσεις (είτε δικίνητες, είτε τετρακίνητες) εφοδιάζονται με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω για τα φρένα.

Στο δρόμο…

Από τα πρώτα κιόλας μέτρα που διανύεις με το νέο Duster αντιλαμβάνεσαι την βελτίωση που έκαναν οι άνθρωποι του Groupe Renault στον τομέα της ποιότητας κύλισης.

Το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνεσαι είναι η μειωμένη εισαγωγή θορύβων στο εσωτερικό, οι οποίοι μπορεί να μην εξαλείφθηκαν εντελώς αλλά τουλάχιστον δεν είναι ενοχλητικοί όπως στο παρελθόν.

Σε δεύτερο χρόνο εκτιμάς ιδιαίτερα την άνεση της ανάρτησης, που μπορεί σε αυξημένη πίεση να επιτρέπει το αμάξωμα να παίρνει μεγαλύτερες κλίσεις, αλλά ταυτόχρονα απορροφάει εντυπωσιακά τις ουκ ολίγες εγκάρσιες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων.

Αν τώρα κάτι σε ξενίζει στις εντός δρόμου -και δη εντός πόλεως- μετακινήσεις είναι οι πολύ κοντές σχέσεις του κιβωτίου, με την πρώτη σχέση να είναι ουσιαστικά ανύπαρκτη και την έκτη ευτυχώς να «σώνει» το παιχνίδι στο ταξίδι.

Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι η πρώτη «βγάζει» 26 χλμ./ώρα και η δευτέρα 45 χλμ./ώρα, ενώ ευτυχώς η μακριά έκτη σχέση σου επιτρέπει να ταξιδεύεις με 130 χλμ./ώρα στις 2.700 σ.α.λ., κάτι που βοηθάει στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Αναφορικά με αυτή, σε συνθήκες ταξιδιού η κατανάλωση μπορεί να κινηθεί σε νούμερα κάτω των 6 λίτρων/100χλμ. και σε συνθήκες πίεσης ξεπερνάει οριακά τα 8 λίτρα/100 χλμ.

…και εκτός δρόμου!

Εδώ το Duster δείχνει να είναι στο φυσικό του περιβάλλον, καθώς μπορεί με την ίδια άνεση να περάσει τόσο τα εύκολα πατημένα κομμάτια, όσο και τα πιο σκληροτράχηλα, που χαρακτηρίζονται από απότομες κλίσεις και βαθιά νεροφαγώματα.

Στα γρήγορα κομμάτια, το Duster αποδεικνύεται το ιδανικό όχημα για να κινηθείς σβέλτα και ευχάριστα, καθώς η ρύθμιση της ανάρτησης του επιτρέπει να περνάει άνετα τα οποιαδήποτε αναχώματα ενώ η λειτουργία της τετρακίνησης (στο πρόγραμμα Auto) που μεταφέρει στιγμιαία ένα μέρος της ροπής στους πίσω τροχούς, σε κάνει να το ευχαριστιέσαι ιδιαίτερα.

Στα πιο σκληροπυρηνικά κομμάτια, το Duster δείχνει ότι δύσκολα θα βρεθεί μπροστά σε απροσπέλαστο εμπόδιο (στο πρόγραμμα Lock) που θα το δυσκολέψει και ακόμα και αν αυτό γίνει, τότε το πιθανότερο είναι να ευθύνονται τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης (Continental ContiCrossContact LX2), με αποτέλεσμα ένα σετ ελαστικών με πιο χωμάτινο προσανατολισμό να λύνει το πρόβλημα.

Μάλιστα, λόγω του αυξημένου ύψους και της αυξημένης διαδρομής της ανάρτησης, το νέο Duster περνάει με αξιοζήλευτο τρόπο ακόμα και από βαθιά νεροφαγώματα, ενώ οι κόμπακτ διαστάσεις του προσθέτουν και αρκετή ευελιξία στα πιο στενά τμήματα.

Πάει παντού και …συμφέρει!

Τα τελευταία χρόνια το Duster αποτελεί ίσως τη μοναδική επιλογή σε όσους αναζητούν την περιπέτεια εκτός της πεπατημένης οδού με ένα εύκολα προσεγγίσιμο μπάτζετ, με αποτέλεσμα να αντικατοπτρίζει απόλυτα τον όρο value for money.

Στη νέα γενιά του τώρα, το Duster εκτός από τις υψηλές εκτός δρόμου δυνατότητες, επιδεικνύει και μια ανανεωμένη εμφάνιση τόσο εξωτερικά, όσο και εσωτερικά, ενώ όντας συνολικά καλύτερο από τον προκάτοχό του, αποτελεί μονόδρομο για τον ανήσυχο οικογενειάρχη που αναζητάει ένα all around όχημα με τιμή μικρότερη των 20.000 ευρώ…

ΥΠΕΡ: Εμφάνιση, Χώροι, Πρακτικότητα, Κινητήρας, Δυνατότητες εκτός δρόμου, Λαστιχένια πατάκια, Τιμή

ΚΑΤΑ: Σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό, Κλίσεις υπό πίεση, Κοντές σχέσεις κιβωτίου, Αίσθηση τιμονιού, Ταμπούρα πίσω

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                       1.5 dCi

Καύσιμο                                                  Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                 1.461

Κύλινδροι                                                4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                         8

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                      110/4000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                         260/1750

Θέση                                                Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                       Common rail, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                         1EEK

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                           76,0 x 80,5

Σχέση συμπίεσης                                       15,7:1

Κιλά/ίππο                                                     12,0

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                           Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης

Πίσω                                             Πολλαπλών συνδέσμων

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                 Αεριζόμενοι δίσκοι 280×24 χλστ.

Πίσω                                                  Ταμπούρα 9 ιντσών

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                   Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                             Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                            3,3

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                         10,2

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                        Επιλεκτικά σε 2 ή 4 τροχούς

Κιβώτιο                                            Μηχανικό 6 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                      16×6,0J

Υλικό                                                           Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών               Continental ContiCrossContact LX2

Διάσταση ελαστικών                              215/65 R16

Ρεζέρβα                                                Κανονικός τροχός

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)           4341x1804x1682

Μεταξόνιο(χλστ.)                                           2676

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                          1563

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                              1580

Απόσταση από το έδαφος(χλστ.)                210

Γωνία προσέγγισης(μοίρες)                         30

Γωνία αναχώρησης(μοίρες)                         33

Βάρος(κιλά)                                                   1320

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                           376

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                                 4,2

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                              10,9

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                              16,7

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                      169

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                         4,7

Μέση τιμή δοκιμής                                     6,6

Μέγιστη τιμή δοκιμής                               8,1

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                             5,8

Αυτονομία(χλμ.)                                        741

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                    50

Εκπομπή CO2                                            123

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                   16.830

Αυτοκινήτου δοκιμής                            17.350

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: