full screen background image
Search
Δευτέρα 15 Οκτώβριος 2018
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε το Isuzu D-Max 1.9 Double Cab 164 PS…

Working class hero

H πρωινή δροσούλα δεν κατάφερε να μας φέρει δυσθυμία.

Ο λόγος το νέο Isuzu D-Max, που έστεκε έξω από την πόρτα, έτοιμο για δοκιμή σε περιοχές που θα κινηθεί έτσι κι αλλιώς.

Δύσβατες, αγροτικές, έως και αδιάβατες! Στο φυσικό του περιβάλλον δηλαδή. Στο περιβάλλον της αγροτικής και επαγγελματικής ζωής.

Με μια πρώτη ματιά, ο ακούραστος εργάτης δεν άλλαξε σημαντικά από τον προκάτοχό του. Παραμένει σκληρός, διπλοκάμπινος, με τα ανθεκτικά σκαλοπάτια που αποδεικνύονται σύμμαχος των μικρόσωμων αλλά και γιατί όχι και των υπόλοιπων, μιας και το αυξημένο ύψος δημιουργεί δυσκολίες στο ανέβα-κατέβα στην καμπίνα.

Στα στάνταρ της κατηγορίας!

Είναι κλασικό επαγγελματικό. Μεγάλο ύψος, μεγάλοι θόλοι, αρκετά καλά εργοστασιακά ελαστικά, αν και θα συμβουλεύαμε για κάτι πιο αποδοτικό, ενώ το επίπεδο χείλος της καρότσας επιτρέπει τη φόρτωση και «περίεργων» αντικειμένων, που υπερβαίνουν το μήκος και το πλάτος της.

Σημαντική έως αδιανόητη, η απουσία πλαστικού καλύμματος της σκάφης φόρτωσης που μας προβλημάτισε με το -υπέροχο κεραμιδί- χρώμα του να είναι εκτεθειμένο στα στοιχεία της φύσης αλλά και της φόρτωσης.

Δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να διασωθεί. Ελπίζουμε να διατεθεί έστω ως επιλογή επιπρόσθετου εξοπλισμού.

Επίσης μας ξένισαν οι παρωχημένες δέστρες φορτίου τύπου ωμέγα, ενώ μας άρεσε που βρίσκονται στο κάτω μέρος της καρότσας.

Εσωτερικά…

Εύκολα καθαριζόμενη μοκέτα, δύσκολα καθαριζόμενα πατάκια με το κεντημένο λογότυπο της εταιρείας, αλλά πολύ σταθερά.

Ο πίνακας οργάνων βρίσκεται στο μέσο της κατηγορίας και σε μερικές περιπτώσεις υπερτερεί κάποιων ανταγωνιστών του.

Εύκολη και έξυπνη η χρήση τετρακίνησης, αλλά όχι με μεγάλη παραμετροποίηση, ώστε να το προσαρμόσει εκεί που επιθυμεί ο οδηγός.

Καλοδεχούμενος ο έλεγχος κατάβασης “descent control” στα… ελληνικά, καθώς και το “cruise control”, αλλά και το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών.

Επίσης θα «πήξετε» στους καφέδες, μιας και μόνο μπροστά υπάρχουν έξι (6) θήκες, κι όχι μόνο για καφέδες.

Το πίσω κάθισμα εξαιρετικά άνετο για την κατηγορία, και με αρκετό χώρο για τα πόδια.

Στην εποχή του downsizing!

Αναμφίβολα το μεγαλύτερο νέο στο D-Max, βρίσκεται κάτω από το καπό.

Πρόκειται για ένα νέο πετρελαιοκινητήρα 1,9 λίτρων που αποδίδει 164 ίππους στις 3.600 σ.α.λ. με ροπή 36,7 κιλά στις 2.000-2.500 σ.α.λ.

Η δύναμη αυτή μπορεί να ακούγεται μεγάλη, ωστόσο δεν θα τη νιώσετε εύκολα, καθώς ο υποκυβισμός που δέχτηκε ο πετρελαιοκινητήρας δείχνει την κατωτερότητά του σε σχέση με τα αυξημένα κυβικά του παρελθόντος.

Ταυτόχρονα, η σχετικά κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου θα σας ενοχλήσει στο ταξίδι, αλλά θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους σε κάθε δύσκολο τερέν, ενώ χάρη στην πολύ κοντή πρώτη σχέση θα σας ανεβάσει παντού χωρίς πρόβλημα. Άλλωστε αυτό χρειάζεστε από ένα τέτοιο όχημα.

Στη γενικότερη αίσθηση τώρα, ο επιλογέας είναι ελαφρώς ασαφής αλλά μάλλον είναι ζήτημα συνήθειας ο χειρισμός του, ενώ «άδειο» το όχημα ίσως «σπινάρει» ειδικά στην ελληνική άσφαλτο, όπου παρόλα αυτά, φορτωμένο θα σας αποζημιώσει με το παραπάνω μιας και βρίσκει τον πραγματικό του εαυτό. Του ακούραστου και αξιόπιστου εργάτη!

Απέναντι στο σκληρό ανταγωνισμό…

Θα λέγαμε ότι έχει να αντιμετωπίσει σκληρό ανταγωνισμό, αλλά να μην ξεχνάτε ότι όσοι το εμπιστεύτηκαν είναι και φανατικοί θιασώτες του D-Max και το θεωρούν έναν από τους πιο αξιόπιστους συνεργάτες. Όχι άδικα! Το Isuzu D-Max είναι ένας ήρωας. Ένας ήρωας της εργατικής και εργαζόμενης τάξης. Είναι ο δικός μας working class hero και διαχρονικά τον αγαπάμε…

ΥΠΕΡ: Μεταφορικές ικανότητες, Εμφάνιση, Κατανάλωση, Εκτός δρόμου δυνατότητες, Θήκες για μικροαντικείμενα, Χώροι επιβατών

ΚΑΤΑ: Αίσθηση επιλογέα, Επιδόσεις, Αίσθηση στο δρόμο

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                1.9D

Καύσιμο                                                          Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                        1.898

Κύλινδροι                                                        4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                                 16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                              164/3600

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                            360/2000-2500

Θέση                                                           Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                                   CommonRail, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                                   2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                                     80,0 x94,4

Σχέση συμπίεσης                                               16,5:1

Κιλά/ίππο                                                             11,9

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                      Διπλά ψαλίδια με ελικοειδή ελατήρια

Πίσω                                  Άκαμπτος άξονας με ελλειπτικά φύλλα σούστας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                             Αεριζόμενοι δίσκοι 300 χλστ.

Πίσω                                                          Ταμπούρα 295 χλστ.

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                         Επιλεκτικά στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο                                                    Μηχανικό 6 σχέσεων

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)                 5295x1860x1785

Μεταξόνιο(χλστ.)                                                 3095

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                                 1570

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                     1570

Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος(χλστ.)     235

Γωνία προσέγγισης(μοίρες)                               30,0

Γωνία φυγής(μοίρες)                                           29,2

Καθαρό βάρος(κιλά)                                            1915

Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο(λίτρα)                      1085

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                       12,9

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                               180

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                                   7,0

Μέση τιμή δοκιμής                                               8,7

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                         9,9

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                        7,8

Αυτονομία(χλμ.)                                                   755

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                               76

Εκπομπή CO2                                                        183

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                               30.150

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: