full screen background image
Search
Κυριακή 18 Νοέμβριος 2018
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε το Jeep Compass 1.4T 170PS 4WD…

Αναπροσανατολισμός…

…τόσο για το όνομα Compass, όσο και για ολόκληρη την εταιρεία, που διανύει σήμερα την καλύτερή της περίοδο στα 75 χρόνια ζωής της!

Αναμφίβολα, κύριο συστατικό αυτής της επιτυχίας αποτελεί και το «πάντρεμα» του αμερικανικού θρύλου με το γκρουπ FCA (Fiat Chrysler Automobiles) που της έδωσε τη δυνατότητα να εφοδιαστεί με κινητήρια σύνολα περισσότερο εναρμονισμένα στα ευρωπαϊκά δεδομένα.

Ποιος θα το πίστευε παλαιότερα ότι ένα αμερικάνικο Jeep θα έχει διαστάσεις λίγο μεγαλύτερες των τεσσάρων μέτρων και θα εφοδιάζεται με κινητήρες 1,4 λίτρων; Μάλλον κανείς…

Καλύπτοντας τα κενά…

Αν λοιπόν η δημιουργία του «ευρωπαϊκού» Cherokee και του μικρότερου αδερφού, του Renegade, είχε και έναν ενδιάμεσο αδερφό (σε μέγεθος) που θα κάλυπτε το κενό, τότε θα μιλούσαμε για μια πλήρη γκάμα στην SUV κατηγορία. Έτσι λοιπόν γεννήθηκε το νέο Compass, που καλύπτει αυτή τη διαφορά και αποσπάει ένα κομμάτι από την συνεχώς αυξανόμενη αγορά των οχημάτων ελευθέρου χρόνου, ενώ χάρη στο πρεστίζ του σήματος και στην πολυτέλεια που προσφέρει μπορεί και κοιτάζει πλέον στα ίσια και τις πιο premium -κυρίως γερμανικής προελεύσεως- κατασκευές.

Εκ πρώτης όψεως…

… το νέο μεσαίο SUV της Jeep δείχνει τις καταβολές του ευθύς εξαρχής τόσο από τις επτά γρίλιες στη μάσκα και από τους τετραγωνισμένους θόλους των τροχών, όσο και από τον σχεδιασμό των μπροστινών φωτιστικών σωμάτων, που εύκολα θυμίζουν το βασιλιά της μάρκας, το Grand Cherokee.

Αν τώρα το παρατηρήσει κανείς, τότε η κλίση της οροφής, τα νεύρα του αμαξώματος και τα «φουσκωμένα» φτερά δημιουργούν ένα δυναμικό παρουσιαστικό, ενώ οι νίκελ λεπτομέρειες στα πλαίσια των αυλών εισαγωγής, στο επάνω μέρος του πλαισίου των θυρών και στο τελείωμα της πίσω πόρτας, του προσδίδουν την απαραίτητη δόση πολυτέλειας.

Στα ενδότερα…

…συνεχίζεται η πολυτέλεια που εκπέμπει η εξωτερική εμφάνιση, χάρη στα ποιοτικά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο μεγαλύτερο τμήμα του εσωτερικού, με τις εντυπώσεις να κλέβουν στην έκδοσή μας (Limited) τα δέρματα σε πόρτες, τιμόνι, επιλογέα και σε ένα μέρος των καθισμάτων (το υπόλοιπο είναι από ύφασμα).

Το ταμπλό χαρακτηρίζεται από μια τραπεζοειδή σχεδίαση και στην κορυφή του φιλοξενείται η οθόνη αφής των 8,4 ιντσών (στάνταρ 7 ιντσών) του U-Connect, που περιλαμβάνει όλες τις ρυθμίσεις του ηχοσυστήματος, του συστήματος Multimedia και του Navigation, ενώ οι ρυθμίσεις του κλιματισμού γίνονται από ξεχωριστούς διακόπτες που βρίσκονται κάτω από την οθόνη και απαιτούν αρκετό χρόνο για την εξοικείωσή τους, με αποτέλεσμα να χάνονται κάποιοι «βαθμοί» σε επίπεδο εργονομίας.

Αντίστοιχα, κατά στον τομέα της εργονομίας είναι και οι περιορισμένες θήκες για μικροαντικείμενα.

Στο αντίποδα όμως, το χαμένο έδαφος κερδίζεται από τους διαθέσιμους χώρους, αφού τόσο ο χώρος αποσκευών των 438 λίτρων (1251 με την αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων), όσο και ο «αέρας» που έχουν για τα πόδια και τα κεφάλια τους οι πέντε επιβάτες, τους παροτρύνει για άνετες μακρινές αποστάσεις.

Στα μηχανικά μέρη…

… έχουμε δικίνητα σύνολα βενζίνης 1.400 κ.εκ. με 140 ίππους και τετρακίνητα 1.400 κ.εκ. με 170 ίππους που συνδυάζονται (τα δικίνητα εξοπλίζονται αποκλειστικά με μηχανικό έξι σχέσεων) με το 9άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF, το οποίο γνωρίσαμε πρόσφατα και στο Renegade, ενώ στα πετρελαιοκίνητα σύνολα έχουμε τρεις επιλογές.

Η πρώτη είναι με κίνηση στους εμπρός τροχούς και απόδοση 120 ίππων από τα 1.600 κ.εκ., η δεύτερη με απόδοση 140 ίππων από τα 2.000 κ.εκ. και κίνηση είτε στους εμπρός είτε και στους τέσσερις τροχούς (ανάλογα με την έκδοση), και η τρίτη είναι με απόδοση 170 ίππων από τα 2000 κ.εκ. και εξοπλίζει την έκδοση TrailHawk που περιλαμβάνει και «αργά».

Όσο αφορά στο «δικό μας» μαύρο Compass, αυτό εφοδιαζόταν με τον 1.400άρη βενζινοκινητήρα των 170 ίππων, το 9άρι αυτόματο κιβώτιο και την τετρακίνηση Jeep Active Drive, που μεταβάλλει αυτόματα τη μετάδοση μεταξύ 4x2 και 4x4, ενώ μπορεί να στείλει το 100% της διαθέσιμης ροπής σε οποιονδήποτε τροχό χρειάζεται.

Παράλληλα, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται στην βάση της κονσόλας, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στα προγράμματα του Selec Terrain (Auto, Snow, Sand και Mud) τη ρύθμιση της τετρακίνησης που ταιριάζει καλύτερα στο τερέν που σκοπεύει να κινηθεί, ενώ υπάρχει και η επιλογή 4WD Lock για τις πιο «δύσκολες» περιπτώσεις.

Στα εντός και εκτός…

Κατά τη διάρκεια της συμβίωσής μας με το νέο Compass, μας δόθηκε η ευκαιρία να το δοκιμάσουμε τόσο σε ασφαλτοστρωμένες επιφάνειες, όσο και σε εκτός δρόμους διαδρομές με στεγνό ή βρεγμένο έδαφος, ενώ δε χάσαμε την ευκαιρία να «μπούμε» ακόμα και στην άμμο.

Αρχίζοντας από την κίνηση εντός δρόμου, το Compass δείχνει από την αρχή τις προθέσεις του για άνετες -και υψηλού επιπέδου- μετακινήσεις. Η εισαγωγή θορύβων στο εσωτερικό είναι μηδαμινή, η ανάρτηση καταφέρνει και απορροφά με ιδανικό τρόπο τις ουκ ολίγες κακοτοπιές των ελληνικών δρόμων και αν κάτι σε «φρενάρει» στο να διαγράψεις αμέτρητα χιλιόμετρα με αυτό, είναι η κατανάλωση καυσίμου, που δύσκολα κρατιέται σε μονοψήφια νούμερα, ενώ χωρίς την απαραίτητη προσοχή μπορεί ακόμα και να ξεπεράσει τα 12 λίτρα/100 χλμ.

Συνεχίζοντας στις εκτός δρόμου διαδρομές, εκεί το Compass δείχνει πως είναι στο στοιχείο του, αφού η τετρακίνηση δουλεύει με υποδειγματικό τρόπο λόγω της άμεσης εμπλοκής της, ενώ χάρη στην πολύ κοντή πρώτη σχέση του κιβωτίου και της υψηλής απόστασης από το έδαφος (20 εκ.) δύσκολα θα βρεθεί κάτι αδιάβατο στο πέρασμά του, αρκεί ο οδηγός να συμβιβαστεί με το πλαστικό τελείωμα του μπροστινού προφυλακτήρα και τα ελαστικά της πρώτης τοποθέτησης (Bridgestone Dueler H/P Sport) που προορίζονται κυρίως για ασφάλτινη χρήση.

Αντίστοιχα, με την ίδια ευκολία κινείται και σε αμμώδεις επιφάνειες, αφού επιλέγοντας από το μενού το αντίστοιχο πρόγραμμα (Sand) και διατηρώντας μία σταθερή ταχύτητα, ο ανήσυχος εξερευνητής θα μπορέσει να βρεθεί ακόμα και εκεί που «σκάει» το κύμα!

Στο ταμείο…

…το νέο Compass φτάνει με επιλογές για όλα τα βαλάντια. Η αρχική τιμή της βασικής έκδοσης (Sport) με τον κινητήρα βενζίνης των 140 ίππων και την κίνηση στους δύο τροχούς ξεκινάει από τις 24.400 ευρώ, ενώ η βασική έκδοση (Longitude) με τον κινητήρα πετρελαίου των 120 ίππων και -επίσης- την κίνηση στους εμπρός τροχούς από τις 26.200 ευρώ.

Όσοι τώρα επιθυμούν να έχουν την τετρακίνηση στη ζωή τους, θα πρέπει να καταβάλλουν το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 32.900 ευρώ για την έκδοση με τον 1.400άρη βενζινοκινητήρα και τους 170 ίππους (σαν το αυτοκίνητο της δοκιμής), το ποσό -επίσης- των 32.900 για την έκδοση με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα και τους 140 ίππους, και το ποσό 41.400 ευρώ για την πιο σκληροπυρηνική έκδοση (Trailhawk) με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα, τους 170 ίππους και την τετρακίνηση Jeep Active Drive Low που περιλαμβάνει και «κοντά».

ΥΠΕΡ: Ποιότητα κύλισης, Κύρος, Εμφάνιση, Ηχοσύστημα, Χώροι επιβατών, Σύστημα τετρακίνησης

ΚΑΤΑ: Εργονομία, Θήκες για μικροαντικείμενα, Κατανάλωση, Ελαστικά πρώτης τοποθέτησης, Πλευρική στήριξη καθισμάτων, Έλλειψη ρεζέρβας, Ηλεκτρικό χειρόφρενο

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                1.4T

Καύσιμο                                                             Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                       1.368

Κύλινδροι                                                       4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                                16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                              170/5500

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                                 250/2500

Θέση                                                         Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                           Έμμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                                  2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                                     72,0 x 84,0

Σχέση συμπίεσης                                                9,8:1

Κιλά/ίππο                                                              9,2

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                    Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης

Πίσω                                  Γόνατα με εγκάρσιους και διαμήκεις βραχίονες

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                     Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                                    Δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                         Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                                   Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                                  2,7

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                               11,1

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                   Αυτόματη τετρακίνηση

Κιβώτιο                                                   Αυτόματο 9 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                           18×8,0J

Υλικό                                                                Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                                 Bridgestone Dueler H/P

Διάσταση ελαστικών                                   225/55 R18

Ρεζέρβα                                                       Κιτ επισκευής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)               4394x1819x1635

Μεταξόνιο(χλστ.)                                               2636

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                              1540

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                  1540

Απόσταση από το έδαφος(χλστ.)                    198

Γωνία προσέγγισης(μοίρες)                             16,8

Γωνία φυγής(μοιρές)                                         31,7

Βάρος(κιλά)                                                        1568

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                                438

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                     9,3

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                            200

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                                6,9

Μέση τιμή δοκιμής                                           10,4

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                      12,6

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                     7,8

Αυτονομία(χλμ.)                                               508

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                            60

Εκπομπή CO2                                                    160

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                           24.400

Αυτοκινήτου δοκιμής                                   32.900

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: