full screen background image
Search
Δευτέρα 25 Μάρτιος 2019
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε το νέο Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PS Monte Carlo…

Και μετά αυτοί πήγαν… Monte Carlo! (*)

Λίφτινγκ για το Fabia και αναβάθμιση σε όλους τους τομείς. Η εταιρία, παίζει πια με το συναίσθημα και την εξατομίκευση, κάτι που φαίνεται ακόμα καλύτερα στην πιο σπορ έκδοση Μonte Carlo, που μας θύμισε και το γνωστό τραγούδι (*)…

Έφθασε και την δοκιμάσαμε…

Είναι ξεκάθαρο πια τα τελευταία χρόνια πως το γκρουπ VAG σπρώχνει με τα… μπούνια τη Skoda για να την ανεβάσει ψηλά. Έτσι, η ίδια συνεχώς αναβαθμίζει τα αυτοκίνητά της ποιοτικά, αισθητικά και τεχνολογικά. Και καθώς ήρθε ο χρόνος για ένα αισθητικό λίφτινγκ στο Fabia, η εταιρία αποφάσισε να παίξει με την εμφάνιση και το συναίσθημα, μέσω μιας ειδικής έκδοσης που παραπέμπει και στις αγωνιστικές της επιτυχίες. Αυτή είναι η Monte Carlo.

Χωρίς εξωτερικά να έχομε πολύ χτυπητές διαφορές σε σχέση με το «χθεσινό» Fabia, εν τούτοις, οι νέες αλλαγές του δίνουν σύγχρονη και μοντέρνα εικόνα. Σε συνδυασμό δε με τις καινοτομίες στο εσωτερικό και την ενσωμάτωση όλης εκείνης της γκατζετοτεχνολογίας που έρχεται από τα smartphone σίγουρα θα το κάνουν ακόμη πιο επιθυμητό στους νεότερους και πιο… τρελαμένους μ’ αυτά αγοραστές!

Τι καινούργιο έχουμε;

Αισθητικά, λοιπόν, έχουμε εμπρός μεγαλύτερη και πιο εμφαντική μάσκα, στάνταρ φώτα LED ημέρας, νέας σχεδίασης προφυλακτήρες και πιο δυναμική εικόνα.

Εξωτερικά, προσφέρει τη δυνατότητα διχρωμίας του αμαξώματος, διαθέτει σπόϊλερ μπροστά και πτέρυγα πίσω στο τέλος της οροφής και έχει αεροδυναμικό διαχύτη. Κάποιες μαύρες χρωματικές λεπτομέρειες τονίζουν ακόμη περισσότερο την παρουσία του σε συνδυασμό με τις μαύρες 16άρες ζάντες.

Ίδια προσέγγιση και στο εσωτερικό, με ξανασχεδιασμένο και πιο ευανάγνωστο πίνακα οργάνων, τέσσερα συνολικά συστήματα infotainment, πολύ προχωρημένες δυνατότητες διασύνδεσης, δύο θύρες USB για τους πίσω επιβάτες, μαζί με το media connect που περιλαμβάνει βάσεις για τάμπλετ.

Οι δυνατότητες εξατομίκευσης στην εμφάνιση και στον εξοπλισμό είναι πολλές για το νέο Fabia και ακόμη περισσότερες στην έκδοση Monte Carlo της δοκιμής μας. Η οποία, είναι μεν μία έκδοση εξοπλισμού, αλλά είναι κι εκείνο το διακριτικό λογότυπο στη βάση της κάθε πλαϊνής κολόνας με το όνομα της πρωτεύουσας του κοσμοπολίτικου πριγκιπάτου, που σου κλείνει το μάτι και κάνει το αυτοκίνητο ακόμη πιο ξεχωριστό!

Κάτω από το καπό…

Κάτω από το καπό του ανανεωμένου Fabia υπάρχει ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας TSI με τους 95 ίππους, ανανεωμένος κι αυτός με πολλές αλλαγές για οικονομία και αντοχή.

Είναι άμεσου ψεκασμού με αυξημένη πίεση στα νέα ακροφύσια καυσίμου, νέα εξαγωγή και τούρμπο, καλύτερη λίπανση και ψύξη αλλά και φίλτρο σωματιδίων βενζίνης με καινούργιο σετάρισμα στα ηλεκτρονικά.

Το κιβώτιο είναι 5άρι μηχανικό, ενώ στον ιδιαίτερα πλούσιο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων κάμερα οπισθοπορείας, cruise control και ηλεκτρονικά ελεγχόμενος κλιματισμός.

Πάμε Μόντε Κάρλο!

Ένα αυτοκίνητο δε γίνεται σπορ μόνο με το να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 5 ή λιγότερα δευτερόλεπτα. Χρειάζεται καλοσχεδιασμένο ταμπλό που να αποπνέει δυναμισμό, με οθόνη για όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου και το Fabia Monte Carlo έχει.

Χρειάζεται τριάκτινο δερμάτινο σπορ τιμόνι και το Fabia Monte Carlo έχει. Επίσης, χρειάζεται σπορ καθίσματα τύπου μπάκετ με πολλές ρυθμίσεις για να βρίσκει ο οδηγός την ανατομικά σωστή και πιο αναπαυτική θέση και το Fabia Monte Carlo έχει. Επίσης, έχει τα πεντάλ σωστά τοποθετημένα.

Πατάς λοιπόν το μπουτόν της μίζας, δεξιά στην κολόνα του τιμονιού κι ο 3κύλινδρος κινητήρας παίρνει εμπρός χωρίς να ακούγεται. Ο μοχλός ταχυτήτων πέφτει ακριβώς στο χέρι σου και ξεκινάς κάνοντας τις αλλαγές στις 3.000 σ.α.λ. Με τρίτη και τέταρτη ταχύτητα, μέσα στην κυκλοφορία της πόλης, η ελαστικότητά του αποδεικνύεται ικανοποιητική.

Χωρίς να βάζει φωτιά στην άσφαλτο, με τρία άτομα και πέμπτη επιταχύνει με αργό ρυθμό αλλά θετικά από τις 2.000 και μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. Μπορεί να κάνει τα πάντα χωρίς να χρειαστεί να χρειαστεί να το πιέσουμε σε πιο ψηλές στροφές.

Οδηγώντας…

Στη διαδρομή μας με τα συνεχόμενα “S” και τις ανοιχτές στροφές η πλευρική στήριξη των καθισμάτων αποδεικνύεται αρκετά σπορ, η δε ανάρτηση καλύπτει τις απαιτήσεις του μέσου οδηγού προσφέροντας καλή αίσθηση και γρήγορα περάσματα από τα διάφορα στροφιλίκια.

Μέχρι ενός σημείου, μπορείς να «πλασάρεις» άψογα το Fabia, μιας και η κλίση είναι λογική και μπορείς να κινείσαι σβέλτα, χωρίς παραχωρήσεις στην άνεση που παραμένει το πρώτο ζητούμενο! Άλλωστε και οι εσωτερικοί χώροι είναι ικανοποιητικοί για μια τετραμελή παρέα.

Σε λογικά σβέλτο ρυθμό η κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής μας ήταν 6,0 – 6,5 λίτρα/100χλμ.

Σοβαρή επιλογή

Αν λοιπόν θέλετε ένα αυτοκίνητο με ξεχωριστή σπορ εμφάνιση μέσα – έξω και όνομα που παραπέμπει στις πρόσφατες αγωνιστικές επιτυχίες της μάρκας, άριστο εξοπλισμό, μεγάλη δυνατότητα εξατομικευμένου εξοπλισμού και οικονομία στη χρήση, με λογική τιμή αγοράς (14.880 ευρώ) τότε το ανανεωμένο Fabia Monte Carlo πρέπει σίγουρα να το βάλετε στα υπ’ όψη σας, καθώς αποτελεί μια σοβαρή επιλογή για τα «θέλω» σας.

ΥΠΕΡ: Στιλιστικές ιδιαιτερότητες της συγκεκριμένης έκδοσης, Συνδεσιμότητα, Κατανάλωση, Εσωτερικό ντιζάιν

ΚΑΤΑ: Επιδόσεις, Μικρές αλλαγές σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, Αποκλειστικά τετράπορτο

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΜΠΟΥΚΗΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                        1.0 TSI

Καύσιμο                                                   Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                999

Κύλινδροι                                              3 σε σειρά

Βαλβίδες                                                       12

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                95/5000-5500

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                  160/1800-3500

Θέση                                                Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                  Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                       2EEK

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                          74,5 x 76,4

Σχέση συμπίεσης                                     10,5:1

Κιλά/ίππο                                                   11,8

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                       Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                                            Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                          Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                          Δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                              Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                 Ηλεκτρομηχανική

Στροφές τιμονιού                                      2,7

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                   10,4

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                      Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                      Μηχανικό 5 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                              16×6,0J

Υλικό                                                   Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                      Kumho Ecsta H551

Διάσταση ελαστικών                      215/45 R16

Ρεζέρβα                                           Kιτ επισκευής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ   

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)   3997x1732x1467

Μεταξόνιο(χλστ.)                                 2470

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                1463

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                    1457

Βάρος(κιλά)                                           1121

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                  330

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                     10,8

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)             184

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                 4,8

Μέση τιμή δοκιμής                              6,4

Μέγιστη τιμή δοκιμής                         7,1

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                       5,6

Αυτονομία(χλμ.)                                 602

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                             45

Εκπομπή CO2                                     109

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                             12.980

Αυτοκινήτου δοκιμής                     14.880

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: