full screen background image
Search
Δευτέρα 17 Δεκέμβριος 2018
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε το Nissan Qashqai 1.6 dCi 130PS X-Tronic…

Ρουά Ματ!

Η Nissan, πριν καλά – καλά δείξει σημάδια κόπωσης το «χρυσό» παιδί της, κάνει τη ρουά ματ κίνηση και ανανεώνει το best – seller της, ώστε να μην προλάβουν καν να γεννηθούν δείγματα αμφισβήτησης για το θρόνο της SUV κατηγορίας!

Το φαινόμενο Qashqai

…εμφανίστηκε πριν από σχεδόν μια δεκαετία, τότε που το ιαπωνικό εργοστάσιο πήρε την πρωτοβουλία για να κατασκευάσει ένα όχημα με διαστάσεις της μικρομεσαίας κατηγορίας, αλλά με δυνατότητες για μετακίνηση σε κάθε είδους τερέν.

Η συνταγή όχι μόνο πέτυχε αλλά άνοιξε και το δικό της κεφάλαιο στη βίβλο της παγκόσμιας αυτοκίνησης, την ώρα που έγινε το πιο επιτυχημένο μοντέλο της Nissan στην 83χρονη πορεία της στην Ευρώπη.

Και επειδή οι αριθμοί πάντα λένε την αλήθεια, το Qashqai είναι το μοντέλο της Nissan που ξεπέρασε τις 2,3 εκατ. πωλήσεις, απέσπασε περισσότερα από 80 βραβεία ανά τον κόσμο και πλέον αποτελεί το σημείο αναφοράς της C-SUV κατηγορίας με μερίδιο αγοράς που ξεπερνά το 10%!

Αυτό, ίσως για πολλούς να αποτελεί την επιβεβαίωση ότι το μοντέλο όχι μόνο δεν «κουράστηκε» μετά από σχεδόν τέσσερα χρόνια στην αγορά, αλλά μάλλον βρίσκεται και στην καλύτερή του φάση. Ωστόσο για τους -πάντα- ανήσυχους Γιαπωνέζους αποτέλεσε το έναυσμα για μια ανανέωση ώστε να μην μπορέσουν ούτε καν να δημιουργηθούν υποψίες για την αμφισβήτηση της πρωτοκαθεδρίας.

Με γνώμονα την ανανέωση…

…λοιπόν αναβαθμίστηκε τόσο η εξωτερική εικόνα, όσο και ο εσωτερικός διάκοσμος και η ποιότητα.

Εστιάζοντας στην εμφάνιση, η μεγαλύτερη ανανέωση βρίσκεται στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, το οποίο έχει ανασχεδιαστεί και πλέον υιοθετεί και αυτό με τη σειρά του (όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας) το χαρακτηριστικό V, ενώ ο νέος προφυλακτήρας -στο μεγαλύτερο μέρος του- έχει το χρώμα του αμαξώματος και μόνο στο τελείωμά του έχει ένα ορατό κομμάτι μαύρου πλαστικού.

Παράλληλα, τη νέα μάσκα πλαισιώνουν και νέοι προβολείς, οι οποίοι στις εκδόσεις Techna και Techna+ είναι Full Led και στις υπόλοιπες εκδόσεις (Energy, Acenta και N-Connecta) είναι αλογόνου αλλά με ανασχεδιασμένα τα φώτα ημέρας, που πλέον αποτελούνται από εννέα LED (αντί για έξι) για μια πιο σύγχρονη και πολυτελή εμφάνιση.

Στο πίσω μέρος τώρα, οι αλλαγές περιορίζονται μόνο στα λίγο σκουρότερα φωτιστικά σώματα και στο νέο προφυλακτήρα ενώ κατά τα άλλα η εικόνα στο πίσω μέρος παραμένει όμοια με αυτή του προκατόχου του. Όμοιες παραμένουν και οι εξωτερικές διαστάσεις, αφού το πλάτος (1.806 χλστ.) και το ύψος (1.590 χλστ.) έχουν παραμείνει αμετάβλητα και μόνο το συνολικό μήκος (4.394 χλστ.) αυξήθηκε κατά 17 χλστ. λόγω των νέων προφυλακτήρων.

Με έμφαση στην πολυτέλεια…

Οι αλλαγές στην καμπίνα του νέου Qashqai παρατηρούνται περισσότερο στην ποιότητα των υλικών και στη συναρμογή αυτών και λιγότερο στο σχεδιαστικό κομμάτι, καθώς μόνο το τιμόνι είναι νέο και επάνω του φιλοξενούνται όλοι οι απαραίτητοι διακόπτες, ενώ η βάση του είναι επίπεδη όπως και στο νέο Micra.

Όσο αφορά την αναβαθμισμένη αίσθηση πολυτέλειας του εσωτερικού, αυτή γίνεται αντιληπτή σε πολλά σημεία του εσωτερικού, με τον επιλογέα του κιβωτίου και το τιμόνι να είναι επενδυμένα με δέρμα, τους αεραγωγούς και τις εσωτερικές λαβές των θυρών να έχουν διαμορφωθεί με ακόμα υψηλότερης ποιότητας υλικά και μόνο την οθόνη αφής των πολυμέσων να δείχνει λίγο ξεπερασμένη.

Από πλευράς χώρων, θα ταξιδέψουν με άνεση τέσσερις επιβάτες και μόνο ο πέμπτος (που θα κάθεται στη μέση της πίσω σειράς) θα χρειαστεί να κάνει κάποιες υποχωρήσεις, ενώ ο χώρος αποσκευών των 430 λίτρων ικανοποιεί κάθε απαίτηση, την ώρα που χάρη στα ειδικά διαχωριστικά ράφια που διαθέτει, επιτρέπει και την απόκρυψη «ακριβών» αντικειμένων.

Με ντίζελ, αυτόματο κιβώτιο και κίνηση στους δύο τροχούς!

Στον τομέα της κίνησης, η γκάμα των κινητήρων του Qashqai έχει αλλάξει, προσφέροντας επιλογές βενζίνης ή πετρελαίου, εξατάχυτου χειροκίνητου ή CVT X-Tronic αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και κίνησης σε δύο ή τέσσερις τροχούς, καλύπτοντας στο έπακρο τις ανάγκες των υποψήφιων αγοραστών.

Το δικό μας, γκρι Qashqai, ήταν εφοδιασμένο με το δυνατό πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων που συνεργαζόταν με το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT) της εταιρείας και μετέδιδε την κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Το σύνολο αυτό αποδίδει 130 ίππους στις 4000 σ.α.λ., έχει διαθέσιμη ροπή 320 Nm από τις 1750 σ.α.λ. και εκπέμπει σύμφωνα με το εργοστάσιο 122 γραμ./χλμ. CO2, ενώ καταναλώνει 4,7 λίτρα/100 χλμ. σε μεικτή χρήση. Σύμφωνα με τις δικές μας μετρήσεις τώρα, το Qashqai 1.6 dCi XTronic (όπως είναι η ονομασία του μοντέλου) κατά την κίνηση του στην πόλη κατανάλωνε 7,9 λίτρα/100χλμ., κατά την κίνησή του εκτός πόλεως 6,3 λίτρα/100 χλμ. και σε μεικτές διαδρομές 7,1 λίτρα/100χλμ., με αποτέλεσμα το ρεζερβουάρ των 55 λίτρων να προσφέρει μια ενδεικτική αυτονομία περίπου 800 χιλιομέτρων.

Αναβάθμιση!

Είναι η πρώτη λέξη που σου έρχεται στο μυαλό από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα που διανύεις με το νέο Qashqai, αφού πλέον η ποιότητα κύλισης έχει ανέβει επίπεδο, χωρίς μάλιστα να έχει αλλοιωθεί η προσφερόμενη ευχαρίστηση στον οδηγό.

Για την επίτευξη αυτού του συνδυασμού, οι άνθρωποι του ιαπωνικού εργοστασίου έλαβαν υπόψη τους τα σχόλια των ιδιοκτητών Qashqai και επανατοποθέτησαν τους αποσβεστήρες, μείωσαν τη διαδρομή των ελατηρίων, τροποποίησαν τα πλαστικά εξαρτήματα, βελτίωσαν το σύστημα διεύθυνσης και αύξησαν τον βαθμό ακαμψίας της αντιστρεπτικής δοκού και του πλαισίου.

Αυτά έχουν σαν αποτέλεσμα το ανανεωμένο Qashqai να αποσβένει καλύτερα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και να προσδίδει μια επικοινωνία μεταξύ οδηγού και μπροστινού συστήματος καλύτερη από πριν, την ώρα μάλιστα που μειώθηκαν οι κλίσεις του αμαξώματος κατά τις διαδοχικές εναλλαγές πορείας.

Κάθε κατεργάρης στον πάγκο του!

Το Qashqai λοιπόν επέστρεψε ανανεωμένο και βάζει κάθε κατεργάρη στον πάγκο του… δείχνοντας πως δεν πρόκειται να αφήσει κανένα μοντέλο από την πρόσφατη καταιγίδα των SUV να αμφισβητήσει το θρόνου του.

Βλέπετε, οι Ιάπωνες απέδειξαν πως ξέρουν τον τρόπο τόσο για να δημιουργούν την επιτυχία, όσο και για να τη συνεχίζουν, ενώ με τιμές που ξεκινούν από τις 20.490 ευρώ, με ανανεωμένη εμφάνιση, με υψηλότερη ποιότητα, με οικονομικούς κινητήρες, με αφθονία χώρων και με αναβαθμισμένη οδηγική συμπεριφορά, το Qashqai θέτει τη βάση για τον ανταγωνισμό του, ενώ ο μόνος που φοβάται είναι το μοντέλο της επόμενης χρονιάς το οποίο θα εφοδιάζεται και με το προηγμένο σύστημα αυτόνομης οδήγησης της Nissan, το ProPilot.

ΥΠΕΡ: Κινητήρας, Εμφάνιση, Θήκες για μικροαντικείμενα, Χώροι, Αυτονομία, Θέση οδήγησης, Ρύθμιση ανάρτησης, Ποιότητα

ΚΑΤΑ: Λειτουργία κιβωτίου, Οθόνη αφής

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                       1.6 dCi

Καύσιμο                                                   Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                  1.598

Κύλινδροι                                                  4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                          16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                        130/4000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                           320/1750

Θέση                                                    Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                        Common Rail, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                            2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                              80,0 x 79,5

Σχέση συμπίεσης                                         15,4:1

Κιλά/ίππο                                                       11,3

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                        Γόνατα ΜακΦέρσον με άκαμπτο υποπλαίσιο

Πίσω                                                   Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                 Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                                Δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                    Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                              Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                             2,7

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                          10,7

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                              Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                     Αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT)

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                       17×7,0J

Υλικό                                                            Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                     Continental ContiEcoContact 5

Διάσταση ελαστικών                               215/60 R17

Ρεζέρβα                                               Εκτάκτου ανάγκης

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)          4394x1806x1590

Μεταξόνιο(χλστ.)                                         2646

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                         1565

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                             1560

Βάρος(κιλά)                                                   1469

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                           430

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                               11,1

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                       183

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                          4,7

Μέση τιμή δοκιμής                                       7,1

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                 7,9

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                6,3

Αυτονομία(χλμ.)                                          793

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                      55

Εκπομπή CO2                                               122

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                     26.990

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: