Προετοιμασία για μάχη!
Το Captur ήταν το μοντέλο που έκανε την αρχή στην γκάμα των SUV για τη Renault πίσω στο 2013 και μέχρι σήμερα έχει ανταποκριθεί άξια στο καθήκον του συνεχίζοντας να καταγράφει σημαντικές πωλήσεις στην αγορά.
Το 2016 μάλιστα ήταν το μοντέλο με τις καλύτερες πωλήσεις στην κατηγορία του στην Ευρώπη, οπότε μπορούμε να «συγχωρήσουμε» τους Γάλλους που δεν επιλέγουν να «χαντακώσουν» το Captur, αλλά αντίθετα το ανανεώνουν και το ρίχνουν ξανά στη μάχη!
Οι μικρές και μεγάλες σχεδιαστικές αλλαγές φέρνουν το Captur σε ευθυγράμμιση με τα υπόλοιπα SUV οχήματα της εταιρείας και πρόκειται να αντιμετωπίσει έναν πόλεμο σε διάφορα μέτωπα, καθώς νέα μικρά Crossovers από Hyundai, Seat, Citroen και Kia βρίσκονται πλέον στο πεδίο της μάχης, όλα προσφέροντας πολλές επιλογές προδιαγραφών και εξατομίκευσης, οικονομικούς κινητήρες και παρόμοιες τιμές.
Μικροαλλαγές έξω…
Οι σχεδιαστικές αναβαθμίσεις μπορεί να είναι μικρές, αλλά τελικά δίνουν στο Captur τη δική του SUV προσωπικότητα διαφοροποιώντας το από ένα ψηλότερο, φουσκωμένο… Clio.
Μεταξύ των αλλαγών είναι μια νέα εμπρόσθια μάσκα που φέρει επιπλέον χρώμιο για να κατευθύνει το βλέμμα προς το υπερμεγέθες σήμα της Renault στο κέντρο της.
Συμπληρωματικά, οι κατώτερες γωνίες του μπροστινού προφυλακτήρα φέρνουν νέα LED φώτα ημέρας σε σχήμα C, ενώ τα μοντέλα με τα καλύτερα πακέτα εξοπλισμού επωφελούνται και από προβολείς LED.
Διαστασιολογικά, το Captur παρέμεινε αμετάβλητο και μόλις λίγο μεγαλύτερο από ένα Clio με μήκος 4,122 χλστ. και πλάτος 1,778 χλστ., διατηρώντας ένα μέγεθος που βοηθά στους ελιγμούς, ενώ διατηρεί έναν ικανό και άκρως αποδεκτό εσωτερικό χώρο για την κατηγορία.
…αλλά και μέσα!
Στο εσωτερικό του, ελάχιστες είναι οι διαφοροποιήσεις που παρατηρούνται, με την κύρια αλλαγή στην καμπίνα να επικεντρώνεται στη χρήση νέων, καλύτερης ποιότητας υλικών, δίνοντας στο Captur μια πιο μοντέρνα εμφάνιση και αναβαθμισμένη αίσθηση στην αφή αλλά και στο μάτι…
Η κεντρική κονσόλα παραμένει μια απλή υπόθεση και αν επιλέξετε μοντέλο με αναβαθμισμένο εξοπλιστικό πακέτο, θα έχετε στη διάθεσή σας και μια οθόνη αφής επτά ιντσών που ενσωματώνει διάφορες από τις λειτουργίες του αυτοκινήτου και απαιτεί χρόνο για την εξοικείωση με τις λειτουργίες της.
Στο πίσω μέρος, υπάρχει ένας γενναιόδωρος χώρος για τα πόδια, ενώ παρέχεται η δυνατότητα μετακίνησης του πίσω καθίσματος προς τα εμπρός ή προς τα πίσω, ανάλογα με το μέγεθος του επιβατικού χώρου ή του χώρου αποσκευών που απαιτείται.
Ο τελευταίος έχει χωρητικότητα 377 (έως 1235) λίτρα, νικώντας τους ανταγωνιστές όπως τα Nissan Juke, Peugeot 2008 και Opel Mokka X και διαθέτει ένα χρήσιμο διπλό δάπεδο που επιτρέπει να αυξηθεί το βάθος φόρτωσης ή να διατηρηθεί ένας ξεχωριστός χώρος αποθήκευσης κάτω από το πάτωμα.
Γνώριμος και δυνατός
Το Captur της δοκιμής μας έπαιρνε δύναμη από το γνωστό πετρελαιοκίνητο σύνολο 1,5 dCi με απόδοση 110 ίππων.
Στα θετικά του στοιχεία η ήπια λειτουργία του, με ελάχιστες ταλαντώσεις και κραδασμούς, καθώς επίσης –και σημαντικότερο- η οικονομική του λειτουργία.
Μπορεί το diesel να οδεύει προς τη δύση του, αλλά αυτοκίνητα σαν το Captur της δοκιμής μας αποδεικνύουν γιατί το πετρέλαιο αποτελεί μια καλή επιλογή καυσίμου, καθώς με την αυξημένη ροπή του κινητήρα στα 260 Nm μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. είχαμε δυνατές επιταχύνσεις και αξιόλογη κίνηση ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, χωρίς να δούμε μέση κατανάλωση πάνω από τα 5,8 λίτρα ανά 100 χλμ. σε συνδυασμένη χρήση πόλης και αυτοκινητοδρόμου.
Άνεση χωρίς υπερβολές…
Παρά τον αυξημένο ανταγωνισμό, η Renault παρέμεινε πιστή στις ικανότητες του Captur και δεν ανάλωσε το budget της σε μεγάλες μηχανικές αλλαγές. Ίσως παράτολμο, ωστόσο οι αγοραστές στην κατηγορία αυτή δεν απαιτούν ακρίβεια στους ελιγμούς και αγωνιστικές επιδόσεις, αλλά ζητούν άνεση στην καθημερινή μετακίνηση, τεχνολογία και άφθονους χώρους, τομείς που το Captur ήταν ήδη ένας από τους καλύτερους αντιπροσώπους.
Το αυξημένο ύψος του Captur σε σχέση με το Clio σημαίνει μακρύτερες αναρτήσεις, άρα καλύτερες αποσβέσεις. Πρόκειται για ένα πολύ άνετο αυτοκίνητο, που απορροφά ομαλά τις ανωμαλίες του δρόμου, ειδικά στα αστικά κέντρα, κάτι τα οποίο αποπνέει μια σιγουριά στη μετακίνηση.
Ικανός μαχητής
Η δοκιμασμένη φόρμουλα που κατέστησε το Captur ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα στον τομέα του ενισχύθηκε από ελαφρές βελτιώσεις στο εξωτερικό και στο εσωτερικό, αρκετές για να δώσουν μια ανανεωμένη εμφάνιση χωρίς να κάνουν του υπάρχοντες ιδιοκτήτες να αισθάνονται ξαφνικά ότι το αυτοκίνητό τους είναι παλιό, ενώ με σημαντικούς πλέον αντιπάλους στην κατηγορία, το Captur ήρθε ανανεωμένο και έτοιμο για να αποδείξει ότι παραμένει ένας άξιος μαχητής…
ΥΠΕΡ: Χώροι εσωτερικού, άνεση αναρτήσεων,Θήκες για μικροαντικείμενα, Κατανάλωση
ΚΑΤΑ: Ταλαντώσεις κινητήρα στις μεσαίες στροφές, Αίσθηση τιμονιού
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.5 dCi
Καύσιμο Πετρέλαιο
Χωρητικότητα(κ.εκ.) 1.461
Κύλινδροι 4 σε σειρά
Βαλβίδες 8
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.) 110/4000
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) 260/1750
Θέση Εμπρός, εγκάρσια
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδότηση
Εκκεντροφόροι 1EEK
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.) 76,0 x 80,5
Σχέση συμπίεσης 15,5:1
Κιλά/ίππο 10,9
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης
Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω Ταμπούρα
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση 17×7.0J
Υλικό Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών Michelin Primacy 3
Διάσταση ελαστικών 215/55 R17
Ρεζέρβα Εκτάκτου ανάγκης
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.) 4122x1778x1566
Μεταξόνιο(χλστ.) 2606
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) 1531
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) 1516
Βάρος(κιλά) 1190
Χώρος αποσκευών(λίτρα) 377
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) 11,4
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) 180
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)
Μέση τιμή κατασκευαστή 3,9
Μέση τιμή δοκιμής 5,8
Μέγιστη τιμή δοκιμής 7,3
Ελάχιστη τιμή δοκιμής 4,9
Αυτονομία(χλμ.) 672
Ρεζερβουάρ(λίτρα) 45
Εκπομπή CO2 98
ΤΙΜΗ(ευρώ)
Βασικής έκδοσης 16.930
Αυτοκινήτου δοκιμής 21.140
Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: