full screen background image
Search
Πέμπτη 20 Σεπτέμβριος 2018
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε το Renault Twingo 0.9 TCe 90…

Delicious!

Ήταν αρχές της χρυσής δεκαετίας του 1990 που η μανία μας να σκαρφαλώνουμε σε βουνά και λαγκαδιές ξεπερνούσε τα όρια της τρέλας, αλλά εξασθενούσε με την επιστροφή στις πόλεις.

Ο χαμός βέβαια γινόταν την επομένη της απόδρασης, καθώς έπρεπε να πάμε στους χώρους εργασίας με κόσμια πλέον συμπεριφορά και ένα αυτοκίνητο περισσότερο φιλικό στην πόλη.

Κάπου εκεί ήταν που εμφανίστηκε το μίνι μοντέλο της Renault, το λιλιπούτειο Twingo, που ξάφνιασε ευχάριστα τους πάντες τόσο με την ευρυχωρία του, όσο και με τη διαφορετικότητά του.

Στις μέρες μας, διανύει την τρίτη πλέον γενιά του, απολαμβάνοντας όλες τις νέες τεχνολογικές βελτιώσεις που έχουν «φορτώσει» επάνω του οι τεχνικοί του Group Renault και αποτελεί βασικό διεκδικητή στη γρήγορη και έξυπνη μετακίνηση εντός πόλεων.

Με τρέντι εμφάνιση!

Το νέο Twingo ξέφυγε από το παλιό στυλ των «προγόνων» του καθώς μεγάλωσε και απέκτησε ακόμη δύο πόρτες, οι οποίες αν και θα περίμενε κανείς να μεγαλώνουν τις διαστάσεις του, εντούτοις είναι μικρότερες κατά 100 χλστ., γεγονός που το κάνει να μοιάζει περισσότερο με τρίθυρο μοντέλο.

Οι νέες εξωτερικές του πινελιές συνοδεύονται από νέα φωτιστικά σώματα τύπου LED, τα οποία προοπτικά δίνουν ένα σπορ αέρα που συνεχίζεται και χαμηλότερα με τα στρόγγυλα φώτα ομίχλης.

Η χρωματική παλέτα που συνοδεύει το Twingo δε μαρτυρά με τίποτε την αύξηση του μεταξονίου, η οποία ανέρχεται σε 120 χλστ., με αποτέλεσμα οι τροχοί να βρίσκονται τελείως στα άκρα του αμαξώματος.

Ακόμη και εδώ η μοντέρνα αισθητική της γαλλικής εταιρείας, φρόντισε να δώσει έμφαση, τοποθετώντας τροχούς ελαφρού κράματος 16 ιντσών, συμπληρώνοντας έτσι τη μεταμόρφωση του νέου Twingo, το οποίο με την πίσω γυάλινη πόρτα -που μοιράζονται ο χώρος αποσκευών και ο κινητήρας- και την αεροτομή κάνει τη διαφορά, από όπου και αν το κοιτάξει κανείς.

Με πολύ χρώμα!

Από έξω εμφάνιση, αλλά και από μέσα πολύ χρώμα, που αλλάζει ευχάριστα τη διάθεση του οδηγού.

Οι κυρίες που μεταφέραμε στο διπλανό κάθισμα δεν ήθελαν να εγκαταλείψουν την καμπίνα του, η οποία πλαισιώνεται από καλής ποιότητας χρωματιστά υλικά επένδυσης.

Η κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί το μικρό και κλιμακωτό λεβιέ ταχυτήτων, συμπεριλαμβάνει ακόμη το cruise control και το διακόπτη eco, ο οποίος αποτελεί το κερασάκι στην τούρτα της οικονομίας του 900άρη τούρμπο κινητήρα.

Έξυπνο βρήκαμε και το διακριτικό αποσπώμενο ντουλαπάκι, το οποίο βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας και φιλοξενεί αρκετά μικροαντικείμενα.

Βέβαια, αν και νεανικός ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου, αυτό δε διαθέτει ένδειξη στροφόμετρου, το οποίο θα ταίριαζε με το υπόλοιπο εσωτερικό σύνολο.

Οι πίσω πόρτες ανοίγουν διάπλατα για να φιλοξενήσουν δύο επιβάτες, οι οποίοι βέβαια θα πρέπει να απολαύσουν το φιλτραρισμένο αέρα του κλιματισμού, καθότι τα πίσω παράθυρα ανοίγουν μόνο σε ανάκληση.

Το τιμόνι είναι ωραίο σχεδιαστικά, αρκετά ελαφρύ στη χρήση του εντός πόλεως με χαμηλές ταχύτητες, κόβει «τρελά» το αυτοκίνητο σε γωνία 45 μοιρών, κάνοντάς το να παρκάρει παντού.

Για το ταξίδι στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους, το Group Renault φρόντισε να εφοδιάσει το Twingo με ένα σύστημα μεταβαλλόμενης ηλεκτρικής υποβοήθησης, το οποίο σκληραίνει την περιστροφή δίνοντας στον οδηγό πλήρη έλεγχο της κατεύθυνσης του αυτοκινήτου, ακόμη και με ισχυρούς πλευρικούς ανέμους. Κάτι που διαπιστώσαμε και εμείς, όταν ταξιδέψαμε προς την περιοχή του Ολύμπου εν μέσω ισχυρής καταιγίδας, την οποία ξεπεράσαμε με απόλυτη ασφάλεια.

Κάτω από το χώρο αποσκευών!

Θα απορήσει κανείς αν ανοίξει το μπροστινό καπό για να δει τον 900άρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, αφού δε θα τον βρει!

Αντί αυτού υπάρχει μόνο το δοχείο νερού για τον καθαρισμό των τζαμιών και το δοχείο ψύξης. Πού είναι το μοτέρ, «οέο»;

Μετακόμισε στο πίσω μέρος. Αποδίδει 90 ίππους στις 5.250 σ.α.λ. και διαθέτει μια ροπή στρέψης η οποία δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο, καθώς ανέρχεται σε 135 Νm από τις 2.500 σ.α.λ. Είπαμε, μικρό μεν, αλλά με μεγάλη… καρδιά!

Στο δρόμο…

Ανέκαθεν τα αυτοκίνητα με κίνηση πίσω υπόσχονταν αρκετές συγκινήσεις στους οδηγούς, οι οποίοι γνώριζαν πώς να αποφύγουν την υπερστροφή που παρουσίαζαν στα έντονα στροφιλίκια.

Όσο αφορά στο Twingo τώρα, στο πίσω μέρος του οποίου είναι τοποθετημένο το μοτέρ, έχει σωστό ζύγισμα και ιδανικό πάτημα, γεγονός που βοηθά ιδιαίτερα στους σβέλτους ελιγμούς μέσα στην πόλη.

Σε κάθε περίπτωση όμως, δε προβληματίζει γιατί αισθάνεσαι πως η συμπεριφορά του είναι όμοια με κάποιο προσθιοκίνητο μοντέλο, χάρη στις ρυθμίσεις που έγιναν στην ανάρτηση του αυτοκινήτου. Σε αυτή έχουμε γόνατα Μακφέρσον εμπρός και άξονα ΝτεΝτιον πίσω, ενώ χάρη στη σφικτή ρύθμισή της, δεν αφήνει το αμάξωμα να παίρνει μεγάλες κλίσεις αλλά μεταδίδει στο εσωτερικό αρκετές ανωμαλίες, χωρίς όμως το αυτοκίνητο να χάνει την επαφή του με το δρόμο.

Στο ταξίδι ενοχλεί η εισαγωγή των αεροδυναμικών θορύβων με ταχύτητες άνω των 120 χλμ./ώρα, οι οποίοι μειώνονται όσο πέφτουν τα χιλιόμετρα στο κοντέρ, με αποτέλεσμα το μικρό γαλλικό μοντέλο να υστερεί αρκετά στις υψηλές ταχύτητες.

Στον τομέα των φρένων, οι εντυπώσεις που μας έμειναν είναι αρκετά καλές, καθώς η αμεσότητα των πεντάλ ξαφνιάζει τον οδηγό, που πολλές φορές δεν είναι έτοιμος στην άμεση ανταπόκρισή τους.

Στο φυσικό του στοιχείο τώρα, την πόλη, εκεί με άριστα το 10 θα του δίναμε με όλη την καρδιά μας το 10άρι για την ευελιξία του, χωρίς να μπορεί η «τσιμπημένη» κατανάλωση καυσίμου (7,4 λίτρα/100χλμ. σε μεικτή χρήση) να μας επηρεάσει.

Στο δια ταύτα!

Γενικά αποτελεί μια αξιόλογη επιλογή, για εκείνους που επιθυμούν να έχουν ένα νεανικό αυτοκίνητο και να απολαμβάνουν ένα συνδυασμό, ο οποίος περιλαμβάνει λίγο από όλα αλλά δείχνει ιδιαίτερη αδυναμία στις εύκολες αστικές μετακινήσεις, ενώ με την τιμή εκκίνησης του μοντέλου να είναι μόλις 12.910 ευρώ για το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο με τους 90 ίππους, προσελκύει τόσο τους νέους, όσο και αυτούς που… νιώθουν νέοι!

ΥΠΕΡ: Ευελιξία, Εμφάνιση, Τιμόνι, Φρένα

ΚΑΤΑ: Κατανάλωση, Απουσία στροφόμετρου, Άνεση ανάρτησης, Εισαγωγή αεροδυναμικών θορύβων

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΜΠΟΥΚΗΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                                         0.9Τ

Καύσιμο                                                                                   Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                                              898

Κύλινδροι                                                                            3 σε σειρά

Βαλβίδες                                                                                      12

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                                                     90/5250

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                                                       135/2500

Θέση                                                                                Πίσω, εγκάρσια

Τροφοδοσία                                     Ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότηση

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                                                           72,2 x 73,1

Σχέση συμπίεσης                                                                     9,5:1

Κιλά/ίππο                                                                                  10,6

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                                                        Γόνατα ΜακΦέρσον

Πίσω                                                                                Άξονας ΝτεΝτιόν

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                                          Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                                                    Ταμπούρα

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                                            Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                                                       Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                                                     3,4

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                                                   8,6

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                                         Στους πίσω τροχούς

Κιβώτιο                                                                       Μηχανικό 5 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Τύπος ελαστικών                                                Continental ContiEcoContact 5

Διάσταση ελαστικών                                                        205/45 R16

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)                                      3595x1646x1554

Μεταξόνιο(χλστ.)                                                                     2492

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                                                    1452

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                                        1425

Βάρος(κιλά)                                                                                943

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                                                       179

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                                           10,8

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                                                    165

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                                                        4,3

Μέση τιμή δοκιμής                                                                    7,4

Αυτονομία(χλμ.)                                                                         313

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                                                     35

Εκπομπή CO2                                                                              99

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                                                     12.910

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: