full screen background image
Search
Σάββατο 17 Νοέμβριος 2018
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε το Seat Arona 1.0 TSI 115 HP…

Σε τροχιά ανάπτυξης!

Αναμφίβολα, μία από τις γρηγορότερα αναπτυσσόμενες μάρκες στον αυτοκινητιστικό χάρτη είναι και η Seat όπου εκτός από την πρωτοκαθεδρία της -ανάμεσα στο γκρουπ- στον τομέα της ανάπτυξης, είναι και η τέταρτη κατά σειρά εταιρεία σε ρυθμό ανάπτυξης (+15,2% σε σχέση με πέρυσι) μέσα στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ μόνο τυχαίο δε μπορεί να χαρακτηριστεί το γεγονός ότι ο «καπετάνιος» της, Luca de Meo, διακρίθηκε πρόσφατα για τις ηγετικές του ικανότητες!

Βλέπετε, ο πρόεδρος του ισπανικού εργοστασίου, από το 2015 που ανέλαβε τα ηνία, άλλαξε ριζικά το «πρόσωπο» της μάρκας ανά την υφήλιο και με όπλα του τα νέα και άκρως ανταγωνιστικά προϊόντα του Martorell, κατάφερε να κάνει τη Seat να βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης και να βιώνει χρυσές μέρες, αντίστοιχες με αυτές που έζησε τελευταία φορά το μακρινό πλέον 2001.

Εμπλουτισμός!

Για να πετύχει βέβαια κάποιος κατασκευαστής τη συγκεκριμένη ανάπτυξη πρέπει να διαθέτει αξιόλογα προϊόντα σε όσο το δυνατόν περισσότερες κατηγορίες, κάτι στο οποίο η Seat υστερούσε στο πρόσφατο παρελθόν.

Βέβαια, σήμερα βρισκόμαστε στα πλαίσια της μεγαλύτερης επιθετικής προϊοντικής πολιτικής που εφαρμόστηκε ποτέ στην ιστορία της, αφού μετά το ανανεωμένο Leon, το νέο Ibiza και το πρώτο SUV της μάρκας, το Ateca, έχουμε το ολοκαίνουργιο Tarracco και το μικρότερο μέλος στην οικογένεια των SUV της Seat, το νέο Arona, που βρίσκεται για να αποσπάσει το δικό του κομμάτι από τη συνεχώς αυξανόμενη κατηγορία των Crossover.

Πιστό στην παράδοση!

Όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα του ισπανικού εργοστασίου, έτσι και το Arona δανείζεται το όνομά του από ένα μικρό χωριό της Ισπανίας (στην Τενερίφη), την ώρα μάλιστα που κατασκευάζεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο της Seat στο Martorell.

Αντίστοιχα, δείχνει εκ πρώτης όψεως τα συγγενικά χαρακτηριστικά του με τα υπόλοιπα αδέρφια του, χάρη στα τριγωνικά φώτα εμπρός, τα νεύρα σε καπό και πλαϊνά, τους πολυγωνικούς καθρέφτες και τα χαρακτηριστικά πίσω φωτιστικά σώματα, ενώ η ομοιότητα με το Ibiza είναι παραπάνω από εμφανής.

Άλλωστε, με αυτό μοιράζεται και την πλατφόρμα κατασκευής του (MQB A0), η οποία του χαρίζει 30% περισσότερη ακαμψία σε σχέση με άλλες πλατφόρμες, ενώ μάλιστα είναι μόνο 35 κιλά βαρύτερο σε σχέση με το μικρό μοντέλο της εταιρείας.

Παράλληλα, η ευελιξία της συγκεκριμένης πλατφόρμας έδωσε στους μηχανικούς της εταιρείας τη δυνατότητα για τροποποίηση των διαστάσεων. Έτσι, έχουμε 4.318 χλστ. (79 περισσότερα από το Ibiza) για το μήκος, 1.780 χλστ. για το πλάτος και 1.552 χλστ. για το ύψος, με το μεταξόνιο να έχει αυξηθεί κατά μόλις δύο χιλιοστά, φτάνοντας πλέον τα 2.566 χλστ. και το ύψος του αυτοκινήτου από το έδαφος να ανέρχεται σε 190 χλστ.

Γνώριμη εικόνα!

Αντίστοιχα με την εξωτερική εμφάνιση, γνώριμη είναι και η εικόνα στο εσωτερικό, μιας και μοιάζει πολύ με εκείνη του ισπανικού σουπερμίνι, μόνο που εδώ έχουμε νέα χρώματα και καλύτερες επενδύσεις, σε συνδυασμό με ένα πιο ευρύχωρο περιβάλλον.

Στο τελευταίο, κύριο ρόλο παίζουν οι αυξημένες διαστάσεις του αμαξώματος που αφενός αύξησαν -λόγω ύψους- τον προσφερόμενο χώρο για τα κεφάλια των επιβατών και αφετέρου αναβάθμισαν το χώρο αποσκευών στο πληθωρικό μέγεθος των 400 λίτρων.

Ο οδηγός τώρα κάθεται ψηλότερα χάρη στην κατά πέντε πόντους ψηλότερη θέση οδήγησης, έχοντας έτσι καλύτερη περιφερειακή ορατότητα εξωτερικά, ενώ εστιάζοντας στο εσωτερικό γίνεται αποδέκτης της υψηλής τεχνολογίας.

Σε αυτό συμβάλει η μεγάλη (8 ιντσών) οθόνη αφής που βρίσκεται στην κορυφή της κονσόλας και μέσα της προβάλλει όλες τις λειτουργίες του οχήματος και συνδέεται με κάθε «έξυπνο» τηλέφωνο μέσω Apple CarPlay και Android Auto, ενώ για όσους είναι φαν της τεχνολογίας, να αναφέρουμε ότι είναι διαθέσιμος και ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων.

Σύμφωνα με τη νέα μόδα…

Η γκάμα κινητήρων του νέου Arona περιλαμβάνει τόσο βενζινοκίνητα σύνολα, όσο και πετρελαιοκίνητα, ενώ μάλιστα διαθέτει και έκδοση φυσικού αερίου, πρωτοπορώντας έτσι -στην κατηγορία του- στον εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης.

Στη «δική μας» περίπτωση τώρα, το λευκό Arona, που βλέπετε στις φωτογραφίες ήταν εφοδιασμένο με τον 1.000άρη TSI του γκρουπ, που συμβαδίζει πλέον με τη νέα μόδα των μικρών –σε χωρητικότητα- υπερτροφοδοτούμενων συνόλων βενζίνης, αφού πλέον μόνο το 1 στα 3 αυτοκίνητα που πωλούνται στην ελληνική αγορά φέρει κινητήρα πετρελαίου.

Το συγκεκριμένο βενζινοκίνητο σύνολο είναι ενός λίτρου (999 κ.εκ.) και με τη βοήθεια της υπερτροφοδότησης αποδίδει για την περίπτωση 115 ίππους (υπάρχει και με 95) μεταξύ 5.000 και 5.500 σ.α.λ. με τη ροπή των 200 Nm να είναι διαθέσιμη από τις 2.000 έως τις 3.500 σ.α.λ.

Η δύναμη αυτή περνάει αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου (υπάρχει διαθέσιμο και DSG) έξι σχέσεων και λόγω του περιορισμένου βάρους (1.187 κιλά) το 0-100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 9,8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα ανέρχεται σε 182 χλμ./ώρα.

Υιοθετώντας το σωστό DNA…

Ανέκαθεν, τα μοντέλα του ισπανικού εργοστασίου είχαν το δικό τους τρόπο για να κερδίσουν τον ανήσυχο οδηγό, καθώς ένα από τα βασικά τμήματα του DNAτους ήταν και τα οδηγοκεντρικά στοιχεία τους.

Φυσικά, το κληροδότημα του σωστού αυτού DNA δεν θα μπορούσε να μην περάσει και στο μικρότερο μέλος της οικογένειας, με αποτέλεσμα να έχουμε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα (αν όχι το πιο ενδιαφέρον), οδηγικά, μοντέλο της κατηγορίας, μιας και από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα που διανύεις μαζί του διαπιστώνεις την ιδιαίτερη έμφαση που δόθηκε στο τομέα της απόλαυσης στο δρόμο.

Αρχικά είναι σκληρότερο από το Ibiza λόγω των ρυθμίσεων της ανάρτησης, χωρίς ωστόσο να θυσιάζεται μέρος της άνεσης. Απεναντίας, μπορεί με την ίδια άνεση να ταξιδέψει, όπως θα κινηθεί σε κάποιο «στριφτερό» τμήμα της επαρχιακής οδού.

Εκεί ωστόσο είναι στο στοιχείο του. Σε κάνει να δένεσαι με το μπροστινό του μέρος που παραμένει ακλόνητο στην τροχιά του, χωρίς μάλιστα το αμάξωμα να παίρνει τις αναμενόμενες –για το ύψος του αυτοκινήτου- κλίσεις και το μόνο παράπονο σου περιορίζεται στην κάπως ελαφριά αίσθηση του τιμονιού.

Ο κινητήρας έχει την ιδανική δύναμη για να κινήσει γρήγορα αμάξωμα και επιβάτες ακόμα και σε ανηφορικά κομμάτια, την ώρα που η κατανάλωση καυσίμου δύσκολα θα ξεπεράσει τα 8 λίτρα/100χλμ., ενώ εύκολα θα πέσει ακόμα και κάτω των 6 λίτρων, με μια μέση τιμή να βρίσκεται περίπου στα 7 λίτρα/100 χλμ.

Σημείο αναφοράς!

Αναμφισβήτητα, η κατηγορία με τη μεγαλύτερη άνθηση σε ευρωπαϊκό επίπεδο είναι αυτή των συμπαγών SUV, αφού από τις 180.000 πωλήσεις τέτοιων μοντέλων το 2010, φτάσαμε στις 1,4 εκατομμύρια πωλήσεις το 2016, με τις προβλέψεις να λένε ότι θα ξεπεράσουν τα δύο εκατομμύρια στο κοντινό 2020!

Η Seat θέλοντας με τη σειρά της να λάβει μέρος σε αυτή την «SUV-καταιγίδα» έχει στη γκάμα των Crossover της το νέο Arona, το οποίο ήρθε με μοντέρνα εμφάνιση, πλούσιους εσωτερικούς χώρους, μεγάλη γκάμα κινητήρων, υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο και χαμηλές τιμές κτήσης (από 14.950 ευρώ), ώστε να μπορέσει να κερδίσει το δικό του κοινό, που σίγουρα του αξίζει.

ΥΠΕΡ: Κινητήρας, Κιβώτιο, Επιδόσεις, Εμφάνιση, Στήσιμο, Χώρος αποσκευών, Τιμή

ΚΑΤΑ: Ποιότητα κάποιων πλαστικών στο εσωτερικό, Χροιά κινητήρα στις υψηλές στροφές, Ελαφριά αίσθηση τιμονιού

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                        1.0 TSI

Καύσιμο                                                       Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                    999

Κύλινδροι                                                   3 σε σειρά

Βαλβίδες                                                            12

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                   115/5000-5500

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                      200/2000-3500

Θέση                                                    Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                      Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                             2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                                74,5 x76,4

Σχέση συμπίεσης                                           10,5:1

Κιλά/ίππο                                                         10,3

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                               Γόνατα ΜακΦέρσον

Πίσω                                                  Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                     Αεριζόμενοι δίσκοι 276×24 χλστ.

Πίσω                                                     Δίσκοι 230×9 χλστ.

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                     Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                               Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                              2,5

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                           10,6

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                                Μηχανικό 6 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                         17×6,5J

Υλικό                                                             Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                                 Pirelli Cinturato P7

Διάσταση ελαστικών                                205/55 R17

Ρεζέρβα                                                 Εκτάκτου ανάγκης

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)            4318x1780x1552

Μεταξόνιο(χλστ.)                                           2566

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                          1503

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                              1486

Βάρος(κιλά)                                                    1187

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                            400

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                 9,8

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                        182

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                            4,9

Μέση τιμή δοκιμής                                         7,1

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                   8,2

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                  6,7

Αυτονομία(χλμ.)                                             514

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                        40

Εκπομπή CO2                                                 113

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                        14.950

Αυτοκινήτου δοκιμής                                 18.350

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: