full screen background image
Search
Πέμπτη 20 Σεπτέμβριος 2018
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε το Suzuki Swift 1.0 BoosterJet…

Σβέλτο, όνομα και πράγμα!

Το νέο Swift της Suzuki διατίθεται στην ελληνική αγορά σε τιμές που ξεκινούν από 11.830 ευρώ με ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων με 90 ίππους και από 13.880 ευρώ με τον 1000άρη τούρμπο των 112 ίππων, όπως αυτό που δοκιμάσαμε…

Με ιστορία στην πλάτη του!

Το έχομε γνωρίσει ως αυτοκίνητο πόλης, ως δεύτερο αυτοκίνητο, ως σπορ από το θρυλικό GTi της δεκαετίας του ‘80 αλλά και ως καθαρόαιμο αγωνιστικό του παγκοσμίου, να αποδεικνύει κάθε φορά πως δίκαια έχει το όνομα «Σβέλτο» ή «Swift» κατά την αγγλική γλώσσα!

Τώρα πλέον έχουμε τη νέα γενιά, ένα αυτοκίνητο όμορφο, με στιλάτη νεανική γραμμή, με ξεχωριστό δυναμισμό, που ακολουθεί, σχεδιαστικά, το παλιό Swift, κάτι που σημαίνει ότι στο δρόμο δεν το μπερδεύεις με κανένα άλλο, όπως συμβαίνει με αρκετά σημερινά αυτοκίνητα.

Έχει δε το χαρακτηριστικό, τετραγωνισμένο, σχήμα των τελευταίων Swift. Κι αν το προτιμήσετε με δίχρωμο αμάξωμα, τότε γίνεται ακόμη πιο ξεχωριστό!

Χωράει παντού και είναι ελαφρύ!

Το νέο Swift ακολουθεί τη φιλοσοφία του κλασικού αυτοκινήτου πόλης, που θέλει λογικές διαστάσεις και άριστη -κατά το δυνατόν- εκμετάλλευση εσωτερικού.

Γι’ αυτό και δε χρειάστηκε να ενδώσει στον πειρασμό του μεγάλου αμαξώματος που ακολουθούν όλοι οι κατασκευαστές στην κατηγορία Β.

Έτσι, αντί το μήκος του να είναι γύρω στα 3,99μ. – 4,05μ. όπως όλων των αυτοκινήτων της κατηγορίας Β, παραμένει στα 3,84 που είναι και… 1εκ. λιγότερο από το απερχόμενο μοντέλο!

Αυτό, το κάνει το πιο μικρό, εξωτερικά, στην κατηγορία του, αλλά και το πιο ελκυστικό στην πόλη, αφού αυτά τα μείον 20 εκατοστά είναι αρκετά για να χωρέσει εκεί που δεν χωράνε τα αυτοκίνητα των 4+ μέτρων!

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η διάμετρος του κύκλου στροφής έχει μειωθεί και αυτή κατά 40 εκ.

Σε νέα πλατφόρμα!

Πατάει σε μία καινούργια και πιο άκαμπτη πλατφόρμα, την Heartec όπως την ονομάζουν στη Suzuki, την οποία μοιράζεται με τα Baleno και Ignis στα βασικά της σημεία.

Νέες μέθοδοι παραγωγής, σχεδιασμός κλπ. το έχουν κάνει αισθητά πιο ελαφρύ, όπως προαναφέραμε και μόνο από τον σχεδιασμό της πλατφόρμας κερδίζει 34 κιλά, σε σύνολο ελάφρυνσης 120 κιλών.

Με άλλα λόγια είναι σα να μεταφέρεις δυο φίλες σου λιγότερο!

Αυτά είναι τα 120 κιλά, ενώ τώρα πια το συνολικό βάρος του νέου Swift ξεκινάει από τα 840 κιλά αναλόγως επιπέδου εξοπλισμού.

Το πλάτος του είναι μεγαλύτερο κατά 4 εκ. (από τα φαρδύτερα στην κατηγορία του) σε σχέση με το περασμένο Swift και το μεταξόνιό του κατά 2 εκ.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα καλύτερους χώρους για τους επιβάτες και ταυτόχρονα μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 265 λίτρα, αν και εδώ συμβάλει και το μικρότερο ρεζερβουάρ, που τώρα έχει «πέσει» στα 37 λίτρα.

Μηχανικές και εξοπλιστικές επιλογές!

Το νέο Swift, όπως ήδη αναφέραμε, φοράει τον 1000άρη κινητήρα τούρμπο BoosterJet -όπως τον ονομάζουν στην Suzuki- και τον ατμοσφαιρικό 1200άρη DualJet.

Η κίνηση είναι εμπρός και η μετάδοση γίνεται και στις δύο περιπτώσεις είτε με μηχανικό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων, είτε με κλασικό αυτόματο έξι ταχυτήτων, είτε με αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT).

Υπάρχει, επίσης, διαθέσιμη και η έκδοση με την αυτόματη τετρακίνηση “Allgrip” που συνδυάζεται με τον κινητήρα 1.2 και το μηχανικό κιβώτιο.

Όσο αφορά το αυτοκίνητο της δοκιμής τώρα, αυτό «φορούσε» τον υπετροφοδοτούμενο 1000άρη, που αποδίδει 112 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. με ροπή 170 Nm από τις 2.000 έως τις 3.500 σ.α.λ.

Υπάρχει δε η δυνατότητα συνδυασμού των δύο διαθέσιμων κινητήρων με το ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS, που μειώνει περισσότερο την κατανάλωση στην πόλη και συνδυάζεται με την εφαρμογή start-stop για τα φανάρια.

Στον βασικό εξοπλισμό έχομε ESP, έξι αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κλιματισμό, αυτόματα φώτα, ράδιο-CD με bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, ένδειξη ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ., ενώ το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού (από όπου ξεκινάει το 1000άρι τούρμπο) περιλαμβάνει επιπλέον «καλούδια», τόσο σε επίπεδο εξωτερικών χαρακτηριστικών, όπως ζάντες αλουμινίου, όσο και σε επίπεδο ηλεκτρονικών και ψηφιακών συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης.

Σπίρτο κανονικό!

Τις πρώτες εντυπώσεις μας με το νέο ιαπωνικό σούπερμινι, τις αποκομίσαμε κατά την πανελλήνια παρουσίαση του μοντέλου στην Αττική, όπου από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα είπαμε μέσα μας: «Μπράβο, οι μηχανικοί τα κατάφεραν πολύ ωραία με τον… 1000άρη τούρμπο, αν και θα τον θέλαμε λίγο πιο… δυνατό!»

Μέχρι να πέσουμε από τα σύννεφα, όταν αντιληφθήκαμε ότι οδηγούσαμε το ατμοσφαιρικό 1.200άρη! Αυτό γιατί οι 90 ίπποι σε συνδυασμό με το μειωμένο (κατά 120 κιλά) βάρος φαίνονται σαν 100+ κι όχι γιατί ο δοκιμαστής σας δεν καταλαβαίνει τι οδηγεί, ενώ η αγωνία του για την οδήγηση του υπερτροφοδοτούμενου όλο και μεγάλωνε.

Μέχρι την ώρα που κατέφθασε το 1000άρι τούρμπο στα γραφεία μας για την προγραμματισμένη δοκιμή, στα δικά μας πλέον Σαλονικιώτικα κατατόπια.

Το… μικρό είναι ακόμη πιο σβέλτο και στο παραμικρό πάτημα του γκαζιού «εκτοξεύεται» παρά τις μακριές σχέσεις στη μετάδοση.

Πρόκειται για «σπίρτο» στην κυριολεξία, χάρη στους 112 υπερτροφοδοτούμενους ίππους και στο πολύ χαμηλό βάρος (μόλις 875 κιλά) που του χαρίζει αρκετή σπιρτάδα.

Αυτό πέρα από τις επιδόσεις είναι και πολύ σημαντικό για την κατανάλωση, που κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κινήθηκε περί τα 6,4 λίτρα/100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες.

Το επίπεδο θορύβου τόσο από τον κινητήρα όσο και από την κύλιση είναι σε πολύ λογικό επίπεδο, αν μάλιστα λάβομε υπ’ όψη ότι οι δρόμοι μας κάνουν θόρυβο περισσότερο από τους άλλους ευρωπαϊκούς.

Όσο αφορά τώρα για τα «στριφτερά» κομμάτια, η διαδρομή που «κυκλώνει» το δεύτερο πόδι της Χαλκιδικής είναι πρόκληση για… σβέλτη οδήγηση! Εναλλαγές στροφών αριστερά – δεξιά και ανεβοκατέβασμα ταχυτήτων, συνεχώς!

Τα κάναμε… όλα (με σεβασμό στους άλλους στο δρόμο) και το Swift αποδείχτηκε όντως Σβέλτο, όπως είναι και το όνομά του, με το τιμόνι του ακριβές και να μεταφέρει αρκετές πληροφορίες στον οδηγό, ενώ παρά τη μακριά σχέση μετάδοσης, οι επιταχύνσεις ακόμα και με 4η ή 5η δεν υστερούσαν σε σχέση με τον ανταγωνισμό, αποδεικνύοντας την καλή ελαστικότητα του υπερτροφοδοτούμενου συνόλου.

Τελικά, το… αγοράζω ή όχι;

Μα… ναι! Το νέο ιαπωνικό Swift είναι από τα αυτοκίνητα που σε κερδίζουν αμέσως. Έχει σπoρ αίσθηση, μοντέρνα εμφάνιση, ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις και… κάτι, λογική κατανάλωση και μεγάλη ευκολία στο παρκάρισμα!

Το αν θα το αγοράσεις ή όχι, εξαρτάται μόνο από τις προτεραιότητές σου και τις ειδικότερες ανάγκες σου. Αν, δηλαδή, σου αρέσει αισθητικά ή όχι, αν η τιμή σου κάνει ή όχι, πόσο μετράει για σένα η ευκολία σε μικρούς χώρους παρκαρίσματος κι αν δε σε πειράζει ο μικρός του χώρος αποσκευών.

ΥΠΕΡ: Σπιρτάδα κινητήρα, Επιδόσεις, Βάρος, Ευελιξία, Κατανάλωση, Τιμή

ΚΑΤΑ: Χώρος αποσκευών, Πίσω Ταμπούρα, Μονοτονία εσωτερικού, Ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                  1.0Τ

Καύσιμο                                                                   Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                               998

Κύλινδροι                                                               3 σε σειρά

Βαλβίδες                                                                       12

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                                     112/5500

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                                  170/2000-3500

Θέση                                                                Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                                    Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                                        2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                                          73,0 x 79,5

Σχέση συμπίεσης                                                     10,0:1

Κιλά/ίππο                                                                    7,7

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                                           Γόνατα ΜακΦέρσον

Πίσω                                                              Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                           Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                                      Ταμπούρα

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                               Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                                         Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                                       3,1

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                                    9,6

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                        Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                                        Μηχανικό 5 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                               16×6,5J

Υλικό                                                                    Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                                 Bridgestone Ecopia EP150

Διάσταση ελαστικών                                       185/55 R16

Ρεζέρβα                                                            Κιτ επισκευής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ  

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)                    3840x1735x1495

Μεταξόνιο(χλστ.)                                                   2450

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                                   1520

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                       1520

Βάρος(κιλά)                                                              875

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                                     265

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                         10,6

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                                  195

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                                      4,5

Μέση τιμή δοκιμής                                                 6,4

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                             7,8

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                           5,9

Αυτονομία(χλμ.)                                                     549

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                                 37

Εκπομπή CO2                                                          104

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                                  11.830

Αυτοκινήτου δοκιμής                                          13.880

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: