full screen background image
Search
Δευτέρα 17 Δεκέμβριος 2018
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε: VW Polo 1.0 TSI 95PS DSG beats

Σε δικό του ρυθμό…

…«παίζει» το νέο Polo που άλλαξε εμφάνιση, μεγάλωσε σε διαστάσεις, ωρίμασε και χάρη στην προσφερόμενη τεχνολογία και την υπογραφή της Beats (by Dre), μας έκανε να την «ακούμε» στερεοφωνικά για μια ολόκληρη βδομάδα…

Με γερές βάσεις!

Το Polo μπορεί πάντα να βρισκόταν κάτω από τη σκιά του μεγαλύτερου αδερφού τού, του Golf, ωστόσο κατάφερε από την πρώτη κυκλοφορία της πρώτης γενιάς (εν έτει 1975) και έως σήμερα να διαγράψει μια αξιοζήλευτη πορεία. Φτάνει μόνο να αναλογιστεί κανείς, ότι στα 43 χρόνια της ζωής του, μετράει πέντε γενιές και περισσότερες από 14 εκατ. πωλήσεις παγκοσμίως.

Σήμερα, το γερμανικό σουπερμίνι βρίσκεται στην έκτη γενιά του, η οποία  συνδέεται με την προηγούμενη γενιά μόνο λόγω ονόματος, καθώς όλα τα υπόλοιπα είναι εντελώς καινούργια.

Αρχικά η πλατφόρμα, που είναι η MQB A0 (που γνωρίσαμε νωρίτερα στο νέο Ibiza) και είναι αυτή που έδωσε τη δυνατότητα στους ανθρώπους του Βόλφσμπουργκ να εφοδιάζουν το μικρό μοντέλο τους με διάφορα κινητήρια σύνολα (βενζίνης, πετρελαίου και φυσικού αερίου). Το πάτωμα αυτό, επέτρεψε επίσης να μεγαλώσουν τόσο τις εξωτερικές, όσο και τις εσωτερικές διαστάσεις του, με αποτέλεσμα να έχουμε και ένα πιο ευρύχωρο εσωτερικό σε σχέση με το προηγούμενο, αλλά και ένα μεγαλύτερο -κατά 75 λίτρα- χώρο αποσκευών, διαμορφώνοντας πλέον την κορυφή της κατηγορίας στα 355 λίτρα.

Παράλληλα, η νέα πλατφόρμα έχει ενισχύσει και τη δομή του πλαισίου, που πλέον έχει 29% μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.

Νέο Hit!

Εμφανισιακά τώρα έχει αλλάξει εντελώς ο σχεδιασμός του αμαξώματος, χωρίς ωστόσο να αποτελεί απτή απόδειξη της εξέλιξης που δέχτηκε το μοντέλο. Εμπρός έχουμε νέα και πιο μοντέρνα φώτα, επιπλέον νεύρα στο καπό και νέας σχεδίασης μάσκα, με τους προβολείς ομίχλης να βρίσκονται τοποθετημένοι στα άκρα, τονίζοντας έτσι ακόμα περισσότερο το φαρδύ αποτύπωμα του αυτοκινήτου στο δρόμο.

Στην πλαϊνή όψη, έχουμε δύο νεύρα στο άνω και κάτω μέρος, ενώ πίσω έχουμε έναν νέο προφυλακτήρα με νέα σχεδίαση στο κάτω μέρος του και νέα φωτιστικά σώματα, που θυμίζουν αρκετά το αδελφικό Audi Q2.

Αυτά έχουν καταφέρει να διαμορφώσουν ένα δυναμικό και μοντέρνο παρουσιαστικό, ενώ οι στιλιστικές πινελιές της έκδοσης beats στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, με τα ματ αυτοκόλλητα, τις 16άρες ζάντες αλουμινίου, τα χρωμιωμένα διακοσμητικά στη μάσκα και το λογότυπο της αμερικάνικης εταιρείας ήχου στη μεσαία κολόνα, προσδίδουν και την απαραίτητη νεανική νότα.

Όταν ο ήχος συναντάει το χρώμα…

…έχουμε έκρηξη ευχάριστων συναισθημάτων, όπως συμβαίνει και στα ενδότερα του νέου γερμανικού μοντέλου.

Σχεδιαστικά, έχουμε οριζόντιες γραμμές, με την κυριότερη που διατρέχει τις πόρτες και το ταμπλό να είναι κόκκινη (στην έκδοση της δοκιμής) και να δημιουργεί μια ευχάριστη ατμόσφαιρα.

Σε αυτή συμβάλουν και τα δίχρωμα καθίσματα με το λογότυπο “b” στην πλάτη τους, υποδηλώνοντας και αυτά με τη σειρά τους τη μοναδικότητα της έκδοσης.

Όσο για την προσφερόμενη πολυτέλεια, τα υλικά και η συναρμογή βρίσκονται σε πολύ υψηλά επίπεδα και μόνο τα σκληρά πλαστικά στις επενδύσεις των θυρών, καταφέρνουν να της στερήσουν το χαρακτηρισμό «κορυφαία»!

Κάτι όμως που αναθεωρείς γρήγορα χάρη στην άφθονη δόση τεχνολογίας. Αυτή φιλοξενείται στην κορυφή του ταμπλό μέσα σε μια οθόνη αφής 8 ιντσών (6,5 στις βασικές εκδόσεις), μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να προβάλει τον ψηφιακό κόσμο που ζει στο κινητό ή το τάμπλετ του, καθώς και να μετατρέψει το εσωτερικό του αυτοκινήτου σε ένα ιδιωτικό κλαμπ (!), χάρη στο εξαιρετικό ηχοσύστημα της beats.

Το τελευταίο μεταφέρει τον ήχο μέσα από ένα subwoofer που βρίσκεται στο χώρο αποσκευών και από έξι ηχεία στην καμπίνα, συνολικής απόδοσης 300W!

Από πλευράς χώρων τώρα, φαίνεται πως η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων έχει αντίκτυπο και στο εσωτερικό, αφού οδηγός, συνοδηγός και πίσω επιβάτες έχουν αρκετό «αέρα» για τα κεφάλια και τα πόδια τους, την ώρα μάλιστα που, λόγω του αυξημένου πλάτους, έχουν και την προβλεπόμενη απόσταση μεταξύ τους, για αποφυγή παρεξηγήσεων.

Πιο μπροστά ακόμα και από… τη μόδα!

Κάθε εποχή έχει τη μόδα της και κάποιους που βρίσκονται μπροστά από αυτήν. H Volkswagen σίγουρα συγκαταλέγεται ανάμεσα σε αυτούς όταν μιλάμε για υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης μικρού κυβισμού, καθώς μετρά αρκετά χρόνια από την εισαγωγή της σε αυτή την τεχνολογία.

Σύμφωνος με αυτήν την τάση είναι και ο εξελιγμένος 1.000άρης TSI που εφοδίαζε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Πρόκειται για το μικρό σε απόδοση σύνολο με τους 95 ίππους (υπάρχει και ο 1.0 TSI με τους 115 ίππους) και τα 175 Nm ροπής, που στην περίπτωσή μας συνδυαζόταν με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) επτά σχέσεων.

Ο συνδυασμός αυτός, εκτός από το να κάνει το νέο Polo «σπιρτόζικο», καταφέρνει να σημειώνει και ιδανικά νούμερα στη μάχη της κατανάλωσης. Όσο αφορά στις δικές μας μετρήσεις, σε μεικτή χρήση καταναλώναμε 6,4 λίτρα/100χλμ., ενώ καταφέραμε να πέσουμε και στα 5,6 λίτρα με λίγη προσοχή, την ώρα μάλιστα που δεν ξεπεράσαμε τα 7,7 λίτρα/100 χλμ. σε καμία στιγμή της συμβίωσής μας.

Στον παλμό της ποιότητας…

…«χτυπάει» και η οδική συμπεριφορά του νέου γερμανικού σουπερμίνι.

Το στιβαρό πλαίσιο, η καλορυθμισμένη ανάρτηση και η πολύ καλή ηχομόνωση καταφέρνουν και διαμορφώνουν μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης, αντίστοιχη με ακριβότερες και μεγαλύτερες κατασκευές, ενώ ταυτόχρονα το γερμανικό σουπερμίνι αναδεικνύεται πολύ σταθερό στις υψηλές ταχύτητες και στις εναλλαγές πορείας. Εκεί, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες και μόνο το ελαφρύ -αλλά ακριβές- τιμόνι στερεί πόντους από την ευχαρίστηση.

Βέβαια, αυτό είναι και το βασικό συστατικό που κάνει το νέο Polo αρκετά ευκολοδήγητο και ευέλικτο στην πόλη, ενώ σε συνδυασμό με την ελαστικότητα του TSI και την εξαιρετική λειτουργία του DSG, σε κάνει κυριολεκτικά να ξεχνιέσαι στις καθημερινές μετακινήσεις, αρκεί να προσαρμοστείς με τη λειτουργία του start-stop που αρκετές φορές ενεργοποιείται πριν έρθει σε πλήρη στάση το όχημα.

Εκτός πόλεως τώρα, κατά την κίνησή του σε ανοιχτούς αυτοκινητόδρομους, το Polo ταξιδεύει με υποδειγματική άνεση και ησυχία και μόνο όταν ανέβουν αρκετά οι στροφές του κινητήρα εισέρχονται κάποιοι (σε λογικά επίπεδα) θόρυβοι στο εσωτερικό.

Σε διαφορετικό τέμπο…

…σε σχέση με τους προκατόχους του εμφανίζεται να «παίζει» το νέο Polo, που ουσιαστικά δεν αποτελεί μια απλή ανανέωση, αλλά μάλλον μια νέα εποχή για το μοντέλο, καθώς χάρη στη μοντέρνα εμφάνιση, τις άφθονες εφαρμογές τεχνολογίας και τις δυνατότητες εξατομίκευσης, μπορεί να προσελκύσει πλέον ένα πιο νεανικό κοινό, την ώρα μάλιστα που λόγω της αυξημένης ποιότητας και πολυτέλειας, των μεγαλύτερων χώρων και των οικονομικών κινητήρων, βρίσκεται σε θέση να καλύψει και τις ανάγκες μιας ολόκληρης οικογένειας.

Αν τώρα σε όλα τα παραπάνω συμπεριλάβουμε και τις λογικές τιμές κτήσης (από 13.400 ευρώ) και τα πολλά συστήματα ασφαλείας που βρίσκονται στο βασικό εξοπλισμό, τότε μιλάμε για ένα δείγμα, που είναι ικανό να μας δείξει την πορεία που θα πάρει στο προσεχές μέλλον η κατηγορία των σουπερμίνι…

ΥΠΕΡ: Ποιότητα κύλισης, Ηχοσύστημα, Κινητήρας, Κιβώτιο, Τεχνολογία, Χώρος αποσκευών, Εξοπλισμός ασφαλείας, Μοναδικότητα έκδοσης

ΚΑΤΑ: Ταμπούρα πίσω, Σκληρά πλαστικά σε επενδύσεις θυρών

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                          1.0 TSI

Καύσιμο                                                        Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                     999

Κύλινδροι                                                    3 σε σειρά

Βαλβίδες                                                             12

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                           95/5500

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                        175/2000-3500

Θέση                                                     Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                         Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                              2EEK

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                                74,5 x 76,4

Σχέση συμπίεσης                                           10,5:1

Κιλά/ίππο                                                         12,2

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                             Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                                                  Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                 Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                            Ταμπούρα

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                     Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                               Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                             2,5

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                          10,6

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                               Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                       16×6,5J

Υλικό                                                            Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                  Continental ContiPremiumContact 5

Διάσταση ελαστικών                                195/55 R16

Ρεζέρβα                                                 Εκτάκτου ανάγκης

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)             4053x1751x1446

Μεταξόνιο(χλστ.)                                            2564

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                           1525

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                               1509

Βάρος(κιλά)                                                     1180

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                             355

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                                    4,6

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                 10,7

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                                 15,1

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                         187

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                             4,7

Μέση τιμή δοκιμής                                         6,4

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                    7,7

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                  5,6

Αυτονομία(χλμ.)                                             606

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                         40

Εκπομπή CO2                                                  107

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                         14.350

Αυτοκίνητου δοκιμής                                 17.400

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: