full screen background image
Search
Τρίτη 22 Ιανουάριος 2019
  • :
  • :

Δοκιμή: Skoda Fabia Cup Edition 1.0 TSI 110PS

Κυπελλούχοι!

Όλοι εμείς οι φίλοι του ΠΑΟΚ, εκτός από τις χαρές που μας έχει χαρίσει ο δικέφαλος του Βορρά όλα αυτά τα χρόνια, μπορούμε να καυχιόμαστε και για τα δύο συνεχόμενα κύπελλα που κατακτήσαμε τις προηγούμενες δύο χρονιές, ενώ απ’ ότι φαίνεται έπεται και συνέχεια…

Κάτι αντίστοιχο με τη Skoda δηλαδή, που μετά από τέσσερις συνεχόμενες χρονιές πρωταθλημάτων στην κατηγορία WRC2 με το Fabia R5, προβλέπεται να συνεχίσει το σερί επιτυχιών, ενώ για να τιμήσει αυτές τις επιτυχίες, η Skoda κατασκεύασε μια νέα ειδική έκδοση του Fabia με την ονομασία Cup…

Έμπνευση…

…που εκτός από τις παγκόσμιες διακρίσεις που αναφέραμε παραπάνω, έχει βάση και σε δικό μας, τοπικό επίπεδο, αφού μετά από αρκετά χρόνια ο θεσμός του ενιαίου πρωταθλήματος αναγεννήθηκε το 2016 με κοινό «όπλο» στα χέρια των αγωνιζομένων ένα SkodaFabia1.2 TSI, το οποίο μάλιστα βελτιώθηκε στα σημεία για τη δεύτερη χρονιά του θεσμού.

Βέβαια, στην περίπτωση του Fabia Cup Edition που δοκιμάζουμε, αντί του 1.200άρη TSI, έχουμε έναν 1.000άρη TSIμε 110 ίππους και την έκδοση να διαφοροποιείται σε σχέση με τα απλά Fabia χάρη σε μερικές στιλιστικές διαφορές…

Ασπρόμαυρο!

Αποκλειστικός χρωματισμός της συγκεκριμένης ειδικής έκδοσης είναι το ασπρόμαυρο! Ναι καλά διαβάσατε, η ελληνική αντιπροσωπεία της Skoda διαθέτει τη συγκεκριμένη έκδοση μόνο με λευκό αμάξωμα και την οροφή, τους καθρέφτες και τις ζάντες αλουμινίου των 16 ιντσών να είναι βαμμένα μαύρα για την απαραίτητη αντίθεση και φυσικά τη διαφοροποίηση από την υπόλοιπη γκάμα του μοντέλου, ενώ τα φιμέ πίσω κρύσταλλα και τα χαρακτηριστικά λογότυπα στο τελείωμα των πίσω θυρών (πάνω από τα μαρσπιέ) και στην πέμπτη θύρα, ολοκληρώνουν τις διαφοροποιήσεις στο εξωτερικό και διαμορφώνουν έναν σπορτίφ χαρακτήρα.

Σε αντιστοιχία…

… με τις εξωτερικές στιλιστικές διαφορές, μερικές αλλαγές συναντούμε και στον εσωτερικό κόσμο του Fabia Cup Edition.

Πιο συγκεκριμένα, σε αυτή την ειδική έκδοση έχουμε τύπου μπάκετ καθίσματα, τριάκτινο δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι και όλο τον εξοπλισμό της πλούσιας έκδοσης (Style) του Fabia, μιας και «πατάει» σε αυτήν. Μεταξύ των οποίων και πίνακα οργάνων με φινίρισμα χρωμίου και οθόνη υγρών κρυστάλλων ανάμεσα σε στροφόμετρο και ταχύμετρο, κουμπί εκκίνησης, υποβραχιόνιο εμπρός, οθόνη αφής πέντε ιντσών για το σύστημα infotainmentκαι ομπρέλα κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού!

Το τελευταίο μαζί με το χώρο για μπουκάλι 1,5 λίτρων -και το προαιρετικό καλάθι απορριμμάτων- στις πόρτες και το διαχωριστικό συγκράτησης στο χώρο αποσκευών είναι «πατέντα» της Skoda για να κάνει ευκολότερη τη συμβίωση των επιβατών με το αυτοκίνητο.

Αυτοί και οι αποσκευές τους θα μεταφερθούν με ικανοποιητική άνεση αν είναι τέσσερις, καθώς έχουν αρκετό χώρο στην καμπίνα και στο πορτμπαγκάζ (330 λίτρα), με τη μόνη δυσαρέσκειά τους να περιορίζεται στη λιτή εικόνα του εσωτερικού και στα σκληρά πλαστικά με τα οποία είναι επενδυμένο το ταμπλό και οι πόρτες.

1.000 κ.εκ. και 110 ίπποι

Αν μέχρι πριν λίγα χρόνια θεωρούταν αδιανόητο ένας 1.000άρης κινητήρας να ξεπερνάει το άτυπο όριο των 100 ίππων, πλέον θεωρείται άγραφος νόμος που κάποιες φορές γίνεται και το όριο, ενώ για την περίπτωση του Fabia Cup Edition μιλάμε για τον ισχυρότερο διαθέσιμο κινητήρα αυτή τη στιγμή στη γκάμα του μοντέλου.

Πρόκειται για ένα τρικύλινδρο σύνολο με χωρητικότητα 999 κ.εκ., που με τη βοήθεια της υπερτροφοδότησης αποδίδει 110 ίππους μεταξύ 5.000 – 5.500 σ.α.λ. με τη ροπή να αγγίζει τα 200 Nm και να είναι διαθέσιμη μεταξύ 2.000 – 3.500 σ.α.λ.

Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και ο συνδυασμός αυτός χαρίζει στο Fabia ικανοποιητικές επιδόσεις με καλή οικονομία καυσίμου.

Αναφορικά με τις πρώτες, το Fabia Cup Edition χρειάζεται 9,5 δευτερόλεπτα για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και μπορεί να φτάσει μέχρι τα 196 χλμ./ώρα, την ώρα που σε επίπεδο οικονομίας με αρκετή προσοχή στην πίεση του γκαζιού μπορούν να επιτευχθούν νούμερα κάτω των 6 λίτρων/100χλμ. εκτός πόλεως και νούμερα λίγο πάνω των 8 λίτρων/100 χλμ. σε συνθήκες πίεσης, ενώ η μέση τιμή των 6,8 λίτρων που καταγράψαμε εμείς κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, κατατάσσει το Fabia εντός των λογικών ορίων.

Με δραστήρια διάθεση…

Μπορεί η προσφερόμενη δύναμη να μη βρίσκεται σε επίπεδα εντυπωσιασμού, αλλά μπορεί και δίνει στο ασπρόμαυρο Fabia τη δραστήρια διάθεση για να κινηθεί ευέλικτα και σβέλτα.

Σε αυτό συντελεί τόσο ο κινητήρας, που δείχνει πρόθυμος από τις 1.500 σ.α.λ., όσο και το ελαφρύ αλλά ακριβές τιμόνι που ακολουθεί πιστά τις εντολές του οδηγού.

Σε συνθήκες αυξημένης πίεσης, η ανάρτηση δείχνει την ευπάθειά της στις κλίσεις, αλλά ισοφαρίζει σε άνεση καθώς δίνει το δικαίωμα στο Fabia Cup Edition να ταξιδεύει ακόμα και με ταχύτητες κοντά στην τελική του, την ώρα που μόνο κάποιες έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος κάνουν τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα να αντιδρά λίγο «ξερά».

Σε κάθε περίπτωση, είναι αρκετά προβλέψιμο και ευχάριστο χωρίς… τυμπανοκρουσίες. Εξάλλου ας μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για ένα καθημερινό αυτοκίνητο με σπορ διάθεση και όχι για την απόλυτη οδηγοκεντρική κατασκευή.

Η ιδιαιτερότητα του μοναδικού…

Πολλούς μπορεί να τους «στεναχωρεί» το γεγονός ότι η νέα έκδοση του Fabia διατίθεται αποκλειστικά σε έναν χρωματισμό, ωστόσο εμάς μας ικανοποιεί το γεγονός αυτό γιατί εκτός της αγαπημένης ομάδας μας κάνει το συγκεκριμένο σουπερμίνι μοναδικό.

Εν αντιθέσει όμως με τον κανόνα που θέλει το μοναδικό να κοστίζει και παραπάνω, η ελληνική αντιπροσωπεία της Skoda προσφέρει το Fabia Cup Edition στην τιμή της απλής έκδοσης παρά τον επιπλέον εξοπλισμό, κάτι που κάνει το τσέχικο σουπερμίνι ιδιαίτερο ελκυστικό.

ΥΠΕΡ: Μοναδικότητα της έκδοσης, Εξοπλισμός, Κινητήρας, Οδική συμπεριφορά, Κατανάλωση, Πρακτικότητα, Χώροι, Θήκες για μικροαντικείμενα, Φρένα

ΚΑΤΑ: Εικόνα εσωτερικού, Πλαστικά, Αίσθηση τιμονιού, Κλιμάκωση κιβωτίου, Κλίσεις υπό πίεση

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                1.0 TSI

Καύσιμο                                                               Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                            999

Κύλινδροι                                                         3 σε σειρά

Βαλβίδες                                                                   12

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                           110/5000-5500

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                              200/2000-3500

Θέση                                                             Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                              Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                                     2EEK

Διάμ.XΔιαδρ.(χλστ.)                                         74,5 x 76,4

Σχέση συμπίεσης                                                   10,5:1

Κιλά/ίππο                                                                 10,3

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                    Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                                                            Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                           Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                                          Δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                               Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                                  Ηλεκτρομηχανική

Στροφές τιμονιού                                                        2,5

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                                     10,4

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                           Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                                          Μηχανικό 6 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                                   16×7.0J

Υλικό                                                                        Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                                   Bridgestone Turanza ER300

Διάσταση ελαστικών                                            215/45 R16

Ρεζέρβα                                                             Κανονικός τροχός

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)                         3992x1732x1467

Μεταξόνιο(χλστ.)                                                        2470

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                                       1463

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                           1457

Βάρος(κιλά)                                                                 1130

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                                         330

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                             9,5

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                                    196

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                                        4,4

Μέση τιμή δοκιμής                                                    6,8

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                               8,4

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                              5,7

Αυτονομία(χλμ.)                                                         659

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                                     45

Εκπομπή CO2                                                                            103

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                                    14.900

Αυτοκίνητου δοκιμής                                             14.900

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: