EcoHot

DS Ν° 8: Η νέα ναυαρχίδα της DS Automobiles κατέφθασε!

Η DS Automobiles αποκάλυψε τη νέα της ναυαρχίδα, το DS Ν° 8, το οποίο σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής για την γαλλική μάρκα, κατά την οποία θα ακολουθήσει μια νέα προσέγγιση στον τρόπο που σχεδιάζει, κατασκευάζει και εμπορεύεται τα αυτοκίνητά της…

Εμφανισιακά, το DS Ν° 8 είναι ένα δυναμικό fastback (σε ίδια λογική με τα αντίστοιχα του ομίλου Peugeot 408 και 3008) και φτάνει σε μια κομβική χρονική στιγμή για την DS Automobiles, αφού η γαλλική μάρκα επιδιώκει να επανακάμψει σε επίπεδο πωλήσεων μετά την πτώση κατά 25% που σημειώνει μέσα στο 2024.

Εμπνευσμένο λοιπόν από το πρωτότυπο Aero Sport Lounge που πρωτοεμφανίστηκε το 2020, το Ν° 8 είναι το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί τη νέα ονοματοδοσία της DS (μοιάζει με αυτή του -εξίσου- γαλλικού οίκου μόδας Chanel, που πουλάει τα αρώματα No 5, No 19, κ.α.), που θα χρησιμοποιηθεί στα μελλοντικά μοντέλα της γαλλικής μάρκας, όπως στο επερχόμενο DS 3 και σε άλλα…

Όσο για το Ν° 8 που μόλις αποκαλύφθηκε, αυτό βασίζεται στην πλατφόρμα STLA Medium του ομίλου, η οποία έχει επανασχεδιαστεί σε μια προσπάθεια να πετύχει το γαλλικό μοντέλο τη μέγιστη αεροδυναμική απόδοση.

Και ενώ η συγκεκριμένη πλατφόρμα (STLA) έχει χρησιμοποιηθεί από τις αδελφικές εταιρείες του ομίλου (Peugeot, Opel, κ.α.) σε μοντέλα που κινούνται τόσο με ηλεκτρικά συστήματα, όσο και με κινητήρες εσωτερικής καύσης, το Ν° 8 θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό, σύμφωνα με τον προγραμματισμό της εταιρείας για σταδιακή κατάργηση των θερμικών εκδόσεων.

Και επειδή στην ηλεκτροκίνηση παίζει σημαντικό ρόλο η αεροδυναμική, το Ν° 8 χρησιμοποιεί αρκετά χαρακτηριστικά για να μπορέσει να περιορίσει την αεροδυναμική αντίσταση. Κυριότερο εξ’ αυτών, η χαμηλή γραμμή οροφής, η οποία είναι 6 εκ. χαμηλότερη από αυτή του Peugeot 3008, με το αποτέλεσμα να αποτυπώνεται στον εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας, που είναι μόλις 0,24!

Έτσι, παρόλο που η Long Range έκδοση του Ν° 8 χρησιμοποιεί την ίδια μπαταρία (97,2 kWh) με το e-3008, μπορεί να ταξιδέψει σχεδόν 50 χλμ. παραπάνω, με την DS Automobiles να κάνει λόγο για 750 χλμ. με μία φόρτιση!

Μάλιστα, η επιδίωξη της μέγιστης δυνατής αυτονομίας έχει το αντίκρυσμά της και στην καμπίνα, αφού η DS Automobiles εκτός από το θερμαινόμενο τιμόνι, έχει τοποθετήσει για πιο άμεση θέρμανση και το DS Neck Warmer, μια συσκευή θέρμανσης του αυχένα που ευνοεί τη θέρμανση όσο το δυνατόν πιο κοντά στο σώμα βελτιστοποιώντας την κατανάλωση ενέργειας.

Επιπλέον, τα θερμαινόμενα καθίσματα θα περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό, επειδή είναι επίσης πιο αποδοτικά από τη θέρμανση ολόκληρου του εσωτερικού.

Σε επίπεδο ντιζάιν, όπως και με το ριζοσπαστικό εξωτερικό του, η σχεδίαση της καμπίνας του Ν° 8 αντιπροσωπεύει μια εντυπωσιακή διαφοροποίηση από τα υπάρχοντα μοντέλα της μάρκας. Το πιο χαρακτηριστικό είναι ότι χρησιμοποιεί ένα νέο τιμόνι με τέσσερις ακτίνες, ενώ η καμπίνα είναι ντυμένη με μονολιθικά, γεωμετρικά πάνελ.

Επιδιώκοντας μάλιστα μια πιο μινιμαλιστική εμφάνιση, οι σχεδιαστές αφαίρεσαν επίσης τα παραδοσιακά κουμπιά από το ταμπλό και τοποθέτησαν τα περισσότερα στην κεντρικά τοποθετημένη οθόνη του infotainment, η οποία έχει διάμετρο 16 ίντσες!

Σε επίπεδο κινητήριων συνόλων, το Ν° 8 θα είναι διαθέσιμο με μια επιλογή από τρία 100% ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης με ισχύ 230 ίππων, 245 ίππων και 350 ίππων, ενώ το τελευταίο εφοδιάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες για τετρακίνηση.

Όλοι οι κινητήρες απολαμβάνουν επίσης την επιπλέον ισχύ που δίνει περιστασιακά επιπλέον 30 ίππους στην έκδοση FWD (άρα 260 ίππους), +35 ίππους στην έκδοση FWD High Range (άρα 280 ίππους) και +25 ίππους στο μοντέλο AWD Long Range (δηλαδή 375 ίππους).

Όσο για τις διαθέσιμες μπαταρίες, το DS N°8 θα διατεθεί με επιλογή από δύο μπαταρίες. Η πρώτη παρέχει ωφέλιμη χωρητικότητα 74 kWh στο DS N°8 FWD (230 ίπποι). Η δεύτερη, με καθαρή χωρητικότητα 97,2 kWh, τοποθετείται στις εκδόσεις FWD High Range (245 ίπποι) και AWD Long Range (350 ίπποι), όταν το DS N°8 FWD High Range έχει αυτονομία 750 χλμ. με κατανάλωση 12,9 kWh/100 χλμ (τυπικός κύκλος WLTP) και διεκδικεί επίσης μια εντυπωσιακή αυτονομία πάνω από 500 χλμ στον αυτοκινητόδρομο (με σταθερή ταχύτητα 120 χλμ/ώρα).

Από άποψη επιδόσεων, το DS N°8 προσφέρει επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα σε 5,4 δευτερόλεπτα για την έκδοση AWD Long Range και 7,7 δευτερόλεπτα για τις εκδόσεις FWD, όταν σε κάθε έκδοση του DS N°8 η τελική του ταχύτητα είναι περιορισμένη στα 190 χλμ/ώρα.

Κλείνοντας με τη διάθεση και τις τιμές, το DS N°8 θα αρχίσει να διατίθεται στις ευρωπαϊκές αγορές από τα μέσα της επόμενης χρονιάς, με τις πρώτες παραδόσεις να αναμένονται στα τέλη του 2025 και τις τιμές να ανακοινώνονται εν καιρώ…

Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!