Η Suzuki παρουσίασε το πρώτο μαζικής παραγωγής ηλεκτρικό όχημά της (BEV), το e VITARA, στο Μιλάνο της Ιταλίας…
Το e VITARA βασίζεται στο πρωτότυπο μοντέλο «eVX», το οποίο παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου στην Ινδία τον Ιανουάριο του 2023 και στην JAPAN MOBILITY SHOW τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, ενώ αποτελεί το πρώτο παγκόσμιο στρατηγικό μοντέλο BEV της Suzuki.
Εμφανισιακά, το θέμα σχεδίασης είναι «High-Tech & Adventure», που ενσωματώνει την προηγμένη αίσθηση ενός BEV και τη στιβαρή φύση ενός SUV, εμπνέοντας αίσθηση περιπέτειας. Το αμάξωμα έχει εντυπωσιακή σχεδίαση με μεγάλης διαμέτρου τροχούς και μακρύ μεταξόνιο, ενώ στο εσωτερικό είναι τοποθετημένη μία οθόνη πολλαπλών ενδείξεων και πάνελ θυρών και κεντρική κονσόλα που δίνουν την αίσθηση της περιπέτειας, αντανακλώντας το θέμα «High-Tech & Adventure». Όλα αυτά τα στοιχεία πλαισιώνονται από κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού.
Σχετικά με το ηλεκτρικό σύστημα κίνησής του, αυτό αποτελείται από τον υψηλής απόδοσης eAxle που ενσωματώνει το μοτέρ και τον inverter, μαζί με τις μπαταρίες λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου (LFP), που σχεδιάστηκαν για ασφάλεια και αξιοπιστία.
Αυτές, είναι δύο χωρητικοτήτων, με την μικρότερη να είναι 49 kWh και να διατίθεται αποκλειστικά στη δικίνητη έκδοση του μοντέλου, όταν η μεγαλύτερη είναι 61 kWh και διατίθεται τόσο στις δικίνητες, όσο και στις τετρακίνητες εκδόσεις του μοντέλου. Οι τελευταίες εφοδιάζονται με το «ALLGRIP-e», ένα ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης που αξιοποιεί την τεχνογνωσία της Suzuki στην τετρακίνηση, με δύο ανεξάρτητα eAxles μπροστά και πίσω, με το σύστημα να προσφέρει όχι μόνο ισχυρή απόδοση αλλά και εξαιρετική ανταπόκριση με ακριβή έλεγχο.
Επιπλέον, περιλαμβάνει λειτουργία Trail για ομαλή έξοδο από δύσκολα εδάφη, μειώνοντας την ισχύ στους τροχούς που σπινάρουν και διανέμοντας τη ροπή κίνησης στον αντίθετο τροχό με την καλύτερη πρόσφυση (λειτουργία LSD).
Όσο για τα στοιχεία απόδοσης του συγκεκριμένου BEV μοντέλου, οι δικίνητες εκδόσεις με την 49 kWh μπαταρία αποδίδουν 144 ίππους με 189 Nm ροπής, οι δικίνητες εκδόσεις με την 61 kWh μπαταρία αποδίδουν 174 ίππους με 189 Nm ροπής και οι τετρακίνητες εκδόσεις αποδίδουν 184 ίππους με 300 Nm ροπής, όταν σε κάθε περίπτωση για τη μετάδοση της κίνησης φροντίζει ένα κιβώτιο μονής σχέσης electric drive.
Κλείνοντας με την έναρξη παραγωγής και τη διάθεση στις εκάστοτε αγορές, η παραγωγή του e VITARA θα ξεκινήσει στη Suzuki Motor Gujarat, στην Ινδία, την άνοιξη του 2025, με τις πωλήσεις να αναμένεται να αρχίσουν σε διάφορες χώρες, όπως η Ευρώπη, η Ινδία και η Ιαπωνία, το καλοκαίρι του 2025.