Η Xiaomi αποκάλυψε το πρώτο της αυτοκίνητο παραγωγής, το SU7, ως ένα ηλεκτρικό σπορ σεντάν που έρχεται για να ανταγωνιστεί την Porsche Taycan…
Το πρώτο αυτοκίνητο της Xiaomi λοιπόν, κάνει τώρα το επίσημο ντεμπούτο του, σχεδόν τρία χρόνια μετά την ανακοίνωση που έγινε από τον κολοσσό -στις ηλεκτρικές συσκευές- το 2021.
Τότε μάλιστα, η εταιρεία με έδρα το Πεκίνο έκανε λόγο για επένδυση 1,23 δισεκατομμυρίων ευρώ για το τμήμα των οχημάτων στην αρχή και επιπλέον 10 δισεκατομμύρια ευρώ την πρώτη δεκαετία!
Όπως αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς, η Xiaomi έχει σκοπό να εισέλθει δυναμικά και στην αυτοκινητοβιομηχανία, με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πλέον να της «ανοίγουν το δρόμο», μιας και η τεχνολογία, οι μπαταρίες, τα ηλεκτρομοτέρ, κτλ., είναι «εύκολη υπόθεση» για τους Κινέζους.
Επ’ αυτού, αξίζει να σημειώσουμε τις δηλώσεις που έκανε -κατά την αποκάλυψη του SU7 στη Σαγκάη- ο Διευθύνων Σύμβουλος της Xiaomi, Lei Jun, ο οποίος έκανε αναφορά ότι η εταιρεία επιδιώκει να γίνει μία από τις πέντε κορυφαίες κατασκευάστριες εταιρείες αυτοκινήτων στον κόσμο μέσα στα επόμενα 15 έως 20 χρόνια, λέγοντας μαζί τα εξής: «Η Xiaomi θα ανταγωνιστεί την Porsche και την Tesla και θα δημιουργήσει ένα ονειρεμένο αυτοκίνητο για τη νέα εποχή της αυτοκινητοβιομηχανίας».
Επί πραγματικού τώρα και σύμφωνα με το πρώτο μοντέλο τους που αποκαλύφθηκε εχθές, το SU7 είναι το «πρώτο δείγμα γραφής» από μια σειρά μοντέλων που θα δούμε μελλοντικά (SUV, City Cars, κ.α.) από τους συγκεκριμένους Κινέζους και αναμένεται να πωληθεί αρχικά στην Κίνα τον επόμενο χρόνο και στην πορεία σε κάθε αγορά του παγκόσμιου χάρτη!
Η βάση για το πρώτο μοντέλο παραγωγής της Xiaomi είναι μια νέα πλατφόρμα ηλεκτρικού αυτοκινήτου που φέρει το εσωτερικό όνομα Modena. Έχει σχεδιαστεί για να υποστηρίζει ηλεκτρικές αρχιτεκτονικές 400 και 800V, καθώς και συστήματα μετάδοσης κίνησης που απαρτίζονται από έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες.
Εμφανισιακά, η σχεδίαση του SU7 αναπτύχθηκε εσωτερικά υπό την ηγεσία του επικεφαλής σχεδιασμού της Xiaomi, Sawyer Li. Εδώ να θυμίσουμε ότι ο συγκεκριμένος Κινέζος σχεδιαστής έχει συνεισφέρει σε μια σειρά από αρκετά πρόσφατα αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων των iX και Circular Vision Concept της BMW, κατά τη διάρκεια μιας πενταετούς θητείας στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Με μήκος σχεδόν πέντε μέτρα (4.997 χλστ.), πλάτος σχεδόν δύο (1.963 χλστ.) και ύψος κάτω του 1,5 μ. (1.440 χλστ.), το νέο κινέζικο ηλεκτρικό σεντάν είναι κατά 34 χλστ. μακρύτερο, 3 χλστ. στενότερο και 44 χλστ. υψηλότερο από την Porsche Taycan, που θεωρεί ως άμεσο αντίπαλο του.
Παράλληλα, οι αεροδυναμικές γραμμές του αμαξώματος συμβάλλουν σε έναν αρκετά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας Cd (μόλις 0,195). Αυτό το καθιστά ως ένα από τα πιο αποδοτικά αεροδυναμικά αυτοκίνητα παραγωγής μέχρι σήμερα, ξεπερνώντας μάλιστα και το αντίστοιχο ρεκόρ που διεκδικεί η -επίσης κινεζική- Geely με το νέο Galaxy E5 (0,199 εκείνο).
Σχετικά με την απόδοση του ηλεκτρικού συστήματος, το SU7 θα διατεθεί στην παγκόσμια αγορά σε τρεις εκδόσεις, με τις εσωτερικές ονομασίες τους να διαμορφώνονται σε V6, V6s και V8s.
Αρχίζοντας από τη μικρότερη, η V6 στηριζόμενη σε αρχιτεκτονική 400V αποδίδει 295 ίππους και 400 Nm, με αποτέλεσμα να μπορεί να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 5,3 δευτερόλεπτα, τη στιγμή που χάρη σε μια μπαταρία 73,6 kWh θα μπορεί να διανύσει 668 χιλιόμετρα με μία φόρτιση, σύμφωνα με τον κινεζικό κύκλο μετρήσεων CTLC (China Light-Duty Vehicle Test Cycle).
Συνεχίζοντας με την δεύτερη, η V6s, θα αποδίδει 74 ίππους επιπλέον της V6 που αναλύσαμε παραπάνω και θα είναι συμβατή και με ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V, ενώ η μεγαλύτερη έκδοση της γκάμας, με την κωδική ονομασία V8s θα αποδίδει -χάρη σε δύο ηλεκτροκινητήρες (εμπρός/πίσω)- συνολικά 670 ίππους (!), κάνοντας έτσι το 0-100 χλμ./ώρα σε 2,78 δευτερόλεπτα!
Όσο για την μπαταρία την ισχυρότερης έκδοσης, αυτή είναι χωρητικότητας 101 kWh για να μπορεί να εξασφαλίζει 800 χιλιόμετρα αυτονομίας και η φόρτισή της θα μπορεί να γίνεται εξαιρετικά γρήγορα (220 χιλιόμετρα σε πέντε λεπτά και 510 σε 15’), χάρη στην δυνατότητα φόρτιση 875V που υποστηρίζει!
Κλείνοντας, η παραγωγή του SU7 έχει ήδη ξεκινήσει στο εργοστάσιο της Xiaomi στο Πεκίνο και η πιθανότερη περίοδος κυκλοφορίας αναμένεται τον Φεβρουάριο, όταν και διεξάγεται η μεγαλύτερη έκθεση προϊόντων τεχνολογίας στον κόσμο.
Περισσότερες φωτογραφίες: