Formula 1Motorsport

F1: 2ος Γύρος – GP Κίνας [21 – 23 Μαρτίου 2025]

Δεύτερος αγώνας για το 2025 και η Formula 1 βρίσκεται στην Κίνα. Στην Shanghai και στο Shanghai International Cirquit. Μία πίστα που έγινε το 2004 μήκους 5.451 χλμ. και μπορεί να φιλοξενήσει 200.000 θεατές!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: F1 – Chinese GP: Η ιστορία του κινεζικού Grand Prix…

Χαρακτηριστικό της, η μεγάλη ευθεία των 1.2 χιλιομέτρων και η πρώτη δεξιά πολύ παρατεταμένη στροφή, ενώ ο αγώνας ανήκει στους «διπλούς», με αγώνα Sprint και κανονικό:

Sprint

O αγώνας Sprint, διεξάγεται το Σάββατο και είναι 20 γύρων. Νικητής ήταν ο Lewis Hamilton με Ferrari. Ξεκίνησε από την πρώτη θέση του grid και έμεινε εκεί μέχρι το τέλος χωρίς να απειληθεί από κανέναν. Πρώτη νίκη λοιπόν του Hamilton με τη νέα του ομάδα την Ferrari…

Εδώ μπορούμε να κάνουμε έναν παραλληλισμό… Ο Lewis Hamilton, επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, στον πρώτο του αγώνα με την Ferrari στην Κίνα κάνει τον ταχύτερο γύρο 1′.35”.399. Που είναι νέο ρεκόρ πίστας, το οποίο μέχρι πρότινος το είχε ο Sebastian Vettel.

Ένας άλλος επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, ο Michael Schumacher και αυτός στον πρώτο του αγώνα στην Κίνα με την Ferrari, έκανε τον ταχύτερο γύρο 1′.32”.238…

Στην δεύτερη θέση (0.6889 δευτερόλεπτα πίσω του) τερμάτισε ο Oscar Piastri με McLaren ενώ τρίτος ήταν ο Max Verstappen με Red Bull. Πολύ καλή εμφάνιση για τον Yuki Tsunoda με την Racing Bulls στην 6η θέση, όπως και του νεοφερμένου Andrea Antonelli στην 7η θέση με Mercedes.

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ SPRINT

  1. Lewis Hamilton                  Ferrari
  2. Oscar Piastri                     McLaren
  3. Max Verstappen                Red Bull
  4. George Pussell                 Mercedes
  5. Charles Leclerc                  Ferrari
  6. Yuki Tsunoda                Racing Bulls
  7. Andrea Kimi Antonelli    Mercedes
  8. Lando Norris                   McLaren
  9. Lance Stroll                 Aston Martin
  10. Fernando Alonso         Aston Martin

Αγώνας Κυριακής

Τα δεδομένα αλλάζουν στον αγώνα της Κυριακής των 56 γύρων με τον Oscar Piastri να κάνει έναν πολύ καλό αγώνα και να παίρνει τη νίκη. Δεύτερη για τη McLaren μετά από την Αυστραλία (δες εδώ). Και όχι μόνο, αφού ο team mate του Lando Norris, τερματίζει δεύτερος και δίνει στην McLaren το 50ο της 1 – 2.

Στην τρίτη θέση τερμάτισε ο George Russell με την Mercedes, μη έχοντας καθόλου φρένα στο τέλος. Είναι το 300ο βάθρο της Mercedes, ενώ ο Max Veratappen τερματίζει τέταρτος και ο Esteban Ocon με την Haas στην 5η θέση.

Mερικές ώρες μετά τον αγώνα, ήρθαν τα δυσάρεστα νέα για τον αποκλεισμό τον δύο μονοθεσίων της Ferrari, που εντωμεταξύ είχαν τερματίσει στην 5η και 6η θέση αντίστοιχα, με τους Charles Leclerc και Lewis Hamilton αντίστοιχα.

Ήταν υπό έρευνα για εικαζόμενες παραβιάσεις των Τεχνικών Κανονισμών. Το μονοθέσιο του Charles Leclerc βρέθηκε να είναι κάτω από το ελάχιστο επιτρεπτό βάρος, ενώ το μονοθέσιο του Lewis Hamilton βρέθηκε να παραβιάζει τους τεχνικούς κανονισμούς που σχετίζονται με το πίσω skid block. Ο Leclerc ήταν ο πρώτος που αποκλείστηκε με το μονοθέσιό του να είναι ένα κιλό ελαφρύτερο από το επιτρεπτό όριο (799 αντί για 800 κιλά)

Ο Lewis Hamilton από την άλλη κλήθηκε από τους αγωνοδίκες μετά τον τεχνικό έλεγχο, για το πίσω skid της SF25. Η ξύλινη πλάκα στο δάπεδο του μονοθεσίου του ήταν μισό χιλιοστό κάτω από το ελάχιστο επιτρεπτό πάχος, 0.1 χλστ. κάτω από το ελάχιστο επιτρεπόμενο των 9 χλστ.!

Η Ferrari τώρα για όλα αυτά δηλώνει τα εξής: «Δεν είχαμε πρόθεση να αποκτήσουμε κάποιο πλεονέκτημα. Μετά τον τεχνικό έλεγχο της FIA και τα δύο μονοθέσιά μας βρέθηκαν να μην συμφωνούν με τους κανονισμούς για διαφορετικούς λόγους. Το μονοθέσιο του Leclerc βρέθηκε να είναι ελαφρύτερο κατά 1 κιλό και η φθορά του πίσω skid του μονοθεσίου του Hamilton βρέθηκε να είναι 0,5 χιλιοστά κάτω από το όριο. Ο Charles ακολούθησε στρατηγική ενός pit stop σήμερα, γεγονός που σήμαινε ότι η φθορά των ελαστικών του ήταν πολύ υψηλή, με αποτέλεσμα το μονοθέσιο να βρεθεί ελαφρύτερο από το επιτρεπτό όριο.

Όσον αφορά στη φθορά του skid του Lewis, υπολογίσαμε λάθος την κατανάλωση».

Αυτός ο διπλός αποκλεισμός κόστισε συνολικά 18 βαθμούς στην ομάδα. Σε μια χρονιά όπου οι διαφορές μεταξύ των πρώτων ομάδων είναι πολύ μικρές, αυτοί οι χαμένοι βαθμοί μπορεί να αποδειχθούν κρίσιμοι…

Για τον ίδιο λόγο αποκλείστηκε και ο Pierre Gasly. Όταν το μονθέσιο της Alpine πήγε για έλεγχο βρέθηκε να είναι και αυτό κατά ένα κιλό πιο ελαφρύ. Πράγμα που έφερε τον αποκλεισμό του Gasly απο την 9η θέση του στον αγώνα.

Επόμενος αγώνας στις 6 Απριλίου στην Ιαπωνία…

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

  1. Oscar Piastri                     McLaren
  2. Lando Norris                    McLaren
  3. George Russell                 Mecedes
  4. Max Verstappen                Red Bull
  5. Estaban Ocon                       Haas
  6. Andrea Kimi Antonelli     Mercedes
  7. Alexander Albon               Williams
  8. Oliver Bearman                    Haas
  9. Lance Stroll                   Aston Martin
  10. Carlos Sainz                       Williams
Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!