full screen background image
Search
Τρίτη 4 Αύγουστος 2020
  • :
  • :

FBIKE

Στυλ και προσωπικότητα!

Στα 40 χρόνια συνεχούς παρουσίας που κλείνει φέτος το αuto-moto, το ποδήλατο αρκετές φορές είχε την τιμητική του. Η ανάγνωση ιδιαίτερων θεμάτων ποδηλασίας μέσα από τα άρθρα μας, ανέκαθεν αποτελούσε μια ευχάριστη νότα αλλαγής στα θέματα των τεσσάρων ή δύο τροχών. Ξεχωριστή σημασία όμως είχαν για τους ανθρώπους των κλασσικών ποδηλάτων τα συλλεκτικά «διαμάντια» που κυκλοφορούσαν ανά τα χρόνια ενάντια στην τεχνολογική εξέλιξη που άλλαξε πλέον τη ροή της ιστορίας κατασκευής των ποδηλάτων!

Στις μέρες μας υπάρχει μια ξεχωριστή μερίδα ανθρώπων που αναβιώνει παλαιούς ποδηλατικούς θρύλους, τους οποίους ανασύρει από τα χρονοντούλαπα του παρελθόντος.

Η Vintage πλευρά των ποδηλάτων μπορεί και εναρμονίζεται τέλεια με τα υπερπολυτελή μοντέλα της αυτοκίνησης που φιγουράρουν ξεχωριστά στα ιδιαίτερα stand των εκθέσεων…

Οι περισσότεροι κάτοχοι αυτών των ξεχωριστών ποδηλάτων επιλέγουν τη χειροποίητη αλλά συγχρόνως χρονοβόρα κατασκευή τους, από ανθρώπους με μεράκι και στυλ, οι οποίοι έχουν αφιερώσει ένα κομμάτι της ζωής τους στην εκθαμβωτική εμφάνιση ενός ποδηλάτου, έτσι ώστε να μπορεί να σταθεί έστω και για μια φωτογραφία πλάι στα ομορφότερα και γιατί όχι ακριβότερα αυτοκίνητα στον κόσμο.

Στη Θεσσαλονίκη μας, που είναι και η έδρα μας, συνυπάρχει ένα πολύ «ιδιαίτερο» ποδηλατικό κατάστημα που ακούει στο όνομα Βike in Αrt. Η ομάδα του; Δύο άνθρωποι που η ζωή τους έχει γίνει ποδήλατο, ενώ η τέχνη τους ξεχωριστή καθώς αναλαμβάνουν τη νεκρανάσταση κάποιων παροπλισμένων «θρύλων» του πεντάλ.

«Οι παραγγελίες ποικίλουν» όπως μας εξιστορεί ο κ. Λουκάς Μάινας, υπεύθυνος του σχεδιαστικού τμήματος της εταιρείας, αφού ο εκάστοτε πελάτης τους ζητάει εκείνη την ξεχωριστή πινελιά που θα κάνει το ποδήλατό του σπάνιο όταν αυτό θα κυκλοφορεί στους δρόμους.

Το τελευταίο ποδηλατικό δημιούργημα του Bike in Αrt, που πιστεύουμε πως αξίζει να έχει τη δική του θέση ανάμεσα στα άρθρα μας, είναι ένα ποδήλατο Ferrari!

Με κόκκινο χρώμα από την κατασκευή του, δε φέρει κανέναν από τους σύγχρονους σκελετούς που κυκλοφορούν στο εμπόριο. Βλέπετε, πλέον όλα τα νέα ποδήλατα είναι βαμμένα σε χρώματα που ποικίλουν προκειμένου να ξεχωρίζουν τα διάφορα μοντέλα των εταιρειών.

Στην περίπτωση όμως του FBIKE, ο σκελετός είναι FIDUSA carbon και κατασκευάστηκε από τα επιδέξια χέρια ενός ανθρώπου που γνωρίζει καλύτερα από όλους μας το ποδήλατο, τον Γιώργο Βογιατζή, ο οποίος έγινε γνωστός και στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, καθώς ήταν αυτός που κατασκεύασε στο «Ράλλυ των Θεών» τα τρία μοναδικά ποδήλατα που έφεραν πάνω τους τα ονόματα των εταιριών που πρωταγωνιστούσαν στο WRC του 2011 για καλό σκοπό.

Όσον αφορά όμως το FBIKE, αυτό πάτησε καλά στους τροχούς του μετά από μια ιδιαίτερα επιμελημένη επεξεργασία που δέχθηκε στο εργαστήριο του Bike in Art.

Τα ανταλλακτικά που φέρει πάνω του είναι ξεχωριστά, προέρχονται από την εταιρεία Campagnolo και ανήκουν στη σειρά Super Record. Άλλωστε όλα τα «καλά» ποδήλατα στον κόσμο ξεχωρίζουν από τα «καλούδια» με τα οποία είναι εξοπλισμένα, γιατί αυτά κάνουν τη διαφορά από τα άλλα!

Η αίσθηση τώρα που μεταδίδει το άγγιγμα πάνω στο χειροποίητο δερμάτινο τιμόνι του, θυμίζει κατά πολύ το άγγιγμα ενός δερμάτινου τιμονιού μιας Ferrari που όταν το σφίξεις με τα χέρια σου, πολύ δύσκολα το ξαναφήνεις!

Η σέλα με τη σειρά της είναι Brooks και είναι κατασκευασμένη για όσους πραγματικά ξέρουν από ποδήλατα. Άνετη, με εργονομία χρήσης στην αστική βάση της καθημερινής μετακίνησης, ενώ παράλληλα προσφέρει τεράστια αντοχή στο χρόνο.

Οι τριβές κύλισης των τροχών του ξεχωριστού αυτού ποδηλάτου γίνονται σχεδόν μηδενικά και αθόρυβα, καθώς τα μικρά 32άρια κέντρα της Campagnolo δε μεταδίδουν καμία απολύτως τριβή του οδοστρώματος στο τιμόνι.

Η τιμή του μπορεί να μην αγγίζει αυτήν μιας νέας Ferrari, φτάνει όμως αισίως τα 4.000 ευρώ ετοιμοπαράδοτο.

Πολλά είναι τα ανεκτίμητα «εργαλεία» που βρίσκονται ακόμη καλά κρυμμένα μέσα σε αποθήκες, υπόγεια ή μπαλκόνια περιμένοντας ευλαβικά την αναστήλωση τους. Αν έχετε και εσείς στην κατοχή σας ένα τέτοιο ποδήλατο, μη διστάσετε να το βγάλετε από την αφάνεια και να το αναπαλαιώσετε. Είμαστε σίγουροι πώς αξίζει τον κόπο και το χρόνο που πρόκειται να δαπανήσετε για την επαναφορά του, γιατί απλά θα είναι μοναδικό και αποκλειστικά δικό σας!

Οι κλασσικές αναπαλαιώσεις δεν κοστίζουν μια περιουσία, αλλά κυμαίνονται από 300 έως και 550 ευρώ αναλόγως της σειράς των ανταλλακτικών που επιλέξετε να τοποθετήσετε πάνω στον σκελετό του…

*Αναδημοσίευση από παλαιότερο τεύχος του περιοδικού AutoMoto.

Περισσότερες φωτογραφίες: