Μονά – ζυγά!
Τα ολοκαίνουργια Audi A5/S5 είναι έτοιμα για παραγγελίες με τιμές που ξεκινάνε από τις 61.980 ευρώ και παραδόσεις από τον Απρίλιο…
Το νέο Α5 συνεχίζει την ίδια φιλοσοφία που ξεκίνησε από το 2006 – 2007 όταν είχε παρουσιαστεί η 1η γενιά και συνδύαζε πολυτέλεια, άνεση και σπορ κουπέ εμφάνιση σ’ ένα, κατά τα άλλα, μοντέρνο οικογενειακό αυτοκίνητο.
Το Α5 του 2025, εκτός του ότι αντικαθιστά και το απερχόμενο Α5, έρχεται να καλύψει και τον χώρο του Α4, καθώς αυτό (το Α4) δεν θα υπάρχει, τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον με θερμικό κινητήρα. Η εταιρία άλλαξε την ονομασία των μοντέλων της από το καλοκαίρι και έτσι, οι μονοί αριθμοί, θα χρησιμοποιούνται, στο εξής, για να υποδηλώνουν αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσεως ενώ οι ζυγοί αριθμοί θα χρησιμοποιούνται μόνο στα αμιγώς ηλεκτρικά. Άλλωστε, μέχρι τώρα και τα δύο αυτοκίνητα μοιράζονταν το ίδιο πάτωμα και τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη.
Έτσι, το νέο Α5 είναι το πρώτο Audi με την καινούργια αρίθμηση. Και με την ευκαιρία αυτή η εταιρία σταμάτησε και την παραγωγή του κλασικού αμαξώματος των τριών όγκων, τουλάχιστον μέχρι να δούμε αν το ηλεκτρικό Α4 θα έχει ή όχι αμάξωμα τριών όγκων…
Με το λανσάρισμα του Α5, κάτω από το καπό θα βρίσκονται τρείς κινητήρες εσωτερικής καύσεως (βενζίνης και πετρελαίου) με αποδόσεις από 204 έως και 367 ίππους (για το S5) και με «βοήθεια» από ένα νέο ήπιο υβριδικό σύστημα, το Mhev Plus όπως το ονομάζουν στην Audi. Όσον αφορά δε στη μετάδοση της κίνησης, το νέο Α5 διατηρεί μεν τον εμπροσθοκίνητό του χαρακτήρα, αλλά δεν θα μπορούσε να μην προσφέρεται και σε 4κίνητη έκδοση Quattro.
Το Α5 προσφέρεται πλέον, με δύο αμαξώματα, ένα 5θυρο σεντάν και ένα avant (στέισον βάγκον) που έχουν το ίδιο μήκος και πλάτος, με το Avant να είναι κατά 2 εκ. πιο ψηλό, ενώ εφοδιάζονται δε μόνο με αυτόματα κιβώτια επτά σχέσεων S-tronic δύο συμπλεκτών.
Το καινούργιο Audi αποτελεί μέρος μιας νέας οικογένειας αυτοκινήτων που πατούν πάνω στη νέα πλατφόρμα PPC (Premium Platform Combustion) και είναι κατά βάσιν αμιγώς θερμικά με μόνο ήπια υβριδική υποβοήθηση.
Επίσης, η νέα πλατφόρμα σημαίνει αναδιάρθρωση των διαστάσεων του νέου Α5 εν σχέσει προς το απερχόμενο, με το μήκος πλέον να φθάνει στα 4,83 μ., το πλάτος στα 1,86 μ. και το μεταξόνιο στα 2,9 μ.
Ξεχωρίζει…
Εξωτερικά το νέο A5 εξακολουθεί να διατηρεί την πάντα εντυπωσιακή και μοντέρνα γραμμή του. Εμπρός κυριαρχούν οι λεπτοί προβολείς και οι (υπερβολικά μεγάλες) αεροεισαγωγές, κάνοντας την όψη του αυτοκινήτου σαφώς πιο επιθετική.
Αν σ’ αυτά προσθέσετε την χαμηλή οροφή και τις καθαρές γραμμές που ενισχύονται από το μακρύ μεταξόνιο, τότε έχετε μια γνήσια εικόνα ενός ευρύχωρου κουπέ μεγάλων αποστάσεων που παραπέμπει στα αυτοκίνητα μεγάλου τουρισμού, στα γνωστά GT του 20ού αιώνα.
Τα πίσω φώτα, όπως συνηθίζεται τελευταία, είναι ένα μακρόστενο σύνολο LED, που «ενώνει» τις δύο άκρες του αυτοκινήτου και τραβάει και τα βλέμματα καθώς είναι τεχνολογίας OLED, η οποία δίνει τη δυνατότητα να απεικονίζονται διάφορα φωτεινά σχέδια!
Ο χώρος αποσκευών είναι λίγο πιο μικρός από τον ανταγωνισμό (BMW Σειρά 3, Mercedes C-Class, κτλ.) και είναι στα 445 λίτρα για το A5 sedan και 476 λίτρα για το A5 Avant, ενώ όταν πέσουν τα καθίσματα διαμορφώνεται σε 1.299 και 1.424 λίτρα αντίστοιχα.
Υβριδικό και… κάτι ακόμη!
Το ήπιο υβριδικό σύστημα του νέου Audi, το Mhev Plus, είναι κι αυτό καινούργιο και βρίσκεται ανάμεσα στα κλασικά υβριδικά και στα ήπια. Κι αυτό διότι χρησιμοποιεί δύο ηλεκτροκινητήρες σχετικά μικρούς.
Ο ένας εκτελεί χρέη μίζας και τροφοδοτεί, «ελαφραίνει» το υβριδικό σύστημα από όλες τις ηλεκτρικές ανάγκες του Α5, που είναι και πάρα πολλές!
Ο άλλος, είναι 24 ίππων με 230 Νm ροπή και βοηθάει τις επιταχύνσεις στις πολύ χαμηλές ταχύτητες ή μπορεί και να κινήσει το αυτοκίνητο π.χ. στο παρκάρισμα ή σε παρόμοιες μανούβρες, πάντα με πολύ χαμηλή ταχύτητα (μέχρι 80 χλμ./ώρα) και για λίγο χρόνο.
Επίσης, είναι αρκετά πιο δυνατό το σύστημα ανάκτησης ενέργειας στα φρεναρίσματα και φθάνει μέχρι 25kW.
Εσωτερικό – Multimedia
Το εσωτερικό του νέου A5 χαρακτηρίζεται από υψηλή ποιότητα κατασκευής και σύγχρονο σχεδιασμό, ο οποίος ακολουθεί τη νέα «σχεδιαστική γλώσσα» της μάρκας, όπως την γνωρίσαμε ήδη πρόσφατα στο νέο Q6 e-tron (δες εδώ) και υπάρχει και στο νέο Q5.
Tο βασικό χαρακτηριστικό στο ταμπλό -που στην Audi το ονομάζουν ΜΜΙ Panoramic Display- είναι μία μεγάλη κυρτή επιφάνεια, στην οποία ενσωματώνεται ο ψηφιακός πίνακας των οργάνων σε μία οθόνη τύπου OLED, των 11,9 ιντσών μπροστά από τον οδηγό και μία ακόμη οθόνη 14,5 ιντσών από την οποία ρυθμίζεται όλο το σύστημα του infotainment.
Προαιρετικά, προσφέρεται μία ακόμη οθόνη 10,9 ιντσών μπροστά από τον συνεπιβάτη, με σύνδεση σε GPS ή με δυνατότητα να παίξει κάποια ταινία! Αυτονόητο είναι ότι υπάρχει ειδικό φίλτρο ώστε να μην είναι ορατή από τον οδηγό όταν το όχημα κινείται.
Eπίσης, είναι διαθέσιμο και head-up display το οποίο ρυθμίζεται από το σύστημα multimedia του αυτοκινήτου.
Σε ό,τι αφορά στα άλλα εξτρά ασφαλείας και άνεσης, ο κατάλογος είναι πληρέστατος και μακροσκελέστατος και δύσκολα δεν θα βρει κάποιος αυτό που θέλει!
Οι κινητήρες
Κάτω από το καπό του Α5 βρίσκονται δύο 4κύλινδροι κινητήρες και ένας V6. Oι 4κύλινδροι είναι ο ένας βενζινοκινητήρας και ο άλλος πετρελαιοκινητήρας, ενώ αποδίδουν δε την ίδια ισχύ, δηλαδή 204 ίππους. Η διαφορά βρίσκεται στη ροπή, με τον πετρελαιοκινητήρα να κάνει την διαφορά…
Η «καυτή» έκδοση, η S5 είναι στους 367 ίππους και φοράει τον 3λιτρο βενζινοκινητήρα κινητήρα V6, τον οποίο φοράνε και άλλα μοντέλα του VW Group, με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας της φτερωτής.
Στην έκδοση αυτή το στήσιμο του σασί, το σπορ διαφορικό με δυνατότητα «κατεύθυνσης» της ροπής, η ανάρτηση, το τιμόνι και όλες οι οδηγικές και δυναμικές παράμετροι του S5, εννοείται πως είναι ξεχωριστές.
Οι τιμές:
Μοντέλο | Ισχύς | Αμάξωμα | Τιμή |
A5 Progressive TFSI | 204 PS | Sedan | 61.980€ |
A5 Progressive TDI Hybrid | 204 PS | Sedan | 61.980€ |
A5 Progressive TDI Hybrid | 204 PS | Avant | 63.980€ |
A5 Progressive TDI Hybrid quattro | 204 PS | Sedan | 64.980€ |
A5 Progressive TDI Hybrid quattro | 204 PS | Avant | 66.980€ |
S5 TFSI Hybrid | 367 PS | Sedan | 86.980€ |
S5 TFSI Hybrid | 367 PS | Avant | 88.980€ |