Ηλεκτρική εξέλιξη!
Με σταθερά βήματα ο όμιλος VAG υιοθετεί όλο και περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα σχεδιασμένα και κατασκευασμένα από την αρχή για την ηλεκτροκίνηση.
Η βάση αυτού του προσανατολισμού είναι η νέα πλατφόρμα του ομίλου, η Premium Platform Electric (PPE), πάνω στην οποία ήδη βασίστηκε η νέα ηλεκτροκίνητη Macan της Porsche (δες εδώ) και τώρα έρχεται το δεύτερο μοντέλο του ομίλου να την υιοθετήσει, το νέο SUV της Audi το Q6 e–tron, το οποίο είναι διαθέσιμο στην αγορά μας και ήδη παρουσιάστηκε στους Έλληνες δημοσιογράφους με την αρχική του τιμή να βρίσκεται στις 69.980 ευρώ!
Το δε τρίτο μοντέλο, το νέο A6 e–tron βρίσκεται ένα βήμα πριν το λανσάρισμα. Η πλατφόρμα αυτή λοιπόν συγκεντρώνει ό,τι πιο σύγχρονο έχει να προσφέρει ο γερμανικός όμιλος στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και σ΄ αυτήν θα βασιστούν αρκετά ακόμη νέα μοντέλα – προπομποί νέων τεχνολογιών, έστω κι αν στον τομέα αυτό πολλά αλλάζουν από τη μια μέρα στην άλλη…
Όπως δήλωσε μάλιστα ο Διευθύνων Σύμβουλος της Kosmocar, αντιπροσώπου της Audi, Γιάννης Εμιρζάς, μέχρι το 2027 η Audi δεν θα σταματήσει να λανσάρει καινούργια αυτοκίνητα και με θερμικούς κινητήρες. Στη συνέχεια, όμως, και μέχρι το 2030 πρόκειται να λανσάρει 30 νέα μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ τουλάχιστον δε μέχρι το 2033 θα συνεχιστεί η παραγωγή των ήδη υπαρχόντων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες εσωτερικής καύσεως:
«Η φιλοσοφία της Audi είναι να προσφέρει όχι απλώς οχήματα, αλλά ολόκληρη εμπειρία που συνδυάζει τεχνολογική καινοτομία, βιωσιμότητα, ασφάλεια και πολυτέλεια, όπως αυτό συνοψίζεται στην φράση Vorsprung Durch Technik , δηλαδή πρωτοπορία μέσω της τεχνολογίας».
Και 4×2 και 4×4 και Sport 4×4!
Το νέο Q6 e-tron, το οποίο είναι διαθέσιμο στην χώρα μας και ήδη παρουσιάστηκε στους Έλληνες δημοσιογράφους προσφέρεται σε εκδόσεις με κίνηση τόσο στους δύο (εμπρός), όσο και στους τέσσερις τροχούς.
Παράλληλα είναι διαθέσιμο και με τρία διαφορετικά επίπεδα ισχύος:
Στη βασική έκδοση χρησιμοποιείται ένας κινητήρας 252 ίππων, ο οποίος τροφοδοτείται από μια μπαταρία 75,8 kWh, με την οποία εξασφαλίζεται θεωρητική αυτονομία 527 χλμ. στον τυποποιημένο κύκλο μετρήσεων. Η τιμή εκκίνησης είναι στις 69.980 ευρώ.
Ανεβαίνοντας στην κλίμακα των διαθέσιμων εκδόσεων περνάμε στην επόμενη, επίσης με κίνηση στους δύο τροχούς. Αυτή έχει κινητήρα 306 ίππων και τροφοδοτείται με μπαταρία 94, 9 kWh, εξασφαλίζοντας τυποποιημένη αυτονομία 634 χλμ.
H επόμενη έκδοση είναι τετρακίνητη και έχει δύο ηλεκτροκινητήρες με μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 388 ίππων (0-100 χλμ./ώρα σε 5,9 δευτ.) και τη μεγαλύτερη μπαταρία της σειράς, με τυποποιημένη θεωρητική αυτονομία 619 χλμ.
Τέλος, υπάρχει μία ακόμη έκδοση 4×4, η σπορ SQ6 e-tron, με ισχύ 490 ίππων και τη μεγάλη μπαταρία, προσφέροντας τυποποιημένη αυτονομία 596 χλμ.
Μια μπαταρία… 400 κιλών!
Αυτό, βέβαια που σήμερα απασχολεί στην Ελλάδα τον χρήστη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι η αυτονομία. Εδώ, λοιπόν, έρχεται η μεγάλη μπαταρία του Q6 e-tron Quattro για την οποία η Audi δίνει αυτονομία 625 χλμ. και για την σπορ έκδοση SQ6 e-tron 598 χλμ., πάντα μ’ ένα γέμισμα της μπαταρίας. Μια μπαταρία, όμως, που ζυγίζει 400 κιλά και δεν θέλω να ξέρω την τιμή της…
Εδώ, όμως υπεισέρχονται και κάποια ειδικά ηλεκτρολογικά θέματα… Το σημαντικότερο δε από αυτά σχετίζεται μ’ αυτήν την περιβόητη νέα πλατφόρμα PPE στην οποία αναφερόμαστε στην αρχή.
Μέσα από αυτήν λοιπόν τα μηχανολογικά μέρη λειτουργούν σε περιβάλλον 800V, εξασφαλίζοντας ταχύτητα φόρτισης μέχρι και 270kW. Δηλαδή, από το 10% μέχρι το 80% της χωρητικότητάς της χρειάζονται περί τα 21 λεπτά!
Και από μια άλλη πιο πρακτική σκοπιά, μπορεί να φορτίσει για να διανύσει 250-255 χλμ. μέσα σε 10 λεπτά!
Αν τώρα βρεθείτε σε σταθμό φόρτισης 400V, υπάρχει διακόπτης στη μπαταρία που τη «χωρίζει» σε δύο κομμάτια των 400V το καθένα και φορτίζεται χωρίς πρόσθετο ενισχυτή υψηλής τάσης.
Τέλος, το κύκλωμα ανάκτησης ενέργειας από το φρενάρισμα, λένε στην Audi, μπορεί να καλύψει μέχρι και το 95% των αναγκών στην πόλη. Προφανώς, τα φρεναρίσματα θα είναι κάπως… δυνατά καθώς, πέρα από τα 400 κιλά που προαναφέραμε της μπαταρίας, το αυτοκίνητο φθάνει… τα 2.600 κιλά συνολικά!
Νέο, ψηφιακό εσωτερικό…
Το Q6 e-tron είναι το πρώτο από μία σειρά μοντέλων που υιοθετούν αυτό που στην Audi ονόμασαν «ψηφιακό εσωτερικό» με σημαντικές αλλαγές στο ταμπλό και στην καμπίνα, γενικότερα.
Τη θέση των δύο χωριστών οθονών που είχαμε στα μέχρι τώρα μοντέλα, παίρνει μία μεγάλη, κυρτή γυάλινη επιφάνεια εμπρός, η οποία ονομάζεται ΜΜΙ panoramic display. Αυτή συνδυάζει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 11,9 ιντσών και μια κεντρική οθόνη 14,5 ιντσών που δέχεται το νέο σύστημα πολυμέσων. Είναι βασισμένο σε σύστημα android με δυνατότητα αυτόματων και απομακρυσμένων ενημερώσεων.
Βελτιωμένο είναι και το head-up display, το οποίο έχει τη δυνατότητα να προβάλλει τρισδιάστατες ενδείξεις που φαίνονται ενσωματωμένες στο φυσικό περιβάλλον με την ορθογώνια επιφάνεια στην οποία προβάλλονται οι ενδείξεις να είναι στις 88 ίντσες!
Επιπλέον όλων αυτών, ο συνεπιβάτης του Q6 e–tron έχει εμπρός του μία ανεξάρτητη οθόνη, στην οποία μπορεί να προβάλλεται το σύστημα πλοήγησης ή ακόμη και κάποια ταινία εν κινήσει, χωρίς όμως να μπορεί να την βλέπει ο οδηγός.
Χώροι – εξοπλισμός
Με εξωτερικές διαστάσεις 4,77μ. για το μήκος, 1,97 μ. για το πλάτος και 1,64 μ. για το ύψος, τοποθετείται ανάμεσα στα Q4 και Q8 με πλησιέστερο, φυσικά, το Q5. Και ενώ το μήκος του Q6 e–tron είναι μόνο… 1 εκ. μεγαλύτερο από αυτό του Q5, το πιο ορθολογιστικό στήσιμο στο εσωτερικό που εξασφαλίστηκε από τη νέα πλατφόρμα, του «χάρισε» 7 εκ. μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.899 χλστ.), κάτι που σημαίνει, απλά, περισσότερο χώρο και άνεση στην καμπίνα.
Ανάλογοι λοιπόν με τις διαστάσεις του είναι και οι αποθηκευτικοί χώροι, αφού το πορτμπαγκάζ αγγίζει τα 526 λίτρα, ενώ άλλα 64 λίτρα υπάρχουν κάτω από το εμπρός καπό. Σ΄ αυτά δεν υπολογίζομε τον επιπλέον χώρο που υπάρχει κάτω από το πορτμπαγκάζ για τα καλώδια της φόρτισης κλπ.
Αν και πρόκειται για SUV οι λεπτές σχεδιαστικές γραμμές (όπως στο e–tron GT) ενσωματώνονται εύκολα, χωρίς να χάνεται ο δυναμισμός του νέου συνόλου.
Εμπρός κυριαρχεί η κλειστή μάσκα που συναντούμε σε όλα τα ηλεκτρικά με τους προβολείς τεχνολογίας led matrix να είναι χωρισμένοι σε δύο επίπεδα σε κάθε πλευρά. Το επάνω είναι τα φώτα ημέρας και αποτελούνται από πέντε σειρές στοιχείων και σε συνδυασμό με τα ψηφιακά φώτα oled πίσω και το σύστημα «ενεργού ψηφιακής υπογραφής» προσφέρουν τη δυνατότητα εμφάνισης διαφορετικών φωτεινών «υπογραφών», οι οποίες μπορούν να επιλεχθούν μέσα από το σύστημα πολυμέσων mmi του αυτοκινήτου.
Παράλληλα και πάντα στο αισθητικό μέρος οι κοντοί πρόβολοι ενισχύουν τη δυναμική εμφάνιση που τονίζεται τόσο από την αεροδυναμική που έχει επιλεγεί (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,28 Cd), όπως φυσικά και από τους τροχούς που είναι από 18 μέχρι 20 ιντσών.
Το αυτοκίνητο προσφέρει επίσης μια πληρέστατη γκάμα με τα πιο σύγχρονα ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα και συστήματα ασφαλείας με πλήρεις υπηρεσίες συνδεσιμότητας.
Σημαντικό είναι επίσης η ύπαρξη αναρτήσεων πολλαπλών συνδέσμων με απόσβεση «επιλεκτικής συχνότητας», όπως την ονομάζουν στην Audi.
Η βασική έκδοση των 252 ίππων, προσφέρεται με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ESP με hill holder, προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης (και σε διασταυρώσεις), αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, προειδοποίηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, παρακολούθηση έντασης προσοχής.
Κι ακόμη… αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας, επτά αερόσακους, αυτόματο τριζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, επιλογή τρόπου οδήγησης, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματη υποβοήθηση στάθμευσης, θερμαινόμενα καθίσματα, κάμερες παρακολούθησης περιβάλλοντος χώρου, προβολείς led, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη κι άλλα πολλά…
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Γιώργος Καραγιωργάκης, Audi