Με το νέο κόμπακτ ηλεκτροκίνητο SUV της Skoda, τo Elroq, η -κάποτε- τσέχικη εταιρία μπαίνει σε μια νέα φάση της ιστορίας της, με νέα μοντέρνα σχεδιαστική ταυτότητα, τελευταία λέξη ηλεκτρικής τεχνολογίας, 75% ανακυκλώσιμα υλικά, αλλά και αποχαιρετά (χωρίς λόγο) το ιστορικό της σήμα, μένοντας μόνο με τη λέξη «Skoda» στο καπό και στο τιμόνι!
Την ίδια στιγμή, στην επίσημη δημοσιογραφική παρουσίαση του Elroq από την ελληνική αντιπροσωπεία, τονίστηκαν (πολύ σωστά) τα 130 χρόνια ιστορίας της μάρκας με τα οποία χρόνια το γνωστό σήμα είναι άρρηκτα συνδεδεμένο!
Το νέο Skoda Elroq προσφέρεται σε τρείς εκδόσεις ισχύος, όλες πισωκίνητες και μια 4κίνητη, αρχίζοντας από 170 μέχρι 286 ίππους, αυτονομία από 370 χλμ. μέχρι 560 – 580 χλμ. και τιμές από 34.500 μέχρι 51.800 ευρώ και εγγύηση μπαταρίας 8 χρόνια.
Το νέο Elroq βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του VW Group, στην οποία πατάνε ήδη κάμποσα αυτοκίνητα και θα τη δούμε και στα υπόλοιπα μικρά ή μεσαία ηλεκτρικά μοντέλα του ομίλου, ενώ με μήκος 4,49 μ. τοποθετείται ανάμεσα στα δύο άλλα SUV της μάρκας, το Karoq (4,39 μ.) και το Enyaq (4,65 μ.).
Η «νέα» Skoda από Θεσσαλονίκη…
Στην Ελλάδα, η διάθεση του Elroq προβλέπεται να ξεκινήσει από τον Απρίλιο του 2025 και όπως ανακοίνωσε ο Γιάννης Εμιρζάς, διευθύνων σύμβουλος της Kosmocar που αντιπροσωπεύει την Skoda, η νέα εποχή της μάρκας θα ξεκινήσει με την παρουσίαση έξι νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2030!
Κυρίως, όμως, θα ξεκινήσει η αναμόρφωση των εκθέσεων της μάρκας των οποίων η εικόνα αλλάζει άρδην, ώστε να προσελκύονται νέοι πελάτες και να πραγματοποιούνται νέες διελεύσεις.
Παράλληλα, πρόσθεσε, δημιουργούνται τέσσερις νέες, πολύ μεγάλες εκθέσεις πολλαπλών δραστηριοτήτων, οι δύο στην Θεσσαλονίκη και οι άλλες δυο στην Αθήνα, με την αρχή να γίνεται από την Θεσσαλονίκη…
Εκτός, όμως, από αυτές τις τέσσερις πρότυπες εκθέσεις θα δημιουργηθούν και αρκετές μικρές, ακόμη και μέσα σε εμπορικά κέντρα με την ονομασία “Skoda Shop”, θα χωράνε 1-3 αυτοκίνητα και θα λειτουργούν με νέα, μοντέρνα φιλοσοφία, ψηφιακές εγκαταστάσεις, δυνατότητα διαμόρφωσης του αυτοκινήτου που θέλει κάποιος να αγοράσει και βεβαίως, παροχή αυτοκινήτου δοκιμής.
Η Skoda, κατέληξε ο κ. Εμιρζάς, μέχρι τέλος Οκτωβρίου ήταν 4η στην Ευρώπη, ενώ στόχος του δε στην Ελλάδα είναι η αναλογία 70:30 υπέρ των εταιρικών πωλήσεων να βελτιωθεί υπέρ των ιδιωτών πελατών.
Εκδόσεις – μπαταρίες – αυτονομία
Το Elroq θα είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις «50», «60», «85» και «85x» με όλους τους κινητήρες να βρίσκονται πίσω και μόνο η 85x (4κίνητη) έχει και έναν δεύτερο εμπρός, ενώ όλες οι εκδόσεις μπορούν να φορτιστούν σε πρίζα εναλλασσόμενου ρεύματος με ταχύτητα 11kW.
Στην έκδοση «50» η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι 55 kWh (ωφέλιμη 52 kWh) με έναν ηλεκτροκινητήρα 170 ίππων, ροπή 310 Nm και αυτονομία με μια φόρτιση στα 370 χλμ.
Στο Elroq 60 η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι 63 kWh (ωφέλιμη 59 kWh), ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 204 ίππους και η αυτονομία είναι στα 400 χλμ.
Στην έκδοση 85 η μπαταρία είναι 82 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα 77 kWh), ο κινητήρας αποδίδει 286 ίππους με ροπή 545 Nm και η δέ αυτονομία είναι 560 – 580 χλμ. Ειδικά στην περίοδο λανσαρίσματος θα προσφέρεται και η έκδοση «85 First Edition» με ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό αλλά και πολύ ιδιαίτερη… τιμή!
Τέλος, το 4κίνητο Elroq 85x, το οποίο θα παρουσιαστεί το δεύτερο 6μηνο του 2025, έχει έναν ακόμη κινητήρα στον εμπρός άξονα, πάλι με την μπαταρία των 82 kWh αλλά δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί η συνδυασμένη ισχύς των δύο, ούτε η αυτονομία του.
Σχετικά με την φόρτιση, η μπαταρία των 82 kWh μπορεί να φορτιστεί σε σταθμούς ταχείας φόρτισης με μέγιστη ισχύ 175 kW και η διάρκεια φόρτισης από το 10% στο 80% γίνεται σε 25 – 28 λεπτά!
Για τις εκδόσεις 50 και 60, η μέγιστη ισχύς φόρτισης σε πηγή ρεύματος DC είναι 145 και 165 kW αντίστοιχα.
Εσωτερικό – ανακύκλωση
Το εσωτερικό του Elroq θυμίζει αρκετά το μεγαλύτερο Enyaq καθώς δεσπόζει η ίδια οθόνη αφής των 13 ιντσών για το σύστημα του infotainment, μέσα από το οποίο περνούν όλες σχεδόν οι συντομεύσεις για τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, τις λειτουργίες οδήγησης, τον κλιματισμό κλπ. Στο οπτικό πεδίο του, ο οδηγός «συναντά» μια ακόμα οθόνη, η οποία είναι στον βασικό εξοπλισμό και έχει προβολή πληροφοριών head-up display.
Γενικά, ο σχεδιασμός είναι ευχάριστος, λιτός με «βασικά» χρώματα που δείχνουν καλό γούστο. Είναι μέρος της νέας σχεδιαστικής ταυτότητας «modern solid» και έχει ξεκινήσει από τη μάσκα, από την οποία τα κλασικά χρώμια έχουν δώσει τη θέση τους σε μαύρα χρώμια και σκούρες πινελιές σε ένα σύνολο που η εταιρία ονομάζει Tech Deck Face ή την κομψή, ελαφρά κεκλιμένη οροφή.
Προσεγμένη είναι και η αεροδυναμική με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι μόλις 0,26. Όλα αυτά, ίσως, για τον αγοραστή ελάχιστα σημαίνουν αλλά δείχνουν την προσπάθεια των σχεδιαστών για νέο άνεμο στη μάρκα.
Ο χώρος αποσκευών είναι 470 λίτρα και αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα η χωρητικότητά του φθάνει τα 1580 λίτρα. Επιπλέον, στο εσωτερικά υπάρχουν χώροι για μικροπράγματα, συνολικά 48 λίτρων!
Μια ευχάριστη έκπληξη για τους… «οικολογούντες» είναι ότι σχεδόν το 75% των εσωτερικών επενδύσεων στις δύο πιο βασικές εκδόσεις είναι από ανακυκλωμένα υλικά ΡΕΤ (πλαστικά μπουκάλια νερού), ενώ οι δε πιο πλούσιες εκδόσεις έχουν επενδύσεις από econyl που έρχεται από κατεστραμμένα δίχτυα ψαράδων και άχρηστα… χαλιά!
Στον αντίποδα, βέβαια, αυτών είναι τα 2000 κιλά που ζυγίζει το Elroq, αλλά έτσι είναι σήμερα όλα τα ηλεκτρικά…
Τιμές
Η αντιπροσωπεία δίνει έμφαση στις τιμές προ επιδότησης του «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» διότι το πρόγραμμα αλλάζει συνεχώς και για το Elroq ανακοινώνει τις εξής τιμές:
- Elroq 50: 34.500€
- Elroq 60: 38.900€
- Elroq 85: 44.900€
- Elroq 85 First Edition: 51.800€