Η Toyota κατά τον πρώτο αγώνα της φετινής σεζόν, το Ράλλυ Μόντε Κάρλο που έγινε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε (δες εδώ), αποκάλυψε δύο αποκλειστικές εκδόσεις υψηλών επιδόσεων του νέου GR Yaris, που αναπτύχθηκαν με προσωπική συμβολή από τους πρωταθλητές της Toyota Gazoo Racing World Rally Team (TGR-WRT), τους Sébastien Ogier και Kalle Rovanperä…
Τη δημιουργία των ειδικών αυτών εκδόσεων εμπνεύστηκε ο Πρόεδρος της Toyota Motor Corporation και Master Driver της εταιρείας, ο Akio Toyoda ή “Morizo”, που ήθελε να εκφράσει το σεβασμό και την ευγνωμοσύνη του στους οδηγούς «που βελτιώνουν και εξελίσσουν τα αυτοκίνητα της εταιρείας στα ράλλυ» και στις ομάδες, στους διοργανωτές και φυσικά στους λάτρεις του αθλήματος.
Οι νέες, αυτές, ειδικές εκδόσεις θα κυκλοφορήσουν σε αυστήρα περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων και έχουν αναπτυχθεί από λευκό χαρτί, δηλαδή από το πρωτότυπο GR Yaris που παρουσιάστηκε στο Tokyo Auto Salon του 2023, ενώ για την δημιουργία τους την επίβλεψη έκαναν ο 8άκης Παγκόσμιος Πρωταθλητής Sébastien Ogier και ο Kalle Rovanperä, που κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα τις δύο τελευταίες χρονιές (2022 και 2023).
Σε κάθε αυτοκίνητο, οι λειτουργίες “Gravel” και “Track” που εμφανίζονται στο «απλό» GR Yaris έχουν αντικατασταθεί με ρυθμίσεις επαναπρογραμματισμένες, ώστε να αντικατοπτρίζουν τις προσωπικές προτιμήσεις κάθε οδηγού για χειρισμό και απόδοση.
Όσο για την απόδοση του κινητήρα, και οι δυο αυτές ειδικές εκδόσεις τροφοδοτούνται από την τελευταία εξέλιξη του υπερτροφοδοτούμενου τρικύλινδρου κινητήρα 1,6 λίτρων του GR Yaris που είδαμε πρόσφατα (δες εδώ), αποδίδοντας έτσι 280 ίππους και 390 Nm ροπής, ενώ το εντυπωσιακό είναι ότι εφοδιάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων (6iMT) και όχι με το νέο αυτόματο που αναπτύχθηκε για το νέο GR Yaris.
Και βέβαια, κάθε μία από τις ειδικές εκδόσεις έχει νέα στιλιστικά χαρακτηριστικά, τόσο στο εξωτερικό, όσο και στο εσωτερικό.
Ogier Edition
Το Ogier Edition GR Yaris έχει δύο νέες λειτουργίες ελέγχου AWD, τις Morizo και Seb. Η λειτουργία Morizo έχει αναπτυχθεί από τον Morizo (Akio Toyoda) μέσα από τις εμπειρίες του στην οδήγηση των αγώνων Ράλλυ, ενώ η λειτουργία Seb, που αναπτύχθηκε από τον Ogier, χρησιμοποιεί τα μπροστινά και πίσω διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης Torsen και την τετρακίνηση για τη διανομή της ροπής περισσότερο στον πίσω άξονα, έτσι ώστε αυτό να μπορεί να υπερστρέφει με σχετική ευκολία, ώστε να δίνεται στον οδηγό του η αίσθηση ότι είναι πλήρως συνδεδεμένος με το αυτοκίνητο και φυσικά να ταιρίαζει στο οδηγικό στυλ του 8άκης Παγκόσμιου Πρωταθλητή.
Εμφανισιακά, η βαφή της συγκεκριμένη έκδοσης έχει ένα αποκλειστικό φινίρισμα Matt Stealth Grey και φέρει τη γαλλική εθνική σημαία (η πατρίδα του Ogier) στη μάσκα του ψυγείου και στις 18άρες ζάντες αλουμινίου της BBS.
Επίσης, οι ξεχωριστές λεπτομέρειες περιλαμβάνουν μια νέας σχεδίασης πίσω αεροτομή από ανθρακονήματα CFRP και μπλε δαγκάνες φρένων, ενώ ειδικές λωρίδες έχουν προστεθεί στην αριστερή και δεξιά πόρτα και ένα λογότυπο Ogier Edition στην πίσω πόρτα.
Στο εσωτερικό, υπάρχει μια αναμνηστική πλακέτα με την υπογραφή του πολυπρωταθλητή στην πλευρά του συνοδηγού και μπλε, γκρι και κόκκινες ραφές (τιμώντας τα γαλλικά εθνικά χρώματα) στο τιμόνι, ενώ γκρι ραφή υπάρχει και στον λεβιέ των ταχυτήτων, το χειρόφρενο και την ταπετσαρία του καθίσματος.
Rovanperä Edition
Η έκδοση Rovanperä μπορεί να μην έχει την ειδική λειτουργία ελέγχου AWD Morizo, που είδαμε παραπάνω, αλλά έχει μια μοναδική λειτουργία για Drift, που δημιουργήθηκε ειδικά για τον νεότερο πρωταθλητή του WRC, ο οποίος είναι ταυτόχρονα και ιδιαίτερα ικανός στο drifting και στην εκτέλεση donuts. Η νέα, αυτή, λειτουργία επιτρέπει την εύκολη οδήγηση «με το πλάι», παρέχοντας σταθερή ροπή στους πίσω τροχούς.
Παράλληλα, η συγκεκριμένη έκδοση παρέχει επίσης και μια λειτουργία με το όνομα Kalle, η οποία χρησιμοποιεί ένα πίσω διαφορικό σταθερής ταχύτητας και διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης εμπρός και πίσω Torsen για να παράγει χαρακτηριστικά γραμμικής οδικής συμπεριφοράς, έτσι ώστε το πίσω άκρο του αυτοκινήτου να μπορεί να ξεκολλάει δυνατά καθώς εισέρχεται σε μια στροφή και να επιτρέπει στο μπροστινό μέρος να τραβιέται προς τα εμπρός με το γκάζι στην έξοδο.
Εξωτερικά, η ειδική έκδοση Rovanperä, έχει αποκλειστικό φινίρισμα τριών τόνων, που εφαρμόζεται ως μια σειρά από ζωγραφισμένα μοτίβα από τον σχεδιαστή του αγωνιστικού κράνους του Rovanperä, ενώ τα αυτοκόλλητα των πρωταθλημάτων του Rovanperä έχουν προστεθεί στα μπροστινά φτερά, στις πόρτες και στον πίσω προφυλακτήρα, μαζί με ένα σήμα Rovanperä Edition στην πίσω πόρτα.
Ταυτόχρονα, εκτός από τις 18άρες ζάντες της BBS, το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με μια πίσω αεροτομή μεταβλητής πτέρυγας CFRP (κοινό με το GRMN Yaris) και πίσω διαφορικά με γρανάζια σταθερής ταχύτητας.
Στην καμπίνα, οι ραφές της ταπετσαρίας ταιριάζουν και πάλι με τα εθνικά χρώματα του οδηγού, που σ’ αυτήν την περίπτωση είναι το μπλε και το γκρι από τη Φινλανδία, ενώ όπως και στην έκδοση Ogier, μια ειδική πλακέτα τιμά τη νίκη της TGR στο WRC.