Σύντομα, ο 8,0 λίτρων W16 κινητήρας με τα τέσσερα turbo της Bugatti θα αποσυρθεί, καθώς ο αντικαταστάτης του, ένας ατμοσφαιρικός υβριδικός V16 κινητήρας που χρησιμοποιείται στη νέα Tourbillon, δεν αργεί να φτάσει. Ωστόσο, η Bugatti αποφάσισε να αποχαιρετήσει με τον καλύτερο τρόπο τον εμβληματικό αυτό κινητήρα, καθώς ένα από τα τελευταία αυτοκίνητα που τον χρησιμοποιούν -η Bugatti Mistral- μόλις κατέκτησε τον τίτλο του ταχύτερου ανοιχτού αυτοκινήτου όλων των εποχών.
Η Mistral, που τεχνικά δεν θεωρείται convertible καθώς δεν διαθέτει οροφή, είναι ένα εξαιρετικά περιορισμένης παραγωγής roadster, με μόλις 99 μονάδες να προγραμματίζονται για κατασκευή.
Βασίζεται στη Chiron και χρησιμοποιεί την ίδια έκδοση του W16 κινητήρα με απόδοση 1.600 ίππων, όπως και η Chiron Super Sport. Μαζί με την αποκλειστικά για πίστα Bolide, αποτελούν ένα «κύκνειο άσμα» για τον κινητήρα που εξοπλίζει κάθε Bugatti που αναπτύχθηκε υπό τη VW, αλλά σύντομα θα αντικατασταθεί από τον V16 της Tourbillon.
Η συγκεκριμένη Mistral ανήκει σε μια ιδιωτική συλλογή στην Ινδία, η οποία περιλαμβάνει και άλλα μοντέλα ρεκόρ ταχύτητας της Bugatti (τις Veyron Super Sport, Veyron Grand Sport Vitesse και Chiron Super Sport 300+), όλα με τον χαρακτηριστικό μαύρο και πορτοκαλί χρωματισμό που έκανε διάσημο το αρχικό Veyron SS.
Για την επίτευξη του ρεκόρ, το αυτοκίνητο μεταφέρθηκε στη μεγάλη πίστα δοκιμών της Papenburg στη βόρεια Γερμανία. Η πίστα περιλαμβάνει μια οβάλ διαδρομή μήκους 12,2 χλμ., όπου πρόσφατα το Chevrolet Corvette ZR1 έγινε το ταχύτερο αμερικανικό αυτοκίνητο παραγωγής.
Οδηγός ήταν ο Andy Wallace, νικητής του Le Mans το 1988 και υπεύθυνος για όλα τα προηγούμενα ρεκόρ ταχύτητας της Bugatti. Με το Mistral, κατάφερε να φτάσει σε ταχύτητα 453,91 χλμ./ώρα, ξεπερνώντας το Hennessey Venom GT Spyder που είχε σημειώσει 428,8 χλμ/ώρα. Το ρεκόρ επικυρώθηκε από τη γερμανική υπηρεσία SGS-TÜV Saar.
Σύμφωνα με τον Wallace, που στη συνέχεια έφτασε σχεδόν στην ίδια ταχύτητα με τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου στη θέση του συνοδηγού: «Η εμπειρία ήταν εξαιρετικά συναρπαστική. Οι δυνάμεις από την ανοιχτή καμπίνα, ο ήχος του W16 κινητήρα που έρχεται από τις εισαγωγές αέρα δίπλα στο αυτί μου έκαναν το επίτευγμα απίστευτα συγκινητικό».
Το ρεκόρ επιτεύχθηκε μόνο σε μία κατεύθυνση, κάτι που πιθανότατα δεν θα το κάνει να εμφανιστεί στο Guinness Book of World Records σύντομα. Επίσης, δεν είναι ξεκάθαρο αν το αυτοκίνητο είχε διαφορές σε σχέση με τα υπόλοιπα 98 Mistral. Επ’ αυτού, η Bugatti το αποκαλεί Mistral World Record Car, αλλά δεν είναι γνωστό αν αυτό αναφέρεται μόνο στον χρωματισμό ή και σε μηχανικές διαφοροποιήσεις.
Παρ’ όλα αυτά, τα 453,91 χλμ/ώρα είναι ένα εξαιρετικό κατόρθωμα…