full screen background image
Search
Πέμπτη 20 Σεπτέμβριος 2018
  • :
  • :

Η ιστορία της Porsche στα Ράλλυ…

Περισσότερο από μισό αιώνα το όνομα “Porsche” είναι συνώνυμο της ταχύτητας, της πολυτέλειας και της κομψότητας.

Τα μοντέλα του πασίγνωστου οίκου αποτελούν πρότυπα αγωνιστικών οχημάτων, καθώς πέτυχαν σπουδαία αποτελέσματα τόσο στους αγώνες πίστας, όσο και στα Ράλλυ ιστορικά, ενώ προσφέρουν και έντονες συγκινήσεις στους τυχερούς ιδιοκτήτες τους.

Από όλα τα μοντέλα Porsche που κατασκευάστηκαν, ένα είναι αυτό που εκφράζει τη συγκεκριμένη φιλοσοφία που χρειάζονται οι αγώνες Ράλλυ. H 911S…

To μοντέλο κυκλοφόρησε σε πολλές εκδόσεις και επιβίωσε για περισσότερα από 50 χρόνια το όραμα της Porsche, πουλώντας περισσότερα από 300.000 αντίτυπα σε όλο τον κόσμο!

Πρόκειται για το δημοφιλέστερο όχημα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, το οποίο θα μπορούσε να σημειώσει ακόμη πιο πολλές πωλήσεις αν το «επέτρεπε» το υψηλό κόστος απόκτησής του.

Η τιμή του ήταν απαγορευτική για τους περισσότερους λάτρεις των αγώνων, ενώ παρόλα αυτά αναδείχθηκε ως ένα από τα πιο διασημότερα αγωνιστικά στο κόσμο και σε μοντέλο σύμβολο της Porsche!

Η ιστορία ξεκίνησε το 1949 όταν ο Ferdinand Porsche και ο γιος του Ferry, κατασκεύασαν το πρώτο μοντέλο Porsche, το 356 (σε ένα μικρό πριονιστήριο στο Gmund της Αυστρίας).

To 1956 o Ferry Porsche ξεκίνησε την σχεδίαση ενός καινούργιου μοντέλου και τότε κατασκεύασε ένα «οικογενειακό» τετραθέσιο αυτοκίνητο που μετατράπηκε σε αγωνιστικό, γνωστό ως 911.

Το μοντέλο αρχικά όταν παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1963 ονομάστηκε 901. Η Peugeot διεκδίκησε την ονομασία αυτή (ο γαλλικός οίκος είχε σε αποκλειστικότητα τους τριψήφιους αριθμούς που είχαν στη μέση το μηδέν 205, 306, 404, 405, 905) και έτσι αναγκάστηκε ο Ferry Porsche να αντικαταστήσει το 901 με το μαγικό -όπως αποδείχθηκε- αριθμό 911.

Την άνοιξη του 1964 άρχισε η μαζική παραγωγή της 911.

Την επόμενη χρονιά παρουσιάστηκε στην αγορά η έκδοση 911 Targa, που ονομάστηκε έτσι προς τιμήν του συναρπαστικού αγώνα της Σικελίας Targa Florio.

Το 1966 παρουσιάστηκε η 911S, που αποδείχθηκε πολύ σοβαρός ανταγωνιστής στις ειδικές διαδρομές των Ράλλυ.

Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ                                            

Το 1953 ξεκίνησε το Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ.

Πρώτος Πρωταθλητής Ευρώπης είναι ο Helmut Polensky με Porsche 356.

Το 1961 ο Joachim Walter κερδίζει το Πρωτάθλημα επίσης με μια Porsche 356.

Οι μεγάλες επιτυχίες όμως ήρθαν με την 911S, αφού τρία χρόνια συνεχόμενα, οι Πρωταθλητές Ευρώπης οδηγούν αυτοκίνητα Porsche.

To 1966 o Sobieslav Zasada με 911, το 1967 o Vic Elford με 911S και το 1968 o Pauli Toivonen –επίσης- με 911S.

Ο τελευταίος τίτλος ήρθε το 1980, με τον Antonio Zanini που οδηγούσε μια 911 Turbo.

Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ

  • IMC International Manufactures Championship

Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών που ίσχυε μέχρι και το 1972, η Porsche με την 911S είχε τέσσερις νίκες.

Το 1969 κέρδισε σε τρεις αγώνες. Σε Μόντε Κάρλο με τους Bjorn Waldegard – Lars Helmer, στο Ράλλυ Ακρόπολις με τους Pauli Toivonen – Martti Kolari και στον Γύρο Κορσικής με τους Gerard Larrousse – Maurice Gelin.

Το 1970 είχε μόνο μια νίκη στο Μόντε Κάρλο με τους Bjorn Waldegard –Lars Helmer.

  • WRC World Rally Championship

Από το 1973 που ξεκίνησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, η Porsche με την 911SC πέτυχε δυο νίκες.

To1978 στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο με τους Jean Pierre Nicolas – Vincent Laverne και το 1980 στον Γύρο Κορσικής με τους Jean Luc Therier – Michael Vial.

Συνολικά πέτυχε 11 βάθρα με το πρώτο να είναι το 1973 με μια τρίτη θέση στο Ράλλυ των 1.000 λιμνών με τον Leo Kinnunen. Επίσης πέτυχε και 74 νίκες σε ειδικές διαδρομές.

Rally Paris – Dakar

H ομάδα της Porsche συμμετείχε και στον αγώνα Paris – Dakar υποστηριζόμενη από την Rothmans.

To 1984 πήρε τη νίκη (απόλυτη κυρίαρχη στον αγώνα αφού τα αυτοκίνητα της κέρδισαν τις 11 από τις 18 ειδικές που είχε ο αγώνας) με τους Rene Metge – Dominique Lemoyne, που οδηγούσαν μια 911, ενώ το δεύτερο αυτοκίνητο με τους Jacky Ickx – Claude Brasseur τερμάτισε στην έκτη θέση γενικής.

Tο 1986 συμμετείχε με τρία αυτοκίνητα, με ένα πιο εξελιγμένο μοντέλο, της κατηγορίας Group B, την 959 που ήταν και τετρακίνητη.

Με αυτή, πήρε για δεύτερη φορά στην ιστορία της τη νίκη και μάλιστα, κάνοντας το 1 – 2.

Νικητές ήταν πάλι οι Rene Metge – Dominique Lemoyne, ενώ στην δεύτερη θέση τερμάτισαν οι Jacky Ickx – Claude Brasseur.

Η τρίτη 959 με τους Roland Kussmaul – Unger τερμάτισε στην 6η θέση της γενικής κατάταξης.