HotIn Pen & InkManuscripts

Η Peugeot «σκέφτεται» την αναβίωση του 208 GTi!

Η Peugeot με την Peugeot E-Lion Day 2025 που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή (14 Φεβρουαρίου), παρουσίασε τα σχέδια της για το άμεσο μέλλον, που κατά βάση εστιάζουν -φυσικά- στην ηλεκτροκίνηση.

Μάλιστα, η Peugeot σκοπεύει να ηγηθεί της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, με προτάσεις τόσο υβριδικές, όσο και αμιγώς ηλεκτρικές, σε κάθε κατηγορία που αυτή δραστηριοποιείται (από κόμπακτ αυτοκίνητα έως SUV και επαγγελματικά οχήματα), ενώ σύμφωνα με τον νέο Διευθύνων Σύμβουλο της εταιρείας, Alain Favey, το 2025 η γαλλική εταιρεία θα «δει» και τα αυτοκίνητα επιδόσεων!

Τούτου λεχθέντος, ο Κος. Alain Favey, δήλωσε ότι: «Εκτός από τα όμορφα προϊόντα που υπάρχουν ήδη στις αγορές μας, η εστίαση στους πελάτες μας και η ενίσχυση των συνεργασιών μας θα μας επιτρέψουν να οικοδομήσουμε ένα λαμπρό, επιτυχημένο και βιώσιμο μέλλον για την PEUGEOT, όταν το 2025 θα ενεργοποιήσουμε και το performance mode!», ενώ σε ερώτηση συνάδελφου – δημοσιογράφου σχετικά με μια πιθανή επιστροφή του 208 GTI, το νέο «αφεντικό» της Peugeot άφησε να εννοηθεί ότι είναι ανοικτό το ενδεχόμενο αναβίωσης του 208 GTI (πιθανότατα με μια βελτιωμένη έκδοση του e-208), δηλώνοντας: «Η επαναφορά των εκδόσεων GTI είναι κάτι που με απασχολεί από την πρώτη μέρα που διαδέχτηκα την Κα. Linda Jackson στο «τιμόνι» της Peugeot. Είμαι πολύ πρόθυμος να συνδέσω τη μάρκα Peugeot με αυτό που αντιπροσώπευε στο παρελθόν της, με την κληρονομιά της από κάθε άποψη. Έτσι θα κοιτάξουμε πίσω ποιά είναι η κληρονομιά της μάρκας και θα δούμε σε ποιό βαθμό μπορεί να προσαρμοστεί στον σύγχρονο κόσμο. Και σίγουρα μέσα σε αυτή την πλούσια κληρονομιά είναι και το σήμα GTi, το οποίο θα πρέπει να δούμε στην αναθεώρησή μας».

Για την ιστορία, να θυμίσουμε ότι η έκδοση GTI καταργήθηκε το 2019 στο 208, όταν έφτασε η δεύτερη γενιά του μοντέλου, ενώ το τελευταίο GTI που κυκλοφόρησε ήταν το 308 GTi, εν έτει 2021.

Έκτοτε, η Peugeot προσπάθησε μέσω του τμήματος επιδόσεων Peugeot Sport Engineered να καλύψει το κενό των GTI, αλλά το λογότυπο PSE (Peugeot Sport Engineered) κόσμησε μόνο το 508, το οποίο και καταργήθηκε στη δύση του 2024.

Είναι λογικό λοιπόν να θέλει η Peugeot να επαναφέρει το 2025 και κάποιες «ειδικές» εκδόσεις στην γκάμα της, ενώ την βοηθούν τώρα στο εγχείρημα αυτό και οι «συγκυρίες». Αφού, ας μην ξεχνάμε, ότι η γαλλική μάρκα είναι μέλος του ομίλου Stellantis, όπως και οι Lancia και Abarth, οι οποίες έχουν στην γκάμα τους τα «καυτά» Ypsilon HF και Abarth 600e, με το οποία το e-208 μοιράζεται την πλατφόρμα e-CMP.

Και τα δύο προαναφερθέντα μοντέλα εφοδιάζονται με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen και έναν ηλεκτροκινητήρα 240 ίππων τοποθετημένο στον εμπρός άξονα, που τους «επιτρέπει» να κάνουν το 0-100 χλμ./ώρα σε 5,8 δευτερόλεπτα. Νούμερο, άκρως ταιριαστό και σ’ ένα σύγχρονο 208 GTI, ενώ αν τελικά δώσει ο Κος. Alain Favey το πράσινο φως για την κατασκευή του, δεν αποκλείεται να δούμε στο μέλλον και μια αντίστοιχη σπορ έκδοση του ηλεκτρικού Opel Corsa (OPC;), δεδομένου ότι και αυτά τα δύο μοντέλα μεταξύ τους είναι αδελφοποιημένα.

Σε κάθε περίπτωση -και προς το παρόν- μένει να δούμε αν όντως ένα ηλεκτρικό hot hatch είναι στα άμεσα σχέδια της Peugeot, κάτι που θα εξαρτηθεί απ’ ότι φαίνεται από το πόσο βιώσιμο εμπορικά θα είναι. Θέληση πάντως από τους Γάλλους υπάρχει…

Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!