Η Suzuki παρουσίασε το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο (BEV) μαζικής παραγωγής, το e VITARA, στα τέλη του 2024 και τώρα ετοιμάζεται για την παραγωγή του και τη διάθεση στις παγκόσμιες αγορές. Η πρώτη αναμένεται να ξεκινήσει την άνοιξη που διανύουμε και η δεύτερη (σ.σ. διάθεση) αναμένεται σε διάφορες χώρες, συμπεριλαμβανομένων της Ευρώπης, της Ινδίας και της Ιαπωνίας, το φθινόπωρο του 2025. Στην Ελλάδα, το αυτοκίνητο αναμένεται το Σεπτέμβριο του 2025.
Εμφανισιακά, το e VITARA έχει ως θέμα σχεδίασης το “High-Tech & Adventure”, που ενσωματώνει την προηγμένη αίσθηση ενός BEV και τη στιβαρή φύση ενός SUV, εμπνέοντας αίσθηση περιπέτειας. Έτσι, το αμάξωμα έχει εντυπωσιακή σχεδίαση με μεγάλης διαμέτρου τροχούς και μακρύ μεταξόνιο, ενώ στο εσωτερικό είναι τοποθετημένη μία οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, πάνελ θυρών και κεντρική κονσόλα που δίνουν την αίσθηση της περιπέτειας, αντανακλώντας το θέμα “High-Tech & Adventure”.
Όσο αφορά στο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, το σύστημα BEV αποτελείται από τον υψηλής απόδοσης eAxle που ενσωματώνει το μοτέρ και τον inverter, μαζί με τις μπαταρίες λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου (LFP), που σχεδιάστηκαν για ασφάλεια και αξιοπιστία. Η μέγιστη ισχύς είναι 142 ίπποι στην έκδοση με τη μικρή μπαταρία (49kWh) και 172 ίπποι στην έκδοση με τη μεγάλη (61 kWh), όταν η τετρακίνητη αποδίδει 181 ίππους και 307 Nm ροπής.
Επ’ αυτού, το “ALLGRIP-e” είναι ένα ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης που αξιοποιεί την τεχνογνωσία της Suzuki στην τετρακίνηση, με δύο ανεξάρτητα eAxles μπροστά και πίσω. Το σύστημα προσφέρει όχι μόνο ισχυρή απόδοση αλλά και εξαιρετική ανταπόκριση με ακριβή έλεγχο. Επιπλέον, περιλαμβάνει λειτουργία Trail για ομαλή διέλευση σε δύσκολα εδάφη, μειώνοντας την ισχύ στους τροχούς που σπινάρουν και διανέμοντας τη ροπή κίνησης στον αντίθετο τροχό με την καλύτερη πρόσφυση (λειτουργία LSD).
Πέρα όμως της τετρακίνητης έκδοσης, το e VITARA θα διατεθεί και σε δύο δικίνητες εκδόσεις, με τις ηλεκτρικές αυτονομίες να είναι: 345-346 χλμ. για την έκδοση 49kWh 2WD, 428 χλμ. για την 61kWh 2WD και 396-412 χλμ. για την 61kWh 4WD, που καλύπτουν τις ανάγκες των κατόχων ώστε να χρησιμοποιούν το όχημά τους χωρίς το άγχος της φόρτισης.
Κλείνοντας, το σύστημα θερμικής διαχείρισης περιλαμβάνει το σύστημα ελέγχου θερμοκρασίας της μπαταρίας και το σύστημα ελέγχου του κλιματισμού, τα οποία λειτουργούν με διαφορετικούς τρόπους για τη βέλτιστη διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας. Επιπλέον, η αυτονομία έχει βελτιστοποιηθεί με την τοποθέτηση αντλίας θερμότητας, θερμαινόμενων καθισμάτων και θερμαινόμενου τιμονιού.
Περισσότερες φωτογραφίες: