Από θέση ισχύος ο Martin Mc Cormack κερδίζει το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις…
Μετά την πολύ καλή περσινή διοργάνωση, ο αγώνας μας ανεβαίνει κατηγορία και μετά από επτά χρόνια επιστρέφει στα «μεγάλα σαλόνια» και από φέτος θα προσμετρά στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων!
Ο αγώνας διοργανώθηκε από τις 3 έως τις 5 Νοεμβρίου και ήταν ο 9ος γύρος για την Ευρώπη και ο 6ος γύρος για το Ελληνικό Πρωτάθλημα. Στο πλευρό της διοργανώτριας αρχής στάθηκε η Ελευσίνα, πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2023, η Superfast Ferries, η SP Tableware, η Seajets και η Cosmote TV.
Ο διοικητικός και τεχνικός έλεγχος έγινε στην περιοχή του Σχιστού την Πέμπτη 2 Νοεμβρίου το μεσημέρι. Την επόμενη μέρα, Παρασκευή 3 Νοεμβρίου, το πρωί έγινε η πανηγυρική εκκίνηση κάτω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολις, ενώ ο τερματισμός έγινε το απόγευμα της Κυριακής στην Ελευσίνα, όπου και η τελετή απονομής των επάθλων στους νικητές.
Αν και οι τίτλοι για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα ιστορικών αυτοκινήτων, έχουν κριθεί, παρόλα αυτά, από οκτώ χώρες της Ευρώπης, δήλωσαν συμμετοχή πληρώματα που μαζί με τα ελληνικά έφθασαν τις 48 στην κατηγορία sporting και οκτώ στην κατηγορία Legend.
Ο αγώνας είχε τρία σκέλη και 14 ειδικές διαδρομές, εκ των οποίων οι δύο νυκτερινές, με τις ομάδες να μπορούν να κάνουν service έξω από κάθε ειδική διαδρομή.
Μετά λοιπόν από τρεις μέρες και 14 ειδικές διαδρομές, νικητές του Ιστορικού Ακρόπολις αναδείχθηκαν οι Martin Mc Cormack – Barney Mitchell με Ford Escort RS MK II.
Κέρδισαν τις 12 ειδικές και πήραν μια πειστική νίκη μην αφήνοντας περιθώριο σε κανέναν να αντιδράσει.
Στην δεύτερη θέση τερμάτισε ένα ιταλικό πλήρωμα, οι Valter Pierangioli – Sauro Farnocchia με FordSierra Cosworth RS 4×4. Ένα πλήρωμα με πολύ μεγάλη εμπειρία σε χωμάτινους αγώνες, που δυστυχώς ένα ημιαξόνιο στην πρώτη ειδική διαδρομή του δεύτερου σκέλους, τους στοίχισε το δικαίωμα για την πρώτη θέση.
Στην τρίτη θέση τερμάτισε τo ανδρόγυνο Ernie Graham – Karen Graham επίσης με Ford Escort RS MKII. Είναι η τέταρτη φορά που συμμετέχουν στον αγώνα μας και απόλυτα ενθουσιασμένοι ελπίζουν σε κάτι καλύτερο την επόμενη χρονιά.
Πολύ θεαματικοί ξεσηκώνοντας τους θεατές με τα περάσματα τους οι 4οι γενικής, ένα Τσέχικο πλήρωμα, Oldrich Kovarik junior – Marek Karic με Skoda Favorit 136L. Παρά ένα σοβαρό πρόβλημα (σπασμένος άξονας) δεν το έβαλαν κάτω, οδήγησαν γρήγορα, τερμάτισαν στην 4η θέση, αποσπώντας τα καλύτερα σχόλια.
Πέμπτοι γενικής, ήταν οι πρώτοι Έλληνες, Μάριος Σταφυλοπάτης – Γιώργος Χατζηρήγας με FordEscort RS MK II. Πολύ καλή εμφάνιση, αξιοπρεπέστατη προσπάθεια, άντεξαν στην πίεση του γαλλικού πληρώματος με το Renault 5 Turbo, πήραν την 5η θέση και πέτυχαν την 4η νίκη τους για φέτος στο Ελληνικό Πρωτάθλημα.
Αντίστοιχα οι Γάλλοι Eric Guignard – Didier Meffre με το Renault τερμάτισαν στην 6η θέση γενικής.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 1
Η κατηγορία με τις λιγότερες συμμετοχές, τρεις σε αριθμό, ήταν η κατηγορία 1. Ένα πλήρωμα μόνο κατάφερε να τερματίσει, οι Oldrich Kovarik – Petr Dufek με το παλαιότερο αυτοκίνητο του αγώνα, ένα Skoda Octavia Super του 1961.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 2
Πρώτοι τερμάτισαν οι Δημήτρης Αμαξόπουλος – Χαρά Μωραΐτη με μια Toyota Corolla, αποφεύγοντας τις κακοτοπιές.
Στην δεύτερη θέση τερμάτισε ένα πλήρωμα που ξεκίνησε φέτος τους αγώνες, οι Δημήτρης Μελάς – Ευστάθιος Βαρδαξής με Porsche 911 SC., ενώ στην τρίτη θέση τερμάτισε ένα ιταλικό πλήρωμα. Ο οδηγός 75 ετών (ο γηραιότερος οδηγός του αγώνα) με 50 χρόνια προϋπηρεσία στους αγώνες ράλλυ, Paolo Pasutti με συνοδηγό τον Giovanni Battista και αυτοκίνητο μια Porsche 911 Carrera RS 3.0.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 3
Οι πρώτοι γενικής του αγώνα ήταν και οι νικητές στην κατηγορία 3, οι Marty Mc Cormack – Barney Mitchell με το Ford Escort MK II.
Δεύτεροι τερμάτισαν οι -«δικοί μας»- Μάριος Σταφυλοπάτης – Γιώργος Χατζηρήγας με Ford EscortRS 2000 MK II και αυτοί έχοντας στο ιστορικό τους τρεις νίκες την φετινή χρονιά.
Τρίτοι ήταν οι Γάλλοι Eric Guignard – Didier Meffre, που έβαλαν για πρώτη φορά σε χωμάτινες ειδικές το Renault 5 Turbo, κάνοντας ένα απροβλημάτιστο αγώνα.
Στην κατηγορία 3 συμμετείχε και το μοναδικό πλήρωμα από την Β. Ελλάδα και συγκεκριμένα από την πόλη της Θεσσαλονίκης. Οι Αντώνης Γκάνος – Πέτρος Κώνστας με μια σπάνια Mercedes 500 SL.
Στον πρώτο αγώνα του αυτοκινήτου κινήθηκαν με μέτρο απέφυγαν τις κακοτοπιές των δύσκολων ειδικών διαδρομών και τερμάτισαν στην 7η θέση της κατηγορίας και στην δεύτερη της 3/ D2.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 4
Στην κατηγορία με τις περισσότερες συμμετοχές (20), πρώτοι τερμάτισαν οι δεύτεροι γενικής του αγώνα, Ιταλοί Valter Pierangioli – Sauro Farnocchia με το Ford Sierra Cosworth RS 4X4.
Δεύτεροι τερμάτισαν οι Ernie Graham – Karen Graham με το Ford Escort RS MK II και τρίτοι οι Τσέχοι Oldrich Kovarik Junior – Marek Kapic με Skoda Favorit 136 L. Ο οδηγός είναι υιός του νικητή της κατηγορίας 1 και ο νεαρός έχει ξεκινήσει τους αγώνες ράλλυ από το 2008 και αγωνίζεται μόνο με αυτοκίνητα Skoda.
ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
- Martin Mc Cormack – Barney Mitchell Ford Escort RS MK II
- Valter Pierangioli – Sauro Farnocchia Ford Sierra Cosworth 4X4
- Ernie Graham – Karen Graham Ford Escort RS MK II
- Oldrich Kovarik – Marek Kapic Skoda Favorit 136L
- Μάριος Σταφυλοπάτης – Γιώργος Χατζηρήγας Ford Escort RS MK IΙ
- Eric Guignard – Didier Meffre Renault 5 Turbo
- Γιώργος Παραδείσης – Πλούταρχος Στεργίου Ford Escort RS 2000
- Κώστας Αργυρίου – Σταμάτης Λάσκος Toyota Starlet
- Κώστας Παπαδημητρίου – Μανώλης Σιγάλας Toyota Starlet EP 71
- Δημήτρης Αμαξόπουλος – Χαρά Μωραΐτη Toyota Corolla
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ LEGENDS
Όπως είπαμε και πιο πάνω στην κατηγορία Legends, υπήρχαν μόνο οκτώ συμμετοχές, από τις οποίες όμως τερμάτισαν μόνο οι τέσσερις. Ο αγώνας του κυπέλλου Legends διεξήχθη παράλληλα με το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις στην ίδια διαδρομή και συμμετείχαν αυτοκίνητα της κατηγορίας Α και Ν, από το 1991 έως το 2000.
Νικητές του κυπέλλου ήταν οι Ανδρέας Χριστοδουλάκης – Σταύρος Αναμολίδης με Subaru Legacy 4wd. Κινήθηκαν με «μυαλό» με το βλέμμα στον τερματισμό και πήραν την πρώτη τους νίκη σε επίπεδο γενικής. Πολύ καλή εμφάνιση, μετά από 16 περίπου χρόνια απραξίας…
Στην δεύτερη θέση τερμάτισαν οι Αχιλλέας Χριστοδούλου – Επαμεινώνδας Καρανικόλας με Mitsubishi Lancer Evo VI. Εγκατέλειψαν στο δεύτερο σκέλος, επανήλθαν στο τρίτο με super rally, κέρδισαν όλες τις ειδικές διαδρομές του σκέλους και πήραν την δεύτερη θέση.
Τρίτοι τερμάτισαν οι Κυριάκος Βυτόγιαννης – Δημήτρης Βυτόγιαννης με Subaru Impreza GT Turbo στην δεύτερη τους συμμετοχή στον αγώνα.
Τέταρτοι τερμάτισαν οι Βασίλης Καραθανάσης – Ελένη Καραθανάση με Opel Asta Gsi 16 V, που ήταν και το μοναδικό αυτοκίνητο με κίνηση στους δυο τροχούς που τερμάτισε στην κατηγορία Legends.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ID PAPAS