Moto NewsNews

Honda: Οι 10 πρεμιέρες της στην EICMA 2023

Στη φετινή EICMA στο Μιλάνο, η Honda παρουσίασε την πλήρη γκάμα της για το 2024, με σημείο αναφοράς τέσσερα νέα ονόματα μοντέλων, σημαντικές βελτιώσεις σε άλλα τέσσερα (δύο εκ των οποίων θα είναι διαθέσιμα με μια παγκοσμίως πρώτη τεχνολογία μοτοσυκλετών) και μια πρωτότυπη έκδοση του επόμενου, αμιγώς ηλεκτρικού δίτροχου που πρόκειται να ενταχθεί στην ευρεία και ποικίλη γκάμα της μάρκας…

1. Νέα CB1000 Hornet

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται το νέο, κορυφαίο μέλος της συνεχώς διευρυνόμενης οικογένειας Hornet της Honda, η CB1000 Hornet.

Η νέα «γυμνή» ναυαρχίδα, χρησιμοποιεί μία βελτιωμένη έκδοση του εν σειρά τετρακύλινδρου κινητήρα της CBR1000RR Fireblade του 2017, που αποδίδει μέγιστη ισχύ πάνω από 150 ίππους και ροπή πάνω από 100 Nm.

Ο κινητήρας αυτός περικλείεται από ένα ολοκαίνουργιο, ατσάλινο πλαίσιο διπλής δοκού, που προσφέρει ένα μοναδικό συνδυασμό δυναμικής απόδοσης στις στροφές και ευστάθειας, με τη βοήθεια του ανεστραμμένου πιρουνιού Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP) 41χλστ. το οποίο προσφέρει δυνατότητα ρύθμισης συμπίεσης και επαναφοράς, και συνδυάζεται με πίσω αμορτισέρ με μοχλικό Pro-link της Showa.

Εμφανισιακά, η σχεδίαση είναι απέριττη και δυναμική. Τα κυρίαρχα στοιχεία της είναι οι ισχυροί, εξαιρετικά συμπαγείς διπλοί προβολείς LED και το ρεζερβουάρ «σήμα κατατεθέν» της Hornet, το οποίο είναι φαρδύ μπροστά και στενεύει έντονα πίσω, ενώ η προσέγγιση αυτή αντικατοπτρίζεται και στη μινιμαλιστική σχεδίαση της σέλας, υπογραμμίζοντας την παραδοσιακή σχεδιαστική φιλοσοφία της Hornet με τη στενή μέση.

2. Νέα CB500 Hornet

Η οικογένεια Hornet θα αποκτήσει ένα νέο τρίτο μέλος για το 2024. Πρόκειται για τη CB500 Hornet η οποία εισάγει ένα νέο, δυναμικό στυλ εμπνευσμένο από τις δύο μεγαλύτερες αδελφές της, καθώς και αεροδυναμική απόδοση που αρμόζει στο εμβληματικό όνομα Hornet.

Το φέρινγκ της CB500 Hornet ενσωματώνει αεραγωγούς εκατέρωθεν του προβολέα, που κατευθύνουν τη ροή του αέρα επάνω από το ρεζερβουάρ, με στόχο τη γραμμική αίσθηση κατά το χειρισμό της μοτοσυκλέτας, με αυξημένη πληροφόρηση για τον αναβάτη, τη στιγμή που ένας νέος προβολέας LED με μεγαλύτερο πλάτος δέσμης, προσφέρει αυξημένη ορατότητα.

Όσο για τον κινητήρα, η ισχύς και η ροπή του κινητήρα των 471 κ.εκ. πληρούν τις απαιτήσεις της άδειας A2 (μέγιστη ισχύς 47,6 Ps (35kW) και ροπή 43Nm) ενώ οι βελτιστοποιημένες ρυθμίσεις στο σύστημα ψεκασμού καυσίμου, βελτιώνουν την αίσθηση της επιτάχυνσης από τις χαμηλές στροφές.

3. Νέα CBR600RR

Μετά από έξι χρόνια απουσίας από την ευρωπαϊκή γκάμα της Honda, η πολυαγαπημένη και εκρηκτική CBR600RR επιστρέφει το 2024 για να αναζωογονήσει τη μεσαίου κυβισμού, supersport κατηγορία.

Εξοπλισμένη με προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα και αεροδυναμικά στοιχεία εμπνευσμένα από το MotoGP, η νέα CBR600RR είναι μία πολύστροφη τετρακύλινδρη μοτοσυκλέτα «κόσμημα», ενώ ο κινητήρας που της δίνει «ψυχή», είναι σημαντικά βελτιωμένος σε σχέση με την προηγούμενη εκδοχή του και αποδίδει μέγιστη ισχύ 121 ίππων (89kW) στις 14.250 σ.α.λ. και 63 Nm ροπής στις 11.500 σ.α.λ.

Η δυναμική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας χαρακτηρίζεται από ευκολία κατά το χειρισμό, άμεσες αλλαγές κατεύθυνσης αλλά και σταθερότητα, χάρη στο αλουμινένιο πλαίσιο διπλής δοκού με αλουμινένιο ψαλίδι, το ανεστραμμένο πιρούνι Showa Big Piston USD 41 χλστ., το πίσω αμορτισέρ της Showa με μοχλικό Pro-Link και τα φέρινγκ με αεροδυναμικά πτερύγια (winglets) προερχόμενα από το MotoGP.

4. Νέα NX500

Η εμβληματική ονομασία “NX” επιστρέφει στη γκάμα της Honda, με τη μορφή της νέας NX500.

Με τα αρχικά “NX” να σημαίνουν ‘New X-over’, η ΝΧ500 έχει σχεδιαστεί για απολαυστική οδήγηση, τόσο σε δρόμους με στροφές και στο χώμα, όσο και σε μακρινές διαδρομές, ενώ βασισμένη στη δημοτικότητα της απερχόμενης CB500X, υιοθετεί νέο στυλ και βελτιώνεται ως προς τις προδιαγραφές και τις επιδόσεις.

Πιο συγκεκριμένα, η δυναμική συμπεριφορά και η αίσθηση της μοτοσυκλέτας έχουν βελτιωθεί χάρη στο μειωμένο κατά τρία κιλά συνολικό βάρος (έχει δεχθεί μείωση βάρους 1,5 κιλού, μόνο από τις νέες ελαφριές ζάντες από χυτό αλουμίνιο με 5 μπράτσα) που είναι πλέον 196 κιλά (πλήρες υγρών), στη βελτιστοποίηση της σκληρότητας του ελατηρίου και της απόσβεσης για το ανεστραμμένο πιρούνι Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP) 41 χλστ. και στην πιο ισχυρή επιτάχυνση χάρη στις νέες ρυθμίσεις του συστήματος ψεκασμού καυσίμου.

5. CBR500R

Η μοτοσυκλέτα εισαγωγής στην οικογένεια CBR, εκπροσώπου της supersport κατηγορίας της Honda, έχει επίσης ανανεωθεί σημαντικά για το 2024.

Η μοντέρνα και εκτενώς ανανεωμένη σχεδίαση, που είναι εμπνευσμένη από τη Fireblade, περιλαμβάνει νέο προβολέα και πίσω φωτιστικό σώμα, καθώς και νέο φέρινγκ με αεροδυναμικά πτερύγια (winglets) για γραμμική αίσθηση κατά το χειρισμό και αυξημένη πληροφόρηση για τον αναβάτη. Τα νέα γραφικά και χρώματα ενισχύουν την «baby Blade» εμφάνιση της CBR500R και οι νέες ρυθμίσεις του συστήματος Ηλεκτρονικού Ψεκασμού Καυσίμου, βελτιώνουν την αίσθηση της επιτάχυνσης από τις χαμηλές στροφές.

6. CB650R και CBR650R

Η «γυμνή» μεσαίου κυβισμού CB650R της Honda, όπως και η αδελφή της, CBR650R, ανανεώνονται σχεδιαστικά και εμπλουτίζονται με νέες τεχνολογίες για το 2024.

Η μοναδική Sports Café εμφάνιση της CB650R έχει εξελιχθεί ώστε να δίνει την εικόνα μιας πιο δυναμικής και στοχευμένης στην οδηγική απόλαυση μοτοσυκλέτας. Μεταξύ των στοιχείων που ξεχωρίζουν είναι ο νέος, κεκλιμένος προβολέας τεχνολογίας LED, τα νέα καλύμματα και το πιο αιχμηρό νέο πίσω τμήμα της μοτοσυκλέτας με επίσης νέο, πίσω φωτιστικό σώμα.

Στη CBR650R, οι επανασχεδιασμένοι διπλοί προβολείς LED συνδυάζονται με ανανεωμένα πάνω και κάτω φέρινγκ που, μαζί με την ανανεωμένη σχεδίαση της ουράς, εξασφαλίζουν μυώδη εμφάνιση, με λεπτές γραμμές και ελκυστικές γωνίες που ενισχύουν το σπορ χαρακτήρα της.

7. Honda E-Clutch

Η CB650R και η CBR650R είναι επίσης οι πρώτες μοτοσυκλέτες της Honda που διατίθενται με την πρωτοποριακή τεχνολογία Honda E-Clutch. Πρόκειται για το πρώτο στον κόσμο, πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα διαχείρισης συμπλέκτη για μηχανικό κιβώτιο μοτοσυκλέτας πολλαπλών σχέσεων, που έχει σχεδιαστεί για ακόμα πιο ευχάριστη και απολαυστική οδήγηση, τόσο για τον αρχάριο όσο και για τον έμπειρο αναβάτη.

Το σύστημα Honda E-Clutch καταργεί την ανάγκη χρήσης της μανέτας του συμπλέκτη, τόσο στα ανεβάσματα όσο και στα κατεβάσματα σχέσεων. Ο αναβάτης απλά χειρίζεται το μοχλό αλλαγής σχέσεων του κιβωτίου για ταχύτατες και αξιόπιστες αλλαγές, όπως ακριβώς και με ένα quickshifter. Κατά τη διάρκεια της αλλαγής σχέσεων, το σύστημα συνδυάζει αρμονικά μια λειτουργία τεχνητού «πατιναρίσματος», με τη διακοπή του ψεκασμού καυσίμου και τον έλεγχο του χρονισμού ανάφλεξης για την εξάλειψη των κραδασμών, με στόχο μια εξαιρετικά ομαλή εμπειρία οδήγησης.

Η χρήση της μανέτας του συμπλέκτη δεν απαιτείται επίσης κατά την εκκίνηση ή την ακινητοποίηση της μοτοσυκλέτας. Το σύστημα Honda E-Clutch ενεργοποιείται με την εκκίνηση του κινητήρα και διαχειρίζεται ομαλά και τις δύο αυτές περιπτώσεις. Αν το επιθυμεί, ο αναβάτης μπορεί να χειριστεί κανονικά τη μανέτα του συμπλέκτη ή να απενεργοποιήσει το σύστημα, μέσω του πίνακα οργάνων.

8. CBR1000RR-R Fireblade και CBR1000RR-R Fireblade SP

Για το 2024, η CBR1000RR-R Fireblade και η SP παραλλαγή της, εξελίσσονται ακόμα περισσότερο με μία σειρά βελτιώσεων στον κινητήρα και το κιβώτιο, που αυξάνουν σημαντικά την απόδοση στις μεσαίες στροφές και την απόκριση στο γκάζι.

Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία καθώς και πολλά από τα επιτεύγματα της HRC στον τομέα της ανάπτυξης, η απόδοση ροπής και ισχύος των 113 Nm και των 217 ίππων της CBR1000RR-R Fireblade SP έχει αλλάξει σημαντικά, για καλύτερη επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών και εκρηκτική απόδοση στις υψηλές στροφές. Όλα αυτά ενισχύονται από τις νέες, πιο κοντές σχέσεις και την κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης, το επανασχεδιασμένο μεσαίο φέρινγκ με τα νέα αεροδυναμικά πτερύγια (winglets), καθώς και από το βελτιστοποιημένο, ελαφρύτερο πλαίσιο.

Ταυτόχρονα, η προσθήκη ενός Διπλού Μηχανισμού Συστήματος Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Γκαζιού (2-Motor Throttle By Wire) βελτιώνει τον έλεγχο στο μερικό άνοιγμα του γκαζιού και αυξάνει το φρένο του κινητήρα. Οι ελαφρύτεροι στροφαλοθάλαμοι, στροφαλοφόρος άξονας και μπιέλες, μαζί με το βελτιωμένο χρονισμό των βαλβίδων και την αυξημένη σχέση συμπίεσης, εξασφαλίζουν ότι η CBR1000RR-R Fireblade SP αντλεί περισσότερη ισχύ από κάθε κύκλο καύσης, ενώ οι αλλαγές στο τελικό της Akrapovič (στάνταρ εξοπλισμός) μειώνουν τον παραγόμενο ήχο από την εξάτμιση κατά 5dB.

Τέλος, η έκδοση SP της CBR1000RR-R Fireblade είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο που χρησιμοποιεί τη νέα, τρίτη γενιά του ανεστραμμένου πιρουνιού Öhlins Smart Electronic 43χλστ. S-EC3.0 (SV) NPX USD. Προσφέρει επίσης έναν ‘οδηγό’ ρύθμισης προφόρτισης ελατηρίου μέσω του πίνακα οργάνων, ο οποίος προσφέρει στους αναβάτες έναν κατανοητό και εύκολο τρόπο, ώστε να ρυθμίζουν ιδανικά τη Fireblade τους. Οι νέες, ακτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo Stylema R προσφέρουν σταθερά υψηλή απόδοση πέδησης.

9. CRF1100L Africa Twin και Africa Twin Adventure Sports

Η EICMA σηματοδοτεί επίσης το δημόσιο ντεμπούτο της νέας CRF1100L Africa Twin και της έκδοσης Adventure Sports, οι οποίες έρχονται ανανεωμένες σε επίπεδο επιδόσεων και πρακτικότητας για το 2024.

Και τα δύο μοντέλα έχουν αυξημένη κατά 7% μέγιστη ροπή, η οποία αποδίδεται 750 σ.α.λ. νωρίτερα χάρη στις αλλαγές στη σχέση συμπίεσης, στο χρονισμό των βαλβίδων, στους αυλούς εισαγωγής και στις ρυθμίσεις της ECU. Οι βελτιώσεις στο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη εξασφαλίζουν ότι οι επιλεγμένες σχέσεις του κιβωτίου ταιριάζουν απόλυτα στα νέα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα, παράλληλα με βελτιωμένη ανίχνευση στροφών και ακόμα πιο φυσική αίσθηση κατά την εκκίνηση και την αλλαγή από πρώτη σε δεύτερη σχέση.

Παράλληλα, η CRF1100L Africa Twin θα διατίθεται τώρα προαιρετικά και για πρώτη φορά με την ανάρτηση Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA), η οποία προσφέρει βελτιστοποιημένη απόσβεση σε όλες τις συνθήκες οδήγησης, καθώς και τη δυνατότητα αλλαγής της προ-φόρτισης του πίσω ελατηρίου εν κινήσει, μέσω της οθόνης αφής 6,5 ιντσών.

10. SC e: Concept

Ένα ακόμα ενδιαφέρον έκθεμα στο περίπτερο της Honda στην EICMA είναι το SC e: Concept, μία πρωτότυπη έκδοση του δεύτερου ηλεκτρικού δίτροχου της εταιρείας για την Ευρώπη, μετά την άφιξη του ηλεκτρικού EM1 e το 2023 σε ορισμένες βασικές ευρωπαϊκές αγορές.

Το SC e: Concept διαθέτει χαρακτηριστική μοντέρνα σχεδίαση, μεγάλο επίπεδο πάτωμα και μεγάλη σε μήκος και πλάτος σέλα. Θα είναι εξοπλισμένο με δύο εναλλάξιμες μπαταρίες Honda Mobile Power Pack e: για μεγαλύτερη αυτονομία, υποστηρίζοντας τους πελάτες που αναζητούν ένα αθόρυβο και συμπαγές μέσον για τις μετακινήσεις τους στην πόλη, απαλλαγμένο από εκπομπές ρύπων, με το πρόσθετο πλεονέκτημα της άνετης επαναφόρτισης στο σπίτι.

Το ‘SC’ αποτελεί συντομογραφία του scooter, που σημαίνει ότι οι κάτοχοι διπλώματος οδήγησης Α1 θα μπορούν να οδηγήσουν την έκδοση μαζικής παραγωγής, η οποία αναμένεται να φτάσει μέχρι το 2025.

Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!