full screen background image
Search
Παρασκευή 3 Απρίλιος 2020
  • :
  • :

Τέσσερις μέρες, 943 χιλιόμετρα και 134 λίτρα βενζίνης για χάρη του Hyundai i30N Performance…

Blue Pill

Για άλλους αποτελεί τη μοναδική πηγή νεότητας, για άλλους μια λύση για περαιτέρω διεύρυνση της φαντασίας και για μας την απαραίτητη δόση αδρεναλίνης που χρειαζόμαστε για να κρατιόμαστε σε φόρμα!

Η εμφάνιση αλλάζει. Είτε είναι σε μορφή χαπιού, είτε σε μορφή υγρού, είτε ακόμα και σε μορφή αυτοκινήτου, όπως την περίπτωσή μας, ενώ κύριο χαρακτηριστικό είναι πάντα το μπλε χρώμα…

Είναι Δευτέρα πρωί…

…ή αλλιώς η αρχή της εβδομάδας που για πολλούς είναι η χειρότερη μέρα αυτής (βλ. Αρκά!), ενώ για μας κάθε άλλο, ειδικά όταν ενισχύεται ακόμα περισσότερο λόγω της άφιξης του i30Ν στα γραφεία μας για την προγραμματισμένη δοκιμή…

Μπορεί να μην είναι η πρώτη φορά που θα το έχουμε στη διάθεσή μας, καθώς το οδηγήσαμε και παλαιότερα στην πίστα των Μεγάρων (δες εδώ), αλλά τώρα θα μπορέσουμε να αποκομίσουμε μια πιο ολοκληρωμένη άποψη, μιας και θα συνυπάρξουμε μαζί για τέσσερις μέρες.

Τέσσερις μέρες, που μπορεί να ακούγονται αρκετές ωστόσο απ’ ότι φάνηκε στην πορεία δεν σου φτάνουν για να το χορτάσεις και μάλλον το i30Ν θα πρέπει να περάσει στην κυριότητά σου για κάτι τέτοιο!

Σε κάθε περίπτωση όμως σου δίνει τη δυνατότητα να ζήσεις -έστω και προσωρινά- μαζί του σε αρκετά διαφορετικές συνθήκες, από τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις έως τις μετακινήσεις σε ανοιχτούς δρόμους, και φυσικά σε δικές σου επαρχιακές διαδρομές που χαρακτηρίζονται από «σφικτό» στροφιλίκι και τις γνωρίζεις από την άμεση εμπλοκή σου με τα τοπικά Ραλλύ.

Το σχέδιο απλό, αλλά συνάμα απαιτητικό. Μοίρασμα ημερών σε αντίστοιχες δράσεις! Για την πρώτη μέρα λοιπόν το μενού λέει μετακίνηση εντός πόλεως, για την δεύτερη γύρος του πρώτου ποδιού Χαλκιδικής (για να πάρεις μια γεύση και από αυτοκινητόδρομο), για την τρίτη «κύκλωμα» του δεύτερου ποδιού Χαλκιδικής με τα απολαυστικά στροφιλίκια και για την τέταρτη και τελευταία, όλες τις Ε.Δ. από το γνωστό Ράλλυ Δ.Ε.Θ. με αφετηρία το κοντινό σε εμάς «Λιβάδι» και τελικό προορισμό τον Χολομώντα.

Πριν από όλα όμως παρατηρείς τη «συσκευασία»…

Μπλε ή μάλλον γαλάζιο… σε κάθε περίπτωση το ιδιαίτερο αυτό χρώμα σε μαγεύει. Μαζί του και τα απαραίτητα στοιχεία που το κάνουν να διαφοροποιείται από οποιοδήποτε άλλο i30 στο δρόμο.

Έχουμε και λέμε…άγρια μάσκα, νέα φωτιστικά με μαύρο περίγραμμα, μεγαλύτεροι θόλοι για να χωρούν οι ζάντες των 19 ιντσών, κόκκινες δαγκάνες με το χαρακτηριστικό “Ν”, μαύρη αεροτομή με ενσωματωμένο το τρίτο φως των φρένων (τύπου LED) σε τριγωνική μορφή, πιο επιθετικοί προφυλακτήρες εμπρός – πίσω, με το δεύτερο να φιλοξενεί και έναν μαύρο διαχύτη -με τις απολήξεις των εξατμίσεων ακροβολισμένες- και φυσικά το λογότυπο “Ν” τόσο στη γρίλια εμπρός και στην πέμπτη θύρα, όσο και στο τελείωμα των μαρσπιέ και φυσικά στις πόρτες (στο αυτοκίνητο δοκιμής).

Ένα γράμμα που πίσω του κρύβει μια ολόκληρη ιστορία και σύμφωνα με την Hyundai προκύπτει από τρεις παράγοντες. Ο πρώτος είναι η πόλη Namyang στη Ν. Κορέα όπου και εδρεύει το κέντρο έρευνας και τεχνολογίας της εταιρείας, ο δεύτερος είναι το διάσημο Nürburgring όπου εξελίχθηκε, δοκιμάστηκε και βελτιώθηκε το i30N και ο τρίτος είναι το ότι αν το περιστρέψεις κατά 90ο σχηματίζει ένα γρήγορο σικέιν, κάτι που -σύμφωνα με τους Κορεάτες πάντα- χαρακτηρίζει το νέο μοντέλο υψηλών επιδόσεων.

Διαβάστε το φύλλο οδηγιών πριν τη χρήση…

Στα ενδότερα, η εικόνα πιο «προσγειωμένη», με τις διαφορές να εντοπίζονται στα λογότυπα “N” που κοσμούν το εσωτερικό, στα τύπου μπάκετ καθίσματα, στις αλουμινένιες πεταλιέρες και στο νέο -ειδικά σχεδιασμένο για το i30N- τιμόνι που στην αριστερή πλευρά του φιλοξενεί ένα μπουτόν για τις διαθέσιμες επιλογές οδήγησης (Normal, Sport και Eco) και στη δεξιά του ένα αντίστοιχο με την ένδειξη “Ν”, από το οποίο ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει το ομώνυμο πρόγραμμα οδήγησης.

Το τελευταίο, με μέσο προβολής την οθόνη αφής των 8 ιντσών που βρίσκεται στο ταμπλό, δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να προσαρμόσει στα μέτρα του την απόκριση του κινητήρα, την απόσβεση της ανάρτησης, τον ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας (ESC), τον ήχο του κινητήρα, το σύστημα διεύθυνσης, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό (E-LSD) και τη λειτουργία Rev Matching, με την τελευταία να ρυθμίζει αυτόματα τις στροφές του κινητήρα όταν ο οδηγός κατεβάζει σχέση στο κιβώτιο, κάνοντας στην ουσία από μόνο του (!) την περιβόητη διαδικασία «μύτη-τακούνι».

Μάλιστα, η κάθε μία από τις παραπάνω παραμετροποιήσεις έχει τρία στάδια με αποτέλεσμα ο οδηγός να έχει στην διάθεσή του 1.944 συνδυασμούς, ενώ φυσικά δε λείπει και το -γνωστό από τους αγώνες- Launch Control, το οποίο σου επιτρέπει να έχεις για πέντε δευτερόλεπτα το γκάζι τέρμα πατημένο με την πρώτη σχέση επιλεγμένη και απελευθερώνοντας τον συμπλέκτη να εκκινείς ακαριαία, χωρίς άσκοπα σπινιαρίσματα και χάσιμο χρόνου.

Πράγματα, που σίγουρα απαιτούν χρόνο τόσο για μελέτη στο βιβλίο οδηγιών, όσο και για πειραματισμό…

Δύναμη σε συγκεκριμένη δοσολογία…

…που στην συγκεκριμένη περίπτωση παρέχεται από έναν δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, απόδοσης 275 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. με ροπή 353 Nm διαθέσιμη μεταξύ 1.450 και 4.700 σ.α.λ., που σε διαδικασία overboost εκτοξεύεται στα 378 Nm και την έχει στη διάθεσή του ο οδηγός για 18 δευτερόλεπτα.

Σε αριθμούς, τα παραπάνω μεταφράζονται σε 3,3 δευτερόλεπτα για το 0-60 χλμ./ώρα, σε 6,1 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα, σε 8,0 δευτερόλεπτα για το 0-120 χλμ./ώρα και σε 22,9 δευτερόλεπτα για το 0-200 χλμ./ώρα, την στιγμή που η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα!

Κι όμως αρχίζουν οι παρενέργειες…

…από την πρώτη κιόλας στιγμή που γυρνάς το κλειδί στη μίζα και το «γουργουριτό» του δίλιτρου κινητήρα σε προκαλεί. Στην αρχή χαμογελάς και σφίγγεις το τιμόνι λέγοντας «καλά θα περάσουμε», σε δεύτερο χρόνο κουμπώνεις 1η και γλυκαίνεσαι από την αίσθηση του κιβωτίου και σε τρίτο χρόνο αρχίζεις να κυλάς τα πρώτα μέτρα σου…

Η περιέργεια, γνωστό «ατού» του ανθρώπου, σε προκαλεί να αρχίσεις να δοκιμάζεις τους γαλάζιους διακόπτες στο τιμόνι. Στο sport αντιλαμβάνεσαι την αλλαγή, αλλά όχι σε μεγάλο βαθμό. Δοκιμάζεις το δεξή διακόπτη με το Ν και εκεί χάνεται η γη κάτω από τα πόδια σου! Η απόκριση του γκαζιού πιο γρήγορη και από την αντίληψη, το τιμόνι βαρύ όσο πρέπει και ο ήχος (Αχ! Αυτός ο ήχος) σε πορώνει, ενώ το rev matching που μπήκε σε λειτουργία σε κάνει να κατεβάζεις επίτηδες ταχύτητες για να ακούς τις «ξερογκαζιές» και να ταξιδεύεις, μέχρι να αντιληφθείς ότι αν συνεχίσεις με αυτό το πρόγραμμα εντός πόλεως και με τις αμέτρητες λακκούβες των ελληνικών δρόμων θα χρειαστείς σύντομα να επισκεφτείς τον ορθοπεδικό σου!

Ξανά γυρνάς στο Normal για να διανύσεις τα πρώτα χιλιόμετρα εντός πόλεως και σαφώς το καυτό μικρομεσαίο μοντέλο γίνεται πιο πολιτισμένο, την ώρα που έχεις την απαραίτητη δύναμη για να προσπεράσεις οτιδήποτε σε καθυστερεί, ενώ ανυπομονείς για να βγεις εκτός πόλεως…

Την επόμενη μέρα το μενού έχει πατημένες καμπές και αυτοκινητόδρομο, με τον γαλάζιο πύραυλο να ταξιδεύει με την ίδια άνεση με τις συμβατικές εκδόσεις και μάλιστα με «φυσιολογικές» καταναλώσεις, που κυμαίνονται λίγο πάνω από τα 8 λίτρα/100χλμ.

Περνώντας τώρα στα πιο απαιτητικά στροφιλίκια του δευτέρου ποδιού και επιλέγοντας το πρόγραμμα “N” αρχίζει το πάρτυ! Εσύ, αρχικά, πρωτοετής σε φάση γνωριμιών, ενώ σε δεύτερο χρόνο γίνεσαι ο διοργανωτής αυτού του πάρτυ, καθώς το i30Ν σε κάνει να νιώθεις οικεία και αφού πλέον το έχεις γνωρίσει καλά, μπορείς και πιέζεις…

Το καυτό μικρομεσαίο μοντέλο ακολουθεί πιστά, γίνεται άκρως συμμετοχικό και αντιδρά μαγικά στο πάτα-άσε του γκαζιού, ενώ το μπλοκέ βάζει επιδεικτικά τη μούρη μέσα, η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά περιορίζοντας εντελώς τις κλίσεις και τα διαδοχικά σκασίδια της εξάτμισης σε συνδυασμό με τον ήχο από το φιλτροκούτι σε πορώνουν και κατ’ επέκταση σε κάνουν να χάνεις το μέτρο, τη στιγμή που σκέφτεσαι πως με ένα «κλουβί» θα μπορούσε κάλλιστα να τρέξει σε οποιονδήποτε αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος.

Ο απολογισμός…

Τέσσερις μέρες, 943 διανυθέντα χιλιόμετρα και 134 λίτρα βενζίνης έφτασαν για να μας πείσουν για την εξαιρετική δουλειά που έκαναν οι Κορεάτες και να τους υποκλιθούμε για ακόμα μία φορά (η πρώτη έγινε στα Μέγαρα), την ώρα που παραδίδουμε με λύπη το αυτοκίνητο στους -πάντοτε ευγενικούς- ανθρώπους της Hyundai στη Θεσσαλονίκη, ενώ ακόμα και τώρα που γράφονται αυτές οι αράδες νιώθεις τύψεις για το αυθόρμητο: «Δεν μπορώ να πω ότι χάρηκα που σας είδα…»! Και πώς να χαρείς άλλωστε, όταν πρέπει να παραδόσεις ένα ακόμα ελιξίριο χαράς και να επιστρέψεις στη ρουτίνα της καθημερινότητας…

Βλέπετε, αυτό το καυτό χάτσμπακ έχει τον τρόπο να σε μεταφέρει σε κόσμους μαγικούς και να ανεβάσει την αδρεναλίνη στα ύψη, όπως άλλωστε συμβαίνει και με το «μαγικό» μπλε χαπάκι!

ΥΠΕΡ: Οδική συμπεριφορά, Αίσθηση και κλιμάκωση κιβωτίου, Ήχος κινητήρα, Μπλοκέ διαφορικό, Επιδόσεις, Τιμή, Επιλογές οδήγησης, Εμφάνιση

ΚΑΤΑ: Μικρές αλλαγές στο εσωτερικό σε σχέση με τις απλές εκδόσεις, Ευελιξία κατά τις επιτόπιες μανούβρες

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                           2.0 T-GDI

Καύσιμο                                                       Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                   1.998

Κύλινδροι                                                   4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                            16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                         275/6000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                  353(378)/1450-4700

Θέση                                                     Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                        Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                             2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                               86,0 x 86,0

Σχέση συμπίεσης                                           9,5:1

Κιλά/ίππο                                                         5,2

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                              Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                              Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                     Αεριζόμενοι δίσκοι 345×30 χλστ.

Πίσω                                         Αεριζόμενοι δίσκοι 314×20 χλστ.

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                    Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                              Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                             2,1

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                          11,6

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                               Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                               Μηχανικό 6 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                        19×8.0J

Υλικό                                                              Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                                   Pirelli P-Zero HN

Διάσταση ελαστικών                                 235/35 R19

Ρεζέρβα                                                      Κιτ επισκευής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)              4335x1795x1447

Μεταξόνιο(χλστ.)                                            2650

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                            1556

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                1564

Βάρος(κιλά)                                                      1429

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                              395

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                                     3,3

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                   6,1

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                                   8,0

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                          250

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                              7,1

Μέση τιμή δοκιμής                                         14,2

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                    15,6

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                   8,6

Αυτονομία(χλμ.)                                              497

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                          50

Εκπομπή CO2                                                   163

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                          28.750

Αυτοκίνητου δοκιμής                                   33.450

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: