full screen background image
Search
Πέμπτη 2 Απρίλιος 2020
  • :
  • :

HYUNDAI MOTORSPORT: Η πορεία για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα…

H Hyundai Motorsport είναι υπεύθυνη για τις δραστηριότητες της Hyundai στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η εταιρεία ιδρύθηκε στις 19 Δεκεμβρίου του 2012 και εδρεύει στο Alzenau της Γερμανίας, ενώ φέτος κατάφερε να φτάσει στην κατάκτηση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος.

Ας ρίξουμε μαζί μια ματιά στην πορεία της έως αυτόν τον τίτλο…

H παρουσία της Hyundai στο WRC, ξεκίνησε τη διετία 1998 – 1999 με τη συμμετοχή της στην κατηγορία F2 του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Το όνομα της ομάδας τότε ήταν Motor Sport Development MSD και επικεφαλής ήταν ο David Whitehead. Το δε αυτοκίνητο ήταν το Hyundai Coupe Kit Car.

To 1998 ήταν στην 5η θέση του Πρωταθλήματος στην κατηγορία F2, ενώ το 1999 στη δεύτερη, με οδηγό τον Kenneth Eriksson και συνοδηγό τον Staffan Parmander να παίρνουν δυο νίκες στο δικό μας Ράλλυ Ακρόπολις και στη Νέα Ζηλανδία.

Τον Σεπτέμβριο του 1999 η Hyundai παρουσίασε το Accent WRC που ήταν βασισμένο επάνω στο μοντέλο παραγωγής του Accent και με αυτό τον τρόπο μπήκε στη δεύτερη χιλιετία…

2000

Το ντεμπούτο της στο WRC η Hyundai το έκανε το 2000, με οδηγούς τους Alister McRae και Kenneth Eriksson, με πρώτο σταθμό το Ράλλυ Σουηδίας. Στο Ράλλυ Αργεντινής τερμάτισαν στην έβδομη και όγδοη θέση αντίστοιχα δίνοντας τους πρώτους βαθμούς στην ομάδα για το WRC, ενώ ο Kenneth Eriksson τερμάτισε πέμπτος στη Νέα Ζηλανδία και τέταρτος στην Αυστραλία την ίδια χρονιά.

2001

Το 2001 η Hyundai παρουσίασε μια νέα εξέλιξη του Accent WRC, η οποία είχε ως στόχο τη βελτίωση της αξιοπιστίας, αλλά η απόδοση του κινητήρα δεν ήταν ακόμη αρκετά καλή για να αμφισβητήσει τις τέσσερις τότε μεγάλες ομάδες του WRC (Ford, Mitsubishi, Peugeot, Subaru). Ωστόσο στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, στο Ράλλυ της Μ. Βρετανίας, ο Alister McRae τερμάτισε τέταρτος και ο Kenneth Eriksson έκτος.

2002

Το 2002 η Hyundai αλλάζει το δυναμικό της και φέρνει στην ομάδα τον τέσσερις φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Juha Kankkunen μαζί με τους Freddy Loix και Armin Schwarz.

Δεν μπόρεσε όμως να καταφέρει τίποτα περισσότερο από μια πέμπτη θέση του Juha Kankkunen στο Ράλλυ της Νέας Ζηλανδίας και μια τέταρτη θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

2003

To 2003 είναι μια χρονιά που η Hyundai έχει πρόβλημα με τον προϋπολογισμό της ομάδας και αποχωρεί από το WRC, τερματίζοντας και την συνεργασία με την MSD.

2012

Εννιά χρόνια αργότερα, στο σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού το 2012, η Hyundai ανακοινώνει ότι θα επιστρέψει στο WRC το 2014, χρησιμοποιώντας το μοντέλο i20 WRC.

2013

Η επόμενη χρονιά, το 2013, περιελάμβανε μόνο δοκιμές του i20 WRC, με οδηγούς εξέλιξης τους Juho Hanninen, Bryan Bouffier και Chris Atkinson.

2014

To 2014 η Hyundai Motorsport ξεκινάει για δεύτερη φορά την πορεία της στο WRC από τον πρώτο κιόλας αγώνα της χρονιάς (το Ράλλυ Μόντε Κάρλο), με πληρώματα τους Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul, Dani Sordo – Marc Marti και Hayden Paddon – John Kennard.

O Thierry Neuville ήταν ο πρώτος που κέρδισε μια θέση στο βάθρο για την ομάδα με την τρίτη θέση του στον αγώνα στο Μεξικό. Επίσης είναι και αυτός που χάρισε την πρώτη νίκη στην Hyundai Motorsport, στον αγώνα της Γερμανίας εκείνης της χρονιάς!

2015

Το 2015 δεν άλλαξε κάτι στην σύνθεση της ομάδος, με τα ίδια πληρώματα στο δυναμικό, κερδίζοντας μόνο θέσεις στο βάθρο (o Neuville στην Σουηδία, Neuville και Paddon στην Ιταλία και ο Sordo στην Ισπανία) χωρίς νίκη, με αποτέλεσμα η Hyundai να τερματίζει στην τρίτη θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

2016

Το 2016 ήταν μια καλή χρονιά για την Hyundai Motorsport, αφού πήρε δυο νίκες, μια με τον Hayden Paddon στον αγώνα της Αργεντινής και μια με τον Thierry Neuville στην Σαρδηνία. Ο Neuville μάλιστα τερμάτισε δεύτερος στο Πρωτάθλημα οδηγών, πίσω από τον τότε Πρωταθλητή και οδηγό της VW, Sebastian Ogier, ενώ η Hyundai ήταν και αυτή δεύτερη στο αντίστοιχο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

2017

Οι νέοι κανονισμοί του 2017 έφεραν τη γέννηση του Hyundai i20 Coupe WRC. Στα τρία πληρώματα προστέθηκε και αυτό των Andreas Mikkelsen – Anders Jaeger, που συμμετείχε σε τρεις αγώνες το 2017.

Μια ακόμη πολύ καλή χρονιά για την Hyundai με τον Thierry Neuville να κερδίζει τέσσερις αγώνες (Αργεντινή, Αυστραλία, Γύρο Κορσικής και Πολωνία) και οκτώ βάθρα και να τερματίζει τη χρονιά στην δεύτερη θέση, πάλι πίσω από τον Sebastian Ogier που τότε οδηγούσε για την M-Sport Ford. Έτσι, η Hyundai Motorsport τερμάτισε στη δεύτερη θέση στους Κατασκευαστές για δεύτερη συνεχή χρονιά.

2018

Μια σταθερή χρονιά το 2018 για την Hyundai, με τον Thierry Neuville να παίρνει τρεις νίκες (Σουηδία, Σαρδηνία και Πορτογαλία) και έξι βάθρα, ενώ για ακόμη μια χρονιά είναι δεύτερος πίσω από τον Sebastian Ogier στους οδηγούς, όπως και η Hyundai Motorsport στους Κατασκευαστές.

2019

Το 2019 η Hyundai, στην προσπάθεια της για την κατάκτηση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, στα ήδη υπάρχοντα πληρώματα πρόσθεσε και αυτό των Sebastian Loeb – Daniel Elena, ενώ ακόμη ένα πλήρωμα που προστέθηκε ήταν και οι Craig Breen – Paul Nagle, που θα έκαναν μόνο δυο αγώνες στη Φινλανδία και στη Μ. Βρετανία.

Τελικά ο στόχος επετεύχθη και η Hyundai Motorsport Shell Mobis WRC (όπως είναι η πλήρη ονομασία της ομάδος) είναι η Παγκόσμια Πρωταθλήτρια για το 2019, με τον Thierry Neuville να κερδίζει τρεις αγώνες (Αργεντινή, Γύρο Κορσικής και Ισπανία) και τον Dani Sordo έναν στη Σαρδηνία, δείχνοντας με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες που έχει το i20 WRC για πρωτοκαθεδρία!