ManuscriptsRace NewsRacesΑντώνης Κόλλιας

Ιστορικό Ράλλυ Μόντε Κάρλο: Είδαμε και νοσταλγήσαμε!

Βλέπουμε ακόμη και…νίκη!

Με πολλές ελπίδες για κορυφαία ελληνική διάκριση, ακόμη και… νίκη, ξεκίνησε εχθές το ουσιαστικό μέρος του φετινού, 22ου Ιστορικού Ράλλυ Μόντε Κάρλο!

Ανάμεσα στα 24 πληρώματα που ξεκίνησαν από την Αθήνα (11 ελληνικά) βρίσκονται και οι Δελαπόρτας – Μουστάκας (Golf GTI) οι οποίοι πέρυσι είχαν τερματίσει… 2οι γενικής και φέτος φιλοδοξούν -τι άλλο- από το να κατακτήσουν την πρώτη θέση!

Βέβαια, η μάχη για τις πρώτες θέσεις δεν γίνεται πλέον σε επίπεδο οδηγών ή αυτοκινήτων αλλά περισσότερο μεταξύ των λογισμικών που χρησιμοποιείται από τα διάφορα πληρώματα. Οπότε, είναι πολλοί οι απρόβλεπτοι παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την πορεία προς τη νίκη ενός πληρώματος.

Συνολικά, φέτος έχουν πάρει εκκίνηση 314 πληρώματα από 27 χώρες. Στις 7 μ.μ. (ώρα Ελλάδος) της 1ης Φεβρουαρίου, τα πληρώματα της Αθήνας μαζί με αυτά του Μιλάνου (τελευταία εκκίνηση το… 1932) ξεκίνησαν με κατεύθυνση την περιοχή Ντρόμ. Το Σάββατο 2 Φεβρουαρίου, από τις 10 π.μ., άρχισαν οι πρώτες χρονομετρημένες διαδρομές: Μοντωμπάν (10:30 π.μ. τοπική ώρα), και Λα Μόττ (12:10) για να τερματιστεί η ημέρα στη Βαλάνς με ωράριο 1ου αυτοκινήτου στις 3:10 μ.μ. Σήμερα, τα πληρώματα ξεκίνησαν τη δράση στις 08:00 π.μ. και το πρόγραμμα περιλαμβάνει τέσσερις διαδρομές ακριβείας.

Στη φετινή διοργάνωση είναι η πρώτη φορά που η Αθήνα γίνεται αφετηρία του Ιστορικού Μόντε Κάρλο κι αυτό είναι μετά την προσπάθεια της λέσχης ΣΙΣΑ και ειδικότερα του αντιπροέδρου της, Γ Δελαπόρτα. Ο οποίος, μετά την περυσινή 2η θέση γενικής έπεισε τους, Μονεγάσκους να ξανακάνουν την Αθήνα μία από τις αφετηρίες του διάσημου αγώνα όπως γινόταν με το «κανονικό» Μόντε από το 1927 μέχρι το 1975.

ΑΛΛΟΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ…

Όσοι είχαν την ευκαιρία να βρεθούν στο λόφο του Φιλοπάππου κατά την αναχώρηση των 24 πληρωμάτων (11 ελληνικά) για Πάτρα και μετά Ανκόνα, έζησαν ιδιαίτερα νοσταλγικές στιγμές καθώς γύριζαν πίσω στην εποχή που πολλά ελληνικά και ξένα πληρώματα ξεκινούσαν την μεγάλη περιπέτεια του Χειμώνα, όπως χαρακτηριζόταν, τότε, το Ράλλυ Μόντε Κάρλο!

Ειδικά την περίοδο 1960 – 1975 ήταν “must” για τους Έλληνες οδηγούς η συμμετοχή τους στον διεθνή αυτόν αγώνα!

Χρονίδης, Κουλεντιανός, Καπετανάκης, Μαρκομιχελάκης, Παπακώστας, Βουρδουμπάκης, Μαλακόπουλος, Μπελέγρης και πολλοί άλλοι οδηγοί έχουν γράψει τα ονόματά τους στο βιβλίου του διάσημου αγώνα.

Νοσταλγικά, θυμόμαστε την εποχή που, πιτσιρικάδες ακόμη, τρέχαμε στο Στάδιο, απ’ όπου ξεκινούσαν τα αυτοκίνητα. Στο μυαλό μας έχουν καταγραφεί εικόνες μοναδικές από τα πληρώματα και τα αυτοκίνητά τους. Εικόνες ενός άλλου, κόσμου, μαγικού στα μάτια μας!

Η Ελλάδα γνώριζε σε πλάτος, τότε, το αυτοκίνητο και τους αγώνες που φάνταζαν σαν συνέχεια των αρχαίων αρματοδρομιών!

Φέτος, ξανάρχισε το ίδιο σκηνικό. Τα ίδια «παλιά» αυτοκίνητα του 60, 70 και 80 αλλά σε έναν άλλο αγώνα. Δυστυχώς, δεν είναι πια ρεγκιουλαριτέ, ούτε αγώνας οδηγών ή αυτοκινήτων. Τώρα έχει γίνει αγώνας για ΤΑΜΠΛΕΤ με «κατεβασμένα» σ΄ αυτά πανάκριβα λογισμικά, σύνδεση με δορυφόρους και άλλα παρόμοια.

Δεν κερδίζει πια ο πιο γρήγορος συνδυασμός, αλλά όποιος έχει το πιο εξελιγμένο πρόγραμμα και λογισμικό προσαρμοσμένο καλύτερα στη μορφή της διαδρομής και των ωραρίων του αγώνα.

Ντάουνλόουντ, κάνσελ, ντηλήτ, ρησέτ είναι τα παραγγέλματα που ακούγονται μεταξύ οδηγού και πλοηγού, αντί να είναι τα «2η αριστερή πατημένη, 50 σε φουρκέτα δεξιά, χάνεται και 100, προσοχή στον πάγο»!

Εδώ, πλέον, ο ρόλος του συνοδηγού που είναι ο ΠΛΟΗΓΟΣ, αναδεικνύεται σε καθοριστικό παράγοντα διάκρισης και νίκης περισσότερο από τα κανονικά ραλλύ ή από τα γνησια ρεγκιουλαριτέ! Νέα ήθη – νέα έθιμα!

Δεν βαριέστε, όμως! Έστω κι έτσι η νοσταλγία ήταν παρούσα!

Είδαμε, λοιπόν, στην αφετηρία ένα λευκό 128 Ραλλύ σαν ένα κόκκινο που κάποτε είχε ξεκινήσει ο Ιταλός Τσεκάτο, ένα Ντάτσουν 240 κουπέ που…έβραζαν τα σωθικά του, το «Ακροπολικό» Σκόντα 130 RS, τον επίσης «Ακροπολικό» Βάτραχο σαν εκείνον τον εργοστασιακό του Τοϊβόνεν ή του Μπόμπ Νερέ, είδαμε 911, είδαμε Αουτομπιάνκι 112 Άμπαρθ, είδαμε Φούλβια κουπέ σαν τις εργοστασιακές που είχαν ξεκινήσει κάπου στο 68-70 από εδώ, είδαμε BMW 2002, είδαμε Άλφα Ρομέο GTV, είδαμε και νοσταλγήσαμε…

Ήταν 24 αυτοκίνητα, 11 ελληνικά, 10 γαλλικά, 1 Δανέζικο, 1 Τσέχικο και ένα εγγλέζικο/μαλτέζικο που επέλεξαν την Αθήνα για αφετηρία τους και ενός ακόμη γαλλικού με έναν εργοστασιακό «βάτραχο», δηλαδή Σιτrοεν DS.

Πέρυσι, λοιπόν, οι Γ. Δελαπόρτας – Γ. Μουστάκας, είχαν τερματίσει 2οι γενικής! Λέτε φέτος να κερδίσουν; Γιατί όχι. Όλοι τους το ευχόμαστε!

Και μακάρι η εκκίνηση από την Ελλάδα να τους φέρει γούρι!

Related posts
In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Αγωνιστικά Πορτρέτα: Αντώνης Στιβαχτάρης

MotorsportRace News

Ο Ιορδάνης Σερδερίδης στο Ράλλυ Σαφάρι...

HotIn Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolWRCΧρήστος Κίτσος

Ράλλυ Σαφάρι: Με τα Snorkel σε «πρώτο πρόσωπο»…

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!