Auto NewsNews

Και με εξακύλινδρο σε σειρά η νέα BMW M3!

Οι λάτρεις των αυτοκινήτων Μ φοβούνται ότι η ροπή της BMW προς την ηλεκτροκίνηση θα σκοτώσει την θερμική M3, αλλά αυτό δεν θα συμβεί σύντομα!

Σε μια πρόσφατη συνέντευξη που έδωσε το αφεντικό της BMW M, Frank van Meel, στο Autocar αποκάλυψε τις προτεραιότητες και τα σχέδιά του για τον εξηλεκτρισμό του ιστορικού τμήματος επιδόσεων.

Στο επίκεντρο αυτών των σχεδίων βρίσκεται η νέα γενιά του κορυφαίου σεντάν της γκάμας, της Μ3, η οποία στη νέα της γενιά θα έρθει για να δώσει τη μάχη της με αντιπάλους τόσο EV, όσο και ICE, συμπεριλαμβανομένων των Mercedes-AMG C63, Porsche Taycan και Hyundai Ioniq 5 N.

Ερωτηθείς εάν τα ηλεκτρικά και τα θερμικά M3 θα φορούν διαφορετικά σήματα, ο van Meel είπε: «Χρειάζεται να τα ξεχωρίσουμε; Ένα M3 είναι υπόσχεση, όχι κινητήρας». Αυτό λοιπόν υποδηλώνει έντονα ότι η ηλεκτρική έκδοση της Μ3 δεν θα υιοθετήσει το όνομα iM3, παρά το γεγονός ότι η BMW το έχει κατοχυρώσει ως εμπορικό σήμα.

Και ενώ η ηλεκτρική έκδοση θα προέρχεται από την επόμενη γενιά της Σειρά 3, η οποία αναμένεται να έρθει το επόμενο έτος, η έκδοση με τον εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα είναι πιθανό να είναι μια έντονα ενημερωμένη έκδοση του σημερινού «G80» M3, με σχεδιαστική επιρροή φυσικά από το πρωτότυπο Neue Klasse.

Επιπλέον των παραπάνω, ο van Meel συμπλήρωσε: «Εργαζόμαστε επίσης για τους νεότερους κανονισμούς εκπομπών ρύπων για κινητήρες εσωτερικής καύσης. Σχεδιάζουμε να συνεχίσουμε και με τα αυτοκίνητά μας εσωτερικής καύσης», ενώ δήλωσε κατηγορηματικός σε ερώτηση του Autocar σχετικά με την ευελιξία: «Η M3 θα διατηρήσει τον χαρακτηριστικό ρυθμό και τη δυναμική της ευελιξία, ανεξάρτητα από το σύστημα μετάδοσης κίνησης».

Αυτό βέβαια είναι ένα τεράστιο στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι αρκετά πιο βαριά και ο van Meel παραδέχτηκε ότι η πρώτη γενιά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιδόσεων της BMW Μ θα είναι βαρύτερη από τους προκατόχους της με τους κινητήρες καύσης, επειδή η σημερινή τεχνολογία μπαταριών τους αναγκάζει για αυξημένο βάρος, ενώ όταν φτάσουν οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης η κατάσταση θα βελτιωθεί

Επίσης τόνισε ότι με τον πολλαπλασιασμό των δημόσιων φορτιστών θα έρθει και η δυνατότητα τοποθέτησης μικρότερων μπαταριών και επομένως μείωσης του βάρους, ιδιαίτερα σημαντικό γεγονός για τα σπορ αυτοκίνητα.

Μεσοπρόθεσμα λοιπόν η προτεραιότητα του τμήματος Μ, είναι να διασφαλίσει ότι τα ηλεκτρικά του οχήματα θα παραμείνουν τόσο ευέλικτα και ελκυστικά όσο τα σημερινά του αυτοκίνητα, παρά το αναπόφευκτο επιπλέον βάρος.

Όσο για τις πληροφορίες που έχουμε μέχρι σήμερα σχετικά με την απόδοση, η ηλεκτρική M3 θα έχει τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες (που φέρεται να αποδίδουν συνολικά έως και 1.341 ίππους), με αποτέλεσμα να είναι ταχύτερη από την αντίστοιχη με τον 3,0λιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα συνοδευτεί.

Βέβαια, η επόμενης γενιάς M3, είτε στην θερμική, είτε στην ηλεκτρική της έκδοση, απέχει αρκετά χρόνια από την εμφάνισή της. Η BMW πρέπει να λανσάρει το πρώτο της μοντέλο Neue Klasse, το οποίο θα συμβεί τον επόμενο χρόνο, προτού αρχίσουμε να βλέπουμε τις εκδόσεις επιδόσεων. Μην περιμένετε λοιπόν κανένα νέο M3, ηλεκτρικό ή θερμικό, να φτάσει μέχρι το 2027 ή το 2028.

Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!