full screen background image
Search
Τετάρτη 21 Αύγουστος 2019
  • :
  • :

Lamborghini Espada

Το πιο γνωστό σπαθί!

Πενήντα χρόνια συμπληρώθηκαν από τη μέρα που ο κόσμος γνώρισε ένα από τα πιο συναρπαστικά και ίσως πιο διαχρονικά σπορ αυτοκίνητα.

Την Lamborghini Espada.

Έχοντας μόλις πέντε χρόνια ύπαρξης, σαν εταιρία κατασκευής αυτοκινήτων -αφού μέχρι τότε η δραστηριότητα της Lamborghini ήταν κυρίως τα αγροτικά μηχανήματα- και μετά την επιτυχία των μοντέλων 350 GT και Miura, o Ferruccio Lamborghini αποφάσισε να προχωρήσει στην κατασκευή και ενός τετραθέσιου σπορ αυτοκινήτου, καλύπτοντας έτσι έναν διαφορετικό χώρο αυτής της κατηγορίας.

Κι αυτό γιατί μέχρι τότε, η «άφιξη» ενός παιδιού σήμαινε -σχεδόν πάντα- και τον αποχωρισμό κάποιου πολύ ωραίου σπορ αυτοκινήτου από τον ιδιοκτήτη του, αφού αναγκαστικά δεν μπορούσαν να το μοιραστούν περισσότεροι από δύο.

Η Espada λοιπόν ερχόταν να δώσει μια παράταση αρκετών ετών, προσφέροντας τη δυνατότητα φιλοξενίας δύο επιπλέον ατόμων.

Με βάση το Marzal, ένα πρωτότυπο που είχε σχεδιάσει το 1966 ο Marcello Gandini για λογαριασμό του οίκου Bertone -και το οποίο δέχθηκε αρκετές τροποποιήσεις καθ’ υπόδειξη του Ferruccio Lamborghini- προέκυψε το 1968 η Espada 400 GT, πάντα με τις σχεδιαστικές επεμβάσεις του Gandini.

Για τον 4-λιτρο, V12 κινητήρα, των 325 (αρχικά) ίππων, με τα έξι διπλά καρμπυρατέρ της Weber, υπεύθυνος ήταν ο Gianpaolo Dallara, ήδη γνωστός από το χώρο των αγώνων, (αργότερα δημιούργησε και δική του ομάδα στη Formula 1), ενώ την κατασκευή της πλατφόρμας του πατώματος είχε αναλάβει ο οίκος Marchesi της Μόντενα.

Η Espada (που η ονομασία σημαίνει σπαθί), έκανε την πρώτη της επίσημη εμφάνιση το 1968, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης και έμεινε στην παραγωγή επί μία δεκαετία, κυκλοφορώντας σε τρεις σειρές (1968-1969 / 1969-1972 / 1972-1978), ουσιαστικά με την ίδια εξωτερική εμφάνιση, αλλά με βελτιώσεις τόσο σε μηχανικά μέρη, όσο και στο εσωτερικό.

Συνολικά πουλήθηκαν 1.217 μονάδες και από τις τρεις σειρές (186+575+456), καθιστώντας την ένα ιδιαίτερα πετυχημένο μοντέλο για την κατηγορία του (αλλά και την τιμή του), αφού μόνον η Lamborghini Countach το ξεπέρασε, χρόνια μετά.

Αρχηγοί κρατών, πετυχημένοι επιχειρηματίες και καλλιτέχνες, υπήρξαν ή παραμένουν ακόμη ανάμεσα στους ιδιοκτήτες του συγκεκριμένου αυτοκινήτου της ιταλικής φίρμας.

Σήμερα, σαράντα χρόνια μετά το τέλος της παραγωγής της, πολλά έχουν αλλάξει, τόσο στην αυτοκινητοβιομηχανία, όσο και στις καθημερινές συνήθειες και ανάγκες μετακίνησης.

Παρόλα αυτά όμως, η Espada εξακολουθεί να παραμένει ένα «σύγχρονο» αυτοκίνητο, προκαλώντας την περιέργεια και τον θαυμασμό όλων όσων τη βλέπουν.