full screen background image
Search
Παρασκευή 29 Μάιος 2020
  • :
  • :

Mazda RX-7: Έξι πράγματα που δε γνωρίζεις για το θρυλικό μοντέλο…

Ορίστε ένα μοντέλο που πολλοί μπορεί να γνωρίζουν, αλλά στην ουσία χρειάζεται συστάσεις. Φήμες θέλουν το 90% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σήμερα να έχουν υποστεί κάποιου είδους βελτίωση, ενώ θα ήταν περίεργο να συναντήσουμε ένα RX-7 στο δρόμο που να μην έχει έστω μια τροποποίηση στο αμάξωμα ή τη βαφή του.

Το όνομα RX-7 χρονολογείται πίσω στο 1978, ωστόσο ήταν η τρίτη γενιά του, που κυκλοφόρησε το 1991, η οποία έγινε η πιο διάσημη.

Και το καλύτερο είναι ότι η εμφάνισή του ακόμα και σήμερα δείχνει εξαιρετικά μοντέρνα, φρέσκια και δυναμική, όπως ήταν τον καιρό που πρωτοπαρουσιάστηκε.

Οι περισσότεροι γνωρίζουμε το αυτοκίνητο αυτό από την ταινία “Fast and Furious”, ή από το ηλεκτρονικό παιχνίδι “Gran Turismo”, ωστόσο υπάρχουν αρκετά που πιθανό να μην ξέρουμε για το ιδιαίτερο αυτό μοντέλο…

  • Οι τουρμπίνες έχουν διαδοχική λειτουργία…

Το RX-7 χρησιμοποιεί το πρώτο παγκοσμίως σύστημα διαδοχικών τούρμπο το οποίο παράχθηκε μαζικά. Ουσιαστικά, το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί δύο τουρμπίνες, οι οποίες όμως δουλεύουν η μία μετά την άλλη, αντί να στέλνουν ταυτόχρονα αέρα μέσα στον κινητήρα.

Οπότε, η πρώτη ξεκινά να λειτουργεί από τις 1.800 σ.α.λ., με τη δεύτερη να παρεμβάλλεται μετά τις 4.000 σ.α.λ., σε μια μετάβαση που γίνεται με ιδιαίτερη ομαλότητα και χωρίς κενά, θυμίζοντας τη λειτουργία των σύγχρονων τούρμπο αυτοκινήτων.

Το σύστημα αυτό είναι εξαιρετικό σήμερα, πόσο μάλλον στην εποχή του, ωστόσο όσοι βελτιώνουν τα RX-7 τείνουν να το αφαιρούν και στη θέση του να τοποθετούν μονές τουρμπίνες μεγαλύτερου μεγέθους.

  • Η βασική έκδοση είναι αρκετά… άνετη!

Παρά τον ισχυρό κινητήρα, το αυτοκίνητο στη βασική του εκδοχή είναι αρκετά πιο άνετο και εκλεπτυσμένο από όσο θα περίμενε κανείς. Με αρκετά γονίδια GT, διαθέτει άνετα αφρώδη καθίσματα, αντί για σκληρά αγωνιστικά μπάκετ, ενώ παρά το ότι διαθέτει μόλις πέντε σχέσεις μετάδοσης, είναι άνετο στον αυτοκινητόδρομο και ιδιαίτερα αθόρυβο έως τα 110 χλμ./ώρα.

  • Η έκδοση της ιαπωνική αγοράς ήταν ακόμα πιο δυνατή!

Τα RX-7 που έφτασαν στην Ευρώπη είχαν απόδοση 240 ίππων. Μπορεί σήμερα να βρίσκει κανείς τέτοια δύναμη σε ένα VW Tiguan, αλλά τη δεκαετία του 1990 τόση ισχύ είχαν μόνο αυτοκίνητα επιδόσεων, όπως η Porsche 968, η Alpine A610 ή η Jaguar XJS. Και με βάρος μόλις 1300 κιλών, το RX-7 είχε τη δυνατότητα να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 5,1 δευτερόλεπτα και να φτάνει σε τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα!

Ωστόσο, σε άλλες αγορές ο κινητήρας είχε κάποιες τροποποιήσεις, με αποτέλεσμα να «αναπνέει» καλύτερα και να αποδίδει έτσι περί τους 255 ίππους ισχύος, ενώ στην αγορά της Ιαπωνίας κυκλοφόρησε μια περιορισμένης παραγωγής έκδοση του μοντέλου με ισχύ 280 ίππων!

  • Οι πωλήσεις στη Μ. Βρετανία ήταν απογοητευτικές…

Η Mazda κατάφερε να πουλήσει συνολικά 70.000 αυτοκίνητα της τρίτης γενιάς RX-7 μεταξύ 1991 και 2002, αλλά μόλις το 0,003% από αυτά πήγε στη Μ. Βρετανία, με την αναλογία αυτή να μεταφράζεται σε μόλις 210 αυτοκίνητα. Έτσι, η διάθεση του μοντέλου σταμάτησε εκεί το 1995, λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος από την αγορά και τα περισσότερα αυτοκίνητα που συναντά κανείς σήμερα στο νησί είναι εισαγωγές από Ιαπωνία σε μεταγενέστερο χρόνο.

  • Ο κινητήρας χρειάστηκε ανακατασκευή στα περισσότερα μοντέλα!

Αρκετές είναι οι αναφορές για ζημιές στον κινητήρα του RX-7, αλλά τις περισσότερες φορές οφείλεται σε ελλιπή συντήρηση. Όπως κάθε περιστροφικός κινητήρας, έτσι και εκείνος του RX-7 «πίνει» λάδι. Η Mazda δίνει περίπου 500 ml για κάθε 1000-1500 χλμ., αλλά ακόμα και το διπλάσιο από αυτό δεν είναι υπερβολή.

Θα πρέπει να χρησιμοποιείται μεταλλικό λάδι και όχι συνθετικό ή ημι-συνθετικό, ενώ η αλλαγή του λαδιού και του φίλτρου του θα πρέπει να γίνεται κάθε 5.000 χλμ.

Τέλος, η τοποθέτηση του φίλτρου καυσίμου σε περίεργο σημείο οδηγεί πολλούς στο να παραμελούν την αλλαγή του. Το κόστος ανακατασκευής του κινητήρα σε ένα RX-7 είναι αρκετά μεγάλο αλλά όπως είπαμε και παραπάνω οφείλεται τις περισσότερες φορές σε ελλιπή συντήρηση. Έτσι το «κλειδί» για να μην κοστίσει μια περιουσία είναι να προσέχει κανείς συνεχώς τον κινητήρα του RX-7 και να γνωρίζει τα «κουσούρια» του.

  • Η χρυσή τομή είναι περίπου οι 350 ίπποι!

Δεδομένης της φύσης και της φήμης του, δεν είναι περίεργο που το RX-7 αποτελεί αντικείμενο βελτίωσης παγκοσμίως. Ωστόσο υπάρχει τρόπος που αυτό μπορεί να γίνει σωστά, χωρίς να βάζει κανείς ημερομηνία λήξης στον κινητήρα.

Το RX-7 μπορεί με άνεση να φτάσει τους 400 ίππους ισχύος, αλλά ιπποδύναμη περί τους 350 ίππους μπορεί να επιτευχθεί με ευκολία και μόνο με πρόσθετα στοιχεία χωρίς να χρειαστεί επέμβαση στο μπλοκ του κινητήρα.