Ιστορική νίκη για Aleix Espargaro και Aprilia…
Ο Aleix Espargaro κατάφερε να νικήσει τον Jorge Martin και να κερδίσει την πρώτη του νίκη στο MotoGP και την πρώτη για την Aprilia στη σύγχρονη εποχή σε ένα Grand Prix ιδιαίτερης έντασης στην Αργεντινή.
Ξεκινώντας τον 200ο αγώνα του στο MotoGP το περασμένο Σαββατοκύριακο, ο Espargaro πήρε την pole position το Σάββατο και κατάφερε να κερδίσει την πρώτη του νίκη στο Grand Prix – τερματίζοντας ένα ρεκόρ… αναμονής για νίκη σε οποιαδήποτε κατηγορία που εκτείνεται σε 283 αγώνες (από το 2004).
Η Aprilia έκανε την επιστροφή της στο MotoGP το 2015 αφού αποχώρησε στο τέλος μιας κακής σεζόν το 2004, με το πρώτο της βάθρο να έρχεται μόλις πέρυσι στο Silverstone μετά από αρκετές σεζόν ως ο πιο «αργός» κατασκευαστής στη μεγάλη κατηγορία.
Με το σβήσιμο των φώτων, ο poleman Espargaro είχε μια καθυστερημένη εκκίνηση, κάτι που επέτρεψε στο δεύτερο Jorge Martin της Pramac Ducati να αποκτήσει το προβάδισμα.
Ο αναβάτης της Ducati, Luca Marini, έμεινε για λίγο δεύτερος, αλλά μπήκε γρήγορα τρίτος από τον Espargaro στη δεύτερη στροφή, με τον Pol Espargaro να κάνει μια γρήγορη εκκίνηση κερδίζοντας στην τέταρτη θέση.
Οι μάχες και οι προσπεράσεις του πρώτου γύρου έδωσαν στον Martin ένα προβάδισμα 0,4 δευτερολέπτων, ενώ ο παγκόσμιος πρωταθλητής Fabio Quartararo βρέθηκε πίσω στην κορυφαία δεκάδα.
Ο Quartararo είχε και στη συνέχεια προβλήματα, πέφτοντας μέχρι τη 13η θέση στα αρχικά στάδια, ενώ ο Martin και ο Aleix Espargaro απομακρύνθηκαν μπροστά ένα δευτερόλεπτο από τους υπόλοιπους αναβάτες.
Ο Martin κατάφερε να μείνει πρωτοπόρος για τους πρώτους 17 από τους 25 γύρους, απορροφώντας την πίεση του Espargaro, αλλά στη συνέχεια οι δυο τους αντάλλαξαν θέσεις σε μια μάχη για την πρωτιά. Εντωμεταξύ, ο Alex Rins της Suzuki βρισκόταν συνέχεια πίσω τους με λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο διαφορά.
Ο Espargaro προσπάθησε και πάλι να προσπεράσει στην πέμπτη στροφή του 20ου γύρου αλλά «άνοιξε» τη γραμμή του και δεν τα κατάφερε. Ωστόσο στον επόμενο γύρο, ο αναβάτης της Aprilia εκτέλεσε το τέλειο block pass και πήρε το προβάδισμα. Αν και πάλι «ανοίχτηκε» στην πρώτη στροφή στον 23ο γύρο, ο Espargaro μπόρεσε να ξεφύγει από τον Martin κατά τη διάρκεια του τελευταίου γύρου για να εξασφαλίσει μια ιστορική πρώτη νίκη με διαφορά 0,807 δευτερολέπτων.
Ο Martin, μετά από ένα καταστροφικό ξεκίνημα του 2022, αφού αποχώρησε από τα GP του Κατάρ και της Ινδονησίας, κατάφερε να κερδίσει τους πρώτους πόντους του για τη χρονιά στη δεύτερη θέση, με τον Alex Rins να δίνει τους πρώτους πόντους στην Suzuki στην τρίτη θέση.
Ο Joan Mir τερμάτισε στην τέταρτη θέση, ενώ ο Francesco Bagnaia με την εργοστασιακή ομάδα της Ducati ήρθε στον τερματισμό πέμπτος έχοντας ξεκινήσει 13ος. Ο Brad Binder της KTM ήταν 0,352 δευτερόλεπτα πίσω από τον Bagnaia στην έκτη θέση, με τον Maverick Viñales να παίρνει την έβδομη θέση. Ο Quartararoανέκαμψε μετά το κακό του ξεκίνημα και κέρδισε την όγδοη θέση, αλλά βρέθηκε 3,6 δευτερόλεπτα μακριά από τον πρώην συμπαίκτη του στη Yamaha, Viñales.
Ο πρωτάρης της ομάδας VR46, Marco Bezzecchi, κέρδισε την ένατη θέση (την καλύτερη στην έως τώρα καριέρα του) με μια Ducati προδιαγραφών 2021, με τον Enea Bastianini να παραχωρεί το προβάδισμα του στη βαθμολογία του πρωταθλήματος τερματίζοντας στη 10η θέση.
Ο Aleix Espargaro οδηγεί τώρα το πρωτάθλημα και για πρώτη φορά στην καριέρα του στο MotoGP ο αναβάτης της Aprilia βρίσκεται επτά πόντους μπροστά από τον Binder, με τον Bastianini εννέα βαθμούς πίσω στην τρίτη θέση.
ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
- Aleix Espargaro (Ισπανία) Aprilia
- Jorge Martin (Ισπανία) Ducati (+0.807)
- Alex Rins (Ισπανία) Suzuki (+1.330)
- Joan Mir (Ισπανία) Suzuki (+1.831)
- Francesco Bagnaia (Ιταλία) Ducati (+5.840)
- Brad Binder (Ν. Αφρική) KTM (+6.192)
- Maverick Viñales (Ισπανία) Aprilia (+6.540)
- Fabio Quartararo (Γαλλία) Yamaha (+10.215)
- Marco Bezzecchi (Ιταλία) Ducati (+12.622)
- Enea Bastianini (Ιταλία) Ducati (+12.987)
Περισσότερες φωτογραφίες: