Η ύπαρξη της Aston Martin Valkyrie ως νόμιμου αυτοκινήτου για χρήση στο δρόμο είναι από μόνη της αξιοθαύμαστη, αλλά οι ακραίες επιδόσεις και η ιδιαίτερη σχεδίαση συνοδεύονται από περιορισμούς, όπως μια στενή καμπίνα, έναν εκκωφαντικό θόρυβο και μια «ευαίσθητη» γραμμή μετάδοσης κίνησης.
Εδώ εμφανίζεται η Aston Martin Valhalla, ένα μοντέλο που υπόσχεται σχεδόν τις ίδιες επιδόσεις με τη Valkyrie, αλλά με μεγαλύτερη ευχρηστία…
Η Valhalla είναι το πρώτο plug-in υβριδικό της Aston Martin, συνδυάζοντας έναν 4λιτρο V8 κινητήρα twin-turbo της Mercedes-AMG με τρεις ηλεκτροκινητήρες. Ο V8, ενισχυμένος με νέους στροφαλοφόρους άξονες, αναβαθμισμένους εκκεντροφόρους, πιστόνια και μεγαλύτερα turbo, αποδίδει 828 ίππους στους πίσω τροχούς, όταν δύο ηλεκτροκινητήρες κινούν τον μπροστινό άξονα, ενώ ένας τρίτος, ενσωματωμένος στο ολοκαίνουργιο 8τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, υποστηρίζει τον πίσω άξονα. Συνδυαστικά, η Valhalla αποδίδει μέγιστη ισχύ 1.079 ίππων, λίγο λιγότερο από τους 1.176 της Valkyrie.
Οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές, αφού η Valhalla έχει τελική ταχύτητα 350 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα (ίδιες με το μεγαλύτερο αδερφάκι της), όταν η σχεδίαση επικεντρώνεται σε ένα ελαφρύ μονοκόκ πλαίσιο από ανθρακονήματα, με αλουμινένια υποπλαίσια και πάνελ από ανθρακονήματα, «οδηγώντας» σε ένα βάρος 1.655 κιλών!
Επιπλέον, το προηγμένο σύστημα ανάρτησης, με inboard pushrods μπροστά και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, διαθέτει προσαρμοζόμενα αμορτισέρ Bilstein DTX, ενώ ένα Race Mode προσθέτει επιθετικές ρυθμίσεις για χρήση σε πίστα.
Την ισχύ πέδησης προσφέρουν δίσκοι από ανθρακονήματα, με σύστημα brake-by-wire και αναγεννητική πέδηση, ενώ τα ενεργά αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, όπως η εμπρόσθια πτέρυγα και τα αερόφρενα, συμπληρώνουν τον εξωπραγματικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, παράγοντας κάθετη δύναμη 600 κιλών από τα 240 χλμ./ώρα και άνω…
Αισθητικά, η Valhalla εντυπωσιάζει χάρη στις εμπνεύσεις από την F1, όπως ο αεραγωγός στην οροφή και οι κατακόρυφες απολήξεις εξάτμισης, ενώ η προαιρετική επιλογή από εμφανή σημεία με ανθρακονήματα ενισχύει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Στα ενδότερα, παρότι το εσωτερικό δεν είναι πολυτελές, προσφέρει σαφώς μεγαλύτερη άνεση και λειτουργικότητα σε σύγκριση με την αυστηρή Valkyrie. Πιο συγκεκριμένα, ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων εμφανίζει λεπτομέρειες για το υβριδικό σύστημα, μαζί με ένα οριζόντιο στροφόμετρο και φωτισμό αλλαγών ταχυτήτων στο Race Mode, ενώ το τμήμα Q της Aston Martin προσφέρει εκτενή εξατομίκευση τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό.
Η παραγωγή της Valhalla περιορίζεται σε 999 μονάδες, σε σύγκριση με τις 235 Valkyrie που κυκλοφόρησαν. Τα πρώτα μοντέλα θα βγουν από τη γραμμή παραγωγής το δεύτερο τρίμηνο του επόμενου έτους, με τις παραδόσεις να αναμένονται στο δεύτερο εξάμηνο.
Παρότι στερείται του V12 της Cosworth και του σχεδιαστικού αποτυπώματος του Adrian Newey, η Valhalla γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ απόλυτων επιδόσεων και καθημερινής χρήσης. Είναι μια εξέλιξη της μηχανικής υπεροχής της Aston Martin, προσφέροντας μια συναρπαστική αλλά πρακτική οδηγική εμπειρία…