Το έβδομο επεισόδιο της Ducati World που έκανε πρεμιέρα προχθές έχει ως πρωταγωνιστή τη νέα Streetfighter V4. Μια μοτοσυκλέτα που γεννήθηκε από την εφαρμογή της Fight Formula στη νέα Panigale V4 εξελίσσοντας έτσι όλα τα σημεία αναφοράς της κατηγορίας όσον αφορά στις επιδόσεις, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνει την άνεση και την απόλαυση του αναβάτη για τη χρήση στο δρόμο.
Η νέα Streetfighter V4 είναι η πιο όμορφη, ταχύτερη και εξελιγμένη superbike της Ducati όλων των εποχών, χωρίς φέρινγκ, με ψηλό και φαρδύ τιμόνι, βάρος 189 κιλά, κινητήρα Desmosedici Stradale 214 ίππων, αεροδυναμικά πτερύγια και ένα πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων…
Η σύνδεση με την Panigale V4 είναι τώρα πιο άμεση από ποτέ, αφού ο κινητήρας είναι στην ίδια διαμόρφωση (η διαφορά των δύο ίππων οφείλεται σε διαφορές στην εισαγωγή) όπως και το πλαίσιο και οι ηλεκτρονικές δυνατότητες.
Η εντυπωσιακή αναλογία ισχύος/βάρους 1,13 hp/Kg, που προέρχεται από έναν ελαφρύτερο και ισχυρότερο κινητήρα (+6 ίππους), εγκεκριμένο κατά Euro5+, σε συνδυασμό με τις εξελίξεις των ηλεκτρονικών συστημάτων και του πλαισίου, όπως DVO, ανάρτηση Öhlins Smart EC3.0 και το νέο σύστημα πέδησης Race eCBS, καθιστούν τη νέα Streetfighter V4 ακόμα πιο αποτελεσματική στην πίστα.
Ταυτόχρονα, είναι σε θέση να εγγυηθεί μεγάλη διασκέδαση στο δρόμο με κορυφαία άνεση στην καθημερινή οδήγηση. Αυτό οφείλεται στο ευρύτερο εύρος βαθμονόμησης που εγγυώνται οι αναρτήσεις, σε ένα πιο αυστηρό πλαίσιο που δίνει στον αναβάτη μεγαλύτερη αίσθηση και ευκολία οδήγησης και σε έναν πιο περιορισμένο θόρυβο εξάτμισης, αλλά ταυτόχρονα ικανό να δώσει εξαιρετικό χαρακτήρα στη μοτοσυκλέτα.
Εμφανισιακά, ο σχεδιασμός της νέας Streetfighter V4 διατηρεί το αδιαμφισβήτητο DNA της Streetfighter και την Panigale φύση του γυμνή χωρίς το φέρινγκ. Με πιο ισορροπημένες αναλογίες και κατανομή των όγκων μεταξύ εμπρός και πίσω, η Streetfighter V4 έχει γραμμές που στοχεύουν προς τα εμπρός που κάνουν τη μοτοσυκλέτα να φαίνεται έτοιμη να εκτοξευθεί προς την επόμενη στροφή, ενώ ένας εντελώς νέος προβολέας full-LED ενισχύει το επιθετικό πρόσωπο του νέου μοντέλου, διατηρώντας την χαρακτηριστική μπροστινή όψη.
Στο πίσω μέρος, τα full-LED φώτα χωρίζονται λειτουργικά σε δύο μέρη, δημιουργώντας το διπλό C που χαρακτηρίζει το πιο σπορ μοντέλα Ducati.
Το ρεζερβουάρ των 16 λίτρων, ιδιαίτερα στενό, χαρακτηρίζεται από ένα κατά μήκος νεύρο και αντανακλάται στη μεγαλύτερη παρουσία της ουράς, πιο επιμήκης προς τα πίσω, με μικρότερη βάση πινακίδας κυκλοφορίας ενώ η σέλα του συνοδηγού είναι τοποθετημένη χαμηλότερα από τη Streetfighter V4 του 2024. Και τα δύο αυτά στοιχεία έχουν σχεδιαστεί για να συνδυάζουν στυλ και λειτουργικότητα, βελτιώνοντας την εργονομία στην σπορ οδήγηση.
Τέλος, δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα κεκλιμένα προς τα εμπρός διπλά πτερύγια, χαρακτηριστικό στοιχείο του μοντέλου από την πρώτη του έκδοση. Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, είναι πιο αποτελεσματικά (+17 kg κάθετης δύναμης στα 270 χλμ./ώρα) και ενσωματώνονται στη γραμμή με πιο εκλεπτυσμένο και εξελιγμένο τρόπο. Τα φτερά επιτρέπουν μια μοτοσυκλέτα με ιδιαίτερα γρήγορη γεωμετρία πλαισίου, αλλά ταυτόχρονα πολύ σταθερή σε υψηλές ταχύτητες. Τέλος, η εξάτμιση που τοποθετείται κάτω από τον κινητήρα διατηρεί το στιλιστικό αποτύπωμα των σπορ μοτοσυκλετών της Ducati, διατηρώντας το κέντρο βάρους χαμηλό και αφήνοντας μια καθαρή εικόνα του νέου κοίλου συμμετρικού ψαλιδιού διπλής όψης, που αναδεικνύεται οπτικά από την απουσία του όγκου της εξάτμισης.
Σασί προερχόμενο από το MotoGP
Η Streetfighter V4 δεν ήταν ποτέ τόσο κοντά στην Panigale V4. Χάρη στο πολύ στιβαρό πλαίσιο της νέας superbike από την Borgo Panigale, σε αυτό το μοντέλο δεν ήταν απαραίτητο να επιμηκυνθεί το ψαλίδι για να δοθεί σταθερότητα στη μοτοσυκλέτα, αλλά ήταν αρκετό μόνο να δοθεί προσοχή στις διαστάσεις του μπροστινού πλαισίου (+0,5° γωνία διεύθυνσης, +1 mm στο ίχνος) για να βρεθεί η χρυσή τομή μεταξύ ευελιξίας και σταθερότητας.
Προερχόμενο λοιπόν απευθείας από τη νέα Panigale, το πλαίσιο της Streetfighter V4 είναι εντελώς νέο. Το μπροστινό τμήμα είναι ελαφρύτερο (3,47 κιλά σε βάρος σε σύγκριση με το προηγούμενο 4,42) και με μειωμένη πλευρική ακαμψία σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο (-39%) για να προσφέρει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη υπό κλίση και μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στην κορυφή της στροφής και στη διατήρηση της τροχιάς.
Επιπλέον, το κοίλο συμμετρικό ψαλίδι διπλής όψης Ducati, βελτιώνει την πρόσφυση κατά την έξοδο από τις στροφές και την αίσθηση του αναβάτη κατά την επιτάχυνση, με μείωση της πλευρικής ακαμψίας (-43% σε σύγκριση με το μονόπλευρο ψαλίδι του προηγούμενου μοντέλου) και συνολική ελάφρυνση όλου του πίσω μέρους της μοτοσικλέτας, ίση με 2,9 κιλά. Στη Streetfighter V4 S, οι σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου με πέντε ακτίνες, εμπνευσμένες από αυτές του DesmosediciGP, ζυγίζουν μόνο 2,95 κιλά και 4,15 κιλά αντίστοιχα, εμπρός και πίσω.
Παράλληλα, η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση Öhlins NIX/TTX τρίτης γενιάς της νέας Streetfighter V4 S επεκτείνει το φάσμα ρύθμισής της, επιτρέποντας τη χρήση πιο άνετων επιλογών για χρήση στο δρόμο και πιο σφικτών και αποτελεσματικών κατά την απαιτητική οδήγηση της πίστας. Ταυτόχρονα, η αυξημένη ταχύτητα των υδραυλικών βαλβίδων προσφέρει ακριβέστερη και πιο άμεση απόκριση σε κάθε κατάσταση οδήγησης.
Επιπλέον, σε σύγκριση με την Panigale V4, ο σύνδεσμος της πίσω ανάρτησης έχει αναθεωρηθεί για να προσφέρει μεγαλύτερη άνεση στο δρόμο, η οποία αυξάνεται περαιτέρω χάρη στη στρατηγική “Cruise Detection”. Η στρατηγική αυτή μαλακώνει την ανάρτηση όταν ανιχνεύει σταθερό ρυθμό, όπως στην οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο, αυξάνοντας σημαντικά την άνεση του αναβάτη.
Τέλος, όπως και η νέα Ducati Panigale V4, έτσι και η νέα Streetfighter V4 διαθέτει δαγκάνες εμπρός φρένων Brembo Hypure. Ελαφρύτερες (-60 γρ. ανά ζεύγος σε σύγκριση με τις Stylema του προηγούμενου μοντέλου) και υψηλότερης απόδοσης, οι δαγκάνες Brembo Hypure διαχέουν τη θερμότητα που παράγεται από το φρενάρισμα πιο αποτελεσματικά, προσφέροντας πιο σταθερή απόδοση και επομένως μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα για τους αναβάτες στην αναζήτηση των ορίων τους.
H νέα Streetfighter V4, διατίθεται στις εκδόσεις V4 και V4 S και αναμένεται στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 2025, με τα κύρια βασικά χαρακτηριστικά της να είναι τα εξής:
- Κινητήρας Desmosedici Stradale, 1.103 κ.εκ.
- Μέγιστη ισχύς 214 ίπποι στις 13.500 σ.α.λ.
- Μέγιστη ροπή 12,2 Kgm στις 11.250 σ.α.λ.
- Βάρος πλήρης υγρών, χωρίς καύσιμο: 189 κιλά
- «Μπροστινό πλαίσιο»
- Ρεζερβουάρ αλουμινίου 16 λίτρων
- Ηλεκτρονική ανάρτηση Ducati (DES) 3.0
- Πιρούνι Öhlins NIX-30 με σύστημα ελέγχου Öhlins Smart EC0
- Αμορτισέρ Öhlins TTX 36 με σύστημα ελέγχου Öhlins Smart EC0
- Σταμπιλιζατέρ τιμονιού Öhlins με σύστημα ελέγχου Öhlins Smart EC0
- Σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου
- Μπαταρία λιθίου
- Σύστημα πέδησης με δαγκάνες Brembo Hypure monobloc
- Ελαστικά Pirelli Diablo Rosso IV Corsa με 200/60 πίσω
- Ενσωματωμένα αεροδυναμικά πτερύγια
- Πακέτο ηλεκτρονικών τελευταίας γενιάς με αδρανειακή μονάδα μέτρησης 6 αξόνων (6D IMU): Race eCBS με λειτουργία Cornering | Ducati Traction Control (DTC) | Έλεγχος ολίσθησης Ducati (DSC) | Ducati Wheelie Control (DWC) | Ducati Power Launch (DPL) | Ducati Quick shift up/down (DQS) | Engine Brake Control (EBC) | Ducati Vehicle Observer (DVO)
- Κουμπιά γρήγορης αλλαγής προγραμμάτων
- Νέος πίνακας οργάνων TFT 6,9 ιντσών με αναλογία διαστάσεων 8:3
- Riding Modes (Race, Sport, Road, Wet)
- Προβολέας full-LED με DRL
- Μονόσελο (κιτ σέλας συνοδηγού, μέσω αξεσουάρ)
- Προεγκατάσταση για Ducati Data Logger (DDL) and Ducati Multimedia System (DMS)