Η W1 είναι η νέα ναυαρχίδα της McLaren και είναι ένα αυτοκίνητο ορόσημο τόσο για την ίδια τη McLaren, όσο και γενικά για τον μαγικό κόσμο των υπεραυτοκινήτων…
Είναι το τρίτο στη σειρά μοντέλο-ναυαρχίδα με τον κωδικό «1» της βρετανικής εταιρείας και διάδοχος των θρυλικών μοντέλων F1 και P1, ενώ σε μια πρώτη ανάγνωση… κοστίζει σχεδόν 2 εκατ. ευρώ, παράγει περισσότερα από 1.000 κιλά κάθετης αεροδυναμικής πίεσης, αποδίδει 1.275 ίππους, κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 2,7 δευτερόλεπτα και φτάνει σε τελική ταχύτητα τα 350 χλμ./ώρα!
Και οι αριθμοί όμως που κόβουν την ανάσα δεν σταματούν εδώ…
Μπορεί να κάνει το 0-200 χλμ./ώρα σε 5,8 δευτερόλεπτα και το 0-300 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 12, 7 δευτερόλεπτα, ενώ χρειάζεται μόλις 100 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από τα 200 χλμ./ώρα!
Για την επίτευξη όλων των παραπάνω, η McLaren δημιούργησε έναν ολοκαίνουργιο V8, που με 4,0 λίτρα χωρητικότητα παράγει 928 ίππους με 900 Nm και ερχόμενος σε συνεργασία με έναν ηλεκτροκινητήρα 347 ίππων και 440 Nm ροπής, ανεβάζει την συνολική απόδοση σε 1.275 ίππους και 1.340 Nm ροπής!
Αυτό κάνει την W1 το ισχυρότερο μοντέλο παραγωγής της McLaren, τη στιγμή που έχει και τη μεγαλύτερη ειδική ισχύ που έχει πετύχει ποτέ η βρετανική φίρμα, με 233 ίππους ανά λίτρο και αναλογία ισχύος – βάρους στο εξωπραγματικό νούμερο των 911 ίππων στον τόνο, μιας και το συνολικό βάρος της είναι 1.399 κιλά!
Πολλά από αυτά τα στοιχεία απόδοσης προέρχονται από την -εμπνευσμένη από την Formula 1- αεροδυναμική του νέου μοντέλου, η οποία χαρακτηρίζεται μεταξύ άλλων και από την ελάχιστη δυνατή απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος και ενός ενεργού πίσω πτερυγίου (Active Long Tail) που είναι από ανθρακόνημα και εκτείνεται προς τα πίσω κατά 300 χλστ.. Το αποτέλεσμα; Μέχρι και 1.000 κιλά κάθετης δύναμης στα 280 χλμ./ώρα!
Εκτός βέβαια από την ανθρακονημάτινη αεροτομή και το -επίσης- ανθρακονημάτινο μονοκόκ σασί, η W1 διαθέτει και πολλά ακόμη μέρη του αμαξώματος με ανθρακόνημα και κεραμικά φρένα, τη στιγμή που «πατάει» σε ένα σετ εξαιρετικά ελαφριών τροχών μαγνησίου και σε ελαστικά Pirelli P-Zero Trofeo RS.
Στα ενδότερα τώρα και αφού οι πόρτες «τύπου γλάρου» ανοίξουν, η W1 παρουσιάζει ένα εντελώς νέας σχεδίασης εσωτερικό, με τα σταθερά καθίσματα να βρίσκονται ενσωματωμένα στο δάπεδο του αυτοκινήτου. Ως εκ τούτου, τα πεντάλ, το τιμόνι και τα κύρια χειριστήρια κινούνται για να ταιριάζουν στον οδηγό, προσφέροντας αυτό που η McLaren αποκαλεί ως «την πιο αγνή σύνδεση με το αυτοκίνητο».
Επίσης, η McLaren ισχυρίζεται ότι υπάρχουν «σχεδόν απεριόριστες επιλογές κατά παραγγελία» μέσω του προγράμματος MSO της μάρκας, όπως νέες επενδύσεις εσωτερικού με ειδικούς χρωματισμούς (ακόμα για τα ηχεία του στερεοφωνικού συστήματος Bowers & Wilkins), διαθέσιμα μονόχρωμα και δίχρωμα φινιρίσματα για το εξωτερικό, κ.α.
Όλα αυτά βέβαια είναι μόνο προς ενημέρωση και όνειρα, καθώς η νέα McLaren W1 θα κατασκευαστεί σε μόλις 399 αντίτυπα, τα οποία έχουν ήδη προπωληθεί, παρά τα σχεδόν 2 εκατ. που κοστίζει το καθένα…