Auto NewsFirst ImpressionsNewsOn The RoadPresentations

Νέες αφίξεις: Omoda 5 & Jaecoo 7 | Κινέζικο φλαμένκο…

Κινέζικο φλαμένκο!

Μια ακόμα κινέζικη εταιρία κατασκευής αυτοκινήτων, με δύο «παρακλάδια» ως εμπορικές ονομασίες, άρχισε να δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για την Omoda & Jaecoo της οποίας τα αυτοκίνητα (SUV αρχικά) πωλούνται ως ανεξάρτητες μάρκες και προορίζονται για αγορές εκτός Κίνας, μιας και εκεί πωλούνται ως Chery, η οποία είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες της χώρας αυτής και φυσικά του κόσμου, ως προς τον όγκο πωλήσεων…

Ήδη, τα αυτοκίνητα της νέας «διπλής» μάρκας έχουν αρχίσει να πωλούνται σε κάποιες ευρωπαϊκές χώρες από τα τέλη του 2024 (Ισπανία, Ιταλία, Πολωνία, Αγγλία, Ουγγαρία). Και αντίθετα με το τι πιστεύουν οι πιο πολλοί τον τελευταίο καιρό για τις κινέζικες μάρκες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, τα νέα αυτοκίνητα δεν είναι μόνο ηλεκτρικά, αλλά υπάρχουν και αμιγώς βενζινοκίνητα, όπως και υβριδικά!

Στην Ελλάδα, τα νέα κινεζικά αυτοκίνητα, αντιπροσωπεύονται από την εταιρία Star Automotive, μία από τις πολλές εταιρίες του ομίλου Emil Frey, η οποία διαδέχτηκε εδώ και κάμποσο καιρό την θυγατρική της Daimler Benz στην Ελλάδα, στην αντιπροσώπευση των αυτοκινήτων Mercedes.

Barcelona Ολέ!

Κάτι το οποίο δείχνει ότι η Chery αντιμετωπίζει την ευρωπαϊκή της παρουσία πολύ σοβαρά είναι ότι τα Omoda & Jaecoo συναρμολογούνται στην Γηραιά Ήπειρο και συγκεκριμένα στην Βαρκελώνη!

Εδώ και κάμποσο καιρό, η Chery είχε αγοράσει την παλιά εταιρία φορτηγών και τρακτέρ Ebro (εισάγονταν από την Μότορ Ελλάς) και τις παλιές εγκαταστάσεις της Nissan (που είχε αγοράσει την Ebro) στη Βαρκελώνη, όπου στην Ελευθέρα Ζώνη της πόλης γίνεται η συναρμολόγηση από την συνηθισμένη μορφή των κιτ CKD.

Σημειώστε, ακόμη, ότι τον Ιανουάριο ξαναζωντάνεψε και παρουσιάστηκε στην ισπανική αγορά και το πρώτο Ebro της κινεζικής εποχής, το S 700, 40 χρόνια αφ’ ότου η εταιρία είχε κλείσει και την περασμένη εβδομάδα το Ebro S 800, η 7θέσια, δηλαδή, έκδοση του «700», που είναι τα Chery Tiggo Pro 7 και 8 της Κίνας. Σ’ αυτά βασίζονται και τα δικά μας Omoda & Jaecoo!

Εντός Ελλάδος…

Τα Omoda & Jaecoo, παρουσιάστηκαν επίσημα στους Έλληνες δημοσιογράφους σε μια μεγάλη εκδήλωση στο Νέο Φάληρο Αττικής, στον χώρο του παλιού Ιπποδρόμου, εκεί όπου σήμερα έχει χτιστεί το λεγόμενο «Κέντρο Πολιτισμού (;) Σταύρος Νιάρχος».

Όπως τονίστηκε από τους εκπροσώπους της εταιρίας, ο τρόπος της παρουσίας της κατασκευάστριας στην Ευρώπη σημαίνει ότι γίνεται προσπάθεια προσαρμογής της στις διαφορετικές αγοραστικές προτιμήσεις της κάθε περιοχής. Για το λόγο αυτό, άλλωστε, έχει δημιουργηθεί και ένα ερευνητικό κέντρο στη Γερμανία πέρα από τις εγκαταστάσεις της Βαρκελώνης.

Τα νέα αυτοκίνητα βασίζονται στην πλατφόρμα της Chery Τ1Χ, η οποία είναι για μεταξόνια από 2,5 μ. μέχρι 2,8 μ. και μέχρι επτά θέσεις. Στην ελληνική αγορά, η εταιρεία ξεκινάει με τα Omoda 5 και Jaecoo 7, δύο SUV με μήκος 4,40 μ. και 4,50 μ. αντίστοιχα.

 

Το Omoda 5 εφοδιάζεται με έναν βελτιωμένο 4κύλινδρο κινητήρα τούρμπο 1,6 που αποδίδει 147 ίππους (ο παλιός -μέχρι Σεπτ. 2024- ήταν στους 186) και συνδυάζεται με κιβώτιο (αυτοματοποιημένο) διπλού συμπλέκτη επτά ταχυτήτων της γερμανικής Getrag και είναι εμπροσθοκίνητο.

Υπάρχει δε και η ηλεκτρική έκδοση Omoda 5 EV, με κινητήρα 204 ίππων (150 kW) και μπαταρία 61,5 kWh. Στην περίπτωση αυτή, η τυποποιημένη αυτονομία του Omoda 5 EV, είναι 430 χλμ.!

Στο Jaecoo 7, η συνδυαστική ισχύς είναι 347 ίππων, αναλόγως δε των συνθηκών κυκλοφορίας η ροή της ενέργειας (και η κίνησή του) ανάμεσα στους κινητήρες είναι μεταβαλλόμενη: αρχικά μπορεί να είναι μόνο ηλεκτρινό (Mode EV με τον ηλεκτροκινητήρα των 204 ίππων).

Όταν είναι υβριδικό, δυο τινά συμβαίνουν: ο ηλεκτροκινητήρας των 204 ίππων κινεί το αυτοκίνητο, ενώ ο βενζινοκινητήρας τούρμπο κινεί έναν άλλο ηλεκτροκινητήρα 82 ίππων, ο οποίος φορτίζει την μπαταρία, όταν στην άλλη υβριδική δυνατότητα (εν παραλλήλω) ο βενζινοκινητήρας και ο «μεγάλος» ηλεκτροκινητήρας κινούν το αυτοκίνητο. Τέλος, αν δεν επιταχύνει ο οδηγός, τότε το αυτοκίνητο βρίσκεται σε φάση «ανάκτησης ενέργειας» και οι δυο ηλεκτροκινητήρες λειτουργούν ως γεννήτριες.

Εδώ, ο βενζινοκινητήρας είναι 1.499 κ.εκ. που λειτουργεί στον κύκλο Miller, δηλαδή πολύ οικονομικά! Και αυτό που έχει ενδιαφέρον, όμως, είναι η τυποποιημένη αυτονομία, η οποία βρίσκεται στα 90 χλμ. ως ηλεκτροκίνητο και στα 1.200 χλμ. (!) συνδυαστικά, κάτι που δεν αφήνει περιθώρια για προβληματισμό. Εδώ, βοηθάει και το αρκετά μεγάλο ρεζερβουάρ των 60 λίτρων…

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν δηλώσουν το ενδιαφέρον τους μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της μάρκας (www.omoda-jaecoo.gr) και οι τιμές τους ξεκινούν από τις 27.500 ευρώ για το Omoda 5, από τις 37.500 ευρώ (χωρίς την κρατική επιδότηση) για το ηλεκτρικό Omoda 5 EV και από τις 33.900 ευρώ για το βενζινοκίνητο Jaecoo 7.

Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!