Auto NewsMotoGPMotorsportNews

BMW M4 CS Edition VR46: Το «δώρο» της BMW M για τα 46α γενέθλια του «Γιατρού»!

H BMW M έφτιαξε δυο εκδόσεις περιορισμένης παραγωγής για τα 46α γενέθλια του «Γιατρού», με 46 αντίτυπα έκαστη…

Ο Valentino Rossi με το χαρακτηριστικό #46 έκλεισε τα 46 του και η BMW M ετοίμασε το τέλειο δώρο για τον εννέα φορές παγκόσμιο πρωταθλητή και νυν εργοστασιακό οδηγό της BMW M, την BMW M4 CS Edition VR46.

Αυτή η αποκλειστική έκδοση, που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing, προσφέρεται σε δύο χαρακτηριστικές σχεδιαστικές παραλλαγές, τις Sport και Style. Ο «Γιατρός» συμμετείχε ενεργά στη διαδικασία σχεδιασμού και των δύο εκδόσεων, οι οποίες θα κατασκευαστούν σε περιορισμένο αριθμό 46 αντιτύπων η κάθε μία!

Ο διάσημος σε όλο τον κόσμο αριθμός, που είναι το σήμα κατατεθέν του Rossi, εμφανίζεται σε πολλά σημεία της BMW M4 CS Edition VR46, όπως στις πόρτες και στην οροφή, η οποία είναι φτιαγμένη από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), ενώ όσοι, «τυχεροί», αγοράσουν μία BMW M4 CS Edition VR46 θα έχουν τη μοναδική ευκαιρία για μία αποκλειστική, προσωπική συνάντηση με τον Valentino Rossi στο VR46 Motor Ranch στην Tavullia (Ιταλία) και μια εμπειρία οδήγησης BMW M στην πίστα Misano (Ιταλία).

Εμφανισιακά, η BMW M4 CS Edition VR46 διαφέρει από την BMW M4 CS εν πρώτοις χάρη στα δύο αποκλειστικά φινιρίσματα της BMW Individual, τα οποία συνδυάζονται άψογα με τις πολλές γυμνές επιφάνειες από carbon, όπως οι εσοχές στο καπό.

Επιπλέον, υπάρχουν πολλές αποκλειστικές λεπτομέρειες τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, όταν η συνολική χρωματική φιλοσοφία των δύο εκδόσεων είναι εμπνευσμένη από τις αγαπημένες αποχρώσεις και το εκφραστικό στυλ του Valentino Rossi. Για παράδειγμα, η έκδοση «Sport» έχει μεταλλικό φινίρισμα Marina Bay Blue, ενώ και στις δύο πλευρές του αυτοκινήτου εμφανίζεται ένα υπερμέγεθες «46» στο πιο σκούρο μεταλλικό Tanzanite Blue. Στη σχεδιαστική παραλλαγή «Style», το αμάξωμα διατίθεται σε ματ μεταλλικό φινίρισμα Frozen Tanzanite Blue, με το «46» αυτή τη φορά σε μεταλλικό Frozen Marina Bay Blue και στις δύο πλευρές.

Αποτίνοντας φόρο τιμής στον αγαπημένο χρωματικό συνδυασμό του Rossi, το περίγραμμα της μάσκας νεφρών της BMW M και μία από τις ακτίνες σχήματος V στις σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος M είναι βαμμένες σε έντονο κίτρινο χρώμα, όπως και οι δαγκάνες των φρένων με το λογότυπο M και τη διακοσμητική λωρίδα πάνω από τα πλαίσια των θυρών της έκδοσης «Sport».

Και φυσικά οι κίτρινες λεπτομέρειες απαντώνται και στο εσωτερικό της BMW M4 CS Edition VR46, που έχει ως βασικό χρώμα το Night Blue. Τα μπάκετ καθίσματα M Carbon είναι επενδεδυμένα με δέρμα Merino σε χρωματικό συνδυασμό Black/Night Blue, όταν η απόχρωση Sao Paulo Yellow στην περιοχή των ώμων, η οποία φέρει επένδυση Alcantara, προσφέρει μια μοναδική αντίθεση.

Επιπλέον, το τιμόνι M Alcantara με τις τρεις ακτίνες και την επίπεδη στεφάνη στο κάτω μέρος έχει κίτρινες ραφές και κίτρινη σήμανση για τη θέση της ευθείας, ενώ σε όλα τα μοντέλα της έκδοσης Edition VR46, στην κεντρική κονσόλα από ανθρακονήματα υπάρχει μια σήμανση του τύπου «1/46», υποδεικνύοντας ότι κάθε μοντέλο Sport ή Style είναι ένα αντίτυπο της παρτίδας περιορισμένης παραγωγής.

Όσο αφορά στην «καρδιά» της BMW M4 CS Edition VR46 τώρα, αυτή είναι ένας υψηλόστροφος εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας 3,0 λίτρων με τεχνολογία M TwinPower Turbo. Αυτή η μονάδα ισχύος από την πρώτη ημέρα της εξέλιξής της δημιουργήθηκε με γνώμονα τις επιδόσεις στην πίστα. Έτσι, η αύξηση της μέγιστης πίεσης υπερπλήρωσης των δύο mono-scroll υπερσυμπιεστών στα 2,1 bar, καθώς και οι ειδικές βελτιώσεις στη διαχείριση του κινητήρα, έχουν ως αποτέλεσμα η απόδοση του κινητήρα να φτάνει τους 550 ίππους!

Αυτή η ισχύς μεταφέρεται στο δρόμο μέσω ενός οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic, του προηγμένου συστήματος τετρακίνησης M xDrive και του ενεργού διαφορικού M. Και η ταχύτατη απόδοση της ισχύος σε συνδυασμό με την βελτιωμένη πρόσφυση επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,4 δευτερόλεπτα και από 0 στα 200 χλμ./ώρα σε 11,1 δευτερόλεπτα, ενώ χρησιμοποιώντας τη μέθοδο «1-foot rollout», οι χρόνοι μειώνονται σε 3,1 δευτερόλεπτα για το σπριντ από 0 έως 100 χλμ./ώρα και 10,8 δευτερόλεπτα για το 0 – 200 χλμ./ώρα, όταν η επιτάχυνση από 80 στα 120 χλμ./ώρα απαιτεί 2,6 δευτερόλεπτα με τέταρτη σχέση και 3,3 δευτερόλεπτα με Πέμπτη και η τελική ταχύτητα του μοντέλου περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 302 χλμ./ώρα!

Ταυτόχρονα, έχει εξελιχθεί και η τεχνολογία πλαισίου της BMW M4 CS, με ακρίβεια στα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα, στη συνολική φιλοσοφία του οχήματος και στην κατανομή του βάρους του. Έτσι, η ειδικά ρυθμισμένη κινηματική του άξονα, οι προσαρμοσμένες ρυθμίσεις της γωνίας κάμπερ των τροχών, τα αμορτισέρ, τα βοηθητικά ελατήρια και οι αντιστρεπτικές δοκοί συμβάλλουν στη βελτίωση της ακρίβειας του τιμονιού, της μετάδοσης των πλευρικών δυνάμεων στις στροφές, της απόκρισης των ελατηρίων και της αμορτισέρ, καθώς και της θέσης των τροχών, ενώ τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ της προσαρμοζόμενης ανάρτησης M διαθέτουν ειδική ρύθμιση για το μοντέλο, όπως και το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης M Servotronic με μεταβλητή σχέση μετάδοσης, καθώς και το ενσωματωμένο σύστημα πέδησης.

46 | Το σήμα κατατεθέν ενός θρυλικού αναβάτη του MotoGP…

Ο αριθμός 46 συνόδευσε τον Valentino Rossi καθ’ όλη τη διάρκεια της εντυπωσιακής του καριέρας ως αναβάτης και οδηγός αγώνων. Έχει αποκτήσει μια μοναδική αναγνωρισιμότητα, ίσως περισσότερο και από το παρατσούκλι του «The Doctor» ή «Il Dottore».

Συνεχίζοντας την παράδοση του πατέρα του, Graziano Rossi, ο οποίος αγωνιζόταν με το #46, ο Valentino αποφάσισε να υιοθετήσει τον ίδιο αριθμό από την αρχή της καριέρας του και ποτέ δεν τον άλλαξε, ακόμη και όταν έγινε παγκόσμιος πρωταθλητής και θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το Νο1.

Για την ιστορία, ο Valentino Rossi κέρδισε τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο στην κατηγορία των 125 κ.εκ. το 1997. Δύο χρόνια αργότερα, κατέκτησε το στέμμα στην κατηγορία των 250 κ.εκ., ενώ το 2000, πέρασε στην κορυφαία κατηγορία των αγώνων Grand Prix εκείνη την εποχή (500 κ.εκ.) και αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής σε αυτή το 2001.

Την επόμενη χρονιά, η κατηγορία αυτή αντικαταστάθηκε από το MotoGP, με τον Rossi να παραμένει κυρίαρχος. Μέχρι το 2005, είχε προσθέσει άλλους τέσσερις παγκόσμιους τίτλους, με τον όγδοο και ένατο να κατακτώνται από τον Ιταλό το 2008 και το 2009.

Με τα εννέα αυτά παγκόσμια πρωταθλήματα και τις 115 νίκες σε Grand Prix, ο Rossi είναι ένας από τους τρεις πιο επιτυχημένους αναβάτες στην ιστορία των αγώνων μοτοσικλέτας και παγκόσμιο είδωλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το VR46 έχει γίνει διεθνές σήμα, ενώ η γενέτειρα του Rossi, η Tavullia, έχει μειώσει προς τιμή του το όριο ταχύτητας από τα 50 χλμ./ώρα στα 46 χλμ./ώρα!

Εργοστασιακός οδηγός της BMW M από τις αρχές του 2023…

Όταν ολοκληρώθηκε η αγωνιστική του καριέρα στους δύο τροχούς στα τέλη της σεζόν 2021, ο Valentino Rossi αποφάσισε να εστιάσει αποκλειστικά στους αγώνες αυτοκινήτου και αφότου είχες ήδη συμμετάσχει σε πολλές δοκιμές με μονοθέσια της Formula 1 και είχε κάνει guest εμφανίσεις σε αγώνες ράλι και αντοχής, έγινε από την αρχή της σεζόν 2023 εργοστασιακός οδηγός της BMW M, οδηγώντας μια BMW M4 GT3 για την BMW M Team WRT σε διοργανώσεις όπως το GT World Challenge Europe και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA (FIA WEC), που περιλαμβάνει και τις 24 Ώρες του Le Mans (Γαλλία), ενώ στις αρχές Φεβρουαρίου 2025, κατέκτησε τη δεύτερη θέση με μια BMW M4 GT3 στο Bathurst 12 Hour (Αυστραλία), που ήταν ο πρώτος γύρος του Intercontinental GT Challenge (IGTC) της φετινής χρονιάς.

Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!