Εμπνευσμένη από τη θρυλική Celica GT-Four της δεκαετίας του ’90 και με μηχανικά μέρη από την σύγχρονη GR Corolla, η Toyota δημιούργησε το απόλυτο GR86, που δυστυχώς όμως δεν μπορείτε να αγοράσετε!
Η Έκθεση SEMA που διοργανώνεται στο Λας Βέγκας εδώ και 60 χρόνια έχει γίνει γνωστή ανά την υφήλιο για τα ακραία, συναρπαστικά αυτοκίνητα που προσελκύει στα περίπτερά της και η φετινή «έκδοση» δεν διαφέρει.
Το τμήμα Gazoo Racing της Toyota έχει αναπτύξει ένα μοναδικό πρωτότυπο GR86 Rally ειδικά για την SEMA του 2024 που διοργανώνεται αυτές τις μέρες (05 – 09 Νοεμβρίου), το οποίο αποτίει φόρο τιμής στη μεγάλη ιστορία της Toyota στους αγώνες Ράλλυ και χρησιμοποιεί τα μηχανικά μέρη της GR Corolla.
Λαμβάνοντας λοιπόν ως βάση ένα «απλό» GR86, οι μηχανικοί της Toyota άλλαξαν τον ατμοσφαιρικό επίπεδο τετρακύλινδρο των 2,4 λίτρων με τον υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο G16E-GTS των 1,6 λίτρων που βρίσκεται στα GR Yaris και GR Corolla.
Για να διατηρηθούν οι επιδόσεις και να εξασφαλιστεί η αντοχή σε συνθήκες αγώνα, έχουν εφαρμοστεί νέα ψυγεία, μαζί μ’ έναν αγωνιστικό εγκέφαλο και παρότι η Toyota λέει ότι υπάρχει περιθώριο για περισσότερη ισχύ, η απόδοση του τρικύλινδρου συνόλου παραμένει στους 300 ίππους και στα 370 Nm ροπής, που σημαίνει ότι αποδίδει 65 ίππους και 120 Nm παραπάνω από το κανονικό GR86!
Και αν η μετατροπή αυτή φαίνεται εύκολη σε πρώτη ανάγνωση, να αναφέρουμε ότι για να καταφέρει να μεταφερθεί όλο το κινητήριο σύνολο (κινητήρας, κιβώτιο, τετρακίνηση, κ.α.) από το χάτσμπακ αμάξωμα της GR Corolla στο κουπέ -και μικρότερο- αμάξωμα του GR86, η Toyota χρειάστηκε να τροποποιήσει το πλαίσιο, τις αναρτήσεις, τους άξονες και τα άκρα για να μπορέσει να πετύχει την ιδανική γεωμετρία και σταθερότητα.
Υπό αυτό το πρίσμα, παρόμοιες τροποποιήσεις έγιναν και στο πίσω μέρος, με το μετατρόχιο του κανονικού GR86 να αλλάζει με αυτό του GR Corolla, τη στιγμή που ένα νέο διαφορικό επιτρέπει την διατήρηση των εργοστασιακών σχέσεων μετάδοσης του κανονικού GR86 παρά το σύνθετο σύστημα τετρακίνησης.
Πέρα όμως από την τετρακίνητη διάταξη, το πρωτότυπο GR86 δείχνει και στην εξωτερική του εμφάνιση τη σύνδεση με τις θρυλικές ST185 και ST205 Celica GT-Four Rally της δεκαετίας του ’90, αφού διαθέτει την ίδια άσπρη εξωτερική βαφή, με τις λεπτομέρειες να είναι σε κόκκινο και πράσινο χρώμα (μόνο τα λογότυπα της Castrol λείπουν!).
Αντίστοιχα, υπάρχει η μεγάλη αεροτομή στο πίσω μέρος που μάλιστα πλέον αναγράφει GR-Four στα άκρα της (αντί του GT-Four των Celica), δύο απολήξεις της εξάτμισης στο κέντρο του προφυλακτήρα, παράθυρα από plexiglass, τέσσερα προβόλια στο καπό και λευκές ζάντες έξι ακτίνων Speedline, που «ντύνονται» από ασφάλτινα αγωνιστικά ελαστικά της Michelin.
Παρόμοια είναι η εικόνα και στο εσωτερικό, με το GR86 Rally να είναι εντελώς απογυμνωμένο, εξοπλισμένο με ένα πλήρες roll cage (βαμμένο σε λευκό για να ταιριάζει με το αμάξωμα) και ένα ζευγάρι αγωνιστικά καθίσματα της Sparco με ζώνες έξι σημείων να κλέβουν τις εντυπώσεις και να στοιχειώνουν τα όνειρά μας…
Και λέμε τα όνειρά μας, καθώς το συγκεκριμένο GR86 Rally είναι ένα μοναδικό πρωτότυπο που κατασκευάστηκε μόνο για την Έκθεση SEMA 2024, χωρίς να γίνεται κάποια αναφορά για -έστω και μελλοντική- παραγωγή.
Οπότε, φάτε μάτια ψάρια…